Správa železnic už nevylučuje, že některé domy na seznamu k nacenění demolice nezbourá

Drážní domek v Letohradě. Foto: Správa železnicDrážní domek v Letohradě. Foto: Správa železnic

Podle generálního ředitele Správy železnic není na prvním místě demolice.

Správa železnic si nechává nacenit náklady na demolici 74 budov, její generální ředitel Jiří Svoboda ale tvrdí, že ne všechny se nakonec musí zbourat.

Už teď víme, že minimálně deset až třináct bychom mohli otevřít jako téma pro případné další využití. Je to naprosto individuální věc,“ řekl Svoboda v České televizi.

Podle Svobody zakázka na zpracování položkových soupisů prací s výkazem výměr na demolice vybraných stavebních objektů neznamená, že se všechny objekty budou bourat. „Jednalo se o takzvaný výměr, abychom zhodnotili, jaké objekty to jsou,“ dodal Svoboda. Správa železnic si nechává nacenit demolici objektů ještě před tím, než s možnými zájemci bude jednat o případném prodeji.

Deník Zdopravy.cz má k dispozici žádosti některých zájemců, ve kterých projevili zájem budovu koupit. Místo toho ale Správa železnic zařadila objekty na seznam, u kterého se má zpracovat rozpočet na demolici.

Na prvním místě skutečně není demolice, ale musíme si například uvědomit, že se jedná o objekty v ochranném pásmu železnice. Byť je to dobrý záměr, že si ho někdo pořídí, tak do budoucna to vyvolá tolik problémů, že nám to pak i nabízejí zpátky, jestli by to nešlo vykoupit. I tyto případy máme,“ řekl Svoboda. Podle něj navíc zájemci často nakonec budovu nekoupí poté, co zjistí, v jakém stavu budovat je.

Plány na demolici vzbudily velké reakce i mezi politiky. Poslanec Jan Farský například kvůli tomu interpeluje ministra dopravy Karla Havlíčka. Proti demolici se na sociálních sítích postavil také ministr zahraničních věcí Tomáš Petříček. Podle Farského mají o domy u železnice zájem například skauti.

Tagy demolice nádražních budov Správa železnic
57 komentářů