První velká omezení kvůli rekonstrukci koridoru Praha – Beroun začínají. Ve vlacích možná dočasně skončí 1. třída

Vizualizace stanice Praha - Radotín po rekonstrukci. Foto: Správa železnicVizualizace stanice Praha - Radotín po rekonstrukci. Foto: Správa železnic

V Praze-Radotíně pocítí řidiči a brzy i cestující ve vlacích posun v opravě prvního úseku koridorové trati mezi Prahou a

V Praze-Radotíně pocítí řidiči a brzy i cestující ve vlacích posun v opravě prvního úseku koridorové trati mezi Prahou a Berounem. Kvůli rekonstrukci úseku ze Smíchova do Radotína zatím od pondělí 9. března začíná omezení pro silniční dopravu v Radotíně, v květnu začnou první výluky, v druhé polovině roku nastane na trati jednokolejný provoz. Kvůli rekonstrukci nebudou některé vlaky jezdit.

Od pondělí 9. března do 9. prosince 2020 bude kvůli výměně mostního objektu zcela uzavřen podjezd pod železničním mostem v Karlické ulici v Radotíně, tedy hlavní průjezd Radotínem. Jedná se o silnici č. II/115 spojující Prahu s Dolním Poberouním.

Žádáme všechny řidiče, aby se v příštích měsících pokud možno vyhnuli Radotínu, který bude kvůli uzavírce podjezdu v Karlické ulici téměř neprůjezdný. Občany Radotína pak prosíme o trpělivost během této uzavírky, která je způsobena velkou rekonstrukcí železniční tratě a radotínského nádraží, jejichž investorem je státní organizace Správa železnic,“ říká starosta Městské části Praha 16 Karel Hanzlík. Kompletní objízdné trasy jsou zveřejněny na webových stránkách Radotína. Radnice současně upozornila na další uzavírky v okolí způsobené akcemi Středočeského kraje. Od 15. března do 30. dubna bude zcela uzavřena silnice II/116 z Řevnic na Mníšek pod Brdy. Od 1. května do 31. října se počítá už jen s částečnou uzavírkou; od 16. března do 14. června bude uzavřena silnice II/101 mezi Třebotovem a Chýnicí; během letních prázdnin má být dále uzavřena silnice II/101 mezi Třebotovem a Radotínem. Omezení se dotkne i autobusových linek Pražské integrované dopravy.

Městská část Praha-Radotín má na svých stránkách kompletní informace o dopravních omezeních kvůli opravě i prezentace z nedávného představení stavby občanům.

Modernizace koridoru začala oficiálně loni, hlavní práce začínají ale až letos. Akce ovlivní i provoz na trati z Prahy-Smíchova do Rudné u Prahy, kde se bude v rámci celé stavby měnit zhruba 200 metrů kolejí. Kvůli tomu bude i výluka ze Smíchova do Řeporyjí. Výluky na trati Praha-Smíchov – Praha-Radotín jsou naplánovány od 14. 4. do 18. 12. tak, že vždy zůstane zachován provoz na jedné traťové koleji.

Podle Martina Šubrta z Ropidu má při výlukách dojít ke zrušení devíti vlaků linky S7 denně v úseku mezi Radotínem a pražským hlavním nádražím z celkového počtu 138 vlaků. Ropid zatím zvažuje různá opatření: například nechat v Radotíně zastavovat v době ranní špičky rychlíky linky R16 nebo navýšení kapacity vlaků . „Limitní se jeví zatím kapacita na hlavním nádraží v Praze,“ dodal Šubrt.

Městská část Praha-Radotín navrhla dočasně omezit první třídu ve vlacích, aby si do ní mohli sednout i cestující 2. třídy. Důvodem je fakt, že většinou 1. třída není plně využita. „Budeme tuto možnost prověřovat. V tomto okamžiku však dáváme přednost výpadek kapacity vlaků nahradit jinak. Byli by poškozeni cestující, kteří již mají předplacen jízdní doklady pro 1. třídu,“ dodal Šubrt.

Rekonstrukce má přinést rychlejší a plynulejší jízdu vlaků. Koridorová trať je dlouhodobě ve špatném stavu, na tuto akci mají navázat postupně další opravy úseku podél Berounky. Zakázku za 3,075 miliardy korun bez DPH získala společnost Černošice, v které jsou sdružené firmy Eurovia CS, Strabag Rail, GJW Praha a Elektrizace železnic. Nikdo jiný nabídku do soutěže s odhadovanou cenou 2,7 miliardy korun nepodal.

„Nové koleje nejen zpříjemní, ale díky zvýšení traťové rychlosti také zrychlí cestování vlakem,“ uvedl generální ředitel SŽ Jiří Svoboda. Klasické soupravy zde budou moci po dobudování dálkového zabezpečovacího zařízení jezdit až 130 km/h, soupravy s naklápěcími skříněmi ještě o 10 km/h rychleji.

Plánované výluky

–      1.–3. 5. a 8.–10. 5. (prodloužené víkendy) jednokolejný provoz Praha-Smíchov – Praha-Radotín, osobní vlaky S7 směr Praha pojedou odklonem přes Prahu-Krč
–      15. 7. – 21. 8. jednokolejný provoz odb. Barrandov – odb. Závodiště – budou zrušeny osobní vlaky S7 končící/výchozí v Praze-Radotíně, v dopravní špičce budou zachovány 4 páry osobních vlaků za hodinu, osobní vlaky S7 výchozí z Berouna směr Praha pojedou odklonem přes Prahu-Krč
–      22. 8. – 18. 12. jednokolejný provoz Praha-Smíchov – odb. Barrandov – budou zrušeny osobní vlaky S7 končící/výchozí v Praze-Radotíně, v dopravní špičce budou zachovány 4 páry osobních vlaků za hodinu

Co se vše mezi Smíchovem a Radotínem změní

– Rekonstrukce železničního svršku a spodku
– Rekonstrukce mostních objektů, zárubních zdí
– Dosažení prostorové průchodnosti pro ložnou míru UIC GC, traťová třída zatížení D4
– Zvýšení maximální rychlosti na 140 km/h (do vybudování ETCS na 100 km/h)
– Výstavba nových bezbariérových vnějších a ostrovních nástupišť včetně nových výtahů v ŽST Praha-Radotín
– Výstavba zabezpečovacího zařízení 3. kategorie s úsekovým ovládáním
– Rekonstrukce trakčního vedení
– Rekonstrukce trakční měnírny Chuchle
– Výstavba protihlukových stěn v délce 2 km

Tagy Radotín Smíchov - Radotín Správa železnic Top Trať 171 Trať 171 Praha - Beroun
51 komentářů