Ústecký kraj objednal vlaky na Kozí dráhu, ty první chce už na podzim

Stanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia CommonsStanice Telnice na Kozí dráze. Foto: Rolf-Dresden / Wikimedia Commons

Správa železnic už začala minulý týden řešit, jak z tratě udělat cyklostezku. Tu požaduje i Děčín.

(aktualizováno 16:04) Ještě letos na podzim by se na trať z Děčína do Telnice měly vrátit vlaky. Ústecký kraj dnes potvrdil, že objedná turistické vlaky na trať, která je dlouhodobě mimo provoz.

Objednávku vlaků oznámilo politické hnutí Spojenci pro kraj na svém facebookovém profilu. „Přes mnohaměsíční složitá vyjednávání se Správou železnic, dopravci, s vedením obcí a zástupci spolků jsme se dnes dostali k tomu, že kraj potvrdil své předchozí rozhodnutí a objedná turistickou přepravu osob mezi Děčínem a Telnicí,“ uvedl náměstek hejtmana Jiří Řehák. Podle něj by výletní vlaky mohly vyjet už na podzim u příležitosti 150 let od založení trati.

Pravidelný provoz na Kozí dráze je zastaven od roku 2007. Správa železnic trať neudržovala, nyní mluví o částce v řádu desítek milionů korun, která by se musela do obnovy provozu investovat. O obnovení provozu se mluví několik let, rozdílné názory má přitom i kraj a obce. Část z nich volá po obnovení provozu, Děčín chce z tratě naopak cyklostezku.

Správa železnic minulý týden uvedla, že oslovila oslovila Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) ohledně financování cyklostezky na tělese dráhy. „Výstavbu můžeme připravit a zajistit, pokud součástí legislativy bude institut konzervace dráhy, nebo dojde ke zrušení dráhy podle stávající legislativy,“ uvedla minulý týden Správa železnic na twitteru.

„Správa železnic požádá Centrální komisi Ministerstva dopravy o schválení opravných prací za cca 50 milionů korun v úseku Děčín – Telnice, tak aby vlaky mohly v požadovaném termínu na trať vyjet,“  řekla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Pravidelný provoz na trati skončil v roce 2007. V roce 2015 skončil i turistický provoz v úseku z Děčína do Telnice. Trať v říjnu oslaví 150 let od založení.

Podle Řeháka je trať v úseku z Děčína do Telnice s omezenou rychlostí sjízdná už nyní. Předpokládá, že roční na provoz vlaků by měly být zhruba pod 1,5 milionem korun.

Tagy Děčín - Oldřichov u Duchcova Děčín - Telnice Kozí dráha Správa železnic Top Ústecký kraj
132 komentářů