Správa železnic vypsala soutěž na opravu Kozí dráhy, pomalé jízdy mají zůstat

Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia CommonsStanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons

Velká část oprav se zaměří na sanaci skalních svahů.

Zpět na článek
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DJS

V budoucnu by mohla být zajímavá možnost prodloužit cesty po Kozí dráze do Moldavy.

HonzaEM

Rozhodující je ukončení výluky, ne ukončení stavby

Z.L.

Cyklostezka s rizikem nepředvídatelného pádu horniny…doporučujeme cyklistům sníženou rychlost…:)

ABC

mjo … takových silnic je … A 18

Pája

To je představa. Nebo chtěli svah sanovat i pro cyklostezku? To by bylo z jiných peněz a tak by částka nevadila? Nevím, proto se ptám. Představa cyklostezky s nestabilním svahem mně jako rekreačního cyklistu moc neuklidňuje.

Martin

No spis pro tu cyklostezku by to museli udelat, pac cykliste jaksi nejezdi v pravidelnych intervalech a stacil by maly kamen do kvetaku a hotovo… u toho vlaku bych rekl, je to pomerne mensi riziko, at uz diky intervalu, tak diky skrini, ktera by cestujici ochranila…
Jiste, nelze vyloucit vetsi sesuv, primo na vlak, nebo tesne pred nej,…

Winchester1973

U KŽC vidím větší naději na oživení než nedávno od jistých jihočeských lokálkářů z KPT.

Ladislav

Vždyť by byli blbí, kdyby si nechali utéct další super kšeft s motoráčkama

121065

KPT nebyli schopni ani vyřídit doklady pro vozidlo. Amatérismus. Celkem je mi už jasné, proč od nich Šatava dal ruce pryč.

Winchester1973

V úseku z Děčína na Telnici trať turistický potenciál má. Zbytek je již jen součást paměti krajiny na industriální éru kdy založit železniční společnost i s takto nevhodně trasovanou tratí + – dobrou investicí. Důvod proč děčínští zastupitelé dravě chtěli cyklostezku je na dlouhé povídání.

121065

A to by mě celkem zajímalo? Třeba tu větu, jak pan mistr Aster chtěl na cyklostezce jezdit se sanitkami a hasiči. Nebo to, jak Děčín není schopný dobudovat cyklostezky po městě a další nedodělanou má do Benešova. Nakonec vtip o tom, jak SŽ měla asterstezku financovat, ten byl taky dobrý. Nemluvě o tom, že pan důchodce chtěl obejít současné platné zákony a legislativu.
Rád si něco od vás počtu, pro pobavení nad nekonečnou lidskou blbostí.

Winchester1973

Tak ke mě se například doneslo, že děčínští zastupitelé nakoupili kolem tělesa trati pozemky, že budou podél cyklostezky provozovat občerstvovací stánky, cykloservis, atd..

Lemmy

Jo, stánek s vuřtama, to je panečku terno…

Kubrt

To se říká. Můžete bědo doložit příklad takového nákupu? Nicméně, za sebe, kdybych měl zbytné peníze, tak si umím představit mnohem zajímavější investice, než nákup parcely s cílem provozu buřtostánku, to nedává moc smysl.

ajemgut

já bych zase naopak řekl, že největším lákadlem bude lanovka na Komáří vížku, která se nachází pár metrů od zastávky ,,Bohosudov lanovka,,. Naopak se nabízí varianta využít vlečku a jezdit až k centru Duchcova, jelikož ostatní zastávky jsou velice daleko od města

Karel

Bohužel po rekonstrukci Oldřichova nelze jet přímo z Kozí na starý Duchcov :-((

deny

To znamená, že po rekonstrukci dojde k ,,odpojení,, vlečky od zbytku dráhy?

Josef Trögl

Vlečka funguje, především ji živí vlaky do Duchcovké svařovny.
Pravděpodobně neexistuje přímá cesta od Krupky směrem na vlečku.

Kalanis

Přihazuji na neexistující perón pro zastavení v Oldřichově. Chybí spojka na západním zhlaví.

Kubrt

DBE byla tak „dobrá investice“, že majitelé po 13 letech provoz raději předali státním drahám a po dalších pár letech proběhlo kompletní zestátnění společnosti.

