egoe-plus
Cestovní ruch Cyklistika Infrastruktura Železnice

Děčín chce místo Kozí dráhy do Telnice cyklostezku

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077
Zastupitelé přijali usnesení, v kterém odmítají obnovu trati.

Děčínští zastupitelé chtějí místo obnovy železniční dopravy na Kozí dráze do Telnice na Ústecku cyklostezku. Na dnešním zastupitelstvu uložili primátorovi, aby o tomto postoji informoval Centrální komisi ministerstva dopravy, vedení Ústeckého kraje a Generální ředitelství Správy železnic (SŽ). Zastupitelstvo vyjádřilo také plnou podporu Správě železnic ke konverzi dráhy na cyklostezku. Pro bylo 14 zastupitelů, pět se hlasování zdrželo.

SŽ souhlasila s obnovením trati mezi Děčínem a Telnicí, a to i v případě, že bude provoz pouze turistický. Novináře o tom už dřív informoval náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák (Spojenci pro kraj).

Mezi Děčínem a Telnicí by vlaky během víkendů a svátků mohly podle náměstka jezdit od července. Do budoucna by linky mohly být v provozu i v zimě, protože u Telnice je lyžařské středisko. Během několika let by pak mohla být obnovena celá původní trasa z Děčína až do Oldřichova u Duchcova.

„Když se podívám do stavu trati, jen na Telnici by to bylo 50 milionů,“ uvedl dnes náměstek primátora Martin Pošta (Volba pro Děčín). „To je částka, která se investuje na to, aby v sobotu a v neděli vyjely dva tři páry vlaků,“ doplnil. Pokud by byla Kozí dráha obnovená celá, šlo by podle něj o investice v řádech stovek milionů korun.

Hlasování se zdržel například Pavel Herites (ANO). Řekl, že by raději upřednostnil návrh, jehož realizace je reálnější. „Nechci, abychom se za pět let dívali na torzo zarostlé kopřivami,“ dodal.

Kozí dráha patřila mezi oblíbené lokálky v kraji. Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky města a obce a také soukromé společnosti. Kozí dráha ale postupně chátrala. Nejprve přišla výluka v úseku od Chlumce na Ústecku po Oldřichov. Trať je tady částečně rozkradená, poničená a zarostlá náletovými dřevinami. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.

Náklady na obnovu trati bude hradit Správa železnic, kraj zaplatí dopravu. Nyní poptává dopravce na dráhu, která v říjnu oslaví 150 let od založení.

ČTK

Odebírat
Upozornit na
guest
312 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Obnova úseku Ďěčín Telnice by měla stát 50 mil.korun. A zmínil se někdo kolik by stálo vybudování cyklostezky která bude sloužit jen určité skupině lidí. Většina lidí na kole jezdí jen příležitostně nebo vůbec ale do práce či na výlety jezdí převážná většina. Já jsem u kozí dráhy vyrostl a jsem pro její zachování.

Martin

To za patnáct let tolik kleslo IQ? Co čtu názory o Kozí dráze tak žasnu, jsou přece snadno dohledatelná fakta a předpokládám i osobní svědectv o počtu cestujících před „optimalizací“ JŘ??? 1) jízdní řád byl zkurven (optimalizován) za účelem odlivu cestujících. 2) v projektu děčínského přivaděče na tělese Kozí dráhy byla zainteresovaná ústecká mafie, primátor Raška, vzpomínáte, pamatujete??? Nebo pan Šulc??? Spekulace s výkupy pozemků pro dálniční přivaděč nevyšla, je to v médiích zdokumentováno! 3) SŽDC (nyní SŽ) porušovala přes deset let zákon o údržbě trati, peníze určené na Kozí dráhu místní oddělení SŽDC rozkradlo, nebo použilo na jiné účely.… Číst vice »

Martin

K bodu 5) Přidávám citaci z http://www.geocaching.com: „Železnicní most má ocelovou konstrukci, díky jejímuž vzhledu ve tvaru velbloudích hrbu, dostal most prezdívku „Velbloud“. Jedná se o ocelový trípolový most (110 m), premostení 98 m, hmotnost 324 tun. Stavba probehla v období 21. brezen 2002 až prosinec 2002. Most je ve zkušebním provozu od 28. listopadu 2002 a kolaudace probehla 26.6.2003. Cena 72 mil. Kc.“ Takže pět let před zkurvením JŘ tratě a začátku jejího pomalého konce spějícího k neobjednání pravidelné dopravy a následné likvidaci bylo zainvestováno do trati 72 mil Kč. ten most tam doteď chátrá cca 15 let. Prostě… Číst vice »

Matyáš

Myslím si, že náměstek pro dopravu ÚK a spoustu vesnic, kterými kozina prochází má větší slovo než Děčín a kozina se rozhodně opraví a bude jezdit. Pak jen záleží jak dlouho, pokud nebude mít město zájem objednávat dopravu, skončí stejně jako v roce 2007… Nutno podotknout že hlasování v zastupitelstvu bylo hodně těsné, čili si nemyslím, že celé město je proti ní, jde hlavně o to, kdo bude mít hlavní slovo. Což je asi jasné kdo bude mít… Já ovšem kozině držím palce, je to atraktivní krásná trať, která má co nabídnout. A na druhou stranu – Ano, cyklostezka je… Číst vice »

Petr

Ona se jako vždy nepostaví cyklostezka, ale zabetonuje krajina stezkou pro metrosexuály tj. bruslaře, běžce v buzna hadrech a naslouchátkama jak Oto Rákosník, čoklaře a biomatky. Cyklisti jsou na těchto cestách skoro vždy nevítanými vetřelci.

Miloš

Trať se zruší jen jednou. Nikdy se už neobnoví. Tady se plácá o ekologii, ale nenáročná doprava jaksi není po chuti. Pro „socky“ to přeci nebudou držet a ostatní se musí pochlubit autem. Nejlépe služebním. Vlakem se dá vozit skoro všechno a ještě to je příjemná atrakce. Švýcarsko táhne vlaky i centrem měst třeba jako tramvaj. Lokální tratě v Německu vozí i poštu, někde i boxy s potravinami. Bourat umí každý pako…

Betliar

A kolikrát byste po té cyklostezce na kozině jel? 1x, 2x nebo vůbec?

Nechápu

Oproti jakým zemím? Kde obnovují kozí dráhy, kde je většina zastávek na protějším kopci daleko od většiny zástavby? Zrovna čtu jak ve Švédsku plánují na cyklostezku předělat trať ze Skövde přes Tibro do Karlsborgu k jezeru Vättern. Do Hjo o kousek níže cyklostezka koukám cyklostezka už hotová.

Nechápu

Toto měla být reakce na Riki.

Riki

Nemusíme nikam daleko, třeba kouskek do českých hranic se plánuje revitalizace dávno zapomenutých tratí, jako je Jelenia Góra – Świeradów-Zdrój a nebo Jeelenia Góra – Karpacz. https://jeleniagora.naszemiasto.pl/tag/pociag-jelenia-gora-karpacz
Takže asi tak

Nechápu

Nic z toho není srovnatelné s Kozí dráhou. Nebo vy v Telnici vidíte druhou Karpacz a Krupka vám připomíná lázně Swieradow?

Riki

Kolejové těleso tam je a tak to má smysl a jak už někdo psal i potenciál.
Jenže to by se muselo chtít z aktraktivnit nejen trať, ale i celou oblast, rušit, vytrhat, bourat a nanejvýše tam udělat pás asfaltu pro pár cykloušů, sorry vy se tu také navážíte do šotoušů, nepatřím ani do jedné party.
A přesně a souhlasím s tím jak píše Bjorn, oproti jiným zemím jdeme proti proudu.
Lidé jsou v mnohém krátkozrací.
Vidí přínos jen v tuto chvíli a hlavně pro sebe, do budoucnosti se nehledí.

gajda

A ono by jí nešlo postavit +- okolo tý dráhy? Jo, šlo, ale stálo by to víc, nebyl by to pozemek za symbolickou cenu jako v tomto případě a ještě to papírování…

HonzaEM

Chce Děčín nebo Ondra Smíšek?

-TR-

Od minulého roku je Ondřej Smíšek v opozici. Takže bohužel, cyklostezku nejspíš podporuje i současné vedení města.

zdeno

Největší bojovník za cyklostezku je ing.Aster z Děčína

Bjorn

Tak máme rok 2021 vyhlášený EU jako rok podpory Železnice, ale u nás v našem kocourkově je všechno naopak a snaží se tu ze všech sil prosadit cykloasfaltová lobby. Na mnoha forech se neustále angažuje dosti hlasitá a agresivní skupina tzv. optimalizátorů dopravy s cílem urputně přesvědčit veřejnost o zastaralosti a nemodernosti železnice jako takové a rušením tratí ve prospěch cyklostezek a zavedení minibusů či taxíků a tudíž podle nich se musí všechny lokálky a regionálky zrušit, aby si mohli v duchu moderní módy super zajezdit na kolech po železničních tělesech. Není vše tak černobílé jak se nám tito fanatici… Číst vice »

svojsin

Tak ono se v EU se po těch „kozinách“ už skoro, nebo vůbec nejezdí.
Pokud nejde o opravdu tur. zajímavou trať.
Např. v Dánsku, které zmiňujete, padla osobka na mnoha lokálkách

Bjorn

Menší Dánsko hlavně během boomu IAD v 80.-90.letech zrušilo 28 lokálních tratí, z nichž většina opravdu neměla žádný smysl využití, z některých jsou cyklostezky, na pár jich je zachován drezínový provoz a zbytek byl fyzicky zlikvidován. Přesto má Dánsko stále zachováno skoro 32 lokálních tratí a na většině z nich je normální taktový provoz VHD provozovaný převážně menšími soukromými společnostmi či samosprávami, zbytek má provoz v rámci tzv.heritage railway. Podobně je na tom Nizozemsko. A ve Švédsku, kde byla zrušena většina lokálních tratí také od autoboomu 80.let hlavně v severní polovině země, se tedy rozhodně žádné cyklostezky nebudují, většina tzv.konzervovaných… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Můžete to Dánsko upřesnit. Mapa provozovaných tratí se v Dánsku za 30 let nezměnila, přesněji řečeno jedna tam přibyla.
Revitalizuje se v Německu, mnohé tratě byly v ATLASECH vykazovány jako „zrušené“.

svojsin

Dánsko beru v tom smyslu co se provozování pravidelné osobky týká, ne snesení tělesa, nebo budování cyklostezky, i když tam takový případy jsou. Takže těch tratí bez prav. osobky je tam určitě víc, než 28…..
A nevím, že by se tam vracela osobka na něčem, jako je kozina nebo švestková.
Možná se najde nějaká výjimka, to i v jiných zemích.
Ale kde jinde v EU udržují takový lokálkový skanzen?
A že např. v Německu pár tratí (příměsto) vrátí, to moc nezmění.

mocanita

Podívejte se do openrailwaymap.org jak tady již doporučoval Bjorn, v případě Dánska se tam dají najít zrušené lokálky v různém stavu konzervace. Lokálek našeho typu je v malém Dánsku samozřejmě méně, ale jsou tam, stačí si projít online jízdní řády dánských dopravců na železnici. Jinak trochu podobný lokálkový skanzen jako my má nadále i Maďarsko či Rumunsko. Podívejte se na bueker.net

svojsin

Ano, v různém stavu konzervace, bez něčeho v osobce, co by připomínalo ZDO.

