Dopravci Železnice

České dráhy čelí kritice Ropidu, na třetí nejvytíženější trati vynechaly 18 spojů

CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra
CityElefant na lince S7 v Dobřichovicích. Foto: Jan Sůra

Téměř dvacet spojů na jedné z nejvytíženějších linek v Pražské integrované dopravě zrušily během pondělí České dráhy. Důvodem byly chybějící soupravy.

České dráhy musely kvůli poruchám zrušit na lince S7 v úseku Praha – Řevnice jen během pondělí celkem 18 spojů. Jde o takzvané vložené vlaky, díky kterým je v době přepravní špičky zkrácen interval na 10 minut. Linka S7 je podle posledních statistik Ropidu třetí nejvytíženější v rámci Pražské integrované dopravy.

Výpadky byly už minulý týden kvůli závadám lokomotivy. Pondělní výpadky byly ale podstatně větší. Je to naprosto neúnosné,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal. Ve středu proto čeká Ropid jednání s Českými drahami, kde od dopravce chce slyšet, jaká opatření přijal. „Vynechané spoje nezaplatíme,“ dodal Drápal. Smlouva uzavřená bez soutěže neumožňuje ale zdaleka takové sankce, jaké si některé kraje vymínily v nových smlouvách po soutěžích či poptávkových řízeních. Dopady na cestující v pondělí byly ještě relativně menší než v jiné týdny kvůli tomu, že polovina Prahy má jarní prázdniny.

Problémy se tentokrát týkaly řídících vozů Bfhpvee řady 961, které jsou součástí soupravy lidově nazývané Syslograf. Souprava je ještě složená z revitalizovaný patrových vozů řady Bdmteeo a elektrické lokomotivy. Jde o doplněk CityElefantů, které jezdí až do Berouna, „syslografy“ jezdí většinou jen do Řevnic. „Bohužel došlo k souběhu několika poruch dveří právě na řídicích vozech a nepodařilo se za ně zajistit náhradu,“ vysvětlil mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Trať z Prahy do Berouna patří v PID mezi nejproblematičtější, většinou kvůli technickým problémů samotné infrastruktury. SŽDC slibuje postupně opravu této trati.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
pawel
Host
pawel

nechapu, proc CD uz davno nesahly po par push-pull DOSTO soupravach z nemecka/exNDR, kde se u DB v poslednich letech masivne vyrazuji a nahrazuji novejsimi jednotkami. navic ty vozy plusminus odpovidaji patrovym vozum Bdmteeo. aspon jako prechodne reseni by to bylo pro eSko fajn. vizcomment image (souprava vlevo)

pawel
Host
pawel

*vpravo samozrejme…

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Ony taky nejsou úplně nejmladší, teď prohrály soutěž na příměsto, kde by se mohl uvolnit typ z konce 90. takže tak trochu doufám, že si toho všimnou, on totiž tento vůz jde klidně připojit i na dálkový vlak, kdy to bude určitě lepší, než posilovat Béčkem nebo Bdmtee, které tady také nebudou na věky.

jan
Host
jan

A to nejde provozovat s běžnou lokomotivou, nebo párem lokomotiv? Bez push pull?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Když ono asi ani dvě mašiny na každý syslograf nejsou.

jirka
Host
jirka

Ty vlaky můžou točit v Řevnicích právě a jen proto, že jsou push-pull.

Michal
Host
Michal

Já to říkám furt, ČD by velmi prospělo, kdyby jednu velkou pražskou trať ztratila a uvolnily by se jí tak další elefanti, které pak můžou dle vlastního uvážení odstavit do kopřiv / kanibalizovat / dotahovat co v Plzni/Prasu nedomysleli, to vše bez takových dopadů na provoz.

Mimochodem jedním z důvodů průserů na 171 jsou na krev postavené ostré obraty, protože „nejsou vlaky“. I toto je řešitelný problém – řešitelný mimo modropryžový svět.

Zapa
Host
Zapa

Zrovna syslografy ty obraty, až na pár výjimek, nemají tak ostré. Ono každá další souprava, která se do oběhu vloží, něco stojí a je jedno kdo to jezdí. Zaplatit se to musí tak jako tak. Mmch třeba minulý grafikon byl problém s další soupravou v tom, že v Berouně na to nebyly koleje.

