Siemens má další zakázku na dvouzdrojové vlaky. 31 jednotek s bateriemi bude jezdit v Braniborsku a Berlíně
Jednotka Mireo Plus B v barvách Niederbarnimer Eisenbahn. Foto: Siemens
Bateriové vlaky postupně nahradí v Braniborsku dieselové jednotky.
Případová studie různých typů pohonů zaměřená zejména na činnost pohonu během stání na konečné.
Zaměření je spíše na ekonomickou stránku (= šetrnější chování vůči cestujícím, nižší spotřeba energií) Zkoumají různé pohony v různých verzích Stadler GTW provozované spoustu let firmou Arriva v Holandsku.
https://scholar.google.com/citations?view_op=view_citation&hl=en&user=Y_9LcRYAAAAJ&citation_for_view=Y_9LcRYAAAAJ:AXPGKjj_ei8C
Pokud by odkaz nefungoval, tak název studie je: „Analysis of Hybrid and Plug-In Hybrid Alternative Propulsion Systems for Regional Diesel-Electric Multiple Unit Train“
Prostě budeme jezdit v dieslové trakci vyřazeným šrotem z NDR ještě za 150 let. Docela česky ubohé , že drážní dopravci včetně ČD nejsou schopni koupit stejná vozidla, jako kupují dopravci v Německu . A diskutující cestující hýkají blahem :))))
až ty nové zaplatí objednavatelé, tak tu budou jezdit nové
Koukam, ze zaciname i vyrazne zaostavat v takovychto projektech…
Dle wiki tato firma má:
15ks typu Talent
13ks typu RS1
11ks typu Pesa Link
Neporcoval bych medvěda, který ještě běhá v Tatrách.
Vzhledem k městskému znaku Berlína bych toho „medvěda“ situoval spíš do tamního regionu než do Tater
-:)
A čecháčkovská povaha už hýká blahem nad případnými ojetinama ?
Čecháčkovské by bylo tvrdit, že ty naše regionovy jsou stejnak lepší, jak ten německý šrot.
Čecháčkovské je snaha „koupit co nejlevněji i když by mi mnohem líp posloužilo jiné zboží, které je malinko dražší“….
Viz použití v kopcovitém terénu typu 628.2 (rekonstruovaný na typ 845), kde se ukazuje jako nedostatečný výkon použitého motoru 410 kW.
Přičemž Typ 628.4 s jiným, o cca 20% výkonnějším motorem (485 kW) je taktéž na prodej. A tyto výkonnější kupují např. dopravci v Polsku.
Ojetým Regisharkem z Německa nejedu. To je 6 roků starý šrot. Počkám si na český Regishark, který byl kupovaný jako nový a je pouhých 8 roků starý!
Kolik ojetých regiosharku z německa tu jezdí?
Už aby tu byli a nemusí to ani stříkat . Zevnitř to stejně nevidím
Nebudou od roku 2024 k dispozici od NEB ojeté vozy Pesa Link? U nás ojeté vozy frčí 🙂
A jaká je cena takového vozidla?
Podobný kontrakt je v Baden-Württembergu na 20 stejných jednotek. KfW IPEX Bank financuje vlaky ve výši 77 milionů EUR, má dobu trvání 28 let. Se zajištěným servisem na 29,5 let…jen pro porovnání – zdroj press.siemens.com
Díky. To pak dává 97 mil Kč za kus. To není tak zlé, když je to si se servisem.
“ když je to si se servisem.“
Ale ten servis není zaplacen v kupní ceně.Např. JIhomoravský kraj také koupil Pantery se servisem, ale za každý kilometr bude Škodovce platit 31 Kč.Takže za 30 let zaplatí za servis okolo 150 milionů za jednotku(při nájezdu 5 mil. km).
To těžko. Reálně by cena mohla být okolo 150 mil. Kč. (bez servisu, čistě kupní cena)
Zdroj Vašeho tvrzení, prosím?
Díky.
A kolikpak bude úrok za těch 28 let ?
Cože, prosím?
Jsem optimista, za 20 let s tím bude jezdit Arriva i u nás.
Před pár dny se tu řešilo čím jezdit trasu Praha – HK – Trutnov (Náchod). No a je to tady. Na baterie by to jelo Jaroměř – Trutnov , kde by se to muselo dobít a zase zpět. Souprava jinak pěkná.
A není ta kapacita malá?
Pokud by jezdili do Starkoce zdvojené a pak jedna Trutnov a druhá Náchod. Tak by to mělo podobnou kapacitu jako má Krakonoš teď.
