LOT 3a leaderboard

Děčín chce místo Kozí dráhy do Telnice cyklostezku

Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077Kozí dráha nedaleko Děčína. Autor: Phoenix CZE – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=65025077

Zastupitelé přijali usnesení, v kterém odmítají obnovu trati.

Děčínští zastupitelé chtějí místo obnovy železniční dopravy na Kozí dráze do Telnice na Ústecku cyklostezku. Na dnešním zastupitelstvu uložili primátorovi, aby o tomto postoji informoval Centrální komisi ministerstva dopravy, vedení Ústeckého kraje a Generální ředitelství Správy železnic (SŽ). Zastupitelstvo vyjádřilo také plnou podporu Správě železnic ke konverzi dráhy na cyklostezku. Pro bylo 14 zastupitelů, pět se hlasování zdrželo.

SŽ souhlasila s obnovením trati mezi Děčínem a Telnicí, a to i v případě, že bude provoz pouze turistický. Novináře o tom už dřív informoval náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jiří Řehák (Spojenci pro kraj).

Mezi Děčínem a Telnicí by vlaky během víkendů a svátků mohly podle náměstka jezdit od července. Do budoucna by linky mohly být v provozu i v zimě, protože u Telnice je lyžařské středisko. Během několika let by pak mohla být obnovena celá původní trasa z Děčína až do Oldřichova u Duchcova.

„Když se podívám do stavu trati, jen na Telnici by to bylo 50 milionů,“ uvedl dnes náměstek primátora Martin Pošta (Volba pro Děčín). „To je částka, která se investuje na to, aby v sobotu a v neděli vyjely dva tři páry vlaků,“ doplnil. Pokud by byla Kozí dráha obnovená celá, šlo by podle něj o investice v řádech stovek milionů korun.

Hlasování se zdržel například Pavel Herites (ANO). Řekl, že by raději upřednostnil návrh, jehož realizace je reálnější. „Nechci, abychom se za pět let dívali na torzo zarostlé kopřivami,“ dodal.

Kozí dráha patřila mezi oblíbené lokálky v kraji. Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky města a obce a také soukromé společnosti. Kozí dráha ale postupně chátrala. Nejprve přišla výluka v úseku od Chlumce na Ústecku po Oldřichov. Trať je tady částečně rozkradená, poničená a zarostlá náletovými dřevinami. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.

Náklady na obnovu trati bude hradit Správa železnic, kraj zaplatí dopravu. Nyní poptává dopravce na dráhu, která v říjnu oslaví 150 let od založení.

ČTK

Tagy Děčín Kozí dráha seznam Správa železnic Top Ústecký kraj
312 komentářů