Jasně, v roce 198x měli stejné podmínky jako dneska, klidně si to město mohlo objednat u Stadleru… za bony v Tuzexu, hned vedle BR120.
Radim Škopec
1 rok
950mm je v Itálii hojně rozšířen, takže bych moc o netradičním rozchodu nemluvil… A mimochodem, už mnoho let nejezdí vlaky v celé trase mezi Cosenzou a Catanzarem, kvůli sesuvům půdy je tam dlouhodobá výluka, ale snad v roce 2024 by měla být konečně trať opravena a zase by se mělo jezdit v celé délce vlakem.
To si právě vzpomínám. Před čtyřmi roky jsme to šli poměrně dlouhý kus pěšky a ještě větší kus ( jeden z těch zajímavějších) NAD. Ale co jsem koukal do map, tak ta trať tam není už ani zakreslena a na ortofotomapách vypadá, že už jsou vytrhané koleje, přitom ty tam tenkrát ještě byly. Pokud vím, tak to tam záviselo na nějakém zříceném mostě po povodni.
Mám tuhle úzkokolejku už nějaký rok v hledáčku, ale právě, že jsem četl, že to moc nejezdí a přišlo mi to jak kdyby to spíš odumřelo. Takže tohle je skvělá zpráva a těším se tam:-)
nemaji nejakou povedenou referenci i na 760 mm? 🙂
(ano, mirim na jih)
Jen v Liberci si tramvajáci nová vozidla hned tak nepořídí, protože…
Protože je nepotřebují
Jasně, v roce 198x měli stejné podmínky jako dneska, klidně si to město mohlo objednat u Stadleru… za bony v Tuzexu, hned vedle BR120.
950mm je v Itálii hojně rozšířen, takže bych moc o netradičním rozchodu nemluvil… A mimochodem, už mnoho let nejezdí vlaky v celé trase mezi Cosenzou a Catanzarem, kvůli sesuvům půdy je tam dlouhodobá výluka, ale snad v roce 2024 by měla být konečně trať opravena a zase by se mělo jezdit v celé délce vlakem.
To si právě vzpomínám. Před čtyřmi roky jsme to šli poměrně dlouhý kus pěšky a ještě větší kus ( jeden z těch zajímavějších) NAD. Ale co jsem koukal do map, tak ta trať tam není už ani zakreslena a na ortofotomapách vypadá, že už jsou vytrhané koleje, přitom ty tam tenkrát ještě byly. Pokud vím, tak to tam záviselo na nějakém zříceném mostě po povodni.
Myslim, ze autor myslel netradicni rozchod s ohledem na 2 nejvyce vyrabene vyrobcemi (1435 a 1520) ne s ohledem na lokalitu kde vlak jezdi
Mám tuhle úzkokolejku už nějaký rok v hledáčku, ale právě, že jsem četl, že to moc nejezdí a přišlo mi to jak kdyby to spíš odumřelo. Takže tohle je skvělá zpráva a těším se tam:-)
Mimochodem, tady je vysvětleno, jak ten rozchod 950 mm, užívaný v „nerakouských“ oblastech Itálie, vznikl 🙂 https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow-gauge_railways_in_Italy
Moc děkuji za odkaz, tohle jsem už dávno zapomněl a teď si marně lámal hlavu, jak tento rozchod vznikl… 👍