Auta a zase auta. Železnice se v programu vlády krčí v pozadí, v ohrožení jsou VRT i výhody pro elektromobily
Dálnice D6 u Hořoviček v září 2025. Foto: Jan Banán Svoboda

Vláda chce přesunout zisky z pokut z městských radarů do státní kasy.
Za mne je prohlášení rozumné i co se týká železnice, chybí mi tam jen postupne omezování neekonomických lokálek.
D43[ I/73) zase odsunuta?
Začátek výstavby Lysice -Svitávka se neustále posunuje.
Utěšuji se pouze tím, že tato šesti koalice nemůže mít dlouhou životnost.
4 roky pokud nevyhraje znovu.
Myslíte, že politicky nezkušení Motoristé s dosti pochybnými členy a SPD se všemi těmi ještě více extrémistickými přívěšky vydrží 4 roky Babišovi přikyvovat?
country for the future 😂😂
Jo takže místo toho, aby se tu investovalo do něčeho, co tuhle zemi posune konečně do 21. století. Co pomůže řešit nejen dopravu, ale také bytovou krizi se tu budeme lopotit po přeplněných tratích z dob Rakouska-Uherska? Bože opět se ukazuje jak katastrofální důsledky mělo naše odtržení.
dokud je na MD sefem Sosna (a slabi ministri (jako Barta, Dobes, Stanjura, Prachar, Tok, Havlicek)), tak je uplne jedno, co je v nejakem programovem prohlaseni vlady
Bylo by dobré, kdyby se babišovné vztahovalo i na MHD. Stejně to v menších městech jde jako objednávka kraje, kde to taky platí.
Jinak já bych to celé nepřeceňoval. Jednak vládní prohlášení je prostě takové slohové cvičení, které je obvyklé sepsat. Za druhé, ohledně VRT je nyní spíš podstatné, jestli to „tlumení přípravy“ je myšleno spíš jako „nepovažujeme to za hlavní prioritu“, nebo někdo má skutečně v úmyslu přímo zastavovat rozběhnutou přípravu, nedělat výkupy, nepracovat na ZÚR, projektování apod. Pokud je to psané „realizační optikou“, tj. řešíme se (ne)bude přímo stavět, tak je pravda, že ještě jedno volební období ty VRT „v mašličkách“ nebudou, takže je to relativně neškodné. Třetí kolej na koridoru, pominu-li pár konkrétních lokalit, samozřejmě neprojde, mnohde to ani není… Číst vice »
200 km/h na úseku Úvaly – Poříčany?!? Přes Český Brod to nehrozí a krom toho by to znamenalo snížení kapacity, takže budíček, takhle tedy opravdu NE a to nejen tady.
Nenapsal jsem 200 zde, ale víc než 140 teda ano. 🙂
Oni maji VRT stejne zpozdneni a bohuzel se to celé uchopilo stylem, vyhovíme všem, takze jsou zbytečně drahé. A na to nemáme. VRT ano, ale jen pateřní směry a analýzu úspor. Architektonicke studie mostu na venkově apod. hoďme do koše.
„Například návrh dostat příjem z pokut z radarů měřících rychlost do státní kasy namísto městských.“
To je ovšem zcela správně. Skončí tím dohady, jestli jsou radary zřizovány opravdu kvůli bezpečnosti, nebo „rejžování“.
Ano, ale pořád to pořízení město musí platit ze svého.
Právě tím pak vznikne jistota, že jsou radary zřizovány právě tam, kde město cítí, že je nějaký bezpečností problém, který stojí za ty peníze.
A jak to je na dálnicích? Tam to zaplatí ŘSD a příjmy jdou do spádové obce?
jenze mesto narozdil od statu ma zajem aspon na nejake bezpecnosti ve svem meste
Říčany by mohly vyprávět…
TVL. To uz jsem tu četl před 8 lety. Taky mohli vymyslet něco nového.
ANO 😁😁😁.
Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží. Jestli chce většina obyvatel tohle, ať se to děje. Děti těch, kteří přemýšlí dále než k další výplatě se budou mít dobře, děti těch, kteří hýkají nad programy Babiše, Pitomia a motoristů se budou mít stejně špatně ne-li hůř. Takhle to má asi být…
Když to shrnu, tak budoucí šestikoalice (ANO-MOTO-SPD-Trik-Svob-PRO) plánuje jen dokončit to, co už započala současná vláda. A nic nového začínat nebudou, pouze si do státního rozpočtu přesunou příjmy měst z pokut (kterým tyto příjmy budou chybět např. na údržbu místních komunikací či investice do parkovišť, takže si to budou muset kompenzovat zdražením parkování ve městech).
Na druhou stranu, když čtete články, kolik peněz se hromadí na účtech měst, které nejsou města schopna utratit a stát má pro změnu opačný problém, pak je v tom přerozdělováním mechanismu něco špatně.
To není pravda, že města nejsou schopna to utratit. Právě naopak, ta města a obce musí peníze takhle šetřit kvůli tomu, jaká jsou pro ně rozpočtová pravidla – musí si našetřit, aby mohla dostat půjčku nebo dotaci. Tohle neukazuje na to, že by bylo špatně přerozdělování, špatně jsou rozpočtová pravidla.
Brzda VRT hrozí nejen odložením rychlé udržitelné mobility napříč zemi, ale katastrofální dopad hrozí příměstské dopravě, jejíž rozvoj zejména v Praze limituje už dnes přeplněnost současných tratí. Nemluvě o vynuceném zpomalování rychlejších vlaků.
Strany, které zpochybňují VRT, získaly 13 % hlasů, nicméně obě budou ve vládě a v této oblasti uspěly v koaličním vyjednávání s technickým nesmyslem o zvyšování rychlosti na 200 km/h a přikládání 3. koleje.
uspeli diky antiVRTkari Havlickovi
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-do-poslanecke-snemovny-ceske-tgv-v-ohrozeni-babis-s-havlickem-se-na-rychlovlacich-neshodnou-283130
Ten program je ok, maji 4 roky, za to stihnou tak leda sehnat peníze na to, co je připravený…a zde ma ŘSD obrovskou výhodu.
Akorát u ty železnice moc nevidím, že nejvic investic půjde na rekonstrukce nádražních budov
Kdo tam napsal to o přidání třetí koleje? To se nikdy nepodaří (nejen kvůli NIMBY) a je to hovadina z hlediska kapacity oproti přidání rovnou dvou kolejí a to nejlépe jinou trasou. S tímhle mají opravdoví drážní plánovací pracovat, jo?
podekujte ZESNADu. Nesmysl non plus ultra
Tady to vypada, jak kdyby ty doposud prosazovane plany stavby VRT byly realisticke….
Nebyly. Jedine realisticke byly ucty za plany.
Moravska Brana, Jizni Morava a vyjezdy z Prahy byly realisticke. Kdyz je ted zariznou tak oddali jejich realizaci ne o 4, ale minimalne o 10 let.
U Moravske Brany jedina realisticka vec byla odlozeni dluhonickeho presmyku do doby azbudevrt – cili na furt.
vsechny uvazovane VRT jsou realisticke. Otaznik by mohl byt napr. nad Praha – Strakonice – Pasau, ale tu nema v planech nikdo
Vypadá to rozumně.
Neblbni. Návrat do 90.let.
Návrat do devadesátek je přesně to, o čem sní obrovská část české populace.
Jiste. Svobodny obcan a kapitalismus.
Nekteri spis do osmdesatek, kde gerontni papalas vladl vsemu a vsem.
On je to u spousty lidí návrat do doby svého mládí. Takže u některých jsou to devadesátky, u některých komunismus…
„Rozšíříme elektrifikaci železnice, rozšíříme stávající železniční síť i o třetí kolej na nejvytíženějších úsecích hlavních koridorů.“
Zase ta obsese třetí kolejí (a ne – kdyby už – třetí a čtvrtou), která nese úskalí, kdy v danou chvíli je pro jeden ze dvou směrů tak jako tak použitelná jen jedna kolej.
Nemluvě o tom, jak se na ta která místa ta 3. kolej vejde. 🙂
To vypadá zcela dle předvolebních očekávání: prioritou dálnice, (ruská) ropa a slevy pro důchodce, naopak zaříznutá příprava VRT a ještě větší upozadění aktivní mobility. K tomu nějaké povinné obecné fráze o zářivé budoucnosti.
Na železnici budeme rádi, když budou peníze na cyklickou obnovu hlavních tratí a možná na nějaké prosté elektrizace, pokud přispěje nenáviděná EU.
Jedina ruska ropa v regionu je v rafinerii v Bratislave. A i ta zvysuje nakup ropy z ropovodu Adria, jak to jen jde (Chorvatum se nijak zblast nechce uvolnit kapacitu v pristavnich terminalech)
Jen pro informaci: v ceskych produktovodech s benzinem a naftou je cca 20 procent obeho z bratislavske rafinerie.
Hodně dálnic? A proč ne? Měli bysme se už probudit ze zlého snu, že buď auta a potírání železnic, nebo podpora železnice a žádné dálnice. Potřeba je obojí.
K vyváženosti podpory obou tipů dopravy má ale tohle prohlášení daleko. Za důležitou považuji zmínku o železnici na Kladno a na letiště (vlastně dvakrát), ale už takové Brno-Přerov je vlastně zmíněno jen v náznaku – je to “hlavní koridor