Infrastruktura Železnice

Téměř žádný vlak nejede podle jízdního řádu, stěžuje si starosta Černošic ministrovi a šéfovi SŽ

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Starosta dopisem žádá, aby vlaky jezdily podle jízdního řádu alespoň od začátku školního roku.

Provoz na trati 171 z Prahy do Berouna včera opět na několik hodin ochromila závada zabezpečovacího zařízení. Kvůli častým závadám na trati, která oficiálně patří do sítě hlavních evropských koridorů, se na ministra dopravy Karla Havlíčka a generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobodu obrátil starosta Černošic Filip Kořínek.

„Situace během srpna jednoznačně přesáhla meze únosnosti a je do dalšího období neudržitelná,“ napsal Kořínek v reakci na vývoj v posledních dnech. Podle něj chápe situaci, že již dochází k opravě prvního úseku mezi Smíchovem a Radotínem, Správa železnic ale nenaplnila příslib, jak bude provoz organizován během celé rekonstrukce. „Z pohledu cestujícího nejel téměř žádný vlak podle jízdního řádu,“ dodal.

Symbolicky za pět minut dvanáct odesílám ministru dopravy K. Havlíčkovi a generálnímu řediteli Správy železnic J….

Posted by Filip Kořínek on Friday, August 21, 2020

V dopise proto žádá, aby Správa železnic změnila organizaci a harmonogram prací a řízení provozu, aby od 1. září odpovídal provoz požadované kvalitě. Pro obyvatele obcí podél Berounky je vlak často klíčovým dopravním prostředkem pro cesty do Prahy. Kořínek v dopise upozornil, že problémy se dotýkají desítek tisíc lidí.

Správa železnic za řadu situací za poslední měsíc nemohla, někdy došlo k poškození tratě kvůli chybě strojvedoucích. Provoz na trati podél Berounky je ale dlouhodobě kritický.

Situaci na trati komplikuje od jara modernizace úseku Smíchov – Radotín. Loni si na časté výpadky vlaků stěžoval také Ropid. V budoucnu by měl dopravě ulehčit tunel z Prahy do Berouna.

Odebírat
Upozornit na
guest
229 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Frank

Nedivte se, když SŽ(DC) vládne s zamindrákovaný slovák a jeho pohůnci jsou sice ducha slabého ale o to arogantnější……

Martin

A do toho se blíží rekonstrukce žst. Praha Smíchov, kdy se budou bourat a nově budovat nástupiště, snášet lávka, nově budovat zabezpečovací zařízení … vše začne od grafikonu 21/22. To bude totální chaos a tratě 171 + 173 budou značně nespolehlivé z pohledu dodržování grafikonu.

jan

Mám za to, že tyto obce přece prudili proti vlakům, zejména nákladním a modernizacím. Tak o co jde.

Ježekjožka

Tunel do Berouna je už hotov, pochopitelně na papíře. Realizace je ovšem odložena na neurčito, tak jako např. výstavba nové trati z Prahy do Kladna, nebo zdvoukolejnění mostu inteligence.

Petr Hašek

Bohužel je to těžký nezájem a nekomunikace p.ing.Filipa,ředitele OŘ.Praha.Něco vysvětlovat,oslovit starosty dotčených obcí.Nic.Tiskový odbor se postará…

Joseph

Chápu jeho rozhořčení. Ale při jízdní době 16 až 17 minut osobním vlakem (Černošice – Praha-Smíchov), bez přestupu. Co mám říkat já, když chci jet vlakem ze severu Čech do Prahy, tak musím 1, 2x nebo i 3 přestupovat. A cestuji 2,5 hodiny. Do Prahy jsem jezdil od roku 2013 do roku 2019. Trať a ZABZAŘ se musí udržovat a opravovat. Aha, já zapomněl… v Černošicích asi chtějí METRO.

Haha

Ono se Praha-Černošice teď jezdi spíš těch 45-60 minut…

Joseph

No, když mě ujede přestupný vlak, tak jedu k těm 2,5h. další 60-120 minut. A nedá se nic dělat.

Luděk S.

Píši si:
Zakleknout starosta Černošic.

ABC
Leinad

Rozhodnutí už padlo.

Vašek

Na zastaralou, podudržovanou trať nacpu vlaků, že je problém je vyjezdit, když se nic neděje. Pak zahájím rozsáhlé výluky a divím se, že to nejezdí. Jsem kompletní?

David

Vašku, ty si prostě kompletní.

Vašek

Po tom, co jsem zabil trať 171 si myslím, že nejsem.

Pavel

Pekny den, v Radotine je pomala jizda 10 km/h o delce 260 metru. Navic neni zakoncena koncem pomale jizdy „s masinkou“, takze ji musi minout cely vlak. Zajimal by me duvod. Pri standardnim OP rozkazu vlak jede rychlosti 10 km/h 60 metru a po minuti prejezdu celem vlaku muze zrychlovat.

Dominik

Pletené do sebe pomalou jízdu a jízdu se zvýšenou opatrností, to je trochu rozdíl.

Pavel

Myslíte, že existuje jiný důvod pro pomalou jízdu 10 km/h než ten přejezd? Je to možné. Nicméně nesetkal jsem se s takto nízkou rychlostí při modernizacích. Většinou je 40-50 km/h, případně 30 km/h. Před pár dny, kdy byl přejezd funkční, byla v tomto místě pomalá jízda 50 km/h, na zhlaví a záhlaví pak 40 km/h.

Ono jet 10 km/h 60 metrů nebo 500 metrů je obrovský rozdíl a má značný vliv na propustnost trati. Možná nemají návěstidla Konec pomalé jízdy s černým obrazcem lokomotivy, tak tam dali klasický Konec, ovšem dopady pro provoz jsou šílené…

Dominik

Může to být třeba z důvodu stavu infrastruktury a že jej znal třeba propustky, přes které kvůli jejich stavu byla 10. Prostě nějaký důvod to má a jestliže je to podle Vás neopodstatněné, co kdybyste raději, místo nářků zde, napsal na Správu železnic, aby Vám to objasnili, za poslední roky jsem napsal pár mailů a vždy jsem dostal i vyjádření včetně třeba různých tabulek.

Prag

A neni to třeba jvůli rekonstrukci toho podjezdu po polovinách? Tam je to vždycky na sevřený půlky aby se nekompletní opěra nehla.

MV.

A to jeste nezacalo zuzeni na Barrandovskem moste, to budou teprve petice a dopisy.

