Na jihu Čech se srazil rychlík s osobním vlakem, na místě jsou desítky zraněných
Srážka vlaků ve Zlivi. Autor: čtenář Zdopravy.cz

Provoz na trati České Budějovice - Plzeň je zastaven.

Provoz na trati České Budějovice - Plzeň je zastaven.
Budu se opakovat: PLÁNOVANÉ ETCS Příhodu nezastaví. To může jen vybudované a funkční ETCS ve výhradním provozu. Zdá se to být naprosto samozřejmé, ale evidentně ne všem to dochází…
Dúfam že to ostane iba pri pokrčenom plechu a zranených, ktorým prajem skoré uzdravenie. Nehody sa stávajú a budú sa stávať, pokiaľ bude stačiť chvíľková nepozornosť jedného jediného človeka, alebo náhly zdravotný problém.
Už dávno měl být na všech rychlíkových tratích výhradní provoz ETCS.
Už zase doháníme Slovensko?
Hlavně že budeme mít ministra Bednárika, který má na Slovensku průser každý týden.
Chudáci lidé… Ale proč zrovna 242 😥
Osobně se ale divím proč nebyly ještě vyřazeny … ale připouštím .. přes střídavé loko nemám žádnou praxi.
A proč zrovna panter? Není to úplně jedno? Řešit v takové situaci plecháče…
Ve chvíli, kdy dítě ráno odjelo vlakem z ČB na školní akci a následně oznámí srážku vlaků u Budějovic to s člověkem trochu zamává. Naštěstí šlo o jinou trať. Ale bohužel se to může stát kdykoliv kdekoliv.
Dobrý den,problém ČD je v tom že berou každýho. A při pohovorech jen vyhrožujou. Pak sice jezdí fírové který udělali zkoušky ale vztah k tomu nemají. Schreibet
Nepište prosím hlouposti, je to nevhodné.
Existujífírové a vlakoši co do té dráhy jsou zapálení,ale na svojí práci naprosto serou a ohrožují nejenom sebe,ale i cestující
Vy už víte, kdo udělal chybu?! Na tohle vyšetřování máme Drážní inspekci.
Tak hlavně že víte, kde je problém.
Tyhle závěry jsou dosti slabomyslné a trapné.
Ono by stačilo aby strojvedoucí uměli rozeznávat barvy.
Cokoliv napíšu, dotkne se to těch, kterých se to zrovna netýká. Myslím, že zasvěcení vědí, kde je problém. A bohužel, opatření v budoucnu se dotknou obou skupin.
Hezká fotka do reklamního kalendáře ČD 🙂
Zas už něco
Havlíček si dneska ráno musí hodně drbat hlavu….
Než něco napíšete, tak to chce si vzít prášek. O Havličkovi si myslí své, ale Kupka měl také čas udělat ETCS až do Plzně za ty ztracené miliardy.
Ani jsem ai nevšiml, že už je (super)ministrem dopravy. Zaspal jsem něco?
Ne, asi je pořád stínovým premiérem, jak byl minulé roky představován (a když najednou je aktuálním tématem, že by skutečně premiérem být mohl, tak ANO tvrdí, že prý neexistuje jiná varianta než Babiš).
To spíš Kupka vláda v demisi!
Myslíte poslance Havlíčka? O co by šlo?
… pokud by si někdo po ránu měl drbat hlavu pane Dohnalíku, tak jsou to pánové Kupka a Krapinec. Určitě ne pan Havlíček.
Je o právě prospektivní ministr Havlíček, který nyní tvrdí, že by se mělo se zaváděním ETCS zpomalit, přesněji raději viz recentní článek https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-etcs-zabezpecovac.A251119_160808_eko-doprava_cfr?h=310D05CD1DAD9C25ADEDB33E85B6460C
No jestli to není ilustrační foto, tak to tak hrozně nevypadá …. To je taková plechová pusinka …
už aby byla dvojkolejka a to nejen tam 😉
Já bych tam udělal šestikolejku, když vláčky nezastaví na červenou.
Jenže tam zrovna na Dívčice dvojkolejka je.
Pry porucha ZZ a dnes rano mimoradne jednokolejny provoz
Takže až se bude v rámci výluky jezdit jednokolejně, tak může zas být hromada? Nestačil by zabezpečovač jako v civilizaci? MU se děje docela dost i na dvojkolejných tratích, takže v tom to asi nebude.
Jedině metro s takovým materiálem.