Pája

Tohle zarytým asfaltérům cxklostezek nevysvětlíte. Zato ve městě když se podaří otevřít 0,5 km, to je úžasný úspěch a o jejich provedení nebo trasování nemluvě. Jezdím na kole 12 měsíců v roce a přitom nechci rušení tratí pro vyasfaltovaný pruh.

Marcel

To ta trať opravdu nemá žádný potenciál? Vede přece ze jedné aglomerace do druhé a navíc je to kratší spojení mezi DC a TP než přes UnL.

Miloš 2

Nemá.Z DC do TP přes UnL dojedete „osobákem“ za cca 50 minut.Kozí dráhou za „půl dne“.Ono to vlastně je jedno,protože tam stejně nikdo nejezdil.

Marcel

Mate pravdu nejezdil, protože tam byla v průměru 40-50? a 810. Ti lidé tam nedostali šanci si čuchnout k dopravě 21.století. Ta trať ma přece potenciál na 70, a nemusí stavět všude. Z Novosedlic do centra návaznost MHD, Krupka, Telnice, Libouchec, Jilové, Dczast. Některé spoje přes Osek do Mostu, prac.dny ranní dva, odpolední dva na zkoušku, víkend 4x všude, nebo naznam.

zdeno

Ale jezdil… Než se ji podařilo zlikvidovat sestavením JŘ tak, aby nebyly návazné spoje v DC hl.n., byla oblíbená turisty; na lanovku na Komáří vížku, do Telnice lyžaři…

xyz

Do značné míry nemá:
– vyhýbá se spádovému Ústí
– míjí spádové Teplice
– co se týče obcí, které spádují do Děčína, tak vede po jejich okraji či „až za jejich humny“

Marcel

Ano, jistě argument, provázanost s autobusy, viz bjorn?

ABC

každá lokálka má potenciál! nech si to všichni zapamatují!

Filip

Jak je na tom vůbec ta společnost KPT Rail? Slyšel jsem o nich snad naposledy v souvislosti se soutěží vlaků mezi Ústím nad Labem a Kolínem, kde to nakonec nějak vůbec nedopadlo. Většina zastánců Koziny je bere jako spasitele, nic proti, ale ví se, čím by tu případně jezdili? Pokud by se totiž nalily desítky milionů do opravy trati, celkem by mě zajímalo, jestli nehrozí, že by každý druhý vlak stejně nejel a jezdilo se NAD. A nemyslím to zle, opravdu se ptám, nevíte někdo víc?

-TR-

KPT není jediný dopravce ve hře.

Filip

Ano, ale co jsem tak četl, tak jediný tento dopravce by nechtěl dotaci od kraje. A pokud kraj chce jít politikou škrtání dvaceti procent spojů v rámci DÚK, aby se ušetřilo, bylo by neuvěřitelnou sprostotou jít a dotovat vláčky na Kozinu.

Oldřich Sládek

😂😂😂😂 Už dlouho jsem se tak nezasmál. NELZE tohle modelové kolejiště 1:1 provozovat bez dotací. Vyloučeno.

ABC

to nejsou dotace ale platba za objednanou službu 🙂

Oldřich Sládek

Ano, dostanou zaplaceno za službu, která se bez dotací, v tomto případě z veřejných prostředků, nedá uskutečnit ani omylem. Odpovídal jsem Filipovi. . 😉

Miroslav Zikmund

DOTACE je přesně definovaný právní titul. Buď nároková – každý, kdo splní předem definované podmínky má na ní nárok nebo nenároková – o dotaci se musí žádat, může být požadováno splnění nějakých podmínek (projekt, vlastnictví pozemku, objektu) – žádost je posuzována … a může nebo nemusí být přiznána …
V případech objednaných dopravních výkonů nejde ani o nárokovou ani nenárokovou dotaci …
Bez ohledu na to, co si o tom myslíte a jak TO interpretujete …

Oldřich Sládek

Ano, jasně. Tvl… Blbej ještě nejsem. A ještě tu o modré Karkulce… Shrnu to polopaticky: vlastní podnikatelskou činností bez podpory v podobě dodatečných veřejných zdrojů NELZE osobní dopravu na Kozí dráze provozovat. Ta byla v mínusu už i v 19.století, stačí dohledat 😉. Smál jsem se představě o provozování drážní dopravy mimo závazek. Prostě lidově řečeno – bez dosypu, bez dotací. Bez ohledu na to, co si o tom myslíte a jak To interpretujete😉

Inspektor státních drah

To nelze jakoukoli trať.
Osobní doprava byla „dotovaná“ posledních sto let. Celá desetiletí ze zisku z nákladní dopravy.
Potom přišla moudrá EU a řekla že se to nesmí

Marcel

Samozřejmě ze ne😀 aby dotovali 1vlkm by měli ubrat 2,5-3 buskm

Marcel

Tato trať by si určitě zasloužila jiného dopravce než KPT.

Marian

Celá KPT je skupinka přerostlých ambiciózních a velmi sebevědomých dětí, jejich jediným cílem, který se jim daří, je se zviditelnit. Číst si o sobě i na význačných zpravodajských portálech jim dělá mimořádně dobře. Počítat evidentně neumí, 1+1 je podle jejich logiky 11 a když o nich někdo náhodou napíše pravdu, posílají předžalobní výzvy od jejich právníka, kterému ale nezaplatí. To samo dává tušit, že jejich prohlášení o tom, jak budou po Kozině jezdit bez dotací, je jen pohádka. JPP (jeden posunovač povídal), že mají jeden jakž takž provozní motorák, druhý jako šrot, ale to nic neznamená. Třeba mají nějakého tajemného… Číst vice »

Filip

Ano, to s těmi předžalobními výzvami jsem četl, o dvou motorácích v kopřivách jsem něco zaslechl. A právě proto mi ten dopravce skutečně přijde přinejmenším podezřelý. No a samozřejmě pokud je ve hře i jiný dopravce, tak musím zopakovat své podivení nad tím, že se kraj zabývá objednávkou vlaků na Kozí dráhu ve chvíli, kdy hrozí systému DÚK seškrtání pětiny spojů, protože pochybuju, že kromě té KPT hurá party tam kdokoli na svoje riziko vyjede.

Marian

Tak obnovení provozu na Kozině je v první řadě politika, ne peníze. i když ty jsou také politika. Vrácení vlaků mělo několik stran ve volebním programu a Spojenci pro kraj byli jednou z nich. Uvědomují si, že lidi, tedy jejich voliči to chtějí a protože se nejedná o šotouše, kteří musí komentovat i to, o čem nemají ani páru (viz tento web), tak si právě politici uvědomují, že splnění tohoto přání je možná jedním z nejméně bolestivých a při jisté šikovnosti se i u toho dá nějaký drobný penízek odklonit správným směrem. Když si k tomu vezmeme mnohá prohlášení bývalého… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Vy jste s panem Komínkem nebo vedoucím odboru dopravy KÚUl někdy jednal ? V rámci DÚK jsou provozovány lodní linky do Roudnice nad Labem, Hřenska, turistické busy, vlaky KŽC, Zubrnická dráha, Doupovská dráha. V celkových ročních nákladech na veřejnou dopravu DÚK opravdu marginální částky.

Inspektor státních drah

Dopravni obslužnost nestojí na soukromníkovi s jednou rezavou mašinou.
Na tohle má snad stát svého Státního dopravce

-TR-
Zdenek

A co tak najednou? 😀

DJS

Toto může být pohled města Děčínské rady, ale ne rozhodnutí Ústeckého kraje jako celku. Zástupci Děčína dlouho preferovali cyklotrasu před vlaky. Szdc již souhlasil s opravou kozy a Track KPT Rail je připraven a ochoten na něm pracovat bez dotace. Představitelé města Decine by byli konstruktivnější, kdyby plánovali cyklotrasu, která někdy vede po železniční trati, aby doplnila železnici a nepokoušela se zničit to, co již bylo vybojováno a již bylo dohodnuto.

-TR-

Je to pravda, jen bych poprosil o to, abyste neskloňoval jako Babiš 🙂

Miroslav Zikmund

Jazyková zrůdnost …

Já, kdo jiný

Radši trolejbus až do Telnice.

Pája

Trolejbus by zrušili jako první.

Já, kdo jiný

Co je ekologičtější doprava? Vlak pochybné kvality nebo kolo?

Panda

To si fakt myslíte, že se bude do Děčína masově dojíždět na kole?

Miroslav Zikmund

Chodit pěšky … upevní se zdraví ….

Jan

Blbost. Proč se furt mají podporovat ty ekoteroristi ?? ! Dráha je užitečnější než pruh asfaltu pro pár cyklistů. Může vozit náklady, hlavně dřevo z lesů !!

svojsin

Jen se tak ptám, ale nebude tam těch cyklystů za den výrazně víc, než by bylo lidí ve vlaku??

Já, kdo jiný

Bude.

Nechápu

To se milovníkům lokálek neříká, to nechtějí slyšet.

Miloš 2

Výrazně je slabé slovo.Z Děčína lze na kole bezpečně vyjet údolím Labe oběma směry a údolím Ploučnice.Za sezonu tudy projedou desetitíse cyklostů.Vyjet údolím Jílovského potoka lze jen po silnici 1.třídy č.13 a to se při dnešním provozu rovná poloviční sebevraždě.Tak neni divu,že radní z Děčína upřednostňují cyklostezku,která bude pro veřejnost jednoznačně přínosem.To ani nechci odhadovat výši nákladů na jednoho cestujícího,jedoucího jednou za „uherák“ Kozí dráhou.

Nechápu

Sebevražda to není, pokud se budete řídit pravidlem, že moudřejší si raději uvědomí, kdo je slabší a že vyhraný soud mu zdraví nevrátí a vnímáte provoz a preventivně uhybate a držíte se co nejvíc při kraji silnice, ale pohodová jízda to tím pádem také není. Jedete to jen, když musíte.