X 1

Zastavit provoz a z gruntu postavit znova a lépe.
Před pár lety Němci zavřely trať Dřážďany – Berlín. V úseku Elsterwerda – Wunsdorf/Waldstadt (83km) postavili za 15 měsíců celou trať znovu. Zmizely všechny přejezdy, vypínačky a přibyly nové stanice, zastávky, mosty, dlouhé předjízdné koleje. Dokonce se revitalizovaly vodní toky. Ačkoliv stavba vedla téměř v původní stopě, přesto při této stavbě DB Netz vystavěla několik desítek rodinných domků.
Po sjednocení Německa si pamatuji, že něco podobného bylo i na jiných tratích (např. Berlin – Magdeburg nebo Berlin – Hannover).

-TR-

Bez hotové trati pro odklony to nejde. Němci si to mohli dovolit, protože mohli posílat vlaky odklonem přes Jüterbog. I odklonové tratě byly mezi Drážďany a Berlínem již elektrizovány.

Stejný scénář musí nastat i mezi Berounem a Prahou. Bez zadrátování hrbaté to nejde.

X 1

Pravdu díš, člověče.
Jen aby tě tam navrchu někdo poslouchal.

Savik

Po Hrbaté můžou jezdit s dieselem, kein problem.

Kalanis

Právě byl na ČT v Událostech záběr – vpředu Barča, za ní Peršing a pak zbytek alexy do němec. A vedle se psalo, jak hned po zavedení odklonu postávali okolo Hrbaté vyzbrojení šotouši.

Prag

A ještě se musí zachovat nějaká dopravní obsluha toho celýho údolí, kde okresky vedou jak je vyšlapal Šemík uhánějící k Neumětelům.

TomikV

Tak tam nasadíme pár Brejlovců či Bardotek a valím to skrze Rudnou. 🙃 Problém u nás by Aš byl jak obsluhovat ty stanice mezi Berounem a Smíchovem. 🙃

None

Zastavit dopravu, přivést dělníky z Číny a za měsíc je hotovo. Jo a neříkat jim, že se u nás jezdí jen 160, ať to udělají podle jejich zvyklostí 😀

Kalanis

Tak neměly Černošice dlouhodobě blokovat modernizaci na svém katastru. Ať teď nefňukají.

milan

Úroveň obecních zastupitelů a minimální opakuji minimální představa o tom, co je v podmínkách PID železniční doprava panu starostovi asi moc neříká. Nesmyslný grafikon neodpovídající stavu tratě před tzv. modernizací a v podstatě ten samý dle představ několika šílenců realizovatelný za stávajícího stavu.
K tomu katastrofální stav železnice jako takové ve středočeském kraji, antikoncepce výluk atd.
SORRY JAKO!?

-TR-

Když nebude tolik vlaků, jako je na S7 dnes, vždy se najdou rozpočtově odpovědní impotenti, kteří budou zdůvodňovat, jak strašné plýtvání penězi by byla modernizace toho či onoho úseku právě proto, že tam nejezdí dost vlaků.

Všimněte si. Už poněkolikáté opakuji, že je třeba zadrátovat trať přes Rudnou, a zdůvodňuji to tím, aby existovala alternativa pro odklon dálkových vlaků v případě výluk a mimořádností. Stejně se najdou ti, kteří se tuto myšlenku snaží shodit jako „vlhké sny šotouše“, přitom naprosto ignorují realitu. Bohužel, právě tito lidé sedí na rozhodujících pozicích.

milan

Přes Rudnou zadrátovat jasně, všema desetima jsem pro. Ale v současné dopravně-stavebně impotentní podobě, pak povolit jízdu jen tramvají.

Leinad

Když by se u každého vlaku udělal rozbor, tak se najde příčina na hodně místech. 1) Vliv výluky = SŽ místo výukového GVD prostě řekne „za místem výluky může být navýšené zpoždění“. 2) Nestíhání pobytů = a) bordel ČD (Obrat Elefanta za 5 minut? A že fíra nestihne přejít délku devítivozovky? Kdo modrogumům nařídil, že s tím musí odjíždět ten co to přivezl) b) Když je o minutu-dvě delší jízdní doba do nějaké zastávky a v samotné zastávce nulový pobyt, nemusí se v té zastávce zastavit přesně, může se i dřív. 3) Strojvedoucí kochálisti – kdo má zpoždění a nejede… Číst vice »

asdfg

Více méně souhlas, ale u trojky nesouhlasim. Z CDP nikdo nepozná, zda jedu pomaleji protože sem kochálista nebo se mi to smeká nebo mám nějakou poruchu nebo prodlužuji pobyty na zastávkách kvůli větší frekvenci nebo je v troleji prd napětí a jedu sníženým výkonem. To je hodně individuální.

Leinad

Tak jasně, limitů je hodně a od oka nepoznám na který ste narazil a proč.
Nicméně DB Netz se občas ptají „máte nějaký problém?“ (A odpověď je třeba „nízké napětí“)
Pobyty v zastávkách se zase můžou protáhnout z různých důvodů. Někdy čas odjezdu z A – čas odjezdu z B dohromady jde stihnout, ale jelikož není oficiálně psán čas příjezdu do B, jede se pomalu. Někdy má dopravce blbé předpisy (třeba započíst úkony před odjezdem v čase pravidelného odjezdu). Někdy je pobyt skutečně krátký, pak je to chyba objednávky.

asdfg

Ono stačí na zastávce s pobytem 0,5 minuty aby vystupovala skupina nebo cyklisti a už je minuta navíc v pobytu, nedejbože vozíčkář a je potřeba plošina. A může to být zastávka, kde v drtivé většině vystupují nebo nastupují jednotky cestujících.

SŽ dispečeři se neptají, ani neinformují, málokdy se někdo ozve, co se děje. Někdy v zimě/ na jaře sem stál 4 hodiny v Rudolticích, aniž by se někdo ozval, že před námi se rychlík zamotal do drátů.

Leinad

Tak jasně, u těch výprav taky jde o typ vedoucího. „Pojďte všichni za mnou, tenhle vlak nemá jiné dveře“ versus „za půl hodiny sraz na zastávce Karlštejn.“ (Ve druhém případě mi sice dojede partička naschvál až do Berouna, ale pokud jim je nad 15 tak je nechám v místním pivovaru/hospodě).
A jak říkám, často se součet jizdní doba+doba pobytu dá stihnout, i když se z nějakého důvodu neuvádí čas příjezdu (nechává se krátký pobyt).

Lukáš

Kdyby v té troleji něco bylo (napětí), tak by ty vlaky jezdily i včas, ale když je 4x do hodiny výpadek napájení, tak to je potom těžké.
A šoupnout 4 výluky do 50 km je také skutek hodný gratulace a způsob jak pohřbít dopravu snadno a rychle.

Bob

Já bych to nedramatizoval. Dva týdny se bude chodit do školy a pak budou dalšího půl roku zase nějaké koronaprázdniny, povodně nebo cokoliv jiného a každému bude jedno, jak jezdí v Černošicích vlaky.

