Svaz německých dopravců chce po státu rychlejší obnovu provozu na zrušených tratích

Nepoužíváná trať v Německu. Foto: Ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska.Nepoužíváná trať v Německu. Foto: Ministerstvo dopravy Bádenska-Württemberska.

Na novém seznamu jsou více než čtyři tisíce kilometrů tratí, kde by mohl být obnoven provoz.

Svaz německých dopravních podniků VDV a sdružení Pro-Rail Alliance požadují, aby německá vláda výrazně rychleji začala s obnovou regionálních tratí, po kterých desítky let nejezdí vlaky.

Obnova provozu na německých lokálkách se stala velkým tématem, především ale ústním. Zatím byl obnoven provoz na čtyřech tratích o délce 66 kilometrů. Podle obou organizací je to ale nedostatečné. V nové publikaci dnes představily celkem 277 tratí o délce 4 573 kilometrů po celém Německu. Oproti předchozímu vydání „reaktivačního seznamu“ jde o 557 kilometrů navíc.

„Ochota používat veřejnou dopravu po zavedení devítieurové jízdenky tu je. Tratě mají obrovský potenciál,“ říká Dirk Flege, výkonný ředitel Pro-Rail Alliance. V brožuře VDV je uvedeno 332 měst a obcí, které by mohly být v důsledku navrhované reaktivace znovu napojeny na železniční síť.

Asociace uznávají, že spolková vláda zlepšila možnosti financování reaktivace tratí, podle šéfa VDV Martina Henkeho je ale tempo obnovy tratí nedostatečné. Vyzval k zapojení nákladních dopravců do tohoto plánu.

Kompletní seznam tratí navržených k obnovení provozu je zde. U českých hranic sdružení navrhují obnovu řady tratí zejména v Bavorsku a také na saské části Krušných hor.

Tagy Německo obnovení provozu na regionálních tratích Pro-Rail Alliance VDV
80 komentářů