Leinad
Host
Leinad

ČD ztratily S41 Roztoky-Libeň.

Jan. H.
Host
Jan. H.

Pane Sůro, zkusíte nám zjistit výsledek jednání Ropidu a ČD?

tuKabel
Host
tuKabel

Kupte další pantery – tím to jistě vyřešíte ….. Pak je dejte na opravu do Parsu a nekonečný koloběh oprav a sosání peněz z kapes poplatníků může začít. Rád bych viděl statistiku LCC pro ČD a výrobky Škody – myslím, že v porovnání s Evropou by to bylo hodně podobné jako cena dat mobilních operátorů. Možná tady taky platí – čím více nekvalitních předražených vlaků koupíme – tím budou levnější …..

Pitrys
Host
Pitrys

Něco mi říká, že se loupež ostravských Elefantů blíží…..

Leinad
Host
Leinad

No ROPID by chtěl více Elefantu pro Prahu, pokud by si Ostravaci pořizovaly novější vozidla tak by škatulata proběhla.

Pitrys
Host
Pitrys

Že Ropid chce? DPO se líbí 15T, Ostrava by je potřebovala. Kdy proběhne přesun?

jirka
Host
jirka

No, pomineme-li, že to vaše přirovnání kulhá na obě nohy, neb DPP a DPO narozdíl od ČD nejsou jedna firma, tak bych vám tam ten Kotasův šrot z Plzně klidně poslal všechen a zadara, jako ostatně asi každej, kdo tím musí jezdit. Už jen za to, koho tam u vás furt volíte a my se na to pak musíme koukat. 🙂

Matěj
Host
Matěj

Pak jsem čestná výjimka, já jezdím 15T nejraději 😉

Pitrys
Host
Pitrys

Výjimka určitě ne, pražáci si ji vesměs chválí.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Dokud nebudou vyrobeny Pantery, tak se nic loupit nebude, ještě nedoběhla ani soutěž, takže to vidím tak za až cca 2 roky..

jirka
Host
jirka

Tak jasně, když si majitel přesune po dohodě s Prahou a Katowickým vojvodstvím svoje vlastní vozidla, je to loupež. Vy tam v tom jižnim Polsku máte fakt dost.

Pitrys
Host
Pitrys

No vy v tom Dolním Sasku taky. Ať si pepíci vezmou Tornáda, jsou pětivozová, tam se jich vejde.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Patrák má největší smysl, když to točí zdvojený, toho jednoho Elefanta, jako maximum kapacity, jde v pohodě nahradit dvěma jednopodlahami, které po rozpojení budou jezdit mimo špičku a vytlačí více 460, 163+Bdt, to že si v tom Slezku sedí na vedení je takové běžné..

jirka
Host
jirka

Nevíš, o čem mluvíš, ale mluvíš.

Pitrys
Host
Pitrys

Hlavně že ty jo 😆 typický pepan.

jirka
Host
jirka

sice z Prahy nejsem, ale to je asi nad tvy chapabni

Leinad
Host
Leinad

A co že nešel sysel? 😀 Žabotlamy se občas nahradily soupravou lokomotiva+vagóny-lokomotiva, za sysla by stačila jenom druhá lokomotiva.

Pokud ani ta není, na všech konečných S7 se dá objíždět, asi by to znamenalo zkrátit (místo Hlavní-Řevnice jet Smíchov-Dobřichovice aby byl čas na objíždění lokomotivou) ale lepší snaha než na to prdět, jak dopravce předvádí.

jirka
Host
jirka

Jasně, objíždění třeba v Dobřichovicích takhle ve špičce, to je bytelnej nápad, to by totiž vůbec nerozjebalo i ten zbytek vlaků, co jezdil.

Aslanex
Host
Aslanex

Drsné je na tom právě to, že vlaky nejezdily čistě kvůli poruše řídícího vozu. Což lze řešit mnoha způsoby… Lokomotiva na obou stranách, objezd lokomotivy alespoň na každém druhém spoji nebo si třeba půjčit sysla z S11, která by to bez něj dala v pohodě. Nehledě na to, že jsou syslové neustále v poruše a ČD asi nenapadlo koupit další. Přitom to není nic ohromě drahého, na rozdíl od nových jednotek pro Prahu…

T.H.
Host
T.H.