Marty

Tunel do Berouna. Toho se nedožije nikdo z nás 😆

Miloň

Stejně jako tratě 171 ve slušném stavu na pražcích B91S řízené autoblokem…

Peppa

Ono, bohatě by stačilo, tlačit na objednavatele dopravní obslužnosti , aby v době výluk nechtěli aby jezdilo vše dle gvd, už dlouho jsem neviděl výlukový rozkaz, kde by osobní doprava na berounské S7 byla nějak omezena, a pak by se dalo i jezdit, ale o tom se v první řadě musí jednat a technické skupiny SŽ taky musí vylézt z pod stolu a říci , že takhle to nejde… a né vše odkejvat a ne říkat ono to nějak dopadne..

-TR-

Už tady byli tací, kteří považují za řešení trvalou redukci vlaků. Právě kvůli takovým kreténům ROPID nechce škrtat ani během výluk.

Hanzi

Kretén jsi ty, viděl jsi Berounku pokud do ní naprší trochu víc? Tak přesně takhle se chová trať pokud se na ni pustí trochu víc dopravy než snese. Omezit prostě vlaky, jediné řešení.

Jedine vlaky

Pak budete hezky stát 3 hodiny na Strakonické. Tak raději mlčte a nekecejte.

Vašek

Bez emocí a nadávek: Dojíždím Beroun-Praha od roku 1974. Posledních 5 roků autem, neb cestování vlakem se stalo loterií bez záruky, jak to dopadne. Nemohu si dovolit chodit pozdě do práce, ani jezdit s dvouhodinovou rezervou. Pravda, 1x jsem jel domů 3 hodiny kvůli nehodě na D5, ale jinak mám klid a do práce chodím včas. Klidně si červeně palcujte, ale tak to prostě je!

Blacklist

Tak to problém zacína hned ns wilsoňáku, ten je pretíženej i bez vyluk a na eliminaci mimořadností prostě nemá kapacitu. Jinak redukce vlaků by určité pomohla a jestě vic, kdyby SŽ vlivy výluk promitala do jizdniho řádu.

Leinad

Minimálně má hlavák kapacitu na to, aby zpožděný elefant byl ihned po výměně cestujících připraven k odjezdu (odváží ho „zadní“ fíra), ne že jediný strojvedoucí jde na druhý konec devítivozovky pěšky, déle než trval obrat žabotlamů.

-TR-

Ne, jediné řešení je zadrátovat Rudnou, postavit nové výhybny a v případě problémů posílat dálkové vlaky touto trasou.

Nejste náhodou pan Jasenčák?

X 1

Projekt modernizace Hrbaté (Smíchov – Rudná) byl dotován z EU.
Tento projekt připravovali NEJVĚTŠÍ ODBORNÍCI V ČR!!!! Min. Dopravy, SŽDC, Sudop, Magistrát hl.m. Prahy a Strč. Kraj. Všichni bez výjimky stanovili parametry tratě s tím při predikci nárůstu dopravy, bude naprosto dostačující. A to prosím i bez tunelu Smíchov – Beroun.
Pokud má někdo námitky ( jako například pan starosta apod.), nechť se laskavě obrátí na výše zmíněné instituce. Doporučuji zejména odborníka pana Luďka S. 😉

-TR-

Je třeba to ale psát i sem, aby tento názor postupně sdílelo víc lidí a stal se většinovým.

Leinad

SŽ hlavně musí dělat pořádné výlukové jízdní řády 🙂
Příčina zpoždění plánovaná výluka je nesmysl, pokud by se dělal výlukový JŘ (bez kraviny do poslední stanice příjezd později než pravidelný odjezd)

-TR-

Výlukový jízdní řád nedělá SŽ, ale dopravce, buď sám, nebo na žádost objednatele.

Leinad

Jak ho může dělat dopravce? Dopravce může říct jestli chce před výlukou posunout časy dopředu nebo za výlukou na později, ale neví jestli se tím dostane do kolize(a už vůbec jí nemůže řešit).

Martin R.

Ono, překreslit celý jízdní řád není jen tak. Každá trasa za výlukou může potkávat další trasy, které ani přes výluku nejedou a ty by se museli také překreslit. Pokud se překreslí i tyto trasy, tak samozřejmě se musí překreslit i trasy které opět potkávají a tak dále. V určitých případech by to znamenalo změnu jízdních řádů na drtivé většině tratí. Vemte si jen pendolino z Ostravy do ML, kolik potká vlaků a pokud mu změníte polohu, tak kolik vlaků musí změnit svůj jízdní řád. Takže zachování jízdního řádu i za cenu zpoždění je optimum. Ideální by bylo, kdyby byla garance… Číst vice »

Martin R.

…a ty by se musely … , pardón, automatické opravy

Leinad

Jenže když se to neudělá, tak nějaký expres zpožděný z důvodu výluky někde před Plzní rozvrátí jednokolejku Radotín -Smíchov a do večera už nic nepojede na čas.
Pendolíno má mít delší jízdní dobu Praha-Beroun a při přesunu místa výluky by se měl udělat důkaz že mu to taky vyjde.

Luboš Beneš

Tak ty 4 Pendolina denně asi nebudou ten hlavní problém, navíc ve směru na Ostravu je 20 min. stání na hlavním (pravda probíhá úklid a doplnění jídeláku)….je otázka jestli některé rychlíky, když už stejně stojí, tak je využít i pro lokální přepravu- Karlštejn, Dobřichovice, Radotín?

Leinad

Tak já s tím celkem souhlasím. Jak má osobní vlak má vjezdu výstrahu, brzdí tak aby byl vagonama u perónu. Pokud nemá postavený odjezd, odblokuje dveře.
Ofiko to do jízdních řádů/aplikací nedávat(mohl by mu vyjít hladký průjezd)

ABC

§8 Zpoždění k cestování prostě patří

medical_examiner

I když „garance včasného příjezdu“ a zpoždění už z výchozí stanice 90 minut se k sobě přeci jen nehodí…
U Regiojetu…

ModráGuma

Téměř žádný vlak nejede dle jízdního řádu = zkurvené České dráhy.

Daniel

Dost vtipné, hahaha…

Anonym03

Že vás ten trolling baví.

medical_examiner

Ale málokdo nadává „Zp****á Správa železnic!“
Kdyby byla rázem zrušena, cestující obyvatelstvo by nechápalo…
Ale šotouši by se sháněli po šampusu, a Arrivě vytiskli krásné parte…

ModráGuma

Zdejší lidi asi necháppu tu ironii

rtep

Starosta Černošic asi nebude zrovna zkušenou osobou. To by věděl, že případná zpoždění s ním projednat může výhradně lampárna na hlavním nádraží.

px50

starosta by měl napsat přímo na hrad panu prezidentovi, to se teď dělá, ne?

rtep

Soudruh prezident ale vyřizuje přednostně stížnosti z Číny, to se starosta nedočká…

medical_examiner

Nebo soudruhovi Soukupovi na Barrandov…

Oldřich Sládek

Starosta Černošic je velmi dobrým starostou a v případě železnice je v obraze.

