47 zraněných, Panter nejspíše na odpis. Ve Zlivi se po ranní nehodě začalo jezdit
Následky srážky vlaků ve Zlivi. Foto: Drážní inspekce

Za nehodou je s největší pravděpodobností chyba strojvedoucího.

Za nehodou je s největší pravděpodobností chyba strojvedoucího.
Dobrý den, mohl by, prosím, někdo místních podmínek či situace znalý odpovědět. Z jakého důvodu byla vlaková cesta pro rychlík postavena na 1.SK? Když osobní vlak měl zároveň postaveno z 1.TK přes 1a. SK nejspíš na 4.SK. Tedy jízdní cesty kolidují na středním zhlaví. Na první pohled se nabízí jet rychlíkem spíš „rovně“ přes 2. do 2a.SK a oba vlaky křižovat až na odjezdovém zhlaví. Děkuji
Jen dotaz, proč má být Panter na odpis, není to náhodou zdvojená/párová jednotka, takže předpokládám, že poškozená (podle fotek) je jen jedna strana. Proč tedy na odpis…
Není. Pecku dostal (pobral kinetickou energií) i předěl mezi vozy v soupravě. Takže více ukáže obhlídka a výrobce. Ale spíš půjde šrot.
Stačí se podívat na fotku z dronu kde je vidět že to odnesl i kloub.
Zabržděné podvozky určitě udělali taky svoje na skříni.
Tak to bude první zrušený panter…kolik toho asi najezdil?o plechaci ani nemluvě
50 zraněných a Kupka má merendu v Olomouci na stříhání pásky. Koho mi ta bytost připoměla?
Ano, ministr Kupka tam měl pobíhat už v 5:45 a vy by jste pak napsal, že se tam trapně zviditelňuje…
A co tomu teď ministr pomůže?
Budoucí ministr dopravy by měl odstoupit. Jako takové gesto..
Jako jo, dneska ráno byl na idnesu článek o tom, jak „nová vláda brzdí plány na rozšíření nového zabezpečovače“. Asi o 3 články níže než ten o té nehodě. Po 10:00 už jsem ho musel googlit 🙂
Vážení, co zanechat planých keců a počkat si na Záverečnou zprávu Drážní inspekce
Kupka už má jasno…. Já raději počkám na závěr DI….
Když jsem v letech 1977 – 1983 působil jako náčelník stanice, byl jsem v několika případech zmocněn vyšetřovat několik nehodových údálostí (kategorie B) týkajících se střetnutí na přejezdu nebo vykolejení vozů na širé trati, neschopnost hnacího vozidla; (tzv. kategorie C – pracovní zmetk jsem vyšetřování měl v pracovní náplni jsem na uzavření měl 14 dní.
Ale nechcete tím říct, že tato MU se má vyšetřit za 14 dní, že ne? Ani nevím, čemu by to pomohlo.
Plechy sem, plechy tam, hlavně ať se zranění uzdraví.
A Panter se dá vytěžit na díly, kdyby nic jiného.
V Nymburce ho opravíme 🙂
Že by se tu někde vyklepavaly plechy?😆
Naštěstí by nikdo neměl být v ohrožení života. Takže hlavně ať z toho nejsou trvalé následky.
Stale zas a znova to same.., kde bude asi certovo kopyto, mozna v systemu „vyroby“ strojvedoucich, mozna by stalo za to venovat teto profesi vetsi pozornost a upustit od systemu jakesi autoskoly pro kazdeho, kdo jde kolem vratnice skolici agentury.
Ono už je u známo, jaké měl ten chybující strojvedoucí vzdělání a praxi?
Ano, na Radiožurnálu říkali, že strojvedoucí rychlíku byl zkušený, v minulosti neměl žádný incident a danou trať jezdil prakticky denně již dlouhé roky.