Nechápu

A kdo vám brání si tu přepravu dřeva platit a předtím si tu trať odkoupit a na své náklady opravit? Zatím jsem neslyšel o jediném subjektu, který by nabídnul státu za Kozí dráhu rozumnou cenu, že ji koupí a sám bude spravovat? Zatím slyším jen křičení, ať to stát opravuje a provozuje za peníze daňových poplatníků a umožní tam kraji a zájmovým skupinám jezdit za v podstatě symbolický poplatek, který nepokryje ani náklady na pochůzkáře.

Pája

Přesně tohle řekněte osobně majitelům autodopravy a cyklopůjčoven – ať si koupí silnice, dálnice, cyklostezky, budují nové a za svoje je udržují. Až Vás ve špitálu sešijou, tak písněte.

Nechápu

A kudy k vám jezdí pečivo, sanitka, hasiči? Nechcete to zkusit u psychiatra, když máte viditelně mindrak z toho, že silnice jsou nezbytné a nějaké lokálky jako Kozina jsou jen doplněk navic? Souhlasit mohu jen s tím, že jsou doplňkem i cyklostezky, ale dokud se vesele udržují a provozně dotují lokálky či autobusy pro 100 lidí denně, je od vás velmi pokrytecké žárlit na cyklostezky, které budují a udržují obce za svoje a cyklistům za jejich používání nic z veřejných peněz neplatí. Motoristé (bez linkových autobusů) a cyklisté mají jednu velkou výhodu, se kterou vaše závist nic nenadělá.. nepotřebují dotace… Číst vice »

Sandy

A kdo bude ty cyklostezky bude udržovat? Za jaké peníze? Údržba půjde z rozpočtu Děčína?

Pája

Ne, zadotuje to diskutér „Nechápu“ ,nápadně se podobající jednomu s mnoha nicky. Nechte ho, on za to nemůže a stačí mu se z toho jednoduše vypsat.

Nechápu

A kdo udržuje ty už postavené a že je jich každý rok více?

Pája

Na cyklostezky opravdu nežárlím, vždyť po nich jezdím. A není třeba pro jejich stavbu zničit stavbu jinou. Po silnicích a dálnicích autem jezdím nerad taky. Ale já neřekl, že si má dopravce koupit trať, to jste byl Vy. Napsal jsem Vám příměr. Chytrému napověz……..

Nechápu

Když chce někdo jezdit po neprovozované trati, tak si ji musí koupit a sám opravit. Nebo jednoduše nepojede. Tento stát jde finančně do háje, shodky jsou přes 300 miliard ročně, takže ta doba kdy se opravují nepotřebné tratě nepotrvá pořád. Kozí dráha se možná opraví pro turistické vlaky (jiné tam kraj neplánuje), ale klidně se může stát, že doprava skončí o kus jinde. Napadají mě žlutické lokálky. Jak dlouho bude ochota na nich dotovat celotýdenní provoz?

Nechápu

K vaší žárlivosti si myslím, že pramení ze skutečnosti, že cyklostezek je každý rok o nějaký ten kilometr více, zatímco nové lokálky se nestaví a do toho přibývá těch o které se musí pravidelně „bojovat“. Jenže s tímto nic neuděláte, vychází to ze současných potřeb lidí. To samé silnice, dálnice. Většina lidí po nich jezdí ráda. Dle mě žárlíte na to, že co je masově populární se nemusí odůvodňovat. Jenže právě od toho ten stát máme, aby budoval to, co je potřeba a nové lokálky to už 100 let nejsou. Ono je to vidět i na dotacích. Ty EU poskytuje… Číst vice »

David

Já si říkám, proč se vždy porovnávají dva extrémy: zastavení provozu vs obnova standardní železnice. Věřím, že kdyby se z té dráhy udělal nějaký lightrail/tramvaj, s drobnými přeložkami, tak aby mohla zajíždět bezúvraťově jak do Děčína tak do Teplic (poloměr oblouků i stoupání je u těchto typů železnic mnohem příznivější pro takové přeložky), tak by si své cestující (hlavně v aglomeracích těch dvou měst, např. Krupka, Jílové), jistě našla.

Nechápu

O které zemi mluvíte? Kolik se v Česku postavilo mimo koridory přeložek od pádu komunismu? A prosím nepočítejte ty, co vyvolal a zaplatil důlní investor. 🙂 A co by vlastně bylo smyslem těch přeložek? Vyhodit miliardy z okna za to, aby vlakem jezdilo stejně lidí jako autobusem? Neco takového, asi v žertu chtějí i do většího regionálního města, jakéhosi Liberce a doteď od Boleslavi dál neuspěli víc než v těžce hypotetických článcích (ve smyslu, že stále je v příštích 30 letech reálnější přistání UFO na Václaváku než jediný metr tunelu od Turnova k Liberci) a vy si přeložky přejete někde… Číst vice »

Panda

Tak těžba byla hlavním důvodem pro přeložky zejména PŘED pádem komunismu, jinak se od nové Tišnovky téměř nic nepostavilo (ani pořádně nezmodernizovalo). Po pádu komunismu toho bylo již minimum (např. Chomutov-Březno) a naopak většina přeložek/novostaveb byla kvůli zvýšení rychlosti…

Gejza

Zkuste si prosím uvědomit investiční náklady úpravy na light rail. Možná by se dalo ušetřit někde na spodku, ale svršek byste stejně musel komplet vyměnit, k tomu zabezpečovací zařízení, nástupiště, sdělovací zařízení, kamerový systém, osvětlení, přejezdy, apod. A v případě tram(-train) i trakční vedení včetně sloupů a měníren. Plus náklady na novostavby na obou koncích v řádu vyšších stovek milionů až nižších miliard. Z hlediska přepravního potenciálu přitom žádná sláva. Mezi Děčínem a Teplicemi nemají cestující mnoho důvodů denně dojíždět – možná pár desítek dělníků z Děčína do skláren v Teplicích (když by se v Děčíně neuplatnili). Jízdní doby u… Číst vice »

David

Ve většině s vámi souhlasím, ale s výjimkou toho, že atraktivní spojení v aglomeraci spojujete pouze s cestami do fabrik. Důvodů pro cestu do města může být více, mnoho z nich ani nemusí existovat bez dobrého spojení. Navíc při dobrém provázání např. na rychlíky (Krupka, Jílové) se takové spojení stane ještě atraktivnějším. Nicméně neříkám, že to dává ekonomicky smysl v tomto konkrétním případě, na to nemám kapacitu ani vzdělání, spíše jsem poukazoval na to, že takové možnosti dneska ani nikdo nezkoumá. Přitom železnice má mnohem vyšší náklady, vždyť si jen vezměte kolik si AŽD účtuje za jeden přejezd, tramvaji stačí… Číst vice »

Nechápu

Děčín má rozum.

Sandy

Ne, zastupitelé si myslí, že to funguje tak, že oni si rozhodnou a trať se zruší. Na to jsou malí páni. Rozhodují pouze o záležitostech na katastru města. Ty pozemky včetně železniční stavby patří státu. Mohou tak vznést pouze jakýsi svůj náhled, co by se jim líbilo, ale to je tak asi všechno. No a kdyby se SŽ chovala ke státnímu majetku podle zákona, tak by dnes nebylo o čem hlasovat a zastupitelé by o Kozině nevzdechli. Brát státní finance na údržbu tratě a přitom úmyslně do ní neinvestovat, to by měl někdo odskákat.

Nechápu

SŽ se chová jak má, řádný hospodář neudržuje bezdůvodně nevyužívaný majetek, který považuje za zbytný a očekává, že se ho majitel v budoucnu zbaví. Ostatně majitel o to m věděl a tiše toleroval. Pokud se Kozí dráha bude po 15 letech opravovat, tak to je změna postoje majitele a to se nedá předjímat. A ani dnes není jasné, zda se bude opravovat i úsek Telnice-Krupka-Teplice. Zatím to vypadá pouze na zprovoznění relativně méně zchátralého a tedy levnějšího na opravu, úseku z Děčína do Telnice.

Jiří H.

Dost kontroverzní rozhodnutí města. Copak za tím stojí? Rozhodně to nebude záměr budovat cyklostezku.

Blacklist

původně myslím město Děčín chtělo v trase trati dálniční přivaděč…

Miky

Vzhledem k nízkému „potenciálu“ trati a k tomu, že souběžně s přetíženou I/13 nevede žádná jiná silnice, bych cyklostezku uvítal, minimálně od Podmokel do Žďárku (II/528). Samozřejmě pokud by existovala reálná, ekononomicky obhajitelná možnost trať obnovit, tak by se měla realizovat, ale tomu osobně moc nevěřím – spíš tam spolu s klasikem vidím další „černou díru v červených číslech“.

Pražec

Turisticky by byla nejlepší paralelní cyklostezka. To by výrazně zvedlo i zájem o turistické vlaky. Leckdo si rád udělá výlet na kole jedním směrem a zpátky se sveze vlakem (či naopak).
Krásně takhle funguje třeba trať+cyklostezka Vsetín – Velké Karlovice.

FrantaM

To by přece mohl i tak. Vyrazí z Děčína po cyklostezce a z Teplic se sveze zpátky vlakem a naopak. Určitě by šlo napojit severní část Ústí a další místa.

Pražec

Trénovaný cyklista dojede z Děčína do Teplic třeba za dvě hodiny a pak ho opravdu zajímá doprava jen v koncových bodech.

Pak jsou tu i rodinky s malými špunty, které vyráží na kola spíš svátečně – pro ty je právě ideál cyklostezka kolem lokálky, nemusí se nikam spěchat ani přepínat síly, kolik stanic se ujede, tolik se ujede, další úsek si dají zase příště.

Gejza

Tak ti si mohou dělat etapový výlet podél Labské stezky. A nebo se nechat vyvézt busem s cyklovlekem někam do kopců a dojet si to dolů silou gravitační. Zase bych to s tou nabídkou cyklostezek s odvozem na Děčínsku nepřeháněl. Jsou i jiné části kraje, kde na tom jsou s obdobnou nabídkou mnohem hůř.

Pája

Ony Karlovice dost prokoukly po změně dopravce. Před změnou bylo někdy lepší použít souběžně jedoucí autobus, teď už ne. Teda pokud člověk nepotřeboval dopravit kolo.

Jarda Š.

Kozí dráha by měla potenciál, pokud by se cestující po ní dostal z Děčína do Teplic na hodinu a v Teplicích byla zajištěna návaznost na MHD.