Gwann

Měl by ale psát přímo Andymu na facebooook….

Jen nevím, zda by mu chtěl vytvořit příležitost k vyniknutí…

Luboš Beneš

Ne, tam musí psát ovčané ! A když jich napíše dost, tak to by bylo aby nevystoupil v TV a něco neslíbil a neodvolal co slíbil.

Lemmy

Ech, je dobré to slyšet od vás. A kdy se tedy bude stavět úsek Radotín-odb. Berounka?

Kalanis

A vyhození obou přejezdů v Černošicích bude kdy?

XXXD

Až se bude dělat Optimalizace trati Černošice (včetně) – Odb. Berounka (mimo). Aktuálně předpokládaná realizace 2024 – 2026.

Zabakovec

Odřeknout půlku spojů.. Jinak to nejde, ve špičce nízké napětí i bez závady napájení v chuchli.. Takze zpozdnei casto jen z duvodu jizdy velmi nizkym vykonem, proste toho je objednano moc i na bezny stav.. S vylukama je to úplně mimo.. Sama pomala jizda, OP na prejezdu.. Jezdil jsem tam v sobotu a +35 až +50 min.. Jednokolejny provoz v ruznych usecich atd.. Bud rekonstruujeme nebo jezdíme.. Oboje bez autobusu nejde

-TR-

Jak říkám, bez Rudné to nejde. Odklonová trasa pod dráty je zoufale potřeba.

Vašek

Máte představu, kolik vlaků se po elektrifikaci a ,,neúpravě “ všeho ostatního přes hrbatou dá provézt? Dle mého názoru to nebude žádný zázrak.

Anonym

Nebyly náhodou Černošice mezi těmi, kteří blokovali rekonstrukci?

ČSD Railwav

Byly. Původní termín stavby byl 2009-2011.

Martin Hanzal

Mění to na tomto apelu něco? Máte pocit, že kdyby rekonstrukce probíhala v původně plánovaném termínu, vlaky by jezdily dle VJŘ? Ta trať na tom byla hodně špatně už dávno před rokem 2009. Navíc si dovolím tvrdit, že by tehdy k žádné rekonstrukci nedošlo – zuřila celosvětová ekonomická krize a především – na MD vládl Vít Bárta…

-TR-

Hypotetická trasa rychlíků v úseku Beroun – Praha přes Rudnou (ODHAD): Beroun X:08 – Beroun-Závodí X:11 – Vráž u Berouna X:16 – Loděnice X:20 – Nučice X:27 – Rudná u Prahy X:30 – Řeporyje X:44 – Prokopské údolí X:52 – Smíchov X:58 Z toho vyplývá, že potřebujeme výhybnu (ještě lépe dvoukolejku) někde v úseku Loděnice – Nučice, v tomto úseku by probíhalo křižování s Os. Vzájemné křižování R v X:30 by bylo vhodné dostat do Rudné. K tomu je třeba zřídit pak výhybnu (anebo lépe dvoukolejku) v úseku Rudná – Řeporyje, aby vyšlo křižování s Os. Vzájemné křižování se Švejkem… Číst vice »

Hanzi

Možná by bylo lepší cpat míň vlaků než vymýšlet tyhle megalomanie.

-TR-

Jaké megalomanie? Reaguji tak na problém, který je objektivně prokázaný, a tím jsou problémy na spodní trase přes Karlštejn. Ty jsou způsobeny i tím, že když je třeba tam něco opravit, není možné odklonit dálkovou dopravu.

Všude jinde ve světě jsou před hlavním městem dvě varianty trasy, kterými je možné poslat dálkovou dopravu dle aktuální situace. Např. v Polsku: ve směru od Poznaně do Varšavy je možné jet ze stanice Łowicz dvěma trasami. Jedna vede přes Skierniewice, druhá přes Sochaczew. Pro dálkovou dopravu se dají využít obě dle aktuální potřeby.

David

„Všude jinde ve světě…“ Kolik jste toho procestoval že máte takový přehled?

px50

kdo na cizinu má, jezdí se podívat a inspirovat. kdo na to nemá, kritizuje na webu 🙂

-TR-

Po Evropě jezdím vlakem docela hodně.

Filemon44

Co před takovou Tiranou???

-TR-

Chcete říct, že si máme brát příklad z Albánie? To snad nemyslíte vážně 😀

MildaIV

Všude jinde ve světě Tiranu nezahrnuje? Tak to bude Tirana asi na Marsu.

-TR-

Já si na slovíčkaření nepotrpím. Před Berlínem jezdí vlaky EC z Prahy taky po Anhalter Bahn, a nikomu to nevadí.

medical_examiner

Taky by se to tak dalo říct…

Gwann

Tak zdvojkolejneni možná je trochu moc, ale dvě vyhybny jsou cajk. Kdyby se rychlíky všechny cpaly přes Rudnou a časově by to vycházelo zhruba stejně, pak proč ne…

-TR-

Rychlíky by se měly cpát přes Rudnou v případě výluk a mimořádností. Pravidelně asi ne.

David

Šotouš si něco přečte a začne vymýšlet povizorní řešení za miliardy. Běž si ho umejt a radši se jdi proběhnout ven, je tam hezky.

Hanzi

Asi tak, lépe bych to neřekl, ještě pět tunelů pod Vltavou, jeden most přes Sněžku a šotoušovo oko zvlhne.

-TR-

Já tady píšu o tom, že tunel mezi Prahou a Berounem je nereálný. Přečtěte si moje příspěvky pořádně.

Gwann

Argument ad absurdum. Bez si dát prášek.

-TR-

Prd o tom víte.

Hanzi

Když tam musí jet každou čtvrthodinu vlak, do toho rychlíky a náklady tak to je těžký. Trať je stará polorozpadlá, ten provoz prostě neutahne, ale nikdo nemá koule na to přiznat to.

Gwann

Když jsem si to přiznal, jaký to má efekt? Trať bude v lepším stavu?

pája

Správa železnic – brzda provozu.

px50

SŽ za to až moc nemůže (nejsem jejich zame.!), jde o x let zanedbanou údržbu a stejně to dopadne i do budoucna… chjo

Leinad

Kdo to X let zanebával? To byla nějaká SŽDC nesouvisející s dnešní SŽ?
A SŽ by mohla minimálně dělat pořádné výlukové grafikony. Výluka není příčina zpoždění..

