Vsetín se slavnostně rozloučil se starou výpravní budovou, začala demolice

Demolice staré nádražní budovy Vsetín. Pramen: Správa železnicDemolice staré nádražní budovy Vsetín. Pramen: Správa železnic

Starou budovu v rámci modernizace stanice nahradí od března nový odbavovací terminál, společný pro drážní a autobusovou dopravu.

Město Vsetín se ve středu v podvečer rozloučilo s více než sto let starou nádražní budovou, když na křižovatce mezi Smetanovou obchodní galerií, nádražní budovou a restaurací Na Špici uspořádalo malou slavnost a koncert. Následně začaly hlavní bourací práce.

Starou budovu v rámci modernizace celé stanice, která probíhá od listopadu 2021, nahradí nový odbavovací terminál, společný pro drážní a autobusovou dopravu. Cestujícím se má otevřít příští rok v březnu.

„Vsetínská nádražní budova dosloužila. Nejprve šlo o poměrně romantickou dominantu zdejší stanice, za více než sto let ale musela snést řadu nevkusných úprav a ty nás dovedly až do dnešního stavu. Nevlídné prostředí bude už brzy minulostí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Podle něj dosavadní podoba stanice neodpovídala jejímu významu v regionální a dálkové železniční dopravě. Cestující už budovu nevyužívali, pokladny, čekárna a toalety Správa železnic přestěhovala v rámci třímilirdové stavby do náhradních prostor na nedalekém parkovišti.

Historický snímek nádražní budovy Vsetín. Pramen: Správa železnicDemolice staré nádražní budovy Vsetín. Pramen: Správa železnicModernizace stanice Vsetín. Pramen: Správa železnicModernizace stanice Vsetín. Pramen: Správa železnicModernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnicModernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnicModernizace žst. Vsetín, stav duben 2023. Foto: Správa železnicRekonstrukce stanice Vsetín. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Vsetín před modernizací. Pramen: Správa železnic

Práce na rekonstrukci kolejiště budou hotové ještě letos v prosinci, současně se dokončí také nové 2. nástupiště a dostaví se nádražní podchod. Původních osm sypaných nástupišť s panely nahradí jedno vnější (postupně přejde do jazyka) a jedno ostrovní, která budou propojena podchodem. Ten bude napojen i na oblast Na Lapači.

Už v lednu byl také zrušen přejezd v ulici U Křivačkárny, od března se zde rozběhly práce na podchodu, který nahradí přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se staví nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit autům i chodcům. Dokončení prací se předpokládá v červnu příštího roku, následně se zruší přechod ve Štěpánské ulici.

Nádraží Vsetín leží na důležité elektrifikované trati 280 (Hranice na Moravě – Horní Lideč – Slovensko) a regionální trati do Velkých Karlovic. Stavba změní i napojení na tuto trať.

Tagy Správa železnic Železniční stanice Vsetín
35 komentářů