Další nešťastnik
Kdysi mi tu jeden strojvedoucí psal, že jejich práce je složitější než prace chirurga a náročnější než práce pilota…. jen ta smůla, ta smůla…
Jojo, v zasade nic slozitejsiho neni a mohou to delat jen ti nejlepsi z nejlepsich.
Ne ze bych je chtel srazet, ale to srovnani si to i zaslouzi a nakonec tohle si o sve praci mysli kazda uklizecka.
No náročné to defakto moc není, ale jak jsem to kdysi chtěl dělat, tak fakt ne … udržet se několik hodin v obřím soustředění a neklimbnout u té velmi monotónní práce musí být strašně složité. Zvlášť u moderních souprav, kde člověk hodí rychlost, a vlak ji udržuje sám a i fíra je defakto sám pasažér jen koukající z okna po návěstidlech a okolním silničním provozu …
Doba kamer jako nejlepšího řešení podle slovenského MD na daný problém na stanovištích strojvedoucího u ČD se přiblížila.
Plus ty odvraty 🙂
říkám to furt, hrátky s mobilem jsou špatné, v autě, když vás chytnou, za to taky dostane přes prsty.
Oba dva s p Peškem si nechte svoje komentáře, když neznáte příčinu !
Blbé ale je že žádná kamera na stanovišti tomuhle nezabrání. To zvládne jen ETCS, či jiný plnohodnotný VZ. Navíc žádnou kameru nepotřebujete aby jste přesně řekl kdy co na mašině strojvedoucí obsloužil, záznamová jednotka vám dokáže přehrát prakticky vše. To stejné dokáže mobil který na vás taky vše práskne.
ETCS všude nebude. Spíš bych převzal 3 systémy z Rakouska. 1. Ukazatel polohy hlavního návěstidla. Místo opakovacího návěstidla, je to levnější. 2. svítící Z na nástupišti, bez kterého vlakvedoucí nevypraví vlak. Tady by to sice pomohlo zčásti jako pomůcka pro polohu hlavního návěstidla, ale v Pezinku by to pomohlo dost. A za 3. SMS na vysílačku. Například: Zliv odj. 6:21. Odtud budu počítat s tím, že s rychlíkem zastavím. To už jsem navrhoval v případě radonické hromady. Ale kamery to vyřeší.
S trojkou souhlas, to by pomohlo i plynulosti (větší šance že vyjde křižování bez zastavení)
Asi vůbec nemusíte že práce strojvedoucího je i obsluha služebního tabletu, služebního mobilu a vysílačky že? Tak pokuta za co?
Třeba si s mobilem nehrál , enom se díval na nějaký film
Tady si nikdo s největší pravděpodobností s mobilem nehrál. Řekl bych, že byla tma, mlha a strojvedoucí rychlíku je zvyklý, že mívá přednost a zelenou vlnu. Jako v Radonicích.
Rychlík musel jet odbočkou, takže to ho “muselo vzbudit”…
Víte, že pro kolejová vozidla platí jiný zákon než pro silniční? A ten drážní považuje mobil za oficiální služební pomůcku.
Smutné, ale zároveň i důkaz, že se nemáme posmívat Slovákům…
Průsery chodí ve trojici, ale že ten třetí bude u nás jsem nečekal
Včera už na Slovensku byla třetí a čtvrtá událost …
Přesně! Naštěstí se lze Slovákům posmívat za spoustu dalších věcí.
Jenže pak jejich další hlouposti dopustíme i u nás…
To jistě dá, nicméně po výsledku voleb bych se i tohohle radši zdržel.
Můžeme, pokud se dokážeme stejně smát i sobě.
A že to dříve fungovalo bez ETCS…..
Zatím potvrzeno potvrzeno 10 zraněných a jedna osoba má těžké zranění. Čelní srážka, dle prvních info z místa 658 projela stůj a vletěla do 8053.
Jsem zvedav, kdo udelal chybu…. nicmene hlavne at se cestujici v poradku uzdravi.
R 658 projel návěstidlo Lc1 v poloze stůj
Jak to víte? Už jste četl závěrečnou zprávu?
To se však ptám i sám sebe,kde se na té první kolejí ve Zlivi ten rychlík vzal, když běžně od Budějc jedou stanicí a pak na trať do Dívčic po koleji druhé.
Spíš proč ten někdo udělal chybu.
Nacpat to ETCS všude. Nebo aspoň na každou trať, co nespojuje jen nějaký kotěhulky, když to nepůjde všude. Včera bylo pozdě. Snad budou všichni v pořádku.
A při jednom problému bude hned stát celá ČR, navíc co by tam tak asi jezdilo když ETC má jen zlomek lokomotiv a souprav.