Tonda Sehnal

Poslední dobou jsou důvody jednoznačně na straně SŽ, nikoliv strojvedoucích. Nedělejte už z nich prosím nesvéprávné kacíře… 🙄
Poslední dva týdny není zajištěno odpovídající napájení trakčního vedení. Za stání vlaku lze běžně odečíst hodnotu 2,4kV, i při opatrné jízdě pád až na 2kV, takže nemožnost jízdy tahem. To vše za stávajícího rozsahu provozu a se stejnými jízdními dobami. To nerespektování příkazu a poškození trakčního vedení bylo z důvodu špatně sepsaného rozkszu (doložím). Takže důvody neleží na straně strojvedoucích, vážená redakce. Pokud chcete do někoho kopat, bylo by přinejmenším fér si zjistit i pohled druhé strany. Je to profesionální, nebulvární přístup.

Petr Šimral

Už na počátku července to nebylo kdo ví co. Jel jsem strojově, loko moderní, tedy žádné odpory a opatrný rozjezd na 200 – 300 A. Víc tam dát nešlo.

Rypal

Ale vzdyt je v provozu nova menirna v Beroune…..

Petr Šimral

Ta je v Radotíně víte k čemu?

Odpadlik

Cože?? 2kV? Takže se tam normálně jezdí při 30% podpětí? Něco podobného způsobilo v roce 1970 vykolejení vlaku a následně vyřazení z provozu velké nádraží v Canfranc. Neuvěřitelné že je to normální i dnes. Nevíte někdo jestli soucasti opravy trati bude i lepší zajištění napájení?

XXXD

No někde jsem viděl, že v rámci konverze má být do roku jižní část této trati (přilehlá k Berounu) do roku 2025 pod střídavinou, takže kdyby se to tam dělalo, tak by snad k zlepšení dojít mohlo, ale jak aktuální tato informace, to opravdu netuším.

Jaroslav Tyle

Lepší napájení bude teprve tehdy, až tady bude soustava AC 25 kV 50 Hz. Je to o fyzikálních zákonech. Stejnosměrná soustava byla dimenzována na výkony vozidel do 3000 kW a jeden vlak v napájeném úseku (zde úsek mezi TM Malá Chuchle a TM Karlštejn 26 km) v každém směru.

Odpadlik

Aha, takže napájecí stanice asi žádná nepribude. Jinak 25kV zde vidím jako dost nereálné

Rypal

A to bude kdy? 2035?

Leinad

Jak podpětí způsobí vykolejení?

jarda V.

mě se líbí ta poznámka na konec, trať z Prahy do Berouna bude nahrazena tunelem, odhad jak daleko je tato budoucnost? 100 nebo 150 let?

-TR-

O nějakém tunelu vůbec nemá smysl se bavit. Je třeba zadrátovat trať přes Rudnou, aby bylo kudy posílat dálkové vlaky při výlukách. To je jediné reálné a aspoň trochu účinné řešení.

XXXD

No Hrbatá naneštěstí ještě pár let také nebude k dispozici, protože se oprava z dotací EU jako obvykle odflákla a teď ještě pár let poběží ochranná lhůta. SŽ lze přičíst k dobru, že už si tam uvědomili nedostatky této trati a snad se hned po konci ochranné lhůty dočkáme nápravy. Jinak kromě elektrifikace to chce určitě i alespoň částečné zdvoukolejnění, protože jinak by se značně prodloužila cestovní doba snad všem vlakům, zvlášť pak pokud by tudy jezdila veškerá dálkovka.

-TR-

Veškerá dálkovka tudy asi jezdit nebude, Ex by se posílaly spodní trasou přes Karlštejn i při výlukách. Ale R má smysl během výluk odklánět. Jinak souhlasím.

Leinad

Švejci snad mají v GVD jízdu přes Rudnou 🙂 nebo některé roky měly.

-TR-

Jasně, já teď myslím R od Plzně.

Luboš Beneš

Už vidím Pendolino přes Rudnou, konečně se využije to naklápění, to bude jízda!

Jaaaa

Ale ne, stačilo by, kdyby někdo s EK dojednal změnu udržitelnosti. Ale to by se při dnešních procedurách stejně postavit nestihlo. 😀

Ferda Vomáčka

To je starosta těch náplav, které ustavičně blokují stavbu nové tratě? Twk má, co chtěl, ne?

XXXD

Jaká stavba nové tratě???

Ferda Vomáčka

Máte pravdu, je to modernizace. O to je to horší…

XXXD

No ještě k vašemu prvnímu komentáři, možná by si to chtělo zjistit k tématu nějaké informace z důvěryhodného zdroje ne informaci typu JPP, pak byste zde nejspíš nepsal takové nesmysly.

pejan

To neva, sice to nejede na čas, občas se to srazí, ale důchodci maují slevu!

Kalina

I můj názor, že za této situace by měli být slevu všichni cestující, nejen děti, studenti, důchodci a invalidi.

Ic540

pejan : Určitě také budete jednou důchodce. A kdo ví jestli budete mít čas si našetřit tolik aby Jste nad případnou stále platnou slevou ohrnul nos a jel hrdě za tvrdé. Ono mnoho současných důchodců neměla možnost po převratu našetřit. A spoustě důchodců převrat vynuloval veškeré úspory. Přeji Vám pevného zdraví ať hodně našetříte. Budou li tak moct učinit všichni včetně mě. Možná pak o slevách se již debaty nepovedou neboť budou zrušeny pro nepotřebnost… Já už si na před důchod nešetřil a ještě něco k tomu. Ale to jsem jeden z mála aspoň zde diskutujících. Tedy aspoň myslím že… Číst vice »

XXXD

„ A spoustě důchodců převrat vynuloval veškeré úspory.“

No nevím, jak podle vás převrat přesně vynuloval úspory, když se věci v restituci spíš vracely, než že by se všem lidem něco bralo. Zásluhy u KSČ opravdu neberu jako potenciální úspory na důchod.

David

Hodnota 100 Kčs bankovky uložené ve slamníku klesla za 30 let na nějakých 8 Kčs, i když pořád je to bankovka 100 Kč(s). Ale když je někdo blbej a střádá si do slamníku tak má co si zaslouží.

XXXD

No ano to je ale chyba jedince, ne nějaké systémové okradení lidu.

Mirek Zv.

To je právě systémové okradení. Dlužník snižuje hodnotu dluhu jinak než splácením, a sice znehodnocením peněz.

Leinad

To je znak současných měn, ale dá se s ním něco dělat.
Pohlídat si, že je ve smlouvě inflační doložka. Majetek investovat/uchovávat jinak než v penězích)…. Jo když jednotlivci dluží stát, je to blbý.