Jaaaa

Jj, protože hospodářské cykly neexistují.

Josef Trögl

Turistický potenciál je jistě až do Krupky, minimálně k lanovce na Komáří vížku. Diskutovat by se dalo i o tom Oldřichovu, kde je Barbora, na tu se jezdí vlakem (linkou U1) běžně a nová zastávka Jeníkov je ještě blíže k vodě.

Jackub

Další vyhozené peníze, naprosto zbytečným a hloupým způsobem… 🙄😒

Peeetr

Proč? I cyklostezka potřebuje zajištění proti sesuvu skal.

Jaaaa

Myslìte další silniční obchvaty a dálnice, které nic neřeší?

Lemmy

A Kozí dráha řeší přesně co? Volební program ANO zaměřený na důchodce?

Jaaaa

Dopravu po nezávislém tělese, která neobtěžuje celou vesnici.

Jindra

Vytrhat koleje a udělat cyklostezku. Naštěstí sanace skal proti tomu nejde.
Kozina je trať bez potenciálu. Dávno přežitá, bez budoucnosti. A žádné šotovýkřiky na tom nic nezmění.

robert

Tu svoji šoto cyklostezku si udělej doma, Jindro. Necpi svoje hloupé názory někam, kde o to není zájem.

121065

Jindra to je sportovec, ten by tam prý jezdil denně za všechny ostatní.

Pája

Z Prahy. Tam přece ví všechno nejlíp. 😀

Výkolejka

Sotovykriky asi nic nezmění ale MD očividně ano 🙂

axon

cyklostezka stojí řádově mnohem víc než oprava kolejí a při neúdržbě se rozpadne dříve nežli železniční trať

Jaaaa

Ano, neomylný Jindra tak rozhodl, tak to tak bude. 🙂
S kterým děčínským áčkem že jste zpřízněn? 😛

Jindra

Nemám patent na rozum ani potřebu se hádat. Rád si počkám na ty „vlaky narvané turisty“. Pokud slutečně narvané budou, uznám, že se spletl. Ale dokáže tohlo někdo z prolokálkovýych mínusářů, pokud se bude vozit vzduch? Pochybuji.

Luboš Beneš

Pusťme tam na 3 roky slušné vlaky ve slušném taktu a uvidíme zda potenciál má či ne.

Jaaaa

To by tam nesměly být ty pomalé jízdy a jezdit kostitřas 810.

SSS

….tak stadleru dost neni a regionova vyhrabtaky ne. A regioshark je fakt mrhani…

SSS

… bohužel ve strednich cechach to jiz s úspěchem zkusili….

Martin

Kde?
Slusne vlaky jsou akorat na koridorech…

Martin

Ja s vami nejak nesouhlasim, me prijde celkem atraktivni, ale ma to hacek, a to prave tu rekonstrukci, ktera je nutna, tak ale i lepsi vozy, ale to u planovaneho dopravce asi nehrozi…

Jiri

A bude se teda SZ nejak zodpovidat, ze roky neplnila na teto draze svou zakonnou povinnost? Nebo se jen mavne rukou, zaplati skody napachane dlouhodobym zanedbavanim trate a jakoby se nic nestalo?

Romanero

Když už utratit 50 milionů, tak aspoň na ho*no. Typická SŽ 🙄

Jaaaa

Samozřejmě. Raději víc aut všude, nic jiného neumíte.

Zapa

Je vám jasné, že zprovoznění Koziny, žádný problém s auty v oblasti neřeší?

Jaaaa

Samozřejmě, protože všichni turisté budou dál jezdit svými auty…

Romanero

Já narážím na to, že se proinvestují desítky milionů a na trati zůstanou pomalé jízdy. 30 nebo třeba 10 kmh? To vám přijde v pohodě? Mně ne.

Lektor

To je jak opravovat koupelnu v domě, který má děravou střechu.

Jaaaa

A co že je ta střecha a co koupelna?

Asi jsem blbej, ale váš příměr je sjevně pitomost.

Leinad

Skála a šutry na trati.
Sanace, ale žádné zajištění proto dalšímu pádu.

Jaaaa

Aha, asi nechápu slovo „sanace“. Neznamená to náhodou ono zajištêní proti pádu?