A ti další syslové by už poruchoví nebyli, nebo by se to prostě vyřešilo „brute force“ stylem (nas mnogo, ze stovky rudoarmejců vždycky aspoň pět projde)?

Filip Chocholatý
Host
Filip Chocholatý

No a kdo dělal rekonstrukci vozů nařídící vůz Sysel 961?? No přeci naše šumperská Pars Nova, která jeden kvalitnější produkt než druhý. Mezi její top řadu patří Regionova (nejtišší vlak v republice) a rekonstrukce vozů na linku Praha-Berlín (kde pro jistotu jezdí technici).

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Regionova je debilní, ale jinak je to docela držák, řekl bych.

jan
Host
jan

A tak regionova už cca 15 let? jezdí?

MirekP
Host
MirekP

No to bych tedy neřekl. U nás (210) je každou chvíli mimo. Vrchol byl 29/1, když za dvě regíny jezdila 810 a za další už neměli nic a poslali autobus. Vzhledem k tomu, že zastávky busu jsou jinde než vlaku a skoro nikdo to nevěděl, tak to bylo na nic.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

To je spíš taková ty typická věc jako tady, napíšeme grafikon pro počet souprav, který se při poruše jednoho nebo dvou vozidel začne sypat, protože peníze, protože papír snese vše. Posílená doprava dalšími 814 točí vlaky do Berouna přes Rudnou, tam se asi poděly..

MirekP
Host
MirekP

To asi ne, na 210 jezdí tria. Nevím, že by je posílali jinam jako náhrady. Spíš jim prostě ta jedna záloha, co mají, nestačí.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Na 210 dřív za výpadek tria jedzily dvě spojené klasiky, ale ani to už dnes není volné. Situace se trochu vylepší, jak ČD místy prohrály soutěže, 814 budou brzy nahrazovat, 646 v Olomouci, novými motoráky do Kladna, Zlín, tak jich zase bude dost..

XXXD
Host
XXXD

Děkuji za pěkný článek, nicméně bych také rád požádal o opravu chyb, které zde jsou. Předně jde o informaci, že vložené spoje zajišťují interval 10 minut, který je ovšem platný pouze pro spoje v rameni Praha hl.n. – Praha-Radotín, které jezdí jen v ranní špičce a kde jezdí pouze 1 „syslograf“ a druhou soupravu zajišťuje InterPanter (ČD 660). Oproti tomu v rameni Praha hl.n. -Řevnice zajišťují „syslografy“ všechny 4 vlaky, které jsou v oběhu. Tato informace totiž zmátla poměrně dost diskutujících. A pak také PID zveřejnil statistiku, kde trať 171 je sice třetí nejvytíženější, z čehož ovšem vůbec nevyplývá že… Číst vice »

Rampa
Host
Rampa

Tak soupravy persing – patro – patro – persing jezdi i dnes, ted jsem ji videl…

Michal
Host
Michal

To je moderní trakce, Kupec umí i brejle – patro – brejle! A jelikož už ani brejle nejsou, chystá se prej štokr-patro-štokr, se správně otočenejma uhlákama.

vendelín
Host
vendelín

nezachoval se jako provozní jen jeden??

Michal
Host
Michal

Sakra, tak radikální změna strategie: ve 3. tisíciletí, 50 let po přistání na Měsíci, se prostě v Šumperku budou muset hecnout a čtvery předsuvné dveře na syslu opravdu opravit.

AAA
Host
AAA
J.H.
Host
J.H.

