VRT mezi Ústím a Krušnohorským tunelem vyprojektuje sdružení Valbek, Sudop Brno a Egis

Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí zakázky je i návrh střediska údržby nové VRT v lokalitě stanice Chabařovice.

Správa železnic vybrala dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí úseku vysokorychlostní trati (VRT) mezi Ústím nad Labem a portálem Krušnohorského tunelu. Trať je součástí nového spojení mezi Prahou a Drážďany. V zadávacím řízení uspělo česko-francouzské sdružení společností Valbek, Sudop Brno a Egis.

Projektanti připraví technický návrh zhruba jedenáctikilometrového úseku trati, který napojí českou vysokorychlostní síť na Krušnohorský tunel a Německo. Součástí zakázky je zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a příprava dokumentace pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA).

Plánovaná rychlá spojení. Pramen: Správa železnic

Plánovaná rychlá spojení. Pramen: Správa železnic

Stavba zahrnuje napojení VRT na existující infrastrukturu, úpravu stávající a výstavbu nové. Její součástí je i rekonstrukce dnešní trati v úseku Ústí nad Labem západ – Chabařovice nebo návrh střediska údržby nové VRT v lokalitě stanice Chabařovice. Úsek bude stejně jako Krušnohorský tunel určen pro provoz osobních i nákladních vlaků.

Práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí Krušnohorského tunelu, které zadala Správa železnic společně s německými kolegy, běží od roku 2021. Celý úsek od Ústí nad Labem do Německa by se měl stavět v letech 2028 až 2039.

Tagy RS4 Správa železnic VRT Praha - Drážďany
40 komentářů