V. K.

Oni prostě budou tu dráhu sabotovat za každou cenu. Pro někoho na SŽbezDC to je holt asi věc prestiže.

ABC

tak túristi nikam nespěchaj, ne

Leinad

I tak, opravu platit pořádně nebo vůbec.

Grossák

Projektant v technické nebo průvodní zprávě něco doporučí a hned je to sabotáž. Věřím, že zprovoznění bude velká sláva. Hudba bude hrát. A až čas ukáže.

Jaaa

Tak mají platit 40 M za sanace a výsledkem je zase jen omezení provozu?

Vám to přijde normální?

Jiří Kocurek

Zadali si ten projekt sami? Zdali. Kdo zodpovídá za zadání projektu? Zadavatel.
Pozvali si chlapa na umytí okem a čertili se, že jim nepřídělal lustr ke stropu.

Jaaaa

A o čem zde již čtvrt hodiny hovoříme, Mlho?

Kernteriér

Mně ne. Normální by mi přišlo do toho ty peníze nesypat.

Jaaaa

Mně by přišlo normální dál masivmě nepodporovat automobilovou dopravu a hledat trvale udržitelná řešení, ale zjevně žijeme ve státě iracionálních egoistů.

Takže podiv za to, že SŽ investuje prachy do tratě, kterou dle zákona má povinnost udržovat, říká spíše něco o vás.

Kernteriér

Já bych ty peníze investoval do nějakého obchvatu obce na frekventované silnici, to by potěšilo určitě víc lidí než trať pro pár šotoušů.
Než budu napaden, že SŽ nestaví obchvaty, tak podotýkám, že to vím taky.

Jaaaa

Jj, obchvat na frekventované silnici jistě zcela splňuje podmínku trval udržitelného řešení. 🙂

Už jen zdvojnásobení délky úseků, které je nutno celoročně udržovat. Posilování výhradně silniční dopravy je prostě bájo a tuto zemi zachrání před finančním i environmentálním kolapsem. 😀

Jiří Kocurek

Předpokládám, že SŽ nepožadovala zajištění svahů. Než vletět do navalených šutrů, tak raději pomaleji.
Kdyby totiž SŽ požadovla zajištění svahů při zadání projektu, tak by to snad vyžadovla naprojektované při převzetí projetku.

Jaaa

A za co teda bude platit ty prachy?

Vojtěch Suchan

Jaaa: Je nějaká možnost vás zkontaktovat mimo tuhle diskuzi? Potřeboval bych s váma něco probrat.

Jaaaa

Sice netuším, v čem bych vám mohl být nápomocen, ae zkuste coniotheca #@# gmail.

Jiří Kocurek

Se zeptejte jich. Dost možná za pražce a štěrk plus jejich výměnu.

Jiří Kocurek

Ale ať jen nekafrám, tohle je z Technické zprávy, ta je součástí zadávací dokumentace. Kubíky šterku lítají po stovkách. https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_10469.html Cílem opravy je ojedinělá a souvislá výměna pražců v koleji a ve výhybkách. Provede se výměna kolejového roštu dř./A za SB6 na 1.SK v ŽST Telnice a dř./A za dř./S4 na 3.SK v ŽST Telnice, na 1.SK se zřídí BK, na 3.SK se zřídí stykovaná kolej. Na přejezdech se po úpravě GPK ASP provede výměna konstrukce přejezdů. Provede se GO přejezdu v ŽST Telnice. Po odstranění závad v GPK ASP se provede doplnění a úprava kolejového lože. Před uvedením koleje… Číst vice »

Jaaaa

Za 40 M jako zadarmo. 🙂

ušatá

Přitom to zjištění svahů není nic náročného a už vůbec ne u této trati. Nějak cítím zápach.

Jarek

Á, paranoidní dědek opět na scéně. Vy jste někdy sanoval a zajišťoval svahy, nebo o tom víte stejné kulové jako o dráze?

aaaaa

On je novy polyhistor. Vsade som bol, vsetko viem.

Lemmy

da Vinci hadr… 🙂

Erik

Mozna vlhky sen, ale me vy se libilo mit tramvaj po20minutach.. 😇

ABC

a mě autonomní osobní drony

Jackub

To není vlhký sen. To je dětinskost.

Jaaaa

Vaše auta všude jsou dětinskost. 🙂