Na pomoc S7 vyjíždí vše co jezdí.
http://imgWorld.cz/s3/oZuIWk7CzT.jpg

Tarfix
Host
Tarfix

Hlavně chci vidět, jak zvládne ty výluky. Jedna tam zrovna je a dokonce 2v1 každý autobus za vlak jede pokaždé někam jinam jednou do Výškova,jednou Přerov a dokonce některý Kojetín. Je v tom takový zmatek, že žlutého chci vidět. To se lidi …….No vlastně ČD mu to tak nachystají ,že těch výluk bude mít minimum.

michalk
Host
michalk

Chybí tady zajímavá informace – o odřeknutí spojů informují dráhy občas už den předem! Takže žádné „za deset minut to neseženu.“ Náhradní řešení podle mě sehnali až na nátlak Ropidu/IDSK, jinak to nejezdí doteď…

jirka
Host
jirka

To jako že dráhy informují samy sebe, že se jim zítra vysype sysel během jízdy?

michalk
Host
michalk

ne, informují, že ho ráno ani nevypraví z depa

Leinad
Host
Leinad

Když si uvědomíme, že na nádraží Vysočany mají stát dva živé syslografy jako dispečerská záloha, je opravdu vtipné vědět že zítra spoj nepojede (=neseženou náhradu za ani jednu z minimálně tří vzdechlin).

MHD
Host
MHD

Není mi jasná jedna věc. Pokud nefungovaly jen dveře na řídících vozech, ale jinak byly sporavy funkční, proč se prostě nepolepily dveře a vlaky nevyjely?

Pavel
Host
Pavel

Tak mohli jezdit i bez sysla, loko by normálně objela soupravu v konečné stanice. Ale samozřejmě by to trvalo déle.

XXXD
Host
XXXD

Trvalo by to sice dlouho, ale hlavní problém je v tom, že stanice Řevnice pro to není vhodně uzpůsobená.

petr.r
Host
petr.r

tak posunovač ve předu s vysílačkou a perša to by tlačil.

XXXD
Host
XXXD

Tak já neříkám, že by nebylo možné v Řevnicích objet soupravu, ale nesmělo by zkrátka nic jet po koleji směrem od Prahy a dál směrem na Beroun, což by působilo problémy hlavně pokud by vlak do Řevnic přijel už zpožděný. Samozřejmě Váš nápad je velice zajímavý, ovšem by se to nejdřív muselo povolit.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Objíždění soupravy by vyžadovalo hodně času a vhodnou volnou kolej, ale jinak na tom není nic mimořádného – jen s tím v tomto případě nepočítá jízdní řád.

XXXD
Host
XXXD

Nejsem si teda jistý, zdali se ráno na hlaváku nějak nemíchají ty z Řevnic a Radotína, ale jinak to všude vychází na víc jak 20 minut, což mi přijde jako dost, ale jak jsem psal, když by došlo ke zpoždění, tak by to byl problém.

Jiří 2
Host
Jiří 2

Je vidět, že vůbec nevíte nic o jízdách sunutých vlaků. Tou 30km/h rychlostí by nasekali ještě větší paseku, než když by to objížděli. Mlčeti zlato…

Leinad
Host
Leinad

Jak by došlo ke zpoždění, tak by se zkrátil pár spojů. Místo hlavaku točit na Smíchově.

Jiří 2
Host
Jiří 2

A ty vlaky co jedou na stejné koleji za ním?

jirka
Host
jirka

Ty ho prostě předjedou, ne? Co na tom nechápete? 🙂

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Dopady na cestující v pondělí byly ještě relativně menší než v jiné týdny kvůli tomu, že polovina Prahy má jarní prázdniny.“ To je sice tvrzení pravdivé, ale přesto trochu sporné: tento týden mají prázdniny Praha 6 – Praha 10, takže pokud někdo jezdí do školy v Praze 5, která je této přípražské oblasti nejblíž, tak už prázdniny nemá, stejně jako ten, kdo jezdí do nějaké školy v centru (příkladně třeba na „dopravku“ do Masné ulice = aby to bylo blízko k tématu) – a vysokoškolákům už také většinou začal letní semestr, a mnoho jich bydlí na „privátech“ právě mimo Prahu,… Číst vice »

Jirka
Host
Jirka

No jo. U nás se řeší jenom takové miniaturní problémy jako třeba hořící lokomotiva, která zastaví provoz ve Studénce na pouhé tři hodiny…
https://www.pozary.cz/clanek/205937-pozar-slovenske-lokomotivy-ve-studence-zamestnal-sest-jednotek/#0837?do=ping
Jak to vidím z komentářů, Praha a středočeský kraj by tři hodiny bez vlaků naprosto nepřežil.

