Správa železnic chystá modernizaci pražské části koridoru mezi Holešovicemi a Balabenkou
Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Modernizace tratě proběhne hlavně kvůli snížení hlukové zátěže.
Skvělé na tom je, že pokud se bude v době rekonstrukce jezdit přes Libeň, Karlín, Bubny, tak se hodí, že po rekonstrukci Negreliho viaduktu zbyla z Karlína na viadukt pouze jedna kolej
Jsem zvědavý, kdy se přijde na to, že stejnou generálku by chtěly i mosty na Balabence – všechny.
Nová zastávka u Zenklovy ulice by této lince hodně pomohla, stejně jako zastávka u Depa Hostivař.
Nestálo by za úvahu ukončit tuto linku ne v Hostivaři, ale na Zahradním městě? Souprava by se sice musela jezdit odklízet do a spojovací koleje na vršovickém zhlaví, ale byl by přípoj na R17 a R49, pokud by to vycházelo, a autobusové přípoje tam jsou lepší.
Význam nové zastávky v Libni nemá konkurenci ve významu jakékoli jiné nově navrhované zastávky v ŽUP – možná jedině o Karlínu by se při takovém porovnávání dalo uvažovat, ale ani jeho význam se Libni nevyrovná a velký zájem o jeho zřízení politici ani neprojevují.. A zajímavý by byl přestupní uzel Balabenka, ale ten nenavrhuje nikdo, protože „to nejde“.
Může SŽ spíš napsat co není v dezolátním stavu? …….
Spíš jak se bude řešit doprava z hl.n. směrem na Děčín.
A jak to bude s reko Vinohradských tunelů….
tak třeba koridor Praha -Kolín už je od revoluce „překopaný“ 2x. Takže některé tratě si SŽ hýčká…
Úsek Úvaly – Poříčany mimo stanice ještě ne. A přitom zrovna zde byste dala rychlost zvednout asi o dost, a doplněním spojek by se zároveň zvedla i kapacita.
Spojky by se asi hodily, ale k čemu „o dost vyšší rychlost“. kdy\ř to sníží kapacitu a na obou koncích jsou oblouky, kde se rychleji jezdit stejně nedá?
1) V130 lze využít i v těch propadech
2) Kapacitu to (v tomto případě) nesníží
3) Na konci každého rychlejšího úseku jsou nějaké ty oblouky, kde „se rychleji stejně nedá“. A přesto to má smysl. 🙂
To jsou ty hlučné mosty na spadnutí. Dlouholetá neúdržba.. Chce to nový most. A se třetí kolejí !! Zavolejte na to Klokanův ústav . Určitě jsou podemleté pilìře !!
Byť nejsem místní (budu ukamenován), ale dle mého jsou na zastávku v dané lokalitě možná dvě místa.
Tomu prvnímu říkejme třeba Praha-Na Hájku je na přemostění Zenklovy ulice s přesunem tramvajové zastávky U Kříže pod most.
Tomu druhému říkejme třeba Praha-Bulovka je na přemostění ulice Bulovka pod FN Bulovka před tunelem.
Co se týče protihlukových opatření, domnívám se, že než beton je lepší bezstyková kolej na pružném uchycení a kolejové absorbéry. Kdysi se zkoušely nízké protihlukové stěny, ale nepodařilo se mi dohledat jak to dopadlo.
Zastávka pod Bulovkou, to myslíte vážně? V docházkové vzdálenosti 500 m je 1 dům na nábřeži a nemocniční ČOV.
Ano myslím, zastávka pod FN. Pojedete za někým do FN, nebudete muset řešit parkování a uděláte i něco pro zdraví, kousek se projdete…. do kopce (je to ten problém? Jen škádlím)
Z té Zenklovy by popojel pár zastávek tramvají, „to je takový problém“ (a plus to vyhoví lépe mnoha dalším)?
Možná jsem byl jen špatně pochopen, já ty zastávky mínil zřídit obě.
No, do nemocnice mi uplne stejne jede tram a bus, na co jeste vlak? Urcite maji cestujici vetsi bolesti, nez to, ze jim nejede vlak na Bulovku
Zcela off topic, ale Bulovka by jako nemocnice měla zaniknout a být nahrazena něčím normálním. Takový polodostupný a nesmyslně rozsáhlý areál v prudkém kopci s chátrajícími budovami a docházkovými vzdálenostmi mezi pavilony nehodnými velké nemocnice.
na této části trati nejezdí žádná linka S, pokud vím, takže tam stavět zastávky je zcela zbytečné.
Městská linka, tuším S49.
Zastávku na mostě nikdo dělat nebude. Nevím, jak dlouhou hranu nástupiště by Praha chtěla, ale cca 90 m by se dalo vměstnat mezi mosty nad ulicema Zenklova a Primátorská.