Osobní vlaky jsou v jižních Čechách regiopantery, ktere by ETCS měli mit. Na rychlících jezdí většinou řada 242, případně esa.
Čili to urychlí vyřazení zbývajících Plecháčů ČD a tlak na zavedení ETCS i v těchto končinách. Esa ho mají, Plecháče a Laminátky ČDC by ho dostat měli.
SZ zavede vyhradni provoz mj. i v useku vyh. Nemanice – CB hl.n., takze od 12/26 se stejne bez ETCS z Plzne dostanete max. do Hluboke.
Stejně se do Budějovic plánuje zavést povinné ETCS (ETCS už tam je), takže by se jim to nevyhnulo tak jako tak.
No a jaký tlak na zavedení ETCS to vyvinulo v Hustopečích nad Bečvou? Že by žádný?
Při jednom problému rozhodně nestojí celá ČR. Za to při jedné nehodě stojí několik hodin daná trať a navíc k tomu máte zraněné a poškozené vlaky.
No kdyby jen při nehodě, několik hodin stojí celá trať i když někdo projede o kousek červenou, čemuž by ETCS také zabránilo.
Osobák byl s ETCS na 100% (regiopanter) a na rychlíku je turnusově eso. Pravděpodobnost plecháče na tomhle vlaku je cca 30%. Strojvedoucí oba PJ Č.Budějovice, takže zkoušku na ETCS měli též s velkou pravděpodobností oba. A ETCS končí mezi Nemanicema a Hlubokou…
Opravuji, než jsem to napsal, tak se objevila fotka, na rychlíku je plecháč.
Nikdo se nezamýšlí nad tím, jaký guláš má v hlavě fíra, který kombinuje jízdu pod ETCS a bez něj. V jednom případě na všech školeních slyší „návěstidla Vás nezajímají, řídíte se informacemi na DMI“ a na druhé straně slyšíte opak.
Je to tak. A i na jedné trase vlaku (např. Vyškov-Uničov) se vystřídá několik systémů zabezpečení. Olomouc-Uničov nás návěstidla nezajímají a nemáme si jich všímat, Vyškov-Přerov je vnímání a respektování VŠECH návěstidel otázkou života a smrti (není ani přenos kódu). Poněkud schizofrenie přechodného období.
Teď jste poněkud poplival slušné profesionály.
Nezbývá, než souhlasit. Nejnebezpečnější je, když jedu pod ETCS a najednou z něj vyjedu…
Přesně tak, v Santiagu de Compostela by mohli vyprávět….
na 658 je turnusove 242
Hospodské žvásty…
ETCS již rozhodně nemá zlomek souprav. Copak toho na koridoru moc nejszdí?
Jezdilo by (nejen tam) na rychlících konečně něco důstojnějšího než ty vraky které jezdí teď.
Tak zrovna dnes jsem někde viděl, že nová vláda chce „eurošpetství“ zbrzdit…
Ano, kouzlo nechtěného. Titulky „Nová vláda brzdí plány na rozšíření nového zabezpečovače“ a o pár pozic výše „Na Českobudějovicku se srazily vlaky“.
„Eurošprtství“ – zajímavý výraz, v útvaru, který není označení jako komentář/glosa: https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/zeleznice-etcs-zabezpecovac.A251119_160808_eko-doprava_cfr
To si běžte stěžovat na hrad,nová vláda není,stále vládne Fialová v demisi.
Který hrad? Krakovec? Nebo Mírov? 😀
Jinak v třetím slovu od konce máte nedopatřením dlouhé „á“. 🙂
Co tato skutečnost mění na faktu, že příští vláda má v úmyslu zavádění ETCS zpomalit? A co s tím má co dělat hrad? Že prezident chce, aby veřejnost byla obeznámena s plánem Babiše vyřešit svůj střet zájmu dle zákona je jedině dobře.
Na trati ČB – Plzeň je v plánu dosazení ETCS L2 a celková rekonstrukce se zdvojkolejněním. Termín 2030-2033, takže ve skutečnosti kdo ví kdy.
Nebo mit konecne uz autonomni vlaky …
Jenomže to vyžaduje všude jednotky a zařízení několikrát dražší než ETCS.
Několikrát dražší bych neřekl. Během pár let se to zaplatí na úspoře za mzdové náklady.
Tak ten byl dobrý.
Ále, pak tady čteme, že chtějí výjimky pro páry a spolky.
Jenže je to strašně drahé, ekonimický nesmysl…možná kdyby to srálo desetinu.