jirka
Host
jirka

takový to klasický šotoušský “ tam nemůže bejt problém, viděl jsem to na mapě“.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Praha a středočeský kraj by tři hodiny bez vlaků naprosto nepřežil.“
Nejde o „přežití“ (ostatně třeba těch víc než 10 cm sněhu napadaného za asi 3 hodiny časně ráno ta oblast „přežila“ také) – jde o to, kolik to stojí třeba na pozdních příchodech do zaměstnání a dalších podobných návaznostech.

jouda
Host
jouda

Přežili, ale čeština má na toto jedno výstižné slovo: dopad.

Riki
Host
Riki

Říkám, že intervaly 10 minut jsou zbytečné, když to pak jezdí poloprázdné
a není to jen v tomto konkrétním případu, ale vesměs to najdeme i jinde napříč republikou.
Zbytečné plýtvání zdroji. HOWG
PS: Standa to napsal výstižně, někde na Vidlákově se taky lidi potřebují dopravovat a jede tam něco třikrát za den a tady se řeší navíc deset minut , a spoň bude vlak optimalizovaně využitej, nebudou dva sedět na 4 a mít vedle sebe batohy.

jirka
Host
jirka

žádnej interval 10 minut tu NENÍ , to zaprvé. A vlaky jezděj dost plný. To zadruhé. TAdy už je to jak na K-reportu, kde se partička šotoušů plácá vzájemně po zádech a realita je naprosto nezajímá.

Y.K.
Host
Y.K.

Jestli je interval malý nebo velký není relevantní. ROPID si to objednal, ROPID za to platí a dopravce to musí vyjezdit. Chyba že ve smlouvě nejsou žádné snakce, které by dopravce nutily k poněkud vyšší aktivitě situcai vyřešit.

A pokud vlak pravidelně nepřijede v čase kdy přijet má, obrovsky to příměstské dopravě škodí.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

ROPID platí jen to, co dopravce skutečně odjede – už to je vlastně určitá sankce, protože dopravce nedostane tolik, kolik by na základě objednávky dostat měl, když ji nenaplní.

Michal
Host
Michal

Ne, to opravdu není sankce…

Y.K.
Host
Y.K.

Sankce musí být větší než jen nezaplatit výkon, jinak to není dostatečně motivující řešit náhradní vozidla.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jistě, souhlasím – ale u vědomí vývoje situace okolo většího zapojení železniční dopravy do pražské MHD + rozvoje příměstské železniční dopravy v pražské aglomeraci chápu (a vím, proč), že sjednávání podmínek pro uplatňování sankcí za nedostatky se nekoná tak rychle, jak si zde někteří debatéři představují.

T.H.
Host
T.H.

A když už se nenajde jiný argument ve prospěch „národního dopravce“, tak se ty vlaky prohlásí za zbytečné a jak je vlastně dobře, že byly zrušeny… Bomba, příznivci železnice.

Michal
Host
Michal

Jo, dneska je to tu dialekticky zábavné. 🙂 Kupcův šrot má holt kliku, že má správnou barvu.

Mimochodem, poruchy těchto zázračných řídících vozů jsou dlouhodobé a trouba Kupec je nikdy nebyl schopen vyřešit – ani jako náměstek přes správky, ani jako CEO.

Ono proč by se snažil, nabagrováno má, sankce nejsou, objednat novej vlak je asi strašně složitý…

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Tak zrovna objednávka nových vlaků, nové řady, zase tak jednoduše neproběhne..

Ondra
Host
Ondra

Těmito spoji občas jezdívám a nezbývá konstatovat, že spojů na této lince je objednáno víc než je reálná poptávka. Sice je pohodlné, když má každý čtyřku pro sebe nebo je maximálně pro dva, ale je to dosti neekonomické.

Hanzí
Host
Hanzí

Přesně tak, tyto vložené spoje jsou skutečně poloprázdné a to samé se děje na lince přes Rudnou do Berouna v odpoledních hodinách kdy jezdí dvě motorové jednotky jen kvůli tomu aby měl každý svoji čtyřsedačku. ROPID prostě na některých tratích a spojích plánuje naprosto neekonomicky.