Jinak bych tipnul, že bude někde u podchodu (spíš směr Libeň) pod Korábskými schody.
Pod Korábskými schody by to samozřejmě bylo nejjednodušší, ale představy jsou, pokud vím, o situování co nejblíže to půjde ke křížení se Zenklovou ulicí. Přebudovat podjezd Primátorské ulice tak, aby peróny mohly přesahovat i přes něj, by technicky asi nebyl problém.
Horší je, že SŽ tam určitě postaví protihluková opatření, která „zabetonují“ stav bez nové zastávky a tu pak nebude možné bez ohromných nákladů vybudovat.
Jenže asi tyhle náročné představy zastávky na mostě způsobují naprostou ekonomickou nerealitu, když tam jezdí jen jedna linka jen s půlhodinovým taktem.
Někdo tu argumentuje, že tam nic z městských linek nejezdí a proto zastávku nestavět? Tak linka se dá zavést! Podle mě výborný nápad. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, hledá důvody. Jsem místňák.
Nízké stěny a absorbéry dopadly dobře. Ale jsou moc levné, takže pro SŽ špatně. Důvody níže/výše v diskuzi
Modernizace I.koridoru, začala v roce 1993 a stále nevíme, zda bude aspoň v tomto století dokončena, za to už se muselo přistoupit k rekonstrukci těch úseků, které byly dokončeny ve 20.století a rozpadají se. Dobrá vizitka hospodaření SŽ po letech rekordních rozpočtů.
Také přijde na to, čemu chcete říkat, že modernizace má být „dokončena“. Žádná trať tu po postavení není navěky tak jak je. Stále bude cyklicky opravovaná a vylepšovaná. Dokončena může být spíš konkrétní stavba.
Mínusáři mají pravdu. Může být také při opravě naopak „optimalizovaná“ = zredukovaná = zhoršená.
Problem je, ze i ta prvni vlna koridorizace, predevsim na1.koridoru, byla provedena velmi usporne a mnoho i velkych nedostatku zustalo na tratich zachovano. Nejvetsi hruza ale je, ze ted po 25 letech pri akci koridory 2.0 dochazi za ohromne penize pouze k zabastelni toho stavu z devadesatek, misto aby probehl poradny update trati a technologicky posun. V podstate se stane presne to co jsme kritizivali na bolsevicich, kdy jsme zdedili infrastrukturu, do ktere technologicky nikdo poslednich 40 zasadne neinvestoval. Presne totez ale provadi SZ nyni.
A teď schválně, kdy si jako myslíte, že od dotčených složek dráhy z míst středního a nižšího managementu nebo, to snad ještě hůře, neformálních „myšlenkových vůdců mikrokolektivů“ vymizely právě ty normalizační persony, ha? A jestli vůbec byl ten proces zcela dokončen…?
Takže tak nějak co byste čekal, že. To jsou nebo aspoň donedávna byly strašné boje o každé drobné nezmrvení nečeho. Nedivím se, že je minimum lidí, co se vydrží snažit „déle než krátce“.
Ono to chce hlavně tu osobní statečnost spojenou s umanutostí, což ne každý má. Být zaměstnán kdekoli jako vedoucí znamená nijak nevystrkovat rohy a být loajální k jakékoli kravině, která není v e výsledku modernizací, ale spíše sabotáží. Nakonec proč ne, když v tom místě ani nebydlím a takováto kritika na mne logicky nedosáhne. Tak proč nepožehnat ve vyjádření jasné zprasení čehokoli a nebýt v opozici. Ovšem, mám obavy, že ti někteří noví, sice „kapitalisticky progresivní“, jsou natolik učenliví, že pro svůj klid a jistotu dobrého bydla a výdělku, notabene při současném šilhání po kariérním postupu, to s tou kritikou… Číst vice »
No jistěže, na tohle téma bych si dovolil něco malinko tušit. 🙂 Některé ty příklady mladých a velmi chytrých, avšak dílem vystrašených a dílem “zaučených”, jsou opravdu velmi smutné. Je otázka, u kolika z nich je naděje na nápravu, pokud by se shora nějakým zázrakem “začalo chtít”.
Strašný kecy tohle.
„Nejvetsi hruza ale je, ze ted po 25 letech pri akci koridory 2.0 dochazi za ohromne penize…“ Těmi ohromnými penězi můžete klidně skončit. O nic jiného než utratit je a vyplatit u toho podíly kamarádům z golfu nikdy nešlo.
Nezapomenu na chvíli, kdy jsem svéu někdejšímu šéfovi v jisté drážní instituci navrhl, že se nemusíme obtěžovat s „projekty“, že by místo toho stačilo, kdyby přidělené peníze vybral v opotřebovaných bankovnách nižších nominálních hodnot a předal si je s kamarády na dálničním parkovišti. Byl tehdy chudák dost brunátný…
Nečerpal jste nápad z jednoho slovenského parkoviště?