Ic540

To je systémové okradení.
Jen v 50 letech byla měnová reforma chtěná a systémová.
A v 89 to okradení chtěné nebylo. To vyplynulo z toho co jsme budovali.
Ale obyčejní lidi za to nemohou. Šetřili za každého režimu a vždy budou. No někteří prostě na některé změny mají smůlu. Tak nějaké přilepšení poctivě celoživotně pracujícího člověka oceňuji…

Mělo by se škrtat těm co nepracují a nespolupracují a nic nedělají pro společnost když už je řeč o škrtání a rušení…

ABC

Spousta důchodců dostala po převratu možnost koupit si za desetitisíce obecní a státní byty co mají dnes hodnotu miliónů

Ic540

A spousta lidí tu možnost nedostala.
A věřte že jich je 90% ne li více…
Ale může se to lišit město od města či obec od obce…

Gwann

Tak, tak.
Ale spousta nedostala tuto možnost. Bo restituce nebo bo se barák jim prostě neprodal…

Ic540

Těm lidem co se něco vracelo jsou jednotky procent tovza prvé…
A za druhé byla řeč o celoživotně zaměstnané lidi co pracovali fyzicky, treba uklízečky zámečníci a podobně. Pracující inteligence jak se říkalo měla něco málo více. Ale moc ne. A proč hned vytahovat zásluhy u KSČ. Řeč je o obyčejných lidech…

Ale to je jedno. Já na to reagoval a plevelím diskuzi protože mě takové kecy kolikrát těch co neví jak vypadá lopata či i jiná poctivá práce a teče jim mlíko po bradě…
A ví hovno o životě…

Tak sorry, ale zas mi to nedalo…

Původní Pražák

Jen bych si dovolil upozornit, ze je skoro 31 let od revoluce, takze i babičce, které je dnes 80, bylo tehdy 49. Lidí, kteří byli v důchodu uz tehdy a jeste jsou schopní nekam courat vlakem, je minimum.

Ic540

Nerozporuji. Já sice napsal zlomové období převrat. Ale ani po něm si většina lidí od 50 do důchodu nebyla schopna našetřit jako tomu je už u poměrně více lidí dnes. Po převratě to šlo s fabrikama víte kam. Spousta lidí byla ráda že se dostali za celoživotní dřinu do důchodu. Ne každý bral velké peníze… Zkrátka ještě něco vody uplyne, aby se nedělaly jako v i v okolních zemích opatření typu 13 či i 14 důchod jako v Polsku a podobně… U nás aspoň takhle… A vemte si, že máme dvě poloviny důchodců. Ta první je relativně zdrává bere tabletky… Číst vice »

Gwann

Budu cynik.

Můj milovaný dědeček, který šel do důchodu 31.12.1990 zemřel 6.12.2005. Obávám se, že na pravdě Boží je už skoro každý z jeho vrstevníků.

Takže špatný argument, zkuste jiný.

Strýček Fido

Spoustě důchodců vynuloval spíš mozek socialismus a teď Babiš.

Jerry

Se divím že se jim ta trať ještě nerozpadla úplně..přesně vizitka SŽDC a jejich bordelu.

Kolem

Zrušit SŽ(DC) a prodat ÖBB za 1 Kč. Problém by byl rázem vyřešen.

K.S.

To bysme jim museli ještě zaplatit.

XXXD

A to prosím jak?

David

Jistě, rázem. Vy budete asi volič stran s rychlým a jednoduchým řešením.

Zapa

Pán asi nebude ekonom? Pochopitelně, že ÖBB funguje jinak, když má větší rozpočet než SŽ. Myslíte si, že by to tu dotovali ze svého?

MildaIV

Oni to tu už dotují. Rakousko je čistý plátce v rámci EU.

jozka

Dotuji si husu snasejici zlata vejce. Otazkou je, nakolik je to pak jeste dotace a jestli to uz neni taky spis investice.

Rossec

Tu žádost měla napsat nějaká důchodkyně z Černošic, nebo se alespoň pod ní podepsat a poslat ji stBabišovi, ten je spasitel všeho. Ale zrovna Černošice mají vroubek.

-TR-

To s tím absolutně nesouvisí.

Jak třeba vysvětlíte to, že Liberecký kraj, kde vládne STAN (resp. SLK), a Ústecký kraj, kde vládne KSČM, dokážou spolupracovat, přestože ty politické strany se vzájemně nenávidí? Politici z obou těchto krajů dokonce společně vyzývali k odvolání Rafaje z funkce šéfa ÚOHS.

V. K.

Protože Rafaj v obou dvou krajích škodí natolik, že to stálo za to se přenést přes ideologické půtky.

-TR-

Ale nejde jen o Rafaje. Ústecký a Liberecký kraj spolupracují na mnoha jiných věcech. Mezikrajská železniční doprava na tratích 086 (Děčín – Česká Lípa – Liberec) a 087 (Lovosice – Česká Lípa) funguje obstojně (2 h takt Os). Funguje i doprava na trati 089 (Rybniště – Varnsdorf – Liberec) tranzitem přes Německo.

XXXD

Aha a například City Elefanty z Prahy a Středočeského kraje se do Ústí dostávají skoro každou hodinu jak? Někde ten přechod mezi kraji opravdu není ideální, ale většinově tam spíš nějaká dohoda funguje.

-TR-

I kdyby to záviselo na vysoké politice: mezi KSČM (Ústecký kraj) a ANO (Středočeský kraj) rozpory téměř nejsou.

Ale to je v praxi úplně jedno. Na takových věcech se dokážou politici dohodnout napříč celým spektrem, pokud mají rozum.

Filemon44

Doplnil bych i trať 080….vlaky z Lípy konečně nekončí ve Svoru.

Gwann

Asi tam budou relativně rozumní politici. Bez ohledu na barvu.

jozka

Pripadne do toho politici nekecaji. Idealni stav.

XXXD

No tak by mohl napsat důchodce z jiné obce na této trati, nejsou tam jen Černošice. Nicméně volební preference ANO v těchto končinách nejsou nic moc.

-TR-

Jestli ANO letos vyhraje v Plzeňském kraji, budou politicky zdůvodnitelné i jakékoli investice mezi Prahou a Berounem, bez ohledu na preference v údolí Berounky.

Hodně štěstí

Jednoduché řešení: Žádné vlaky, žádné zpoždění. 😆

-TR-

Jo, a pár kreténů na vedoucích pozicích to vezme vážně a budou to prosazovat.