Jiří 2
Host
Jiří 2

To ale není důvod ten spoj nevypravit. Když si ho ROPID objedná, má jej dostat, i když by jel prázdný úplně.

XXXD
Host
XXXD

Možná byste mohl zkusit jezdit někdy ve směru špičky.

Ondra
Host
Ondra

K výše zmíněnému konstatování o neefektivně využitých vlakových spojích dále přidávám, že další plýtvání veřejnými penězi dochází při provozování souběžné autobusové linky č. 244 (Radotín-Smíchovské nádraží) v intervalu 15 minut. Proti tomu spoje, které by byly potřeba jako sůl (Holešovice-Dejvice) ROPID odmítá zavést se záminkou nedostatku řidičů.

Michal
Host
Michal

No jestli jste si nevšiml, tak ohledně 244 proběhlo mnoho zdlouhavých diskusí a výsledkem je současný stav.
Autobus 244 není primární nástroj návozu lidí do Radotína, spíš doplňuje obsluhu v mezilehlých oblastech.
Šel by ještě víc omezit pokud by se povedla zastávka Sídliště.

jirka
Host
jirka

244 primárně neobsluhuje relaci Radotín – Smíchov, ale slouží jako vymeták všech možnejch míst cestou, neb i tam kupodivu bydlej lidi, který se chtěj někam dostat a nechce se jim putovat pár kilometrů někam na vlak, ty neefektivně využitej spoji.

Ondra
Host
Ondra

Ostatní místa cestou jsou obsluhována i jinými spoji, např. linkou 172 a kvůli nim není třeba samostatná linka 244 v intervalu 15 minut. I skutečnost, že skoro všechny mezilehlé zastávky na trase linky 244 jsou „na znamení“, nasvědčuje minimální frekvenci cestujících.

Michal
Host
Michal

Ve vyspělých zemích jsou na znamení zastávky všechny, tak nevím, co řešíte…

Ondra
Host
Ondra

Pro obsluhu oblasti sídliště Radotín slouží linka 248, kterou by bylo možno posílit po zrušení nadbytečné linky 244.

jirka
Host
jirka

Fakt nevíte, co mluvíte.

Hanzí
Host
Hanzí

Když holt ROPID na trati která pamatuje císaře Františka nafláká intervaly jako na supermoderním koridoru a přizve si na to dopravce, který nemá jednu záložní soupravu, pak to takhle dopadá. Papír snese vše, realita bývá jiná.

jirka
Host
jirka

Přesně, měli by se lidi od Berounky odstěhovat. On si totiž Ropid ten takt (kterej tu mimochodem funguje dlouhá léta) vycucal z prstu jen ta pro zábavu.

Tronda
Host
Tronda

Tak kdepak jsou modré gumy, aby nám vysvětlili, že vlaky bez náhrady odříká jenom fujfuj soukromník a že ČD mají dostatek záloh a zajišťují síťový efekt a vlak bez náhrady neodřeknou, protože hned vystaví tu zálohu?

Rampa
Host
Rampa

Patriku, chci ti jen popřát vše nejlepší k dnešnímu svátku.
Takže skleničku, doutníček a skvělá příležitost být na druhé milý 😉

Apollo17
Host
Apollo17

„Bohužel došlo k souběhu několika poruch dveří právě na řídicích vozech“

Bohužel ty dveře na Syslech jsou takový krám,že k poruchám dveří dochází od výroby denně.Tam nepomůže nic jiného,než je nahradit funkčním výrobkem tředa z Číny 🙂

jirka
Host
jirka

Tak sysly běžně jezděj se 3 dveřma ze 4 mimo provoz…

Marek Janík
Host
Marek Janík

Fakt že jo, podle mě se časem v češtině objeví nové přísloví „Funguje jak dveře na syslovi.“

Ondros
Host
Ondros

Nějak nachápu, proč ČD nedokoupí další dvoupatrové jednotky. Že je málo Cityelefantů se ví už dlouho a reakce ze strany ČD vyjma nápadu přesunu z Ostravska žádná. Evidentně na ČD zabírá až politický tlak a nutno říct, že hlavné Středočeský kraj je v tomto zákazník z říše snů, jen platí a nekecá. PID je pro ČD zlatý důl.