Šlo by tyhle plamenné řeči nějak konkretizovat?
Já bych v tomto smyslu za „dokončenou koridorizaci“ označil dodělání všech úseků aspoň poprvé (zdravíme do Třebové snad už brzy, Ostravy, Hranic na Moravě mimo dvě koleje, Přelouče mimo asi 4 koleje, zmiňované Prahy 8, Kralup/Nelahozevsi a Děčína, a to jsem asi ještě určitě něco vynechal).
Ech Hr.n.Mor. nemají ani jeden vysoký peron a ty dvě koleje už jsou taky zralé na výměnu.
Líbějí odpustit, Vašnosti, ale pro kamarády ze Žiliny, Třebové a Pardubic je samozřejmě normální, že se hoši v oranžových vestičkách rochní každý rok na jedné části trati a když dojdou na konec, vrátí se zas na začátek, ale my, nevzdělaní a neosvícení cestující (pardon, „substrát“) stále očekáváme , že se jednoho dne svezeme po kompletní trati. A obávám se, že to budeme i vyžadovat.
Vyžadovat bohužel neznamená býti vyslyšen.
Co je to tady zase za sraz frustrátů dneska?
Zpráva o plánované opravě 50 let starého mostu flikovaného za totáče spustí takovýhle průjmy?
Tak si kupte auto, nebo jezděte autobusem, ale na takovýhle pindy vám není nikdo zvědavej ani na diskusních fórech.
Provozní opotřebení a zub času se nedá zastavit, takže cokoliv hotového je hotové je na nějakou dobu, než to potřebuje znova opravit.
Ty rozpdající se úseky mají za sebou 25 let sakra velkého provozu, ledaskterá lokálka nedá takové tuny za měsíc, co jinde projede za jediný den. Kdyby po ní mělo projet 200.000 tun za den, tak lokálka-držák nevydrží víc jak pár týdnů.
Dokončena je, neb ty chybějící úseky byly úředně z koridoru vyškrtnuty. 😀
Té zastávky je velká škoda, když už tam jezdí ta městská linka. Spádové území je velké a našla by si spoustu cestujících.
Škoda že mezi požadavky není výměna mostu přes Zenklovu, kde je problém s podjízdnou výškou.
Účelem rekonstrukce zřejmě není umožnění průjezdu patrových autobusů vysokých 3,5 až 3,8 metru. https://mapy.cz/s/kasujaburo
A s čím byste tam chtěl podjíždět? Podle mě bohatě stačí, že se tam vejde tramvaj
Už snížení traťové rychlosti na mostě přes Vltavu v Holešovicích dalo tušit, že most není v kondici. Kolikrát tam byly propadlé styky, jejichž pojíždění muselo vysílat do konstrukce pěkné rázy. Prostě s údržbou čehokoli jsme na štíru.
A proto se má SŽ slogan „dobrá správa“, údržbu dělají tak, aby to nějak fungovalo a vešlo se to do tolerancí. Takže je to mnohdy na hraně a ve výsledku se to nakonec prodraží, protože se musí udělat komplexní rekonstrukce.
Dobrý den, dotaz pro redaktora i ostatní: proč ne ta zastávka?
Skutečnosti – ne dohady typu „ještě by jezdili lidi“ – nevychází provozně, nákladově, lidé jezdí jinudy, nikdo ji oficiálně nepožadoval…? Díky.
Zlepšení svršku ano, rekonstrukce a oprava zchátralého mostu rozhodně… ale ty protihlukové stěny mě trochu mrzí.
Dovolím si tu spíše romantický názor, než technický – vlak v korytu prostě není příjemný pro cestující pozorující okolí, tak i pro lidi, kteří rádi pozorují vlaky. 🙂
Lidé dnes stejně koukají do displeje telefonu…
Co jim zbývá, mají koukat na výtvory sprejerů na protihlukových zdech.
…nebo do hradby náletového svinstva.
To se mělo zavřít teď, byla by větší švanda .
Jakože odklony přes Kostelec nad Labem? Tak to by šotouši naskákali do aut, to by naindukovalo příliš moc silniční dopravy.
By mě zajímalo, kolik železničních mostů přes Vltavu v Praze je v excelentním stavu, že se přes ně bude dát v klidu pár desítek let jezdit. Myslím, že to je podinvestovanost infrastruktury nesprávným zaměřením výdajů na údržbu a servis.
Tak Negrelliho viadukt by mohl po rekonstrukci nějakou dobu vydržet.
Sloužil by i bez ní Alois nebyl žádný moula.
To nebyl, akorát je tomu už 150 let. Bez ní by těžko sloužil, když několik oblouků se muselo kvůli špatnému stavu vybourat až na základy a postavit znova. Všechno co se používá se musí udržovat, nic nevydrží „samo“ desítky let.
