VRT mezi Ústím a Krušnohorským tunelem vyprojektuje sdružení Valbek, Sudop Brno a Egis

Stanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czStanice Ústí nad Labem západ. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí zakázky je i návrh střediska údržby nové VRT v lokalitě stanice Chabařovice.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Cemment

Zajimave, ze se francouzsky Egis paktuje s firmami jako Valbek (jejich manazer stihan) nebo SUDOP Brno (Brno – Prerov + nelze vyloucit roli v kauze SUDOP Praha, rekla predsedkyne trestniho senatu)…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V Egisu neumí Ř.
Navíc je u nás podmínka, že v soutěži musí vyhrát taky některý ze SUDOPů. Valbek je už jenom třešnička na dortu.
No, to se zase budeme divit, že to u nás bude stát 5x víc než jinde.

Martin

Tohle je zajimave: to napojeni na Polsko muze byt klicove, i zhlediska investic, Polsko ziskalo Intel…

Největší světový výrobce počítačových čipů rozšiřuje svou působnost v Evropě. Americká společnost Intel oznámila, že postaví velkou továrnu na výrobu čipů u polské Vratislavi a investuje do ní až 4,6 miliardy dolarů, což je v přepočtu 100 miliard korun. Intel se v podniku na západě Polska chystá montovat a testovat mikroprocesory.

MilanSima

Zajímavý kontrast. Článek je o VRT a na fotceje ručně stavěná výhybka 😎.

none

A kde asi mají vzít fotku nějaké naší VRT? Až bude podobný článek z roku 2050, už to bude lepší.

Martin
Alibaba

A je to včetně nádraží Ústí nad L. centrum (jako náhrada za západ)?

Tomáš Záruba

To asi ne, ani to není úplně nezbytné, ULcentrum (jakkoli by bylo vhodné co nejdřív) je neoddělitelně spjaté až s litoměřickým úsekem.

Spíš by mě zajímalo, jestli v rámci těch Chabařovic vznikne rovnou i napojení směr TP, nebo se tady v tom prostoru bude hrabat „dvakrát“.

Martin

No to je zajimave, pac pokud nebude Usti n/L Centrum, tak tam bude uvrat…

Nemusi uplne vzniknout odbocka, ale staci aby byla provedena priprava, stejne tak je planovana i na Hradec Kralove jen priprava, tedy snad ano, jinak by to bylo neefektivni…

Alibaba

Podle schémat je odbočka do Teplic už v tunelu, takže bych ji očekával v projektu tunelu a Chabařovice v tomto projektu?

Jak píše Martin, bude-li první hotov Krušnohorský tunel, bude úvrať na hlavním, přímou jízdu z jihu na západ (a opačně) a stavět zde si dovedu představit maximálně při nemožnosti jízdy přes hlavní.

Tomáš Záruba

Ono to samozřejmě tak jednoduché nebude vzhledem k délce nástupiště, ze kterého se dá jet na Prahu i Teplice… Něco mi říká, že to dopadne vytahováním od 3. nástupiště pod Mariánskou skálu. Ale to teď nechme. K tomu směru Teplice: Blbě jsem to napsal, myslel jsem, jestli nebude součástí projektu jen to napojení do Chabařovic, (a tedy potom na zhlaví bez současných jízd a padesátkou), nebo zda ten aktuálně zadávaný projekt zahrne komplet modernizaci Chabařovic. Ale snad jo, protože do doby stavby Litoměřického tunelu bude (muset být) právě tady PPS pro ND včetně případných přepřahů, tak to kolejiště snad bude… Číst vice »

Laborec425

Mně by spíš zajímalo, jak to chtějí vůbec zrealizovat, když takováto stavba je fakt ohromné sousto, které tady ještě nebylo a zatím se tady postaví (tedy opraví) pár km tratě a je z toho sláva jako když v zahraničí postavěj nejdelší tunel světa po třiceti letech stavby.
Opravdu si v našich podmínkách tu stavbu nedokážu představit a ani nevěřím, že k tomu dojde. A pokud ano, tak to bude ještě o dost let delší období a za o mnoho více let než si tady namlouváme.

