V Kalábrii začala jezdit první nová úzkokolejná jednotka od Stadleru

Nová jednotka pro provoz v Kalábrii. Foto: FdCNová jednotka pro provoz v Kalábrii. Foto: FdC

Zbývající tři jednotky dorazí do července.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Georg

nemaji nejakou povedenou referenci i na 760 mm? 🙂
(ano, mirim na jih)

Han van Meegeren

Jen v Liberci si tramvajáci nová vozidla hned tak nepořídí, protože…

Karel

Protože je nepotřebují

Jiří Kocurek

Jasně, v roce 198x měli stejné podmínky jako dneska, klidně si to město mohlo objednat u Stadleru… za bony v Tuzexu, hned vedle BR120.

Radim Škopec

950mm je v Itálii hojně rozšířen, takže bych moc o netradičním rozchodu nemluvil… A mimochodem, už mnoho let nejezdí vlaky v celé trase mezi Cosenzou a Catanzarem, kvůli sesuvům půdy je tam dlouhodobá výluka, ale snad v roce 2024 by měla být konečně trať opravena a zase by se mělo jezdit v celé délce vlakem.

Zapa

To si právě vzpomínám. Před čtyřmi roky jsme to šli poměrně dlouhý kus pěšky a ještě větší kus ( jeden z těch zajímavějších) NAD. Ale co jsem koukal do map, tak ta trať tam není už ani zakreslena a na ortofotomapách vypadá, že už jsou vytrhané koleje, přitom ty tam tenkrát ještě byly. Pokud vím, tak to tam záviselo na nějakém zříceném mostě po povodni.

Paolo

Myslim, ze autor myslel netradicni rozchod s ohledem na 2 nejvyce vyrabene vyrobcemi (1435 a 1520) ne s ohledem na lokalitu kde vlak jezdi

Tomáš

Mám tuhle úzkokolejku už nějaký rok v hledáčku, ale právě, že jsem četl, že to moc nejezdí a přišlo mi to jak kdyby to spíš odumřelo. Takže tohle je skvělá zpráva a těším se tam:-)

Kubrt

Mimochodem, tady je vysvětleno, jak ten rozchod 950 mm, užívaný v „nerakouských“ oblastech Itálie, vznikl 🙂 https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-gauge_railways_in_Italy

Pája

Moc děkuji za odkaz, tohle jsem už dávno zapomněl a teď si marně lámal hlavu, jak tento rozchod vznikl… 👍