Kuba

Pro srovnání: po hlavní trati se lze dnes dostat z Děčína do Teplic za 36 minut.

Nechápu

To je detail. 😀

Pavel

Kde jste vzal těch 36 minut??

Lech Malý

Idos? Cvajštyndlich je tam spojení za 36 minut. Na lokálce hustší provoz nebude.

Miroslav Zikmund

Opravdu ? Pak byste se měl vrátit do základní školy a naučit se rozeznávat číslice.
Spěšník do Moldavy jedoucí jen o víkendu za 43 minuty, osobník za 46 minut.
Nicméně nechápu, proč se operuje s dobou jízdy Děčín – Teplice.

Kozí dráha nekončí v Teplicích, ale Oldřichově u Duchcova … Zastávka Lesní brána je natolik „z ruky“ že o ní nemá smysl ani uvažovat ….

Já, kdo jiný

Spíš po hlavní silnici, autem.

Miloš 2

Od centra/nádraží/ do centra to při dodržení pravidel silničního provozu pravděpodobně za těch 36 minut „nedáte“.

Miroslav Zikmund

NEDÁ …

Pavel

Taky by nesměl souběžně ve stejný čas jezdit autobus. Jako třeba Děčín-V.Březno-Střekov nebo Děčín-Č.Kamenice-Rumburk. Ať se to střídá, v Lichou vlak a v sudou autobus, maximálně ve špičce autobus navíc. To by bylo hned o něčem jiném.

Nikola

Výborný dopravní koncept. Jednou půjdu na bus na hlavní silnici a jednou poběžím na vlak pod kopec. To určitě přiláká spousty cestujících 😁

Jaaa

A? Sudá×lichá je zapamatovatelná.

Petr V.

Velmi dobrý nápad, který by paradoxně možná do vlaků přitáhl více lidí, než samotné vlaky (za předpokladu investice v řádu miliard do znovuobnovení provozu – neskočím na špek, že znovuobnovení bude stát miliony). Více takových realistů.

Gwann

miliard??? mno, kde jste na tomhle byl…

Pája

Miliard? V jaké měně prosím?

pkajetan

Země v rozkladu a umanutost politickejch šotků, ve snaze namastit si kapsy na dalších dotačních podvodech EU je obludná, bezskrupulózní a zarážející. Copak si tohle fakt jako občané téhle zemičky postupně zalévané betónem necháme líbit?
Necháme, vymyli nám hlavy. Obří byznys v roušách, respirátorech, testech, vakcinaci a se smrtí. Vražedná kombinace. Máme strach z kvalitního života? Kolik nám ho všem ještě zbývá…..?

-TR-

Off-topic.

Krysa350

Chtěl bych v současnosti odpovědným zastupitelům připomenout, že železniční doprava znovu je a bude na vzestupu, já jen ať se pak nediví, že tam kolaři budou jezdit jen od května do září, ale třeba běžkařům nasněží.

Miloš 2

Máte pravdu.I letos nasněžilo.Po trati vedla krásně projetá běžkařská stopa.

Miloš 2

Červenopalečníci opravdu tam ta stopa byla.Jel jsem po ní několikrát a zdaleka jsem nebyl sám.

FrantaM

Bydlím kousek od té dráhy poblíž Teplic. Provoz se zrušil, protože v těch vlacích jezdilo pár lidí i ve špičce.
Minimálně úsek u Teplic nemá podle mě smysl zprovozňovat. Paralelně s ním vede hlavní trať a okolí není tak hezké jako na úseku u Děčína.
Podle mě je údržba a provoz na této části tratě vyhazování peněz a cyklostezku pod krušnými horami by definitivně využilo mnohem víc lidí.

pkajetan

Vynechal jste kousek doby před …. Gafikon na té trati byl účelově upravován tak, aby vlaky lidem přestaly vyhovovat (zrušení přestupních vazeb v Děčíně etc…) A pak už si tady můžeme mlít co chceme. Zrovna tak jako ti ze spržele a louteček z komunální politiky.

FrantaM

Úbytek cestujících byl stejný jako na spoustě jiných lokálek. Změna jízdního řádu byla důsledkem nezájmu cestujících a následný menší počet spojů to jenom umocnil.

Já mám také vláčky rád, ale buďme soudní. V dnešní době jsou opravdu místa, kde pozbylo smysl provozovat železnici.

Petr

Bohužel nemáte pravdu, úbytek cestujících byl právě po změně jízdního řádu kdy vlaky jezdily bez návazmosti a v nesmyslnou dobu. Před tím byl spíše problém do vlaku kolikrát nastoupit jak byl plný…

rzak

Já mám vzpomínky úplně stejné – Kozinu pamatuju jako trať, kde jezdilo plno lidí. Vždycky jsem se divil, proč zrovna tady se ruší provoz. Resp. nedivil, jen skřípal zubama v souvislosti s hodně „umělým“ utlumením v GVD 2007 a tehdejší snahou postavit v tělese trati silniční přivaděč z D8.

FrantaM

Nj, staré dobré časy. Ale já jsem tím vlakem také občas jezdil a ten úbytek cestujících by markantní ještě před změnou.

Sandy

Já jsem tam ty vlaky dokonce i vozil a ten úmyslný útlum, nenávaznost na další spoje jsem zažil v plné parádě. Dokonce vím i další pozadí o pokusech s dálničním přivaděčem.

Miloš 2

A netahala to ještě pára?

Já, kdo jiný

Ano, to je ta „oblíbená“ dráha.

Miroslav Zikmund

Jaká paralelní hlavní trať vede z Děčína před Telnici a Krupku do Oldřichova u Duchcova …

Vladimír

https://mapy.cz/s/hugesoceso
Napojení Krupky a kozí dráhy na Teplické nádraží, od Telnice do Teplic by se dalo používat jako příměstská doprava. hlavně pro Krupku. A linka by se dala prodloužit třeba až do Lovo.
Samozřejmě vím že to je utopie.
Z Telnice na Děčín ale ani já moc potenciál nevidím.

Gejza

To máte větší „demoliční odvahu“, než např. projektanti VRTky. Méně odvážní kresliči v Mapách.cz navrhovali spojku obloukem ze žst. Řetenice…

Jaaa

Ta teplárna na severu je zrušená. Pak už by se to tam mohlo někudy vejít.

Marian

Co je vlastně Děčínu do toho? Ta trať je jeho na jeho pozemcích? Ta trať brání rozvoji města nebo ho někde omezuje? On někdo chce po Děčínu něco platit? Za to určitě cyklostezku by právě platilo a udržovalo město. Taková Krupka jim to fakt platit nebude. Jen si tak říkám, co by se stalo, kdyby třeba kraj podlehl vábení KPT a uvěřil jim lež, že budou jezdit na komerční riziko a pak po podpisu smlouvy vyšlo najevo, že jsou notoričtí lháři prošpikovaní nesplatitelnými úvěry a naprosto nekritickým egem. To by potom teprve byla ostuda … (v předžalobní výzvu nevěřím, protože… Číst vice »

Platamon

Osobně jsem za mlada touto tratí rád jezdil a rušení nepodporuji. Leč, když se na to podívám „očima děčíňáků“, tak jejich postoj plně chápu. Byli jste někdy v oblasti mezi nádržím a bývalým / současným pivovaraem. Ta trať to tam ucpává, což využívají nepřizpůsobyvé existence, Kdysi byla zapojena na hlavní bez úvratě na záapdním nádraží, což pro město bylo asi ještě horší. Pokud někdo nebouchne do stolu a nepostaví nové přímé zaústění do hlavního nějakou plně průchozí estakádou (uf to jsem po ránu zase požil…), tak je opravdu jen turustická hračka a pro Děčín překážka.

Apollo17

Už vidím,jak někdo bourá v Děčíně baráky, aby napojil bezúvraťově kozinu na hlavní nádraží estakádou.. 🙂

Sandy

No, pokud by se mělo jednat jen o přímé napojení od zastávky Pivovar do Děčína hl.n. tak to tak složité nevidím. Za viaduktem v Hánkově ulici napojení podél Poštovní ulice a na závorách u depa napojit na trať ze západního nádraží.

Já, kdo jiný

Co je jim do toho? Že na to nedají ani korunu.

Štěpán

Pro cyklostezky je na zemi místa dost. Není důvod kvůli nim rušit tratě, obzvláště ty s potenciálem pro turistickou (nebo i pravidelnou) dopravu.

Kuba

Na zemi možná jo, ale v údolí Jílovského potoka ne. Potenciál pro turistickou (nebo i pravidelnou) dopravu na kole je tady podstatně větší než vlakem.

Štěpán

A ona je snad nějaká cyklostezka údolím Jílovského potoka nutná? A pokud jo, tak vedle silnice na ni místo není? Turistická doprava vlakem může narozdíl od cyklostezky fungovat i v zimě a je přístupná všem (tedy včetně starých lidí, kteří už na kole asi těžko pojedou). K přestavbě této trati na cyslostezku, kde byl v minulosti provoz beztak zlikvidován zcela záměrně, není důvod.

Kuba

Není nutná, stejně jako není nutná trať. Ale ta silnice je dost hlavní a jezdit po ní na kole není žádný med. Vedle silnice místo na stezku opravdu není, pokud to nemá být na úkor chodníku. Turistická doprava v zimě může fungovat stejně tak dobře autobusem, který na rozdíl od vlaku bude nízkopodlažní a tudíž lépe přístupný starým lidem, o které máte takovou péči.

Štěpán

Autobus není adekvátní náhrada vlaku. A kde berete tu jistotu nízkopodlažního autobusu taky nechápu, na venkově to rozhodně není běžná záležitost. Dále je důležité si uvědomit, že koleje jsou, narozdíl od cyklostezky, použitelné i pro nákladní dopravu. Každý kamion, který se podaří přeložit na koleje, se počítá.
Jednou je tam trať, tak tam bude trať a jakákoli cyklostezka je naprostý nesmysl. Cyklisti se musí přizpůsobit podmínkám nebo jet jinam, ale rušit kvůli nim trať je absolutní pitomost.

Miloš 2

Autobusy tam spolehlivě i nízkopodlažní a s klimatizací jezdí v hodinovém taktu i s přípoji v Libouchci a věřte-nevěřte,nejsou „nabouchané“,místa k sezení jsou vždy k mání.