Standa
Host
Standa

Nejen pro ČD…. Do krajských integrovaných dopravních systémů se s chutí derou i soukromníci

Tronda
Host
Tronda

Je to evidentně potřeba, když si toho ČD neváží.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Upřímně si myslíte, že KŽC s cenou na kilometr, která je třikrát vyšší než Railjety a EC do Německa, která jezdí s původní 810, kredencem a teď slovenskou „regionovou“, je evidentní potřeba?

jirka
Host
jirka

Třeba proto, že je Škodovka nevyrábí?

Jiří 2
Host
Jiří 2

Tak vyrábí jiná. Třeba ty pro Německo. Nebo vyráběli pro Slovensko. A to to musí nutně vyrobit Škoda? To to nemůže být Siemens, Bombardier nebo další výrobci? Na objednávku sestrojí klidně pojízdný lunapark, tak patrovou push-pullku nebo jednotku zvládnou taky. Zase se jich nesmíte tolik zastávat…

jirka
Host
jirka

Já se nikoho nezastávám, jen konstatuji holý fakt, že Škoda Tr. v současnosti nevyrábí patrové jednotky. A jasně, koupit se dá jinak cokoli od kohokoli, otázka je pak samozřejmě čistě finanční.
Jinak, ony by ty push-pull syslografy nebyly úplně zlý, leč bohužel je tu pověstná kvalita šupmerských rekonstrukcí….

Ondros
Host
Ondros

Škodovka by je jistě vyrobit uměla, kdyby byla poptávka, ale to je mně srdečně jedno. Klidně se mohou koupit od jiných výrobců a částečně české by také byly (viz závod Bombardieru v České Lípě). Podle mě spíš maj ČD pocit, že takové výkony co maj oni v rámci PID nikdo jiný není schopen nabídnout, jsou nenahraditelní a tak na PID šetřej. Regionova, Hydra na neelektrice a ty Cityelefanty holt na přelomu tisíciletí nakoupit musely, protože žabotlamy už byly dávno za svou životností. Největší aglomerace v republice a vozový park jak za krále Klacka. A abych nezapomněl, ještě v Praze máme… Číst vice »

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A vy na ten nákup snad (jakémukoli) dopravci dáte finance, že tady vypouštíte tak úžasné „hraběcí rady“?

MIchalT
Host
MIchalT

Proč by měl ROPID dávat dopravci peníze? To by si to mohl rovnou koupit a jezdit s tím sám. Platí mu výkony. Spíš by měl tlačit, aby se po dvaceti letech koupilo něco smysluplného. A taky aby se RYCHLE něco udělalo s interiérem, protože některé elefanty mají tak humidní sedačky (všechny ve voze), že já osobně tam raději stojím.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ne ROPID, ale „Ondros“, když tady tak důležitě a „odborně“ radí: i Kupcovy ČD samozřejmě vědí i bez jeho „hraběcích rad“, co by „měly“, ale nejdřív na to musejí mít.

jirka
Host
jirka

No, on je trošku problém v tom, že vlaky v okolí Prahy řeší jak Ropid, tak IDS Stč. kraje, a zatímco Ropid prosazuje dvoupodlažní jednotky, které by plně využily nástupiště, jejichž délka má být po rekonstrukci jednotně 200 m (dva elefanty mají cca 160), Středočeský kraj až do loňska trval na jednopdlažních jednotkách. Takže v tomto případě nemají máslo na hlevě jen ČD..

Ondros
Host
Ondros

Ano, takové dohady se vedou, ale pozice ČD je jasná, vyhovuje jim to a s vlastním řešením nepřišly. Neměly ani vhodné vlaky na linku do Roztok.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

„Neměly ani vhodné vlaky na linku do Roztok.“
Třeba i proto, že ROPID tam odmítal použití „Stadlerů“ – a je zajímavé, že u „ARRIVA vlaky“ nevadí nejen „desira“, ale ani dosud nevylepšená vysokopodlažní 845.001 (počád nikoli ve slibovaném „PIDím“ polepu) …

Michal
Host
Michal

A kde by se ty Stadlery vzaly? Víte něco, co my nevíme?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Koupily od Holandsko překupníka, jako ty pro Olomouc?