Martin

Ono to prave tak hrozne neni, je to fakticky jen dvoukolejna trat jako kazda jina, ma samozrejme sva specifika, ktere ji posouvaji k vyssi cene,… Drahe to bude predevsim proto, ze s tim nema nikdo u nas zkusenosti a nechceme si sem pustit zahranicky firmy, mozna do konzorcia, ale i tak to bude hodne administrativy… To je prave na rozdil od jinych zemi, ktere od zahranicni konkurence ziskavaji zkusenosti rozdil… Necham se prekvapit… ono se klidne muze stat, ze nez zacnem stavet, bude velkou konkurenci Polsko, ktere ty zkusenosti drive ziska… a pritom by nase firmy v pripade naskoku mohli… Číst vice »

Alibaba

Ejpovický tunel se taky postavil, takže jde to.
Vidíte v tomto tunelu nějaký zásadní rozdíl od tunelu výše jmenovaného?

Jen to bude trvat úměrně svojí délce a vyrubaného materiálu taky bude více (což je občas problém kam s ním). A u toho materiálu, pokud nebude se dát jinak využít (např, kamenivo do betonů, podkladních vrstev a pod.), tak zrovna tady bych se nebál o místo pro uložení.

Cemment

samo ze 2x, aby to bylo drazsi

Martin

Tady moc nemam obavu o tom, ze VRT bude blizko lidem, ale trasa Praha-Brno me porad desi svym trasovanim mimo sidla, ktera ma obslouzit…

Jiří Kocurek

Jestliže má VRT nahrazovat leteckou dopravu do 500 km daleko, tak na 500 km vlak opravdu nemůže mít 50 zastávek. Ta trať opravu nemá nahrazovat regionální autobusy, aby po ní jezdil zastávkový osobák https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-24622

Martin

Jestli chcete mit VRT jako nahradu letecke dopravy, a to na 500km, tak vam staci puvodni projekt z 90 let s jednou stanici v CR a to Praha… To uz jsme snad trochu dal ne?

Michal82

Projekt z 80. let počítal tedy se stanicemi Ustí – Praha – Brno – Blava – Košice.

Honza D

To opravdu existovalo? Můžu poprosit o nějaký odkaz? Docela by mě to zajímalo.
Díky

Martin

myslim, ze to nekde vystracham.. ano existovalo to…

Martin

Mezinárodní železniční společnost UIC proto za spolupráce a souhlasu všech členských správ včetně ČSD vydala v roce 1973 Řídicí plán evropských železnic budoucnosti PDCEA a v letech 1976 a 1981 upřesňující dodatky PI, C1 a PDEI. V roce 1985 pak připravila Evropská hospodářská komise Dohodu EHK o mezinárodních železničních magistrálách AGC. Z celkové délky zhruba 250 tisíc km evropské železniční sítě byly vybrány magistrály E 01 až E 85 o délce asi 40 tisíc km, z nichž do roku 2010 měly nové vysokorychlostní tratě dosáhnout délky 12 tisíc km a modernizované tratě délky 15 tisíc km. Vedle stanovených parametrů prostorové… Číst vice »

mgr.pavel

A jaká sídla mezi Prahou a Brnem by měla trať obsloužit, a neplánuje se to?

Pár sjezdů z VRT je, Jihlava napojena, pár dalších měst to bude mít na VRT přes ty sjezdy kousek.

Co vám tedy chybí, prosím?

Martin

Prakticky jen Jihlava,… u jizni varianty to bylo jeste napojeni na Benesov a trati do CB.. na druhe strane predmestni Brna, napr. V.Bites a okoli (samozrejme spise pro regionalni VRT, v nejakem rozumnem intervalu napr. 2h… zbytek jen prujezd… Nechybi mi nic (mozna u Jihlavy by melo zastavovat vice vlaku nez jedna linka, ale to je detail), Jihlava byla malem vyskrtnuta, i kdyz o to stala a chtela vlaky do centra. Pokud VRT spoji jen Prahu a Brno, tak to vysocine moc nepomuze… ale alespon ta jedna linka v Pavove snad pomuze… Ty sjezdy moc efektivni nejsou, navic i drahe,… Číst vice »

J.K.