Jézeďák

Ono takových údolních míst, kde dráha překáží je hodně. Není to tím, že dráha byla první a zabrala tu nejideálnější trasu ? Tady na Semilsku vlastně všude. Např. okolo Jizery se z Turnova místo do Semil dostanete jakž takž do Líšného, a pak už bez astronomických nákladů místo prostě není. Na druhém břehu je přetížená silnice. Tak je to tady všude. Nedivme se proto, že zastupitelstva tak ráda uvažují tímto směrem, když jim to situace umožňuje. Ráda se budováním cyklostezek prezentují i když jde v převážné většině o cyklotrasy. Tady se nabízí velmi levné a efektivní /až populistické’/ řešení. Sklonově… Číst vice »

pkajetan

Věta: „KDE DRÁHÁ PŘEKÁŽÍ“ by se dala vytesat do reklamního clame Ministerstva dopravy, Spržele a ostatně i všech krajů…
A TAKY NA ČELO KOLOVRATNÍKA (zcela přirozeně).
To je tragické a téměř horrové tvrzení ve společnosti, která se totálně zbláznila..
Ty woe – my máme přeplněný silnice nákladem, kterej stávající establishment za pomocí lobystů za 30 let vyfuckoval z kolejí a optimalizací je upravil tak, že železnice je pro nákladní dopravu téměř nevhodná a závěr zní: že nám dráha překáží?

Lech Malý

Zpátky k tématu: jak by diskutovaná Kozina mohla zasáhnout do nákladní dopravy?

ABC

potenciál!

Miloš 2

Potenciálně ano,realisticky nula.

Sandy

To je otázka pohledu. Ze dne na den to určitě nebude. Záleží vždycky co ta dráha potenciálním zájemcům nabídne. Každopádně to bude chtít čas a stejně jako se pomalu utlumoval provoz nejprve nákladních vlaků a později i těch osobních, tak stejným způsobem se všichni budou muset naučit, že je tady dráha pro ně.

Petr

Proč chcete jezdit údolím Jílováku zkuste to přes Maxičky a přes Sněžník výhledů je tam dost a dost…nebo se snad bojíte mírného kopečka aby se vám nevybila baterka?

Miloš 2

S tím „mírným „kopečkem to myslíte vážně?

Jiří H.

Čím dál tím lepší.

Tomáš Záruba

„Zastupitelstvo vyjádřilo také plnou podporu Správě železnic ke konverzi dráhy na cyklostezku.“

Takže ona tu trať SŽ tedy „konvergovat“ chce, jo? Ale no tak, takhle naplno to někde napsat, to je teda amatérismus přátelé… Co když se teď někdo SŽ zeptá, jestli to tak je nebo není, co asi budou muset odpovědět, ha? 😀

Jaaa

Měli to s Kolovratníkem rozjeté (ta „konzervace cyklostezkou“ není náhoda) a jen tak se evidentně nevzdají. Snad bude tlak na ně větší.

Marťas

Jak to tady tak čtu, tak by se správa železnic měla spíš přejmenovat na správu cyklostezek 😄. Na to by zas prasklo mejdla, jak praví klasik…

Polobrňák

Dnes je to těžké rozhodování na jedné straně je zachování tělesa dráhy. Nicméně to by vyžadovalo investice a asi i nějakou vizí a přidanou hodnotu, aby se vynaložené náklady ospravedlnily. Na druhé straně je cyklostezka, která neurazí. Náklady nebudou vysoké, takže se vždycky snadno ospravedlní.

ušatá

Někdo nechal trať zničit, někdo neumožnil na ní záměrně dopravu. Ten se musí zodpovídat, ten musí nést úhradu škody a zároveň se musí určit konkretní osoby, které toto zavinily a minimálně soud. Jen tak se dá do budoucna vyloučit ničení státního majetku a prosazování soukromých zájmů, možná i finančních pro některé osoby. Jinak od Děčínských žádné překvapení, stále stejné. Co si to tam ti lidé zvolili? Snad kraj a MD toto napraví, stejně jako dopravci a obnova provozu na celé trase. A ne za stovky milionů, protože to je nesmysl. jde o uvedení tratě do provozu, ne nová výstavba. Dá… Číst vice »

Chronosphere

Ano,soudruhu Urválku. Zavřít a případně zastřelit každého,kdo nejezdí vlakem.

pkajetan

Proč sem lezete?

Jaaa

Aha, takže požadovat spravedlivou náhradu po tom, kdo poškodil státní majetek, je bolševické urválkovství? Vy jste anarchista nebo co?

ABC

už jste podal třestní oznámení?

Jaaa

Další darebák, kterému tenhle marasmus vyhovuje?

Pája

Ne. Debil.

Pája

Pokud někdo používá vlak, je z něj v některých očích šotouš. Pokud někdo neplní svoji funkci a zanedbá údržbu trati, namísto vězení se dočká poplácání po ramenou? Proti cyklostezkám jako takovým nic nemám. Pokud to jde, tak jí i s dětmi využiju. Ale ne za takovou cenu. Copak Děčínu nestačilo zrušení trolejbusů?

Nechápu

Takže schválně nejezdite po těch, kde dřív byla zeleznice? To je drsny, kolim takhke zásadovych lidí asi je. 😀 No, je to vaše mínus, že sám sebe ochuzujete o pěkné projížďky po Mutence, Novojicince, z Přibyslavi do Sázavy nebo ze Slavonic na jih do Rakouska. Já vřele doporučuji se nad to povznést a vyrazit, jsou to jedny z nejlepších stezek, co tu máme.

Pája

Dejte si mokrý hadr na hlavu a zkuste porozumět psanému textu. Pokud to nezvládnete, dejte vědět.

Miloš 2

Zkuste to s tím mokrým hadrem také.Podobná logika: Nepatří do vězení ten kdo „vyhazuje“ miliony za správu trati ,která je k ničemu?

Jaaa

Jenže o tom je jádro diskuse, pane. Trvat na tom, že je trať k ničemu, když důkazy tvrdí, že byla zničena účelově, není samo o sobě dostatečné.

Nechápu

Jaké důkazy? Pokud je máte, proč nejdete na policii? Nebo ono nějaké šetření probíhá?

Jan

Já bych naopak tu trať ještě prodloužil, a nejlépe bych jí vedl místy kde mají páni zastupitelé domy, abychom jim je mohli taky pro dobro společnosti zbourat….😉

MLB

A místo Děčína úložiště jaderného odpadu…

Zapa

Tyhle šoto úvahy miluju…

Štěpán

Jakou souvislost má tato úvaha s šotoušstvím?

Zapa

Tady zcela zjevnou.

Štěpán

Ne, vůbec žádnou. Ironická poznámka o jaderném odpadu nemá s železniční dopravou společného zhola nic.

MLB

Já zase miluju existence, které nepoznají rozdíl mezi ironií a úvahou 🙂

Zapa

Nj, tady už je těžké poznat kdo za co kope. 😉 Jinak ano, úložiště někde u Telnice by možná trati pomohlo.😆

robert

Tak to mě Děčín hodně zklamal. Fakt hodně. 🙁 Ostatně jako v případě, kdy zrušil trolejbusy.

Zbyněk

Děčínu do toho je prd, nic neplatí, tak si může rozhodovat jak chce. Zajímalo by mne jak došly k částce 50 miliónů, chci vidět rozpis, položku za položkou.

Vít Jůza

50 milionů jsou schopni počítat za dva tři přejezdy …

Zbyněk

Trať sloužila vojenským účelům, takže svršek je na drobné defekty v pořádku, měli by řvát obce na druhé straně od Oldřichova, kde je trať na tom hůř. Zajímaly by mne vazby těch spekulatů co mají pozemvky v okolí na zastupitelstvo v Děčíně. Přece zdravý rozum nemůže mnohem většími náklady zničit něco, co má vyšší veřejný zájem a je hospodárnější.

Ondra

No a nebylo by řešení to udělat „obojetný“? Tramvajový pásy ve městech sou běžně sjízdné autem i na kole.. sice by to bylo nezvyklé a s jistými riziky, ale myslím že nějaká provozní pravidla přijatelná pro obě formy dopravy by nastavit šla (třeba v týdnu vlak, o víkendu kola…)

robert

Jakkoliv se mi to zdá jako hodně zajímavý nápad, asi by to neprošlo. Pneumatiky kol jsou úzké a lecjaké dítě by do té drážky zapadlo. A někteří dospělí taky nejsou Saganové.

Ondra

No ten argument s pneumatikami ok, ale určitě by šlo to technicky vyřešit, být Saganem asi nebude potřeba, smíšený provoz nepředpokládám 🙂 podle mě by byl největší problém spíš legislativní .. (pokud by se překonal ten největší problém „je to blbost, prostě to nejde, nikde to neexistuje“ 🙂 )

Martin

No nevim, ja kby to slo technicky vyresit, drazka na okolek bude sirsi nez pneu kola, krom toho, ze na cyklostezce potkate i jine prepravni instrumenty typu brusle, skate, apod… No a legislativni urcite, na trati je pohyb lidi zakazany, a jak udelite vyjimku, tak vam tam lidi pujdou i v pripade, ze na trati bude vlak… Jedine reseni je spise tak, kde je treba dvoukolejna trat a jednu kolej zrusite, udelate z ni cyklo, ale pak stavebne oddelite trat od cyklo, treba plotem s miklooky… i tak vam to ale legislativa tezko povoli, pac to stavite v „profilu“ drahy,… Číst vice »

Ondra

No stran těch pneumatik, mě třeba napadlo tam dát nějaký kryt, něco na způsob dveří na fotobuňku, něco co se na nějaký signál odsune nebo zasune, myslím ze by to šlo provést i čistě mechanicky, bez elektroniky, nebo jen s nějakým jednoduchým čidlem.. ale je taky možný, když se tak zamyslím jak vypadají silniční přejezdy, ze by tam ta mezera mezi kolejnicí a silnicí nemusela být az tak velká.. (ale nikdy sem to neměřil 🙂 )

robert

Jsem otevřený všem rozumným myšlenkám, pokud to není ptákovina typu trolejbus na pražské letiště. Takže pokud se dokáže vyřešit ten problém, aby cyklista nezapadl, budu ho podporovat. 🙂

Miloš 2

Vedle u sousedů v Německu vede údolím Křinice silnice se smíšeným provozem tramvají s auty /v části/.Jezdí tam i spousta kolečkářů a ono to jde.

robert

Já vím, taky jsem tam byl. 😉 Ale to je dvouproudá silnice. 😉 Všiml sis?

mic

No a cyklista co jede nahoru, jede po tram kolejích… a nikam nezapadá… a mají tam takovouhle ceduli: „Automobil jedoucí dolů musí v případě setkání dát přednost automobilu jedoucímu nahoru neboť ten se musí vyhnout tramvaji jedoucí dolů v jízdním pruhu pro směr nahoru a to do jízdního pruhu pro směr dolů…“

Jiří Kocurek

To by nešlo. Leda že by se to celé převedlo na dráhu tramvajovou, ale musela by být dvojkolejná. Jinak je to příliš velké riziko čelní srážky.
A že o víkendu? Komu se nestalo, že zapomněl který je den v týdnu, když pracoval na směny o sobotách i nedělích. Kalendář je zabezpečení nahouby, Pernink je toho důkazem.

