umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Dopravci Železnice Železniční průmysl

Stadler dodá nová vozidla na úzkokolejku v Kalábrii

Nové jednotky pro Ferrovie della Calabria. Foto: Stadler
Nové jednotky pro Ferrovie della Calabria. Foto: Stadler
Stadler má kromě jisté dodávky čtyř jednotek opci na dalších deset.

Společnost Stadler Rail získala zakázku na dodávku čtyř nových dvouvozových jednotek pro provoz na úzkorozchodné trati na jihu Itálie.

Společnosti Ferrovie della Calabria (FdC) dodá jednotky vyrobené přímo na míru dopravci pro provoz na 110 kilometrů dlouhé trati z Cosenzy do Catanzaro Lido. Stadler získání zakázky oznámil na svém facebookovém profilu.

Dopravce tak naváže na dodávku jiných jednotek od Stadleru ze srpna loňského roku. I když je na části trati ozubnice, jednotky budou plně adhezní.

Nové jednotky by měly pojmout kolem stovky sedících a stovky stojících cestujících, budou částečně nízkopodlažní. Součástí kontraktu je i kompletní údržba. Dopravce má opci na pořízení dalších deseti jednotek. Vlaky mají být dodány do dvou let.

Celkem 110 kilometrů dlouhá trať má rozchod 950 mm. Překonává velký výškový rozdíl: od stanice téměř u moře v Catanzaru se postupně dostane až do výšky 854 metrů nad mořem.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dopravak

U této drahy a ještě vedle – Ferr. Appulo Lucane – jeden postřeh. Zatímco staré motoráky WC měly…. nově nikoli…. A taková jízda 2 hodiny bez WC…když to u vlaku člověk tak nějak předpokládá….navíc v horku, kdy pijete…. Nevím jestli je to pokrok……

medical_examiner

To není.
Pokrok by byl, kdyby ty záchody byly dva, a vakuové k tomu…

výletník

„I když je na části trati ozubnice, jednotky budou plně adhezní.“
Zdaleka ne všechny vlaky tam (pochopitelně) jezdí po celé dlouhé trati – třeba Cosenza je veliké město a nádraží normálního rozchodu je velmi daleko od historické zástavby, takže ta úzkorozchodka může sloužit i pro místní i regionální dopravu na kratší vzdálenosti jen na adhezních úsecích.

Jiří Kocurek

Tramvaj K2 zvládá i 90 promile adhezně a to není prostřední podvozek hnaný. Tady píší, že maximální sklon trati je 60 promile: https://www.researchgate.net/publication/305422757_The_Relaunch_of_the_Calabro-Lucana_Railway_as_Territorial_and_Metropolitan_Infrastructure/fulltext/57a0c10c08aeb1604832af74/The-Relaunch-of-the-Calabro-Lucana-Railway-as-Territorial-and-Metropolitan-Infrastructure.pdf

Z toho lze odvodit, že nové jednotky zvládnou projet úplně celou trať, včetně ozubnicových úseků.

MPE

Ozubnice je podle italske Wikipedie jen na cca 2km useku v primo v Catanzaru (mezi stanicemi Citta a Sala), jedna se o system Strub, max. sklon na tomto useku je 100 promile.

A. Mikulka

Zvládá. Ale já na rozdíl od vás s tramvají K2 jezdil a vím, co je to za opruz.

Tomáš

Proč je Stadler u těchto typů jednotek „odpůrce“ lepených oken?

Azkaban

Je pravda že lepená okna by těm jejich vlakum prospěla, tohle je fakt bohužel designovej hnus

Ondra K.

Třeba okna v gumě chtěl zákazník, který v nich vidí levnější údržbu a hlavně opravy.

Rudolf Tuček

Okno v gume máte za hodinu nasazené, lepené čekáte dva dny než tmel vytvrdne a ještě ho musíte přesně zafixovat.

medical_examiner

A jak vlastně jako obyčejný cestující poznám lepená skla?
Podle tenkých okrajů?

Ta gumová okna mi přijdou jako výhodnější, zvlášť mezi českými vandaly…

Luděk Štěkala

To by se mi na Jindřichohradecku líbilo… (Vím, že je tam ještě užší rozchod).

zdeva

Také by se mi to líbilo, ale kdo to tam dá???

Kubrt

JHMD nová vozidla přislíbily, ale mají smlouvu jen na pár let, na jejímž základě na ně nesezenou financování.

Krysa350

Nové dieselelektrické? To se ještě může?

Jerry

Ne na vzduch to bude jezdi

Jiří Kocurek

Jo, může. Jenom zelení jsou proti, křičí že technologie přece existují. A támhle vzádu kdosi křičí že existuje hyperloop, takže by se to mělo předělat. Ani jeden z nich nemá kvantový počítač – existuje to. 😀

Krysa350

Myslím, že náhrady za 810/814 můžou být klidně taky dieselelektrické, nevidím důvod si hrát na ekoteroristy.

Kubrt

Kdyby opravdu nějaké DMU70 byly (já si ti nemyslím), tak budou pravdepodobne dieselhydraulicke.

švestka

Tak je fakt, že po tomto týdnu by se nám troška toho globálního oteplování hodila.

medical_examiner

Řekl bych, že s tím globálním oteplováním to zas tak horké nebude.
V roce 1893 si náš tehdejší farář stěžoval, že je venku 40°R.

A hlavně.
I kdyby se celá EU stavěla na hlavu kvůli emisím, tak ji v tomto ohledu hravě nahradí Čína a Rusko…

A. Mikulka

Vy jste z tropů? 40 stupňů Reomíra je 50 stupňů Celsia.

Karl vB.

Kolega medical_examiner nezodpovědně podlehl subjektivním dojmům. Na základě analýzy fragmentů z klášterní kroniky tehdejšího Oberkatzendorfu lze prokazatelně korigovat následující údaje jeho příspěvku:
1. venku nebylo 40°R, ale pouze 32°R, přičemž teploměr na okně jihozápadního balkónu ukazoval teplotu špatně – vlivem zozžhaveného plechu na parapetu
2. nejednalo se o stížnost, ale naopak o díkuvzdání – za částečné vysušení kamenných zdí v nejstarší části na 1. klášterním nádvoří
3. v záznamu v kronice není uveden farář, nýbrž tehdejší matka představená, Hermenekylda.

Rudolf Tuček

Zatím nikdo nic lepšího nevymyslel s normálním akčním radiusem bez výrazných provozních omezení.

Gogo

Tuto trať jsem projel, a doporučuji.

Bmo

A mají ty současné vlaky otevírací okna? Na úzkokolejce by se to hodilo. Sledovat trať z otevřeného okna, popř. i fotografovat a natáčet… Ty nové vlaky otevírací okna mít evidentně nebudou…

Jiří Kocurek

To není lunapark, to je dráha!

Zapa

Špatný je, že v současnosti, a už dost dlouho, je v tom nejhezčím úseku přerušená poškozeným mostem. Minulý rok jsme šli něco pěšky, něco jeli NAD ( taky zážitek).