VRT Praha – Brno má obsloužit Prahu a Brno, ne?

mgr.pavel

Nejen. Právě přes těch pár sjezdů / nájezdů může vlak třeba z Havl.Brodu do Prahy i do Brna jet kus po VRT, a cestu si výrazněji urychlit.

J.K.

No jasně, sjezd u Havl. Brodu bude taky, tak projede dálkové spojení a místní se urychlí taky, tak co dál? Všechno v pohodě, ne?

Alibaba

Pro obsluhu Havl. Brodu bude sjezd do Světlé nad Sázavou (u Josefodolu), bude sloužit i jako zakončení etapy od Poříčan.
Další sjezd v Jihlavě (pro oba smery), budou zde najíždět linka Budejice – Brno a Praha – Jihlava – Třebíč – Brno. Další sjezd je plánován u Osové Bitýšky/Velké Bíteše.

Martin

Vite ze ty sjezdy trat docela prodrazuji? Nejsem proti, ale ma to i nevyhody, treba extremni presnost tech vlaku i na odbocnych tratich, a prave cenu, pac je to mimourovnova zel. krizovatka…
V nekterych pripadech bych spise uvital prave u trati prestupni terminal, presnosti se sice nezbavite, ale muzete si nejakou tu minutu dovolit, a vyjde vas to levneji…

Alibaba

Jenže bez sjezdů to nelze postavit na etapy. Teoreticky se může stát, že po skončení etapy nebudou chvíli peníze, ale se sjezdem se jezdit může a bude to přinášet užitek hned. A následně sjezd rušit (po postavení další etapy) si myslím, že už nemá cenu.

Přestupní terminály jsou navržené, Takové Pučery se mají prověřovat, já bych je postavil tak nějak odvážně s fleku. Terminál u Velkého meziříčí taky, ten se ale dokonce ani nenavrhuje.

BR 01 512

Proč tak brzy.Tohle je prostě šílené,je 2023, dokončení 2039.Tj 16 a to navic bude reálně 2045.
Tohle nemá vůbec cenu pro současníky řešit, prostě nadále kolem Labe.😪A to už to pomalu šotouši řešili grafikon 😀

Tom_Matoo

Neni 2039 dokonceni tunelu?

Y.K.

No já nevím, něco neřešit, protože si to zřejmě neužijete je dost sobecké. To by tady noc nebylo, sposta projektů se táhla desetiletí a jejich původci se jich nedožili. A přesto jsme dnes rádi že jsou.

Jiří Kocurek

Tak nějak, Karel IV začal stavět most a ten se otevřel až 24 let po jeho smrti (1378 vs 1402). Asi by bylo nejlepší tyhle nepřející dědky prohnat Vltavou, aby se osvěžili a trochu probrali.

Honza D

A stavěl se od roku 1357, takže 45 let.

none

Asi menší nosnost slepic….

PepaM

Ale to se týká i celého Krušnohorského tunelu, a začít stavět se má už v roce 2028, což je za 5 let, a tedy je nejvyšší čas řešit tyhle věci (územko a EIA, stavebko a výkupy pozemků), protože ty mohou být dost na dlouho.
A navrhnout nejdříve dopravní model a pak infrastrukturní projekty, které umožní jeho dosažení, je správný a logický postup (vyhledejte si německý Deutschlandtakt Zielfahrplan 2030 nebo švýcarský Zielfahrplan Angebotskonzept 2035). Prostě „Erst die Fahrplan, dann die Infrastruktur.“
Kdyby všichni uvažovali jako vy („Je to na dlouho, tak to nebudeme řešit.“) tak se nikdy nikde nic nepostaví.

mgr.pavel

Já ten původní příspěvek čtu spíše ve stylu povzdechu, že jakékoliv zlepšení ve směru do Německa bude až za 16 let. Dřív pojede náklad i osobka jen podél Labe, jiné použitelné spojení do celého Německa z ČR holt nebude. Minimálně dalších 16 let.

Jasně že tunel nelze urychlit a posloupnost kroků před jeho výstavbou je správná a nutná. Jenom.. ty roky přešlapování na místě v minulosti už dnes bolí. A ještě 16 let bolet budou.

Josef

Přesně díky tomuhle jsme tam, kde jsme…