Ondra

Jako jo, argumenty platné, ale jsou to jen komplikace, pořád to neznamená že to opravdu nejde 🙂 prostě myšlenka na to ze by se jeden pás země použil pro oba druhy dopravy mi nepřijde stavebně či technicky neřešitelná.. zrovna tady třeba asi není problém s pozemky, ale třeba někde ve městech už by se tím mohly ušetřit smysluplné peníze a fyzický prostor, pořád by to byla jedna stavba místo dvou..

xyz

Nad rámec toho, co namítli ostatní, připomenu, že Ústecký kraj si přeje na té trati mít právě VÍKENDOVOU sezónní dopravu.

ušatá

Postupně celoroční a jsou snahy o převedení řady nákladních dopravy sem a ulehčit silnicím, včetně obnovy vleček. Ale pravdou je, že jsou tomu strašně házeny klacky pod nohy.

none

Tohle me taky napadlo, ale jizda po kolejich s uzkym kolem by asi nedopadla dobre. Ale bylo by to zajimave.

Ondra

Děkuji za ojedinělý souhlasný komentář 😀 mě je taky jasný, že to je na hlavu nápad, ale furt mi příde zajímavější se tím zaobírat a třeba na něco přijít, než to šmahem odsoudit 🙂

Vít Jůza

Neznám hnusnější, nudnější cyklostezku než na zrušené trati … až příliš rovné, až příliš fádní.

Zapa

Jel jste třeba někdy z České Lípy až do Šenova?

Miloš 2

Já jo.Je to „výživnější“ než si šlehnout….

ABC

§1 4 5 6 7 10 !

Já, kdo jiný

Ano, zkombinujeme koleje a šlapání a bude se jezdit šlapací drezínou až do Telnice:-))

Miloš 2

Naprosto perfektní nápad.Jako atrakce s minimálními náklady a uspokojila by žel.fandy,kolečkáře,turisty a ostatní příznivce čerstvého vzduchu.

Leipaer

Jsem příznivcem cyklistiky, ale měnit tuhle trať na cyklostezku bych považoval za chybu. Na Děčínsku i na Teplicku vede hustě obydlenými oblastmi, kde by dokázala plnit funkci rychlé tramvajové dopravy do center, nezávislé na dopravních zácpách, což autobus neumí. Až se to vyasfaltuje, tak bude pozdě…

Kuba

Byla by sice nezávislá na zácpách, ale taky na cílech (Teplice, které míjí) a zdrojích (Děčínsko, kde vede po kopcích nad obcemi) cestujících.

2084

Je v plánu do budoucna i kompletní obnova trati do Oldřichova a zavedení nějakého pravidelnějšího provozu? Obnově fandím a doufám, že trať nezanikne a jednou se bude jezdit každodenně Děčín – Oldřichov, ale pokud by trať měla skončit podobně jako provoz do Horního Slavkova, tj. něco ve stylu 4 páry o víkendech do Telnice, tak by možná i ta cyklostezka měla větší smysl, neboť v této oblasti žádná cykloinfrastruktura neexistuje a možnosti jak dojet např. z Telnice či Jílového do Děčína jsou buď po poměrně frekventované hlavní silnici či do kopce.

-TR-

Ano, kompletní obnovu má současné vedení kraje v plánu, jak už jsem řekl, prosazuje to hlavně náměstek Jiří Řehák (Spojenci pro kraj). Podporuje ji i opozice z řad STAN a KSČM.

SSS

….no, jestli to kraj zaplati…😂

Anonym ze severu

Proč by neměl?

Kubrt

Obnovu tratě v majetku státu kraj platit nebude. Pouze objedná provoz.

ušatá

Samozřejmě toto je jen první krok a další musí následovat. Trať musí být funkční celá a přizpůsobená potřebám dopravy v místě – tedy i ta příměstská a odbočení i přímo na Teplice a obnovení na Duchcov.

Kuba

Musí, prostě musí. Dup, dup, já to chciiiiii,

Jaaa

„Musí, aby to mělo smysl“, to nechápete zkratku?

Jaaa

Píšu si: Martin Pošta = darebák. Peníze v argumentu jsou čistě zástupný problém: 1. Nejde ani náhodou o 50 milionů. Účelově vycucáno z prstu. Stav svršku i spodku je dobrý. 2. Pan Pošta je neplatí ani z městských ani jiných jemu svěřených peněz. Ani na těch 50 milionů nijak nedosáhne. Není to jeho starost. 3. Skrývá se za tím evidentně jiný zájem -nemovitost nebo propojení s poskytovatelem bus dopravy? Nevím, těžko soudit, ale jeho postoj i argumentace je zcela nevěrohodná. 4. Jiný jouda tamtudy chtěl vést výpadovku na dálnici, ne? A najednou cyklostezka? Co za tím je? Kozina má místně… Číst vice »

Kubrt

Není to jeho starost? Je to občan a zastupitel dalších občanů, a i když město v téhle věci nijak nerozhoduje, může se vyjádřit. Ty se taky vyjadřuješ k té věci, tak proč ne on za sebe a za své voliče??

Zbyněk

Jo, ale tenhle je tam jako nouzovka, když se zastupitelstva a různé koalice pořád rozpadají, tomuhle tam ty hlasy přenechal někdo jiný a hájí zájmy úzké skupiny okolních spekulantů s pozemky kolem traťi.

Kubrt

Jak a kdo mu přenechal hlasy???

Jaaa

On se vyjadřuje za celé město. Ale jeho starostí není těch 50 milionů, což je lež.

K tomu:
1) podle vyjádření zdejších diskutujících znalejších místních poměrů nikoli voličů, ale pozemkové lobby (to je dost rozdíl),
2) jeho argumenty jsou tak evidentně účelové, že už to snad ani víc nejde. Pokud tu účelovost nevidíš (když si teda tykáme), pak už nevím – ledaže taky věříš Babišovi, že není ve střetu zájmů. Pak je to holt diagnóza. 😉
3) Jeho postup i stanovisko jsem přirovnal k brněnské mafii, to je podle tebe špatně?

Kubrt

Není to jen vyjádření pana Pošty, je to usnesení zastupitelstva, přijaté 14/27, což není žádná bomba, ale je to usnesení. O pozemkové lobby tady nic nevidím, jen o údajné lobby cyklopodnikatelů. Já bych za tím ani žádné lobby nehledal, protože: Já jsem fanda železniční dopravy (i když její roli vidím jinde než většina zdejšího osazenstva), ty a většina zde diskutující taky. Ale – kolik % obyvatel Děčína tahle trať zajímá? Kolik % o ní vůbec ví? Nám – železničním fandům – tohle uniká, protože ty vláčky máme rádi a baví nás, ale to není většinový postoj společnosti. Rekreačních cyklistů je… Číst vice »

Jaaa

„je to usnesení zastupitelstva“
„Ale – kolik % obyvatel Děčína tahle trať zajímá? Kolik % o ní vůbec ví?“

Opakuji, je to totéž co v Brně. Většinu voličů nějaké nádraží nezajímá, celé zastupitelstvo opakovaně hlasovalo proti zájmům voličů – protože jde o skupinku která mezi sebou vede černé kšefty a staré nádraží překáží. V demokracii je to evidentně možné a nelze to zastřešovat vůlí voličů. To je východní pojetí „demokracie“. Obecný zájem je v těchto případech možno definovat objektivně.

Tady je to zcela to samé.

Thijs

konečně normální přístup ke zbytné a nepotřebné infrastruktuře. Jsou i normální politici, tleskám pro děčínské zastupitele!!!

Anonym ze severu

To je zajímavý, že jsem se zrovna dneska od hodně lidí v Krupce dozvěděl, že by rádi vlak na oba směry. 🙂

Apollo17

A budou tím vlakem jezdit, nebo jen nejsou proti provozu.

Anonym ze severu

Obojí

Modré zábradlí

Já tam chci taky vlak. Kdysi před 15 lety jsem to nestihl projet druhým směrem.

Zapa

Doufám, že argument o tom neprojetí trati před 15 lety je sranda.

Thijs

teda, čekal jsem od ortodoxních fans daleko horší skóre, než teď, krátce před desátou, 15:31 🙂
je to možné, že Vám to někdo řekl, nebyl jsem u toho, avšak je fakt, když tu šanci měli, tak ji zhusta nevyužívali. A nemyslím, že by se to změnilo.
A to, že kvůli 3 párům vlakům o víkendu se zcela znemožní pro místní důležitý rozvoj území, je úplně stejně blbě, jako že se vyhazují prachy na opravu zbytné infrastruktury a nakonec i zajištění provozu. A za tím si budu stát, i kdyby každým z těch vlaků jelo pokaždé 100 lidí.

Jaaa

Pokud hloupou cyklostezku bez dalších funkcí na místo další dopravní tepny, která by při vhodně zvolených parametrech zásadně zrychlila dopravu, nazýváte „důležitý rozvoj území“, tak se nemáme o čem bavit.

Směrové řešení umožňuje rychlost vlaků 80 – 90 km/h, to autobusem na přecpané silnici nedáte.

Místa na cyklostezku je v údolí dostatek, jenom by ji musel někdo zaplatit, že. Tady zas jen chcete přijít k hotovému na úkor jiného a maskujete to „rozvojem“.

Thijs

já nic nemaskuji, mě vadí, že se i v této době, když prachy tečou všude možně, plánují ptákoviny, což tohle tedy je. Smiřte se s tím, že má někdo jiný názor, mě to Vaše společensky nezdravé železničně ortodoxní také nechává chladným, do doby, než se z něj stane skutečnost

Jaaa

Nj, anonymni Thjis objektivně rozhoduje o tom, co je a co není ptákovina.

Thjis má zcela normální stav za železniční ortodoxii.

Thjis označuje běžný názor za „společensky nezdravý názor“.

Je evidentní, kdo tady má společensky nezdravé postoje.

Miloš 2

Neumím rozlišit hloupou stezku od té chytré,ale máte pravdu.Vzduch se může vozit třeba i stovkou,když na to budou peníze.Říkáme tomu urychlená výměna vzduchu.

Já, kdo jiný

Od těch snědých, co jezdí zadara?

Miloš 2

Chtějí do Telnice nebo do Oldřichova?

Tomáš Záruba

No to já v tomto případě tedy ne. Ty davy v Krupce jsem totiž viděl. Jasně, ne celoročně, ale tohle je fakt něco jiného, než Štíty.