Marian

Pan starosta dostane od SŽ dopis, že budou žádat objednatele, aby přehodnotili objednávku a elefanty objednávali ve dvouhodinovém taktu, protože pak se to dá vyjezdit. Podepsán Jasenčák a poradce Marek Matiášek 😀

medical_examiner

Já bych to upřesnil:
ŽÁDNÁ KOMERCE, ŽÁDNÉ ZPOŽDĚNÍ
Zrušením prázdných mnichovských expresů by se taky něco nastřádalo…a zkrouhnout expresy na 2-3 páry denně v prokladu s R…

kolecko

Starosta je nějak mimo, ne? Já bych mu vyhověl, přestat Ropidit a udělat vlak po 60min. a bude se jezdit včas. Nebo ať si také spacifikuje své občany, kteří jednou na vlaky nadávají, že ji vadí u baráku a pak naopak že jezdí málo, zpožděný…Co vůbec ti přípažácí chtějí?

-TR-

Když zredukujete vlaky na hodinový interval, způsobíte tím přetížení silnic auty v jižní části Prahy. Tudy fakt cesta nevede, modrá gumo.

Kalina

Především je třeba upravit nabídku spojů reálné poptávce, ne jako dosud, kdy obsazenost elefantu S7 vypadá např. takto: https://imgur.com/H1TtY9X

-TR-

Dejme tomu, u posilových spojů lze dát omezení jízdy, že nejedou od 1.7. do 31.8. To není problém a leckteré kraje to dělají. Ale jak vyřešíte školní rok, kdy jsou vlaky plné?

Miloš

Třeba polovinu vlaků Os Praha-Beroun ve špičce nahradit Sp Praha – Beroun přes Rudnou

Hodně štěstí

Jenže většina lidí nejede v Os do Berouna, ale do stanic a zastávek před Berounem. Což k té chvíli je Sp přes Rudnou k ničemu.

-TR-

Přesně tak. Os mají úplně jinou funkci (obsluha zastávek MEZI Prahou a Berounem), kde jsou nenahraditelné.

Mašinka

Pán je koumák.
Černošice obsloužit přes Rudnou:)))

kolecko

Názorná ukázka zbytečnosti některých spojů. Nebo ať se odstěhují do Jeseníků, tam takové potíže mít nebudou.
A pokud chtějí vlak, po 15 min a pod. pak jim ty baráky podél kolejí zbourat, oblouky dle možností narovnat, udělat PHZ a budou mít standart odpovídající dnešní době.
Ale je vidět, že hloupost těchto lidí je nekonečná a ještě mu místní přitakávají.

-TR-

Vaše hloupost je nekonečná.

kolecko

Já v tom vašem bordelu bydlet nemusím.

-TR-

V jakém bordelu? U nás na severu funguje doprava nejlíp v celé republice 😛

kolecko

řeč je o tratích kolem Prahy

-TR-

Zmínil jste „můj bordel“. Můj bordel je na severu 😀

Jiří Kocurek

To, co popisujete není standard dnešdí doby. To, co popisuejte, je Heydrichiáda.

MildaIV

Vyvlastňování pozemkú pro veřejnou stavbu za finanční náhradu s možností soudního přezkumu je Heydrichiáda?

medical_examiner

Ne, moje představa 3/2020 Sb., který nahrazuje 416/2009 Sb. a v rámci kterého vypadnou z českého práva 182/1993 Sb. a 349/1999 Sb.
Což v překladu znamená, že se železniční tratě budou stavět bez ohledu na okolí…

XXXD

Jaký přesně bude mít vliv poloměr oblouků na dodržování jízdního řádu? Odpověď je žádný. Poloměr oblouků má vliv na možnou maximální rychlost tedy cestovní dobu, ale nikoliv na spolehlivost tratě. Problémem této tratě je, že se zde řadu let nedělala v podstatě ani základní údržba a výsledek je ten jaký je, čili v podstatě rozpadlá trať, která je součástí 3. TŽK. Jinak byla to SŽDC, kdo řadu let odkládala komplexní rekonstrukci této tratě s odvoláním na tunel do Berouna, který jak dnes víme ani ve velice optimistickém případě do roku 2042 nebude.

medical_examiner

Trolling z adresy pechar146@gmail.com
90.176.42.128

XXXD

Vzhledem k tomu, že není jasné o jaký přesné spoj se jedná, je fotka zcela irelevantní. Spoj nemůže být v celé trase 100% vytížený. Jinak jestli se jednalo o vlak jen do Řevnic, tak se moc není čemu divit, že poté, co zastavil v Dobřichovicích, je už dost prázdný. Zvlášť pak když jsou prázdniny a cestující navíc za současného nevhodného stavu raději cesty vlakem spíš omezují.

XXXD

To jste vážně tak naivní, že si myslíte, že když vlaky budou mít 60 min. takt, tak budou jezdit na čas? Ano možná bude lehce větší šance, ale ta míra je v podstatě zanedbatelná. Když je výluka mezi Radotínem a Dobřichovicemi, tak o víkendu jezdí mají jezdit právě v 60 min. taktu a realita v podobě dochvilnosti vlaků je téměř totožná s tím, co se děje teď. Jinak po začátku školního roku přeji s 60 min. taktem ve špičkách pracovních dnů hodně štěstí.

Libe

A uvědomuje si pan starosta že je také spoluviníkem současného stavu? Černošice jsou jedním z více viníků že trať je stavu a v jakém je a že ještě dlouho bude. 20 let bádání co vlastně v Černoších chtějí (dodnes sami netuší co vlastně chtějí) znamená že se neinvestuje protože investovat do něčeho co se za dva maximálně za tři roky kompletně předělá je na pár v kriminále a Černošice by byli mezi prvními kdo podá trestní oznámení.

Rypal

Myslim, ze tomu narcisovi nedochazi vubec nic. Jecet, za kazdou cenu jecet!

medical_examiner

A zuby nehty se držet u koryta…

Čeněk

Ale takto na to přeci nahlížet nejde. Manažerem stavby i výluk je tatáž Správa železnic a tohle je prostě její “byznys”, ona to musí menedžovat. To je podobné, jakoby kdybychom z aktuálního stavu vinili Prahu a Středočeský kraj, že objednává vlaky pro své občany. Stejně tak pan starosta musí vyslyšet své občany. Holt na železnici nejsou stanoveny přirozené tržní priority a vše se řídí heslem “hlavně aby to pak nebylo na mě”. A tak se projednává a projednává. Výsledek je že nikdo za nic nemůže, prostě to tak je.

Facepalm

K tomu, jak Černošice „nevědí, co chtějí“, doporučuji nastudovat si fakta. Vědí to dobře, to jen vy nevíte, o čem mluvíte.
https://www.mestocernosice.cz/samosprava/projekty-a-dotace/strategicke-zamery/rekonstrukce-zeleznice/

libe

Smutné že tam půlka fakt chybí a to zejména ta která se Černošicím nehodí.