Konstruktéři mostu po Vyšehradem taky nebyli moulové, ale studovaní inženýři s velkou praxí.
A jako takovým jim asi bylo jasné, že stavět most na životnost víc než 100 let je nesmysl.
Tak já myslím, že přes Vltavu v Praze jsou 4 železniční mosty, jestli dobře počítám.
Jeden je po rekonstrukci (Negrelliho), jeden je v rekonstrukci (Inteligence), jeden se bude podle článku opravovat (Holešovice) a jeden už měl být dávno ve sběru a postaven nový (Výtoň), ale tam se to kvůli různým spolkům pozdrželo na příští nebo přespříští rok.
Myslite „kvuli zakonum“ a ne „kvuli spolkum“, ze?
Ano přesně tak. Když totiž napíšu spolkům, tak zákonitě myslím zákony. Logické a jednoduché na pochopení a netřeba se dál ptát.
To máte jak s cihlou. Tak je taky dělaná, aby něco vydržela. Ale cihelna ani cihla samotná fakt nemůže za to, když nědko hodí cihlou po jiném, čímž cihlu zneužije.
PS: Je pak na úřadě, aby takové zneužití rozeznal.
Cihla by se měla pravidelně natírat, pak by určitě k žádnému hození nedošlo.
Nejsem z Prahy, ale jak se jezdí přes Vltavu z hlavního nádraží na Negrelliho viadukt? Pokud správně vidím na Mapy.cz, muselo by se jezdit do Prahy – Libně, tam přejet na jinou kolej, přepřáhnout lokomotivu na druhou stranu a jet. To by bylo trochu šílené. A s odbočkou u Hostivic se dá dokonce dojet do Berouna. O kolik minut je to delší než standardní trasa přes most pod Vyšehradem?
Pán se ptal, kolik je železničních mostů přes Vltavu v Praze. Proč do toho taháte hlavní nádraží?
Ale abych teda odpověděl. Já myslím, že přes Negrelliho viadukt se na Hlavák nejezdí. Je to směr na Masarykovo nádraží. Maximálně tak úvratí přes Libeň nebo pokračovat přes Zahradní město, ale to je podle mě naprosto nereálné a nevím, že by se tak jezdilo, ani si nedokáži představit důvod této jízdy.
To je stejně sranda. Když se dělal úsek Holešovice – Bubeneč, prapůvodně to mělo být součástí. Ale vyhodilo se to, že prý jde o úsek „příliš nový“, reko zbytečná, že stačí modernizace zabzař (rozuměj „uspoření jednoho půloddílu na trati s důsledkem zparchantění návěstění střídáním půloddílů a oddílů v celém úseku“). A pár let na to TOR 60 km/h přes most. Pak hluková na viaduktu. Ale celou dobu se hlavně řeší, aby náááhodou někdo nechtěl „pitomou zastávku“, protože to by strašlivě zesložitilo přípravu rekonstrukce a vůbec „nikdo to nepotřebuje“ atd. A tak tady máme 10 let po akci koridory takový jeden… Číst vice »
K odbočce Dobkovice: https://zakazky.spravazeleznic.cz/contract_display_14247.html
Tak aspoň ze tak, díky.
A něco podobného mohlo být i u Úholiček (Roztoky u Pr. – Libčice n/Vlt. = do Lovosic asi není delší mezistaniční úsek), a to právě už v rámci „modernizace koridoru“ – ale tenkrát „marné snahy“ …
Tak možná by bylo lepší méně žvanit po fórech (ono být rebel v padesáti vypadá trochu zvláštně), trochu si poladit skillset, někde převzít odpovědnost a něco reálně předvést…
Nedavejte tam prosim ty obribetonove protihlukove steny, staci jen pod okna… uz tak je zel. neatraktivni, kdyz neni nic videt…
To by neměli betonárky co žrát…
*neměly
Jo? Tak proč není dávno prosazený betonový most na Výtoni?
Hlavně to tam bude po měsíci nádherné, protože přibudou kilometry legálních sprejerskych ploch, protože SŽ se absolutně nestará
Tak radši ať posprejují „hnusnou“ zeď, než vozidla…
Tvůj jmenovec Radím Uzel velmi přesně definoval příčinu sprejerstvi 😁
Kdysi někdo vylezl s tím, že hluk co má protihluková zeď zachytit je především od podvozků. Takže je lepší postavit blízko u kolejí zeď jen něco přes metr vysokou zakončenou takovou vodorovnou hlavicí, že se to někde v zahraničí dělá. Pokračovala ta myšlenka nějak?
U tramvají se používá protihlukové obložení kolejnic jak na otevřeném svršku, tak i v zadlážděných částech. Něco to utlumí.