Thijs

Já jsem davy nárazově viděl leckde jinde, než v Krupce, přesto si nemyslím, že je společensky přínosné kvůli tomu, že se někdo někde párkrát za rok shromáždí větší počet lidí, budovat infra, která 95% – 99% roku nebude mít pořádné využití. „Lidská práva“ mají taky svoje limity…
Jo, kdyby byla v Krušných horách zimní olympiáda, tak sice bude na jednu stranu kroutit hlavou, že kvůli dejme tomu 30 dnům (v součtu s paraolympiádou) je takový šrumec (myslím obecně, ne jenom kvůli železnici), ale prostě tam bude takové množství lidí, že to jinak nepůjde. Ani v Krupce, ani ve Štítech.

Jaaa

Jasně, lidská práva, vy jste dobrej vejlupek. Nesedíte náhodou v děčínským ráthauzu?

ušatá

Naprosto přesné. Asi by to mělo zajímat orgány zabývajícími se odhalováním trestné činnosti.

Kubrt

Jestli víte o nějakém trestném činu, okamžitě podejte podnět policii, jinak se stáváte spolupachatelem!

Gwann

cyklostezka. ať jdou k šipku s podobnými nápady.

i průměrná cyklostezka v jednoduchém terénu je za 10mio/km. za to by ta trať měla údržbu na hodně moc let…a mám takový pocit, že by po ní jezdilo víc lidí i v sukafonu než na kole.

ušatá

Ale hlavně by sloužila více zájmům, záležitostem. Cyklostezka je jednoúčelová a neřeší dopravní potřeby v místě. A silniční doprava je příliš zatěžující pro okolí.

Kuba

Jakým více zájmům, než pár šotovláčkům by sloužila? Kdyby na trati byla nějaká nákladní doprava, tak by nedopadla, jak dopadla. A obnova pravidelného celotýdenního provozu? Už vidím, jak se místní nadšeně drápou do kopce na vlak poté, co jim zruší autobus údolím. Nebo nezruší, ale potom ten vlak bude jezdit zcela prázdný (i takový příklad v Ústeckém kraji máme).

Zapa

Sorry, ale pokud věříte tomu, že ta trať zachrání okolí před auty, tak sněte dále.

Jaaa

Vytvoří se alternativa. Ale to vy né…

Zapa

Jako myslíte alternativa těm cca 16000 aut co jezdí Teplickou z Děčína ven? Hmm, kéž by.

Já, kdo jiný

Alternativa ano, ale ne kolejová. Sportovců je víc než šotoušů.

Jaaa

Lidí z práce nebo na výlet ještě vic než „sportovců“.

-TR-

Spojenci pro kraj v čele s Jiřím Řehákem dělají jen to, co před volbami sami slibovali. To je naopak chvályhodné, že někdo vůbec dodržuje předvolební sliby.

glosátor

Z internetových stránek „Volba pro Děčín“ (= dříve Volba pro město Děčín je společenství aktivních osobností, které v profesním i občanském životě dosáhly řady úspěchů a investují své síly také do služeb svému městu. Máme řadu let zkušeností, znalosti a odhodlání dobře a transparentně spravovat Děčín.): MARTIN POŠTA „Život bez kultury? Nepředstavitelný. Kultura dělá společnost společností, kultivuje, povznáší, baví. Ve stále se zrychlujícím světě je tato potrava ducha stále více potřebná; umožňuje nám totiž, abychom se na chvíli zastavili a nabrali sil. Prostřednictvím příjemných kulturních zážitků si také vytváříme pozitivní vztah k našemu městu. Kultura a kreativita rovněž přispívají k… Číst vice »

Jaaa

A co to znamená?

Tonik

Město Děčín celkem rozumně zhodnotilo potenciál nevyužívané trati. Vím, tady nemají šanci uspět. Ale náklady už nevozí formani a lidí nechodí pěšky.

Co řeší tři vlaky o víkendu? Pro lyžaře nepoužitelné. Od vlaku daleko. Nutný přestup na bus.
Blízko je to možná by lanovku na Komárku. A to je trochu málo za 50 mega.

Apollo17

Normální lidi to tak vidí.Obyvatelé Děčína opravdu nebudou jezdit historickým Šukafonem do Telnice na lyže.

Frantisek

Náklady vozí hromady kamionů a lidi jsou nuceni jezdit za všech okolností auty právě i kvůli takovýmto postojům.

SSS

Tak to asi tezko. Naklad je pro spoustu firem lepsi kamion – 1x nalozim a 1x vylozim. Vlak vse 2x. Navic kamion lze provozovat just-in-time. U vlaku nesmysl.
A zvlaste u koziny, jaky naklad chcete vozit do toho kopce z Oldrichova na Telnice😂, kdyz pres TP a Usti je to o Decina z kopce.

Robil

Just in time- to mohl vymyslet jedině debil

Jiří Kocurek

Jistě, mléko počká dva tři dny, až pojede okolo manipulák. A krávy taky můžou žrát na druhý den a ne čerstvě nakosené.

zemědělec

Vy vozíte doma do chléva kravám potravu kamionem?

ušatá

Hodně velká demagogie, že ? I vám to je snad jasné!

ušatá

Pokud mám v polích sklad , fabriku, pak ano. Ale tyto věci musí být u trati nebo napojeny vlečkou, aby se takovou dopravou neničila krajina a nelikvidovalo zdraví lidem. Změnit ti jde velmi rychle, ale majitelé pozemků mají jiné zájmy. Ty nezajímá, co je dobře pro ostatní.

asdfr

Kto ste, ze budete urcovat, co je dobre pre ostatnych? V Decine si zvolili obyvatelia zastupcov aby za nich rozhodovali. Len evidentne sa ich rozhodnutie Vam nepaci.

Otazocka. Uz mate dokazy, ako je cestna hromadne dotovana. Vzdy vytiahnete nejaku tu vetu a vzdy potom zmiznete ako para nad hrncom.

Jaaa

Až na to, že nejde o 50 mega.

Zbyněk

A létající koberec by jste nechtěl? 🙂 Nemusel by jste přestupovat.

Vladki

Chtěl. Ale blbě se shání

Já, kdo jiný

Co když to bude za 100 let autonomní osobní dron?

Kuba

A zopakovat češtiny BYSTE si nechtěl? Nemuselo by to tady lidem trhat oči.

V.N.

Hlavně by se k tomu měl vyjádřit Ústecký kraj. Ten by měl říci, zda to vidí stejně jako Děčín , nebo jinak…

-TR-

Náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák chce návrat vlaků. Takže to vidí jinak.

Anonym ze severu

Já se mu nedivím, lidi v Krupce mi dneska taky řekli, že by tam rádi vlaky.

Kubrt

A co by řekli, kdyby jste se jich zeptal, kam by je ten vlak dovezl? Eeeeh, to nevim, ale chtěl bych ho? A meďáka bych tak chtěl, vlastně.

-TR-

Do Děčína.

ušatá

Nejen tam. Jde o celý dopravní systém v místě. Navíc musí být propojený s městskými dopravami i linkovými autobusy. A to jde tady bez problémů. Ale opravdu důležité je zde snížit zátěž na silnicích nákladní dopravou a využít k tomu každý metr kolejí. Už jen ty nápady na průmyslové zóny zde (např. Žďárek) a jejich zájem napojit je na dálnici a další silnic,e když zde je využitelná trať

Anonym ze severu

Si kupte meďana, jestli chcete. Já Vám v tom nebráním. 😉

Kubrt

Já radši BMW.

Zapa

Ale ve sčítacích arších taková otázka nebyla.😆 Kolika nešotoušů jste se ptal? Předpokládám, že jestli vůbec, tak maximálně ve své bublině. Zkuste se zeptat třeba na fóru cyklistů. Hele, já v zásadě proti dráze nic nemám, živí mě, ale osobně bych tam viděl raději cyklostezku. Ale co já zmůžu, já jsem jen děčínská naplavenina, co je tam chvíli.

Miloš 2

Já se taky nediví,v Děčíně mi ráno řekli že chťejí cyklostezku.

V.N.

Náměstek hejtmana není kraj. Za kraj rozhoduje krajské zastupitelstvo.

xyz

„V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.“
To je zavádějící informace. Protože nebýt zavedení trvalé výluky tohoto úseku od podzimu 2015, tak by tam vlaky jezdily i po roce 2015, a to dokonce ve větším rozsahu – s označením T2 bylo počítáno právě pro „Turistickou linku Ústeckého kraje“ v relaci Děčín – Telnice.

Jinak, nejde o první akt města Děčína proti této trati, již okolo roku 2008 (krátce po zastavení osobní dopravy) prosazovalo zrušení tratě a namísto ní po (ovšem rozšířeném) tělese trati vést přeložku silnice I/13.

Apollo17

Jo to je ta demokracie. Občané si zvolili zastupitele, kteří je zastupují. A většina chce něco jiného, než třikrát za víkend provoz „žhavé trubky“ pro 20 lidí.

Jaaa

A jste si jist, že je to skutečně vůle občanů?

Anonym ze severu

Ale ne všech 😉

Apollo17

A kdo je v tom Děčíně volil, Marťani ?

Jan

A měli ve volebním programu zrušení této trati? Pokud ne, tak je občané s tímto cílem nevolili. Uspořádali aspoň nějakou anketu obyvatel, ajk by si to přáli zachovat? Pokud ani to ne, tak nemají mandát se samovolně rozhodovat. Stejně jako poslanci jdou často proti volebnímu programu vlastních stran, tak se potom právem kritizují. Zastupitelská demokracie potřebuje soustavnou kontrolu svých zastupitelů zda dělají co si občané skutečně přejí, ne že volbami končí můj zájem a pak mají volný revír dělat si co chtějí.

