Kontroly, opakované poznání a budování odvratných výhybek. Slováci řeší, jak zamezit srážkám vlaků
Srážka rychlíků na Slovensku. Zdroj: Hasičský a záchranný zbor

Nehodu způsobila chyba strojvedoucího, potvrdili vyšetřovatelé slovenského resortu dopravy.
Takže “systémové opatření” spočívá v odstranění bodové závady při nejbližší rekonstrukci (= nikdy). Nice.
Kontroly a opakovani poznani – takze dalsi bu….ace strojvudcu. Tech, kteri sekaji chyby protoze se na ne prenesla uz tak spousta ukolu a zodpovednosti.
To je tak diletantske a populisticke az to boli.
Ani řidič autobusu úplně nemůže jen tak projet červenou na křižovatce…
Proč mi stavění odvratů připomíná opancéřování tramvají Vario v Košicích, které mělo za cíl, aby prasklý brzdový kotouč neproletěl podlahou do prostoru pro cestující?
Na Slovensku nemají nezávislý vyšetřovací orgán, že to musí vyšetřovat politicky ovlivňované Ministerstvo dopravy?
Pořád mi neni jasně, proč to nemůže dělat nějaký zvláštní útvar policie a musi byt další samostatná organizace
A lepší rádiové spojení.
V prvé řadě pořádný zabezpečovač a kvalitní zabezpečovací zařízení.
– Musíme něco udělat.
– Toto je “něco”.
– Super, tak to uděláme.
Ani slovo o implementaci ETCS ze strany úřadu? To jako doporučují místo zavedení pořádného zabezpečovače stavět odvraty? To mi přijde bizarní.
Pokud jsou vlaky rozjeté, tak jsou možnosti libovolného zabezpečovače omezené – vlak má celkem dlouhou brzdnou dráhu. Pro odvrácení srážky je tedy nutná i ochrana vlakové cesty odvratem.
Zrovna ETCS by oběma těmto MU zabránil, protože by tomu chybujícímu nedovolil projet stůj.
A přesně z toho důvodu ETCS nedovolí vlaku přijet k návěstidlu se stůj ve velké rychlosti. Takže ano, ETCS by tomu dokázalo zabránit i bez odvratu.
Ovšem za cenu snížení kapacity. Je to vidět pěkně i u nás na koridorech, jak ETCS strojvedoucí nutí jezdit velmi defenzivně.
Tak odvraty mají také svůj vyznam