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

PID chce do roztok elektriku, tohle je jen přechodné řešení a soutěž na pouhé 4 roky, takže opět tak trochu ušité jako pro ČD, i když je pravda, že ty jednopodlahy jsou si schopny na sebe vydělávat na všech pražských tratích mimo špičky..

Ondros
Host
Ondros

Tak už je ČD dávám ze svých daní (peníze na dopravu z veřejných rozpočtů) 😀 Zkuste se podívat, jaké výkony má železnice v rámci PID a jaká tam jezdí vozidla. Ja všem krajům přeji ty nejlepší mašinky, ale třeba absence nízkopodlažných vlaků do Mělníka, MB, regionovy na trati Kladno, 810 do Hostivice přes Zličín, nebo nasazování sysla do Prahy (kam se nehodí a nestíhá jízdní řád) je zoufalost. ČD pořizujou nové vozy jen tam, kde je na ně tlak. Za tím si stojim. Na Prahu a okolí kašlou.

Rampa
Host
Rampa

To ale může říct každý kraj! Vy si snad myslíte, že kdyby ČD měly neomezený rozpočet, tak by nakupovaly sysly namísto nových souprav??
Bohužel neomezený rozpočet nemají. Až ho mít budou, tak můžou z fleku obměnit celý vozový park.
Btw. pokud závidíte regionům, tak vězte, že tam šlo do dopravy spousta peněz z fondů EU.

Skinheads & Punks united
Host
Skinheads & Punks united

Modernizace interieru je v plánu.

michalk
Host
michalk

Platba od Ropidu/IDSK by měla pokrýt i odpisy vozidel, takže ČD by měly být samy schopny kupovat nové jednotky bez toho, aby jim např. Ondros dával extra peníze.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To je sice teorie krásná, ale bez ohromné „startovní“ dotace realizovatelná jen tak, že se bude jezdit asi jako v 50. letech minulého století (najděte si někde jízdní řády z těch dob), protože nic víc nebudou ROPID + IDSK a cestující zaplatit – následky těch mnoha roků, kdy železnice „žila z podstaty“ se budou projevovat ještě dlouho: nejde vše rapidně zlepšit najednou.

MartinS.
Host
MartinS.

A ta ohromná startovní dotace je asi tak kolik? Když si to vezmeme zpětně, tak státní České dráhy od státu zdarma dostaly a následně státu zpátky za peníze prodaly/chtějí prodat mrtvou dopravní cestu (12 mld.), budovy (3 mld.), pozemky (cca 10 mld. – ČD by chtěly 20, SŽDC chce dát 6), to máme dohromady 25 mld. Kč, tedy 29 % celkových aktiv ČD. Otázkou je, kde ty peníze jsou?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jestliže nový vůz stojí orientačně, řekněme, 50 milionů Kč, tak za miliardu jich máte asi 20 – tak si to zkuste odhadnout …

MartinS.
Host
MartinS.

Takže za 25 mld. jich mám 500… a to se bavíme jenom o navýšení, protože nějaké vozy už ČD myslím mají, za ně už od objednavatelů nějaké peníze dostávají… jenže bohužel v rezervách se těch dosavadních 15 mld. už asi nenajde…

T.H.
Host
T.H.

Startovní dotace… nebylo těch „oddlužení“ a „prodejů majetku“ (pár let předtím přihraného gratis) už docela dost?
Ono by to stačilo regulérně vysoutěžit, zasmluvnit na 15-20 let a o „startovní dotaci“ by se kdejaká banka poprala. Ale říkat tohle před modrými gumami je samozřejmě strašlivá hereze, to by se musely začít hejbat, tenhle smrádek a teploučko jim totiž náramně vyhovuje. A hodně másla mají na hlavě „kamarádi“ šotouši z ROPIDu, protože když na Dráhu není tlak, no tak to holt ta Dráha má fpičy.

Partneři