Frantisek

Většina? Možná tak z jednoho města v tomto volebním období. A kdo ví, co za tím je…

Pe.tr

A koho by ty vlaky vozily? Když lidi tím nejezdily ani před dvaceti lety a dnes je vše okolo rychlejší . Pár šotoušů s foťákem na krku a režijkou v kapse to nevytrhne a jako výletní vlaky neuhradí ani náklady jeho provozu. Promrhané veřejné peníze . Ale příznivci mohou uspořádat sbírku , uvidíme kolik vyberou. Většinou totiž nejvíce mrhají ti , co nepřispívají.

xyz

Vozily by lidi – stejně jako vozí lidi další Turistické linky Ústeckého kraje, které od 3/2016 (od kdy se mělo začít jezdit po 7 měsíců v roce v nepracovních dnech mezi Děčínem a Telnicí) zavedeny byly. Stejně tak Ústecký kraj předpokládal (pochopitelně – kdo objednává, ten i přispívá) financování této linky, tzn. slova o sbírce jsou mimoběžná (pomíjím, že jízdy pro uzavřenou skupinu – tzn. těch, kdo si tu jízdu fakt zaplatí – jsou i v rámci naší země konány vcelku běžně + že Dobrá správa už přes 5 let ani do Telnice nepustí ani takovýto vlakový spoj pro uzavřenou… Číst vice »

Kuba

Jste si jist, že další turistické linky skutečně vozí lidi? Minulý rok v září jsem se byl projet po Doupovské dráze. Nedělní odpoledne, nádherné počasí. V odpoledním vlaku z Kadaně jsme jeli tři. Kromě mě ještě paní s kufrem do Plzně (asi týdenní dojížďka) a jeden školák, který si zapomněl říct o zastavení na předměstí, tak to měl s výletem přes Podbořany.

Anonym ze severu

Běžte se tam těch lidí zeptat, schválně, jestli vám odpoví jinak než mně. 🙂

ušatá

Opět opakovaně – jezdili, dokud zde byl rozumně organizovaný provoz, s přípoji, s vlaky ve vhodných časových podmínkách, včetně nákladní dopravy. Takže když nevíte, je lépe se nevyjadřovat.

Zbyněk

Od té doby, kdy v Děčíně není pan Sinko se z Děčínských zastupitelů trati nikdo nezastal.

ušatá

Ano, je to pořád dokola a ty snahy na likvidaci a zneefektivnění tratě jsou už nějakých hezkých pár let.

Kar

Děčín by se měl stydět, že se více nezasadil o to, aby provoz na trati nezanikl, takže by se do ní dnes nemuselo dávat tolik peněz. A ne naopak do toho házet vidle, když se to horko těžko pohnulo kupředu.

Kamui

To bude zase shitstorm. Očekávám minimálně 200 komentářů.

medical_examiner

A ti zastupitelé si pak za 30 let rozdělí 200 let rekreace v Karviné…😁

Jiří 3

Pokud zde byla sezónní doprava velmi oblíbená, tak nechápu postup Děčínské radnice. Tahle moda stavění cyklostezek místo železničních tratí začíná být děsivá.

Kubrt

V současném zastupitelstvu převažují lidé, kteří si myslí, že cyklostezka by byla lepší, než výletní železnice. Nic jiného bych za tím nehledal. Každý z nás má jiné preference – včetně trávení volného času.

Martin

No, osobne by se mi tam libil i pravidelny provoz Decin-Telnice-Oldrichov-Duchcov, trat je z obci vyborne dostupna, je to docela skoda, jsou horsi trate mnohem hure dostupne…

medical_examiner

Os, nebo Sp?

Jaaa

Oba?

Martin

Asi oboji, Sp by mohli byt velmi rychle, ovsem tech zastavek by tam bylo malo, prakticky 4-5 pro Sp…

Kubrt

Z obcí výborně dostupná? Jak z kterých.. Řeší se to tu každý měsíc: obce kolem Jílovského potoka, spádující k Děčínu, lží kolem silnice, kdežto trať je vesměs na kopci za vsí. Z Telnice se jezdí do Ústí (OK, pokud by byl zájem o spojení z Telnice směr Děčín, ať se zkusí zavést bus linka a ne hned opravovat trať a objednávat vlak, aby se to zkusilo). Krupka, fajn. Ale kam z Krupky? Teplice trať úspěšně míjí. Esíčko z Krupky do Teplic se tu vyprojektoval už každý lokálkový bojovník, ale je o to mezi lidmi zájem? Bylo by to rychlejší než… Číst vice »

Martin

https://en.mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=13.9341983&y=50.6956162&z=12&sid=6078965dc83e5b964ab1308c

Tak je to o oprave te trati, aby se zrychlila, a zastavky se daji udelat tak, aby lepe vyhovovaly…
Ano, jsou tam obce i vzdalenejsi…

Martin

Decin – Oldrichov a Bynov, Jilove 2x, Mokra, Libouchec, Male Chvojno, Zdarek, Telnice, Krupka 3x, Teplice – Novosedlice, Oldrichov + Jenikov, Duchcov – Tyto stanice jsou blizko nebo primo v obcich, dalsi asi 3 zastavky jsou stejne daleko jako bus od trati…

Trat ma prijatelne oblouky a prime useky, takze muze byt i rychla,…

RTO

Asi nejste místní, nikdo z Krupky nepojede do Teplic vlakem. Nádraží jsou v kopci a autobus projíždí kolem sídlišť, zajíždí v Krupce k muzeu a do Vrchoslavi. Ani, když tu byl pravidelný provoz nikdy nebyl zájem jezdit do Teplic třeba s přestupem v Novosedlicich. Určitě, ale rekreační provoz na trati má cenu.

Martin

Prominte, ale neni to daleko a je to docela snesitelne, Uncin, Bohosudov, Vrchoslav, jen bych ty zastavky posunul…
Do Teplic je to opravdu kousek, a spis pro horni cast Krupky, zvlaste Uncin je autobus take pro cast lidi daleko, Bohosudov, tam je cast sidliste take bliz kolejim..

Martin

Nicmene, neni to jen o cestovani z Krupky do Teplic… jsou i jine obce, kde se da dostat pak rychle do Teplic nebo Decina…

Miloš 2

Propojit zastávku s vískou „rychloběžným pohyblivým chodníkem“.

SSS

Z obci dostupna….Martine, byl jste tady nekdy? Myslite Oldrichov, nebo Chlumec? Nebo Teplice – Lesni brana? 😂 Mozna z Telnice na Decin

Martin

Chlumec jsem nejmenoval, ten je daleko, Oldrichov myslite ktery? Soucasne nadrazi v Oldrichove u Duchcova je trat primo v obci, staci tam mit zastavku bliz v obci (Jenikov-Oldrichov)…

ušatá

I u nádraží v Chlumci je zástavba.

Martin

Teplice-Novosedlice u Bystricke ulice…

132

Ono je to vlastně docela jednoduché. Ani tak nejde o to, že by tu cyklostezku vnímali děčínští zastupitelé jako něco pro město či okolí lepšího – ale mnoho zastupitelů má v Děčíně vlastní byznys spojený s cestovním ruchem, a především cyklopůjčovnami (viz třeba Smíšek). Takže jde jen o lobby, aby jim vesele kvetly jejich vlastní kšefty. O nic jiného jim nejde. Pak už to stačí jen zabalit do keců spojených s „neefektivitou“ a výsledek máme na světě…

-TR-

Je to pravda, ale jen zčásti. Ondřej Smíšek byl v obchodním rejstříku zapsán jako jednatel společnosti Cyklopujcovna.com, s.r.o., ale ve funkci skončil v roce 2018.

https://rejstrik-firem.kurzy.cz/04999312/cyklopujcovna-com-sro/

Kubrt

Kdo dál má byznys v cyklopůjčovnách? Ostatně, to je celkem jedno, lidé si je zvolili, i s jejich byznysem, a zastupitelé říkají své názory, což je dobře. Rozhodující slovo děčínské zastupitelstvo v této akci nemá.

-TR-

To není jedno. Střet zájmů je závažná věc a mělo by se na něj upozorňovat.

Kubrt

On té doby, co nám tady bačuje Andrej Babiš, se tento pojem poněkud vyprázdnil 🙂 Jasně, střet zájmů je problém. Zatím tu máme jednoho zastupitele, který měl dříve cyklopůjčovnu (a možná jí má nějakou méně nápadnou formou pořád). Co těch dalších 13? (Pokud tedy pan Smíšek skutečně hlasoval tak, jak je mu zde přisuzováno.) Ti mají taky střet zájmů, nebo je to zkrátka „jen“ jejich názor?

-TR-

Právě lustruji jednotlivé zastupitele v obchodním rejstříku. Jestli něco zjistím, tak to sem napíšu.

Jinak to, že ve střetu zájmů je Babiš, není oprávnění pro to, abychom nad střetem zájmů zavírali oči.

Anonym ze severu

Díky, budeme rádi za info. 🙂

-TR-

Budu férový – u jiných zastupitelů jsem podezření na střet zájmů nenašel. Téměř všichni podnikají v nějakém oboru, ale je jiný a s cyklistikou nesouvisí.

Frantisek

Jenže jde o to, že velká část lidí při těch krátkodobých preferencích zapomíná na dlouhodobé důsledky pro okolí i pro sebe. Kdo chce svobodu, musí přijmout i odpovědnost. To tu kolikrát zatím jaksi schází.

malej-jarda

A taky tu cyklostezku město Děčín zaplatí? SŽ ji určitě platit nebude.

Jakub P

Tak ono je to pochopitelný, rušený lokálky jsou na rekreační cyklostezku téměř ideální polotovar – slušný podkladový těleso,, relativně malý sklony, tak akorát šířka, stačí položit povrch (u těch dýl nepoužívanejch prořezat nálety a případně vyspravit pár mostů, ovšem pro daleko menší zátěž, než na kterou byly původně určený) a může se jezdit.

Čímž nechci říct, že zrovna tady je to dobře, tu dráhu neznám, takže do debat jestli má pro okolí větší cenu jako železnice nebo jako cyklostezka se pouštět nebudu…

pohledem realisty

Tak zrovna tady jste se s těmi relativně malými sklony a právě minimálně na území okresu Děčín příliš netrefil – ale je pravda, že ten sklon je dost stálý, tedy ne kombinace rovina + krpály.

Jakub P

Jasne, ze kopce byvaj i na tech lokalkach, v hodne kopcovitym terenu to bez nich nejde. Ale furt plati, ze stavitele tech trati je v ramci moznosti minimalizovali. A to podstatne vic nez u silnic, lesnich cest a podobne. Takze kdyz jsou, je to vetsinou v mistech, kde by kdekoliv kolem byly jeste o dost vetsi.

Nechápu

Tam tak, viz skvělé německé cyklostezky z bývalých tratí na Šumavě. Z Waldkirchenu do Nového Údolí jsem jel na kole po silnici i po bývalé železnici a je to nesrovnatelné. Na té železnici i netrénovaný člověk ve směru nahoru jede pochodových 12-14 km a vůbec nevnímá, že jede do kopce. To samé z Kaltenecku do Degendorfu. Vyjet kopce po bývalých železnicích je mnohem příjemnější než po silnici.

Miloš 2

Diskutují tu borci,pro které je silnice na Sněžník malý stoupák/cca 12-14%/.Pro takové je stoupání asi 2% rovina nakloněná prudce dolů.

Partneři