U nehod vzdy plati jedno jedine pravidlo. System je tak bezpecnej jak je bezpecny ten nejslabsi clanek. Lepe receno, muzes mit rezet tlustou jak ruka ale kdyz v nem mas jedno oko tenci tak rupne stejne. A ze na zeleznici je tech tenkych ocicek hooooodneeeee
Takže Svoboda končí … 😉
Zkuste popsat důvod, proč by pan Svoboda měl končit?
Měl dělat ministra. Někde jsem ho zahlédl jako kandidáta.
To jsem v počátku zahlédl taky, ale mě by spíše zajímalo, proč by měl pan Svoboda končit na základě nehody ve Zlivi.
Plecháče škoda není, ten by stejně neměl dlouhou budoucnost, ale pantera teda bohužel jo
Naopak pantera škoda není to je umělý vlak bez genia loci, plecháče je škoda jakožto kult Jihozápadní tratích, který sem po desetiletí patří.
Vrať se do muzea a internety nech tady 😁
Vlak má jezdit a být maximálně pohodlný pro všechny. Na genium loci, s prominutím, kálí pes.
Echm, všechny vlaky jsou umělé. Jediný přirozený dopravní prostředek je kůň. 😉
Je to panter první nebo druhé generace. je tam rozdíl např v uspořadání polic na zavazadla.
A předmětem sdělení je co?
Zeptat se na to, co to bylo přesně za pantera a jestli je mezi lrbnj a druhou generací nějaký rozdíl z pohledu cestujícího.
Aha. Že se jedná o otázku, nebylo zřejmé. 650.217.
Nepochopím zdejší komunitu. Jen se zeptáte a hned vás mínusují. Možná jste se sekl ve vlákně, ale to je vesměs irelevantní.
Vidíte, říkal jsem to.
V Nymburce ho opravíme 🙈
Asi tak,ten toho asi ještě moc nenajezdil
Jak vidím ty fotky, tak u 242 to byla poslední jízda.
Sice uz na nich par let nejezdim, ale dokud jezdila v brne, tak byla moje oblibena
Oni stejně budou příští rok končit
Proto měl rychlík na návěstiDLE NÁVĚST Stůj a měl počkat
Řekl bych, že jde o citaci p. náměstka.
Takže dopis se stížností adresujte na ředitelství SŽ.
A ano, pan náměstek by měl používat správnou terminologii (a navíc je to zadarmo…)
šlo o špatně přepsanou citaci agenturou ČTK.
Díky za opravu.
Také jsem si toho všiml … ten náměstek (asi) není z oboru … :-((
ps: na Idnesu je to také tak citováno. Dost smutné když odpovědní neznají ani nejzákladnější terminologii.
Což od člověka, který nezvládá interpunkci, opravdu zabolí.
Ano, pan náměstek je vzděláním ekonom. Pan generální ředitel je vzděláním výpravčí, ale že by mu to nějak pomohlo v jeho práci, se nezdá.
Správně není citace zde. Pusťte si to v TV.
Dík za info … nechtělo se mi to na netu hledat … Ale na čtk jsem si vzpomněl …..
Tma, mráz, mlha na Blatech, lidská chyba. Už se stalo.
Dal bych strojvedoucím kamery na stanoviště.
Kamery umí zastavit vlak?
Kde psal pan Flaska o tom, že kamery by měly zastavit vlak? On nic takového nepsal ani to z jeho příspěvku nevyplývá.
Proč se tedy ptáte na tuto věc?
Když se zeptám podobně já. Stojvedoucí neumí zastavit vlak na červenou? nebo Strojvedoucí, který se dívá na mobil může přehlédnout červenou? Zkuste si všimnout, že tady už taky něco podsouvám a nemusí to být vůbec ve významu původního příspěvku.
A já se zeptám, piloti neumí lítat že potřebují tři prd3le elektroniky?
Myslím že kdyby jim po pár nehodách dali kameru do kokpitu tak by letadla přestala padat.
Absurdní co?