A tak ať klidně nabídnou stávající jednotky k odkupu. O pár možných zájemcích bych věděl. 😀
V tom bych problém neviděl, zázemí u nás mají 🙂
Tím se ale nepomůže klimatu.
Čeští zájemci musejí také preferovat bateriové vozy, aby se pomohlo klimatu.
(Aneb plná nahota demagogického „bateriování“ apod. – namísto dosavadních vozidel, kde ty Pesy jsou staré teprve cca 6 let, přijdou vozidla taková, která bude nutno nejprve vyrobit, což je nenulová ekologická zátěž, ale pak budou „jezdit bezemisně“, zato zánovní naftové vozy půjdou tak jako tak jinam – no ovšem, vždyť jejich životnost nebude ani v polovině).
Ty zánovní naftové vozy (840/841, 844, 843, 845 apod.) půjdou tam, kde jezdí staré naftové vozy (810, 814, 854), které konečně půjdou na likvidaci. Co je na tom špatně?
Přece ta „naftovost“ – žádná ochrana klimatu, žádné plnění závěrů sjezdu z Glasgow.
Najděte si videa na youtube z Ruska, Indie a pod. Celá flotila Arrivy je pšouk proti jednomu tamnímu „monstru“, co dokáže vyplodit…to bude trvat celé generace 😢
O to absurdnější ale je německé nahrazování zánovních (+ přísné emisní normy splňujících) motoráků tím, že se vyrobí (= ekologická zátěž) nové, ovšem bateriové jednotky (+ doufat ve stabilitu německé rozvodné sítě v situaci, kdy do ní bude dodávána jen „uhlíkově neutrální“ elektřina).
Přesně tak. Proto nechápu komenty o případném zájmu o tento „odpad“ u nás.
Teď je v módě, co jen trošku čmoudí, je e-e. Ale tahle situace je následek minulých generací, kdy se nekontrolovaně spalovalo všechno možné. My si to jen teď pěkně vyžereme.
No, průmyslová revoluce začala tím, že se pálilo dříví. A aby dříví bylo, uměle se osázela lesama velká část země, kde byly předtím lesy řídké nebo žádné.
..a nebo zdaleka pomaleji rostoucí listnaté bučiny.
Tarten – konkrétně v Anglii zaváděli lodě s kovovým trupem, neboť docházelo vhodné dřevo na stavbu lodních trupů. Prostě železo začalo být ekonomicky výhodnější než tradiční surovina (dřevo). Z jednoduchého důvodu = poté co Anglie začala dominovat dálkové lodní přepravě (podíl řekněme 40 až 60%) přestaly „stíhat“ dorůst včas nové stromy = takže nárůst poptávky způsobil vyčerpání nabídky tradiční suroviny na konstrukční prvky lodí. Naproti tomu jiná technologická inovace = pohon lodí výhradně pomocí (parního) motoru spalujícího uhlí, se prosazovala výrazně pomaleji než přechod z dřevěných na kovové lodní trupy…. takže jistou dobu byly relativně časté „hybridy“ = lodě s… Číst vice »
Vy jste srandisti. Celá spotřeba trakční energie včetně městské elektrické dopravy jsou 3% celkové spotřeby EE v ČR. O kolik promile tuto spotřebu zvýší nějaký motobateriový vůz???
Asi tolik, jako spálí ministrovo letadlo, co ho dopraví na ekologický summit.
Ovšem zavřít JE a nahradit je zemním plynem, to je věc. Furt se jim nedaří dohnat ve snižování emisí Francii.
Tak to ani Německu 🙂
Já nechápu, co na tom nechápete. Tak ty bateriáky nenahradí reálně zánovní Pesy, ale nepřímo ještě méně ekologické třeba rakve nebo co já vím Bzmoty, záleží, kam to prodají. Díky tomu, že se vyrobí ten bateriák, tak se zase nebude muset vyrobit nová Pesa pro český trh. Takže na počet vyrobených vozidel to vyjde nastejno, jenom ty bateriáky budou ekologičtější v provozu.
Špatně je , že i většina z prvně jmenovaných by měla jit k likvidaci taky
No, škoda, že jste to nějak pře pár měsíci nesdělil Českým drahám, než si podepsaly smlouvu na až 160 ks motorových jednotek – viz níže:
https://zdopravy.cz/ceske-drahy-po-letech-vybraly-vyrobce-novych-motorovych-jednotek-az-160-jich-doda-polska-pesa-74934/
To se bude hodit spíš jinde, ono to má všechno co to mít má, takže by se s tím mohlo jít vecpat někam, kde to bude mít smysl, přes nějakou nevyžádanou nabídku.
Jenom blbec se spálí o stejná kamna dvakrát a jenom ČD nakoupí dvakrát vozidla morálně zastaralá už v době výroby. Je zajímavé jak se na jednu stranu snaží upíchnout rakve, které v polovině technické životnosti už žádný objednatel nechce (vysokopodlažnost, nevratnost) a na druhou stranu nakupují vozidla, o nichž je jasné, že se vzhledem ke společenským požadavkům klidného stáří také nedožijí.
Závazně objednali 33 kousků. Zbylých 127 je pouze předjednáno (celkem 160 = 33 +127).
Je spíše otázkou proč nejdou cestou ojetin. Viz Linty 41, které z Německa koupili na pasažérskou dopravu do Švédska…. nevšiml jsem si, že by ČD mělo také zájem.
A na kolik ty jednotky vyjdou ? K tomu ta GO s výměnou interieru, případná instalace ETCS. A u nových je to v ceně.
Asi nežijete v ekonomické realitě.
Poloviční zájem paséžérů (než v Rakousku) vs. dvojnásobném množství/hustota kolejí (než v Rakousku) bude mít jediný výsledek = většina kolejí v ČR zanikne. Tj. žádné ETCS nebude na většině kolejí neboť koleje zaniknou.
Lidově řečeno = v ČR oproti Rakousku je zájem cestujících o železničních dopravu pouze čtvrtinový !!!!!!
Srovnání s dalšími zeměmi za rok 2019 (tj. před čínským virem) – https://www.irg-rail.eu/download/5/724/IRG8thMMReport-WorkingDocument-final.pdf
(zejména kapitola 9)
Ledaže by se nádražákům v ČR povedlo výrazně zvýšit zájem cestujících.
ČIli ojetá železniční technika je optimálním řešením pro ty koleje, které budou zrušeny.
No a ? Pokud si kraj vyžádá a zaplatí nová vozidla, tak klidně mohou jezdit prázdná. Jízdné bylo vždy jen částí celkové částky a to u všech závazkových dopravců. A ta vaše soukromá realita…
„Kraj si zaplatí“… ne. Není z čeho. Neboť kraj má pouze ty peníze, které zaplatí daňoví poplatníci.
A protože my, jako národ, vymíráme, tak klesá počet vydělávajících (daňových poplatníků). A stoupá počet potřebných peněz ze společného kasy (např. generace našich rodičů poté co nastane jejich důchodový věk, tak jim, my jejich děti, ten důchod/penzi MUSÍME zaplatit).
A proto aktivity typu – z větší části nevyužitá železniční technika¨- holt přijdou o nynější milodary ze společné kasy. A bez milodarů to půjde „zu grunt“, asi.
Howgh.
Tak se snažte to změnit. Ale tady těžko.
Mou obžinou není pasažérská nádražácká profese.
Čili není můj problém, že nádražáci z velké části přijdou o svoji obživu, neboť jsou „duševně líní“ prodávat svoji práci ve formě služby cestujícím.
Lepší duševně línej, než duševně omezenej. Umíš nejspíš kulový a víš o práci ještě míň.
Tak jestli „duševně omezení/líní“ (dle Vašich slov) se prozatím slitovali a složili na pasažérské nádrážky, tak jak „kvalitní ve smyslu pracovitosti/inteligence“ jsou nádražáci?
např. v roce 2019 u dominantního pasažérského dopravce 76% příjmů tvořily milodary ze společné kapsy, tj. od všech občanů ČR-daňových poplatníků.. zejména od NECESTUJÍCÍCH pasažérskou železniční dopravou.
Přitom by velice omezilo „žebráctví“ pasažérských nádražáků, kdyby se velice usilovně začali věnovat prodeji své práce ve formě užitečné služby pro cestující.
To je ten problém – „společenským požadavkům“. Takových požadavků už lidstvo zažilo, ale ty následky 😭
Pomůže se tím klimatu. Nebudeme muset koupit ty hnusné neekologicky vyráběné baterie. 😀
No, je to tak. Ekospolky jásaly nad tím, jak se jim podařilo vypráskat těžaře lithia pryč z Cínovce.
„NEB dosud provozuje dieselové jednotky Link od Pesy“
Na RB36 by dosud mělo jít o Regioshuttle. Totéž snad i Eberwalde – Templin** či do Bad Saarowa, jakož i vložené spoje do Schwedtu či Prenzlau.
Nyní je v seznamu tratí uvedeno jen Eberswalde – Joachimsthal, tzn. po pár letech opět dojde k zastavení osobní dopravy v úseku Joachimsthal – Templin Stadt?
Ano, na RB36 budou postupně nahrazovat i RegioShuttle RS1.
RB26 bude nadále provozována dieslovými, protože nabíjení v současnosti neumožňuje.