Petr

Ono to bylo na hraně, ještě než se do 171 začalo hrabat, takže to že se rozpadne vše co se při výluce přetíží, není nic divného. A odklonová trasa, no škoda mluvit.

Spravedlnost

Tak hlavně že Ropid zakázal autobusy.

Haha

Zakázal? S7 busem nahradit nejde… Ne celá.

XXXD

Tak nějak by to nahradit šlo, ale byla by potřeba spousta autobusů a cesta by byla o dost delší.

Kalanis

Podjezd Radotín je bohužel opravdu mizerně nahraditelný. Šraňky v Černošicích též. A většina obyvatel v údolí se valí za prací do Prahy.

-TR-

K čemu jsou autobusy dobré právě tam? Nedokážou vyjezdit celou trasu tak rychle jako vlaky, ani nepřepraví tolik cestujících. Začne září, bude se zase jezdit do práce a do školy. Poptávka po příměstských vlacích opět vzroste. A zase budou problémy toho typu, že ani do spojených dvou Elefantů se nevejdou pořádně všichni, co chtějí do Prahy.

Modré zábradlí

Tělo na tělo se zase rychleji promoří covidem.

Štěpán

K čemu autobusy? Z Černošic obvykle ve špičce jezdí na Prahu tolik lidí, že by to ani několik kloubových autobusů nepobralo.

medical_examiner

2 elefanty řídí 1 strojvůdce, ale autobusy by muselo řídit 10 řidičů. Ale kde je vzít?
Jedině, že by nějaký enteligent chytil zlatou rybku…(ale to už je reálnější tunel)

Jerry

Zlatou rybku zaukolovat ať postaví tunel..

-TR-

Situace se nezlepší, pokud nebude zadrátovaná alespoň trať přes Rudnou a nevznikne tak odklonová trasa pro dálkové a nákladní vlaky, pro případ výluk a jiných mimořádností.

Kalina

Jednokolejná hrbatá je jako odklonová trasa pro dálkové a nákladní vlaky jen nesmyslnou iluzí.

-TR-

Nemáte pravdu. I když je to časově delší, tak je to aspoň záruka, že ty dálkové vlaky nějak projedou, byť s určitým zpožděním.

Odklony delší trasou se u dálkových vlaků standardně používají např. v Německu nebo Polsku. Proč by to nemohlo fungovat i u nás?

Zapa

Jen pro info, přes Rudnou je to dokonce kilometricky kratší.

-TR-

Jasně, myslel jsem tím, že je to časově delší.

David

No prosimtě! To je objev 👍

Zapa

Rád jsem ti pomohl objevit něco nového.🤷🏼‍♂️ Ne všichni šotouši to ví…😙

tomas

Z Berouna do Řeporyj se druhá kolej asi vejde, ale přes Prokopské údolí si to představit nedovedu.

-TR-

Ta druhá kolej ani nemusí být v celém úseku, zdvoukolejnit by stačilo jen některé úseky.

Mašinka

Pozor na místního starostu a jeho multikáru!!!!

-TR-

Řeporyjský starosta sice bedlivě střeží železniční přejezd kamerou z budovy úřadu městské části, ale jinak není důvod se ho obávat 😀 Je to tragikomická figurka.

David

Komická ano, ale co je na jeho působení tragického?

K.S.

Tam dostanete možná dálkový vlak, ale pochybuji o těch nákladních. Maximum možného co bych tak viděl je udělání čtyřkolejky až za Radotín.

-TR-

I kdyby to mělo být jen jako odklon pro dálkové vlaky, bude to mít význam. Kromě toho i osobní vlaky mohou být převedeny do elektrické trakce.

Petr

Bohužel odklon nákladní dopravy holt musí být delší trasou, obdobné je to na silnicích.

XXXD

No odklon nákladní dopravy není v tomto případě dost dobře možný stejně tak jako příměstské. Leda, že by se odklonila přes Ústí, Cheb a Plzeň (což by byl fakt skvělý odklon pokud by vlak jel jen do Berouna) nebo na silnici.

Gwann

Tak po bustehradce…ne? Praha, Kralupy, Kladno, Luzna, Zatec…

-TR-

Základní podmínkou je obnova dříve zrušených výhyben – Milostín, Sádek u Žatce a Trnovany u Žatce, aby bylo kde křižovat. Ústecký kraj má zájem rozšířit provoz na dvouhodinový interval (tak, jak tomu bylo před rokem 2011), a to by znamenalo, že by se tam nemohlo procpat víc vlaků. Samozřejmě, co se týče rozšíření provozu, závisí i na postoji Středočeského kraje, který v tomto ohledu není tak aktivní.

Kdysi dávno byla dvoukolejná trať v celém úseku Milostín – Trnovany u Žatce. Ta ale není třeba, výhybny by stačily.

XXXD

To jako fakt? To už by to vážně bylo rychlejší i přes to Ústí, pokud by to tam taky nebylo seknutý.

Petr

Přes Plzeň a Nemanice.

Jiří Kocurek

Kapacita jednokolejky je 3 páry dálkových vlaků za hodinu, přičemž zastávkobvé osobáky jsou zrušeny. Není to přes kopec a nákladní doprava tam moc nejezdí. Ověřeno 25 léty provozu po zadrátování.

Prag

To hnedtak nebude, mj je to myslim v „době udržitelnosti“ po reko za EU peníze. A rozkopat druhou trať znamená ro od Plzně zablokovat úplně. Spíš to vidim na občasný přetajy dýzlem.

Haha

A ještě jedna věc: „Správa železnic za řadu situací za poslední měsíc nemohla, někdy došlo k poškození tratě kvůli chybě strojvedoucích. “

Okolo Radotína je to samá pěkná pastička na strojvedoucí. V troleji při dobré vůli 2200 V (ani před vyhořením napáječky to nebylo lepší). Vůbec nejlepší je poslat dvojitý 471 z Radotína ku Smíchovu přes tu krásnou PJ 20 do odbočky rovnou do stahovačky… Výhybky rozpadlé, v troleji se napětí vyskytuje jenom omylem, ale hlavní je trestat strojvedoucí za to že nestáhli včas, dobrá správa je ve stavu infra nevinně… tak určitě.

XXXD

Současný stav je hlavně odraz toho, co SŽ(DC) na téhle trati ve vzdálenější minulosti (ne)dělala.

Haha

Tak hlavně celodenně se vozí +30-60 i na Ex6, R16 + Dobrá správa udělala výluku v Chlumčanech, takže R16 zasekaná totálně. POVEDu zbývá akorát mlátit hlavou o zeď… Uzly v celém kraji jsou ryze imagirnární záležitost.