Proč můžou piloti mít všechno co jim usnadňuje práci a pomáhá jim ale strojvedoucím dáme to kabiny kameru místo pořádného zabezpečovače protože „mají čumět dopředu“.
Dle Slováků je to lék na vše.
Dle Šuchaj pižduch a mladého Elánu 🙂
Spíš bych řekl, že jde o ironii/satiru
Sarkasmus…
Dej si další flašku a uzemni se alkáči
Doporučuji si, alespoň občas, dát maso.
Blázníte? Už takhle musí obsluhovat mobil, tablet, vysílačku a vy byste ještě chtěl aby natáčeli! -:)
„Ahoj tady fíra XYZ, vítam vás u dnešního livestreamu a pokud dáte do 20 minut 50 liků tak v příští stanici projedu návěstidlo ať to není taková nuda, věřím, že to dáte, tak jdeme na to“
A ten kandelábr jste trefil přímo hlavou
Nadsázka se to jmenuje.
A to by jako bylo k čemu přesně?
K ničemu. Je to po 150 zopakovaná „vtipná“ (teď už moc ne) narážka na slovenské „řešení“ jejich nedávných nehod.
Máte pocit, že v něčem takovém je strojvedoucí schopen za jízdy koukat někam na displej?
https://youtu.be/fLSAsRUqit8?si=U1kSlMAZ4-tDVnzc
Co pořád máte s těma kamerama a to že koukáme do mobilu ? Nevíte co se tam stalo, nevíte v kolik měl nástup, zda se dobře vyspal, jestli se mu například nemohlo přitížit a nebo jestli zrovna neřešil nějaký problém a mohl přehlédnout předvěst. Vůbec nechápu proč by se měla dát na stanoviště kamera a k čemu by to bylo dobré, navíc člověk v práci volá poměrně často s dispečerama a strojmistrama takže ten telefon je tam nezbytný.
Na odpis?! Zas tak zle nevypadá … To Škodovka neumí opravit?
Jednotlivé vozy Pantera jsou na sebe úplně nalepené, tudíž se obávám, že se hnul rám celé jednotky
No, rám. U brouka by se řeklo, že má exoskelet 🙂
Názorná fotogalerie ze stavby prvního pantera: https://www.idnes.cz/technet/reportaze/sledovali-jsme-zrod-noveho-pantografu-z-plzne-regiopanter-je-hotovy.A110711_103602_tec_reportaze_rja/foto/RJA3c63b0_110406_186.jpg
To se fakt z fotky nedá poznat; nevíme jak moc je skříň zdeformovaná, co vše se utrhalo. Opravit jde leccos, ale je otázka, kolik to stojí. Obecně u vozidel se skříněmi z hliníkových profilů se uvádí jako nevýhoda, že při nehodě je často potřeba vyrobit celou novou skříň (tuším, že dva hnací vozy z elefantů tuto proceduru mají za sebou).
Ovšem čela má panter ocelová, vešroubovaná do hliníku – trochu se poučili.
I přes ocelová čela se Panter vrátil v okamžiku o 30 metrů zpět. Co s tím to čelo mělo udělat?
Zachránilo život strojvedoucího.
Nebo je k tomu donutilo TSI Crash?
Škodovka umět bude, ale jestli se to vyplatí vůbec. Tahle se asi vykuchá, odepíše a za 152mega mají zbrusu novou BEMU160….
Je na odpis. Není KO jen předek, ale i další vozy v soupravě vlivem nárazu. To se neoplatí opravit.
Jestli je hnutej rám, tak je to v loju.
Co nazýváte rámem u samonosné skříně?
Jestli je kastle z hliníku, tak může být uvedení skříně do původního tvaru asi větší problém, než u ocelové konstrukce.
Základ je rám,jak je to hnuty,je konec
Asi potřetí v tomto vlákně – hliník a samonosná kastle. Neřeš rám.
Panter nemá rám. Je to hliníková krabice.