V Kalábrii začala jezdit první nová úzkokolejná jednotka od Stadleru

Nová jednotka pro provoz v Kalábrii. Foto: FdCNová jednotka pro provoz v Kalábrii. Foto: FdC

Zbývající tři jednotky dorazí do července.

Železniční společnost Ferrovie della Calabria uvedla do provozu první ze čtyř objednaných nových jednotek Stadler SRDe 212. Dieselové jednotky mají výrazně zlepšit komfort na trati s netradičním rozchodem 950 mm.

Nové jednotky objednal místní dopravce z jihu Itálie v únoru 2021. Zbývající tři mají dorazit do července. Dopravce má opci na dalších deset kusů.

Stadler dodal jednotky vyrobené přímo na míru dopravci pro provoz na 110 kilometrů dlouhé trati z Cosenzy do Catanzaro Lido. Nové jednotky pojmou kolem stovky sedících a stovky stojících cestujících, budou částečně nízkopodlažní. Součástí kontraktu je i kompletní údržba. Dopravce má opci na pořízení dalších deseti jednotek. Vlaky mají být dodány do dvou let. Zakázka navazuje dodávku jiných jednotek od Stadleru ze srpna 2020. I když je na části trati ozubnice, jednotky budou plně adhezní.

Celkem 110 kilometrů dlouhá trať má rozchod 950 mm. Překonává velký výškový rozdíl: od stanice téměř u moře v Catanzaru se postupně dostane až do výšky 854 metrů nad mořem.

Tagy Ferrovie della Calabria Stadler Rail
10 komentářů