Správa železnic už nevylučuje, že některé domy na seznamu k nacenění demolice nezbourá
Drážní domek v Letohradě. Foto: Správa železnic
Podle generálního ředitele Správy železnic není na prvním místě demolice.
Podle generálního ředitele Správy železnic není na prvním místě demolice.
objekty v ochranném pásmu železnice – co to znamená pro budoucího majitele? jsou to opravdu neřešitelné problémy?
Co to nabidnout do dlouhodobeho pronajmu s podminkou rekonstrukce s pozdejsim odkupem???
Jak se nečeho chytnou novináři, tak je to vždycky průser….
Holt se to bude muset rozbít na několik desítek akcí demolic a postupně to nechat vyšumět.
Zvláště když člověk zná stav těch budov, většinou stoletý baráky na který během jejich života nikdo nešáhl.
A já nevylučuju, že tady přistanou marťani. Asi tak.
Co si dají k jídlu?
Zkusil bych jim nabídnout amarouny.
Z výdejního okénka
Vechtrovna v Troubsku je krasnym dukazem toho, jak muze byt byvala drazni budova v rukach soukromnika pouzita nejen proti zajmum SZ, ale cele spolecnosti a proto souhlasim, ze zbourani je nejjistejsi moznost, jak opakovani tohoto precedentu predejit.
Úderka z Dlážděné se zase předvádí 😀
Bohužel to tak u skoro všech komentářů vypadá. Nebo je ještě možnost tzv. užitečných idiotů z řad šotoušstva 🙁
Vas by do FBI jako profilovace nevzali. Drahy znam jen z pohledu cestujiciho, zato jezdim pravidelne do Strelic a o Rehorkovi se tam dozvite svy v Sokolovne i u Kukacky.
No tak pak je vše v pořádku 🙂 Co se řekne v hospodě, je svaté.
Vechtrovna v Troubsku je krásným důkazem arogance při projektování staveb Správy železnic.
Jiste, SZ je arogantni, zatimco Rehorka pratelskej, tolerantni, slusnej, poctivej a ochotnej. To vypravejte Strelicakum.
Tak mezi sousedními obcemi vždycky panovala řevnivost…
Není.
v čem spočívá prosím ten důkaz arogance??
No jo jsou to hovada místo toho aby nástupiště postavili na cizím pozemku, tak ho pořád cpou na svůj.
Tímto komentářem jste mě popravdě velmi překvapil.
Třeba SŽ zkoušela provést stavební řízení bez sousedů, aby celé řízení zdržela. Jenom informovat by dávalo smysl.
Zkuste opustit osobní zášť vůči jednomu z vlastníků a přečtěte si fakta. Nejen p. Sůra o nich napsal více než dost.
mě ty fakta vůbec nepřipadají tak jednoznačná, pravdu má v tom, že kdyby barák neprodali, mohl se zbourat a žádný problém by nebyl, vypadá to smutně, ale je to tak!
Ukázka, jak je SŽDC slabá organizace. Neumí si prosadit svou… Kam vítr, tam plášť.
SŽ je státní organizace a podléhá veřejné kontrole. Proto je v naprostém pořádku, že si nemůže prosadit svou.
K té větě ale ještě něco chybí dodat, ne ? Se mají chovat jako nesvéprávná banda ?
Mají se chovat tak, jak jim káže zákon a veřejný zájem.
A když se tak chovají, tak je řev…
Když nedělají nic, tak je taky řev…
Veřejným zájmem zcela naopak je, aby v krajině a sídlech byly jen takové stavby, které mají řádného majitele, zcela jasný účel, pokud jde o technické stavby liniového charakteru, aby nebyly k nim dělány nějaké již nepoužívané přístavky. Tzn. železnice, ano, dálnice s odpočívadly ano, elektrické vedení ano, ale tyhle boudy NE. To, co vy myslíte veřejným zájmem, jsou to naopak ryze soukromé zájmy, získat majetek. Přesto věřím, že v souladu s tím, co říká Svoboda, z těch 74 objektů, bude možno prodat dejme tomu 5 objektů, ale člověk, nebo instituce, které by měly dost peněz na nákladnou renovaci, nemají vlastně… Číst vice »
Třeba platit za demolice, když můžou inkasovat nájem? Mají se chovat jako správce plnící přání majitele spravovaného majetku.
Takže když je státní, tak prosadí váš pohled na tu věc. Simply clever.
SŽ se chová co ji zákony dovolí. Máte-li zásadní připomínky, tak tlačte přes poslance, aby měla SŽ více pravomocí. Zákony platí pro všechny, takže i pro státní organizace.
Nejde jen o ochranné pásmo dráhy. To jak se dodržuje (vyžaduje) vidíme u stromů a dřevin. 😀 U těchto objektů jde spíš o přístup a inženýrské sítě. Pokud do domku někde v polích a lesích nic nevede, nebude úplně snadné v něm bydlet, byť jen o víkendu. Každopádně Dobrá správa by mohla objekty dlouhodobě pronajmout. Smluvně jde ošetřit prakticky vše vč. vystěhování pří případné budoucí výstavbě vyžadující demolici. Bude jen na zájemcích o pronájem, zda do toho půjdou. Na druhou stranu nikdo nečeká, že ve Lhotě kde jede jeden vlak za týden a další v únoru se něco takového stane.… Číst vice »
To by bylo moc práce…
Ne, protože nejsme rozvojový stát, a buďme za to rádi, to by byl krok nazpět. Vím jak hodně potřebné jsou např. sociální byty, ale toto řešení není.
Problém je, že když se budova v bezprostřední blízkosti kolejí někomu prodá (a co s ní jiného, když pro ní není využití), tak tím vzniká problém do budoucna při různých úpravách, vadit budou asi ledasčemu. Takže si tím SŽ tak trochu plete bič sama na sebe, navíc případný výkup v budoucnu bude určitě dražší, než kolik za prodej nějaké barabizny dostanou. A udržovat to jako skanzen za státní peníze bez využití taky asi nemá smysl… Samozřejmě by se to mělo ale posuzovat individuálně. Jen tím chci říct, že úplně nesdílím sentiment „zlá SŽ chce ničit duši železnice“. Oni se mají… Číst vice »
To jo, nicméně fakt je to případ od případu a zlikvidovat je šmahem všechny nemusí být hospodárný. Věřím, že u některých se najdou zájemci o využití, který nebude záměrům železnice ani do budoucna překážet. Řada jich je u tratí, u kterých nějaký velký předělávání a rozšiřování opravdu nehrozí. Ten zbytek, pokud nejde o výjimečný stavby, určitě radši zbourat než nechat neřízeně rozpadat nebo draze opravovat, aniž by měly rozumný využití.
A co když bude malé předělávání? Vymění se kolejové rošty (třeba z Xa na S49) a zvedne se rychlost (po patřičném přeprojektování přechodnic, vzestupnic a převýšení, občas zabezpečení přejezdu)? Co na to hygiena a hluk?
Třeba ten drážní domek v Letohradě – trať opravená a elektrifikovaná, tam se dalších 50 let nic dít nebude. Smlouvu jde uzavřít i s věcným břemenem – ochrané pásmo dráhy… Nejsem proti demolicím, spíš jde o to, jestli by nebylo výhodnější prodat. Jde o to co je levnější resp. výhodnější pro stát. Pronájem je problematický, většina n nájemců to nikdy nebude udržovat tak jako by to bylo jejich….
A udrziavali by ste nieco, co nie je vase? Napr. zacne tiest strecha. Investovali by ste vy ako najomca do novej strechy, ktora kludne moze stat 200 000 Kc.
Záleželo by na podmínkách nájmu. Amortizace investice snížením nájmu? Záruka toho, že následujících xx let mám nájem jistý bez jeho zvyšování, v případě předčasného ukončení mi bude zaplacena poměrná část investovaná do opravy? Nebo podobné podmínky? Ano, pak bych byl, pokud mi to bude trochu dávat ekonomický smysl, investovat jako nájemce do objektu.
Tak to jsou fabulace,. víte že u nás je velice těžko vymoci právo, a už se těším, až majitelé těch domků se pak budou soudit se SŽ.
To budou jednotlivé oblastní ředitelství žalovat správní radu SŽ nebo přímo generálního ředitele? Proč by se majitelé domků měli soudit se SŽ, vždyť investují do svého. Majitel není nájemník.
Ať to dají skautům, brzo bude každý skaut mít svou drážní budovu. Proč? Protože obce na ně kašlou a nechtějí jim dát ani korunu.
V pořádku. Mohou si budovu koupit nebo pronajmout jak všichni ostatní.
Souhlasím, ale obce by chtěli budovu zdarma převést a jestě lépe aby SŽ zaplatila rekonstrukci.
Jako náš starosta v Litni, který si myslí, že za veřejné peníze udělá na nádraží infocentrum.
Pro neznalé: Liteň je malá obec o 1100 obyvatelích, kde největším kulturním podnikem je ZŠ.
Setkal jsem se starostou, která si chtěl převést na obec zámek, jehož rekonstrukci odhaduji na 200 mil. Kč. Dále už to raději nebudu komentovat.
Pro neznalé – ta malá obec je městys o 1200 obyvatelích, je na okraji CHKO Český kras, pobýval zde básník a spisovatel Svatopluk Čech a operní pěvkyně Jarmila Novotná, jež je v Litni i pohřbena.
Hlavně má o ně určitě zájem spousta šotoušů jako já, kterým by se takový domek u kolejí, nejlépe nějaký odlehlý uprostřed ničeho, určitě líbil.
Ono to má i druhou stránku věci. Část strážních domků měla studnu a kanalizace končila kdesi v polích, takže se se změnou užívání může stát, že obec jako dotčený orgán bude požadovat domovní ČOV a další požadavky na inženýrské sítě.
To asi jedině pro novou kolaudaci…
ČOVku asi vyžadovat nemuže, jímka stačí, ale spíš je štěstí když tu domovní čov povolí, protože ne vždy je k dispozici vodní tok kam lze přečištěné vody odvádět a zasakování nepovolí všude. Investice přitom není o moc vyšší než u jímky zato provoz je mnohonásobně levnější. A studna samozřejmě musí být pitná.
A teď ještě vyřešit, zda se k tomu domu vůbec dostane uc uc cuc fekální vozidlo.
Praga V3S nebo Tatry 148 vyjede hodně věcí…
Už vidím, jak vás jezeďák dobrovolně pouští přes pole, protože k některým stavbám se jinak dostat nedá.
Při nejhorším vozík za oslíka a hurá.