Stát odkládá plán na obnovu Kozí dráhy, ministerstvo neschválilo peníze na opravu

Nádraží v Telnici. Foto: Gortyna / Wikimedia CommonsNádraží v Telnici. Foto: Gortyna / Wikimedia Commons

Podle ministerstva se má nejprve dohodnout Ústecký kraj s Děčínem, zda trať opravdu chtějí nebo ne.

Centrální komise ministerstva dopravy nedoporučila, aby Správa železnic zaplatila zhruba 50 milionů korun za obnovu železniční tratě z Děčína do Oldřichova u Duchova přezdívané jako Kozí dráha.

O rozhodnutí informoval jako první Děčínský deník. Mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka rozhodnutí potvrdil. Ministerstvo čeká i na to, jak se vyjasní situace v Ústeckém kraji. Zatímco kraj obnovení provozu chce, děčínští zastupitelé minulý týden znovu potvrdili, že trať nechtějí a místo ní plánují cyklostezku.

Centrální komise odložila rozhodnutí o investici 50 milionů pro obnovu Kozí dráhy, a to s ohledem na rozdílné záměry města Děčína a Ústeckého kraje. Vzhledem k tomu, že požadavek dráhou dotčených obcí je v rozporu se záměrem Ústeckého kraje na obnovení provozu na Kozí dráze, považuje ministerstvo dopravy za žádoucí podrobit tento předložený záměr provozování dráhy ještě regionální diskusi. Optimálním cílem by mělo být nalezení shody mezi městem Děčín a Ústeckým krajem,“ řekl Jemelka. Teprve poté může podle něj Správa železnic opět předložit projekt k projednání.

Správa železnic se dlouhodobě o trať prakticky nestará, i když je to její povinností. „Když se podívám do stavu trati, jen na Telnici by to bylo 50 milionů,“ uvedl náměstek primátora Martin Pošta (Volba pro Děčín). „To je částka, která se investuje na to, aby v sobotu a v neděli vyjely dva tři páry vlaků,“ doplnil. Pokud by byla Kozí dráha obnovená celá, šlo by podle něj o investice v řádech stovek milionů korun.

Kozí dráha patřila mezi oblíbené lokálky v kraji. Po ukončení pravidelného provozu v roce 2007 vypravovaly turistické vlaky města a obce a také soukromé společnosti. Kozí dráha ale postupně chátrala. Nejprve přišla výluka v úseku od Chlumce na Ústecku po Oldřichov. Trať je tady částečně rozkradená, poničená a zarostlá náletovými dřevinami. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice.

Kraj již poptává dopravce, který bude v říjnu zajišťovat provoz u příležitosti 150 let od založení trati.

Tagy Děčín Děčín - Oldřichov u Duchcova Kozí dráha Správa železnic Top Ústecký kraj
275 komentářů