Správa železnic chystá modernizaci pražské části koridoru mezi Holešovicemi a Balabenkou

Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Modernizace tratě proběhne hlavně kvůli snížení hlukové zátěže.

Správa železnic chce v roce 2026 zahájit modernizaci části tratě v pražském uzlu mezi Holešovicemi a odbočkou Rokytka u Balabenky. Během stavby má dojít ke kompletní modernizaci tratě, rekonstrukci všech mostů a výraznému zvýšení ochrany okolí před hlukem z vlaků.

Tento týden vypsala Správa železnic soutěž na zhotovitele dokumentace o vlivu stavby na životní prostředí a dokumentace pro společné povolení v hodnotě 70 milionů korun. V mapové aplikaci uvádí Správa železnic termín zahájení v roce 2026. To se vzhledem ke stavu přípravy může zdát jako značně optimistický termín. Záměr projektu byl zpracován v roce 2020.

Pohled na koridorovou trať z Holešovic k Balabence z ulice Nad Kotlaskou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czÚsek Praha-Holešovice - odb. Rokytka. Foto: Správa železnicŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Podle posudku, který je součástí dokumentace, v části tratě hluk překračuje normy. „Účelem veřejné zakázky je snížení hlukové zátěže a vibrací vznikajících při provozování železniční dopravy v provozovaných traťových úsecích a zajištění dodržování hygienických limitů hluku a vibrací. Snížení hlukové zátěže bude provedeno rekonstrukcí železničního svršku a zřízením protihlukových stěn,“ napsala Správa železnic do zadávací dokumentace.

Most z roku 1976 potřebuje opravu

Ta obsahuje i seznam míst, kde mají po trase vzniknout protihlukové stěny, podle seznamu prakticky po většině délky celého řešeného úseku. Kromě toho dojde k výstavbě nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, rekonstrukci trakčního vedení a návazných technologií.

Dokumentace řeší i stav mostu přes Vltavu, který byl otevřen v roce 1976. Diagnostika ukázala, že do konstrukce mostu zatéká, v konstrukci je velké množství trhlin. Záměr projektu má anonymizovaná data o odhadované finanční náročnosti.

V minulosti Praha 8 řešila vybudování železniční zastávky na této trati v prostoru Zenklovy a Kandrtovy ulice, z plánů ale zatím sešlo.

Obrazem: V Libni a Karlíně mohou vzniknout dvě nové vlakové zastávky

Tagy Praha-Holešovice - odbočka Rokytka Správa železnic
83 komentářů