Společnost Siemens vyhrála zakázku na osmnáct třívozových elektrických jednotek pro DB Regio. Vlaky nasadí státní dopravce v provozním souboru Lužice, který pokrývá provoz v části Saska a Braniborska.
Kontrakt oznámila společnost DB Regio v tiskové zprávě. Zakázku na provoz vlaků získala DB Regio od dopravního svazu Berlín – Braniborsko (Verkehrsverbund Berlin-Brandenburg – VBB), který soutěž organizoval z pověření spolkové země Braniborsko a dopravního svazu v Lipsku.
Třívozové jednotky mají kapacitu 180 sedících cestujících, jsou plně bezbariérové. Siemens je vybaví standardně podle požadavků objednatelů například Wi-Fi, klimatizací či elektrickými zásuvkami. Novinkou pro cestování vlakem jsou stanice pro dobíjení elektrokol nebo bezdrátové nabíjení telefonů umístěné ve stolcích. „Je to způsob, jak do vlaků přilákat ještě více lidí než dosud,“ řekl Joachim Trettin z DB Regio.
Pro Siemens jde o další objednávku na jednotky Mireo, podle tiskové zprávy počet těchto jednotek stoupne už na téměř 180.
DB Regio je nasadí na tyto linky:
RB11 Frankfurt nad Odrou – Chotěbuz – Finsterwalde – Falkenberg (Elster)
RB49 Chotěbuz – Ruhland – Elsterwerda-Biehla – Falkenberg (Elster)
RE10 Frankfurt nad Odrou – Chotěbuz – Falkenberg (Elster) – Eilenburg – Lipsko
RE10V Chotěbuz – Lipsko
RE13 Chotěbuz – Senftenberg – Elsterwerda

180 objednávek na vlak který ještě není na světě, je dosti interesantní. Respektive v prototypech je, ale prozatím v interní testovací fázi.
Kolo na baterky, auto na baterky, vlaky na baterky, MHD na baterky … a pak vypadne elektřina a zdegenerovaní lidi raději nevylezou ani ven z domu. 😀
jak kdo, někteší nastartujopu generátor a jedou dál :-))
Proziravi mají vlastní výrobnu s úložištěm.
motorka na benzin ,auto na naftu, vlaky na naftu, MHD na naftu .. a pak dojde ropa a zdegenerovaní lidi raději nevylezou ani ven z domu. 🙂
Ještě že nemám auto ani na baterky, ani na naftu, ale na ethanol. To snad nedojde 😁
To, že dojde ropa je ve střednědobém horizontu podstatně méně pravděpodobné než výpadek elektřiny.
Stačí omezení dodávek. Jako v roce 1973.
Nevstoupíš dvakrát do stejné řeky. OPEC už dávno není co býval.
Jste si jistý, že bez elektřiny natankujete?
Byl by to problém, ale šlo by to. Elektrifikace IAD je nesmysl.
Výpadek elektřiny ale věci na baterky nezastaví (na rozdíl od těch, které baterky nemají).
Při posledním velkém blackoutu na severu USA v roce 2003 se podařilo nahodit síť zpátky do provozu za dva dny.
Obecně neexistuje důvod, proč by to mělo trvat dýl, i při hodně masivním výpadku sítě.
Myslel jsem samozřejmě „těch elektrických věcí, které baterky nemají“.
Traktor na naftu. A kdo nepravocal na poli s motykou, ať se neodváží kritizovat pluh.
ropa nám pravidelně dochází už asi posledních 40 let