Správa železnic vypsala soutěž na opravu Kozí dráhy, pomalé jízdy mají zůstat
Velká část oprav se zaměří na sanaci skalních svahů.
Správa železnic udělala další krok k tomu, aby dostala trať z Děčína do Telnice označovanou jako Kozí dráha do provozuschopného stavu. Vypsala soutěž s odhadovanou cenou 40,1 milionů korun bez DPH, ve které hledá firmu, která dá tento úsek do sjízdného stavu. Na trati je od roku 2015 vyloučen provoz.
Z termínů je ale již patrné, že není příliš reálné stihnout obnovení provozu ještě letos v říjnu, jak si plánuje Ústecký kraj: termín podání nabídek je 10. září, vítěz soutěže má pak podle zadávací dokumentace šest měsíců na dokončení stavby. Je ale možné, že k základnímu zprovoznění může dojít během pár týdnů.
Podle zadávací dokumentace tvoří velkou část prací sanace skalních svahů podél tratí, dokumentaci k této části zpracovala společnost Strix Chomutov, která se sama na řadě zakázkách v této oblasti pro Správu železnic podílí. Ta ve své zprávě doporučuje, aby i po rekonstrukci zůstala na řadě úseků pomalá jízda. „Důrazně tak doporučujeme, aby byla na vybraných úsecích zavedena pomalá jízda, která se v kombinaci s minimálním stupněm opatření jeví z hlediska prevence možné havárie jako efektivní z důvodu možného rizika nepředvídatelného pádu horniny do kolejiště,“ uvedla firma v dokumentu.
Plán na opravu trati schválila minulý týden centrální komise ministerstva dopravy. Na první pokus ji odmítla, souhlas přišel v době, kdy se z ministra dopravy Karla Havlíčka stal náhle bojovník za záchranu lokálek.
Kraj přestal objednávat vlaky na této trati v roce 2007. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice. Trať v říjnu oslaví 150 let od založení. Kraj počítá s částkou 1,5 milionu na provoz vlaků, o zajištění dopravy jedná s KŽC.
O obnovení provozu se mluví několik let, rozdílné názory mají přitom i obce a kraj. Část z nich volá po obnovení provozu, Děčín chce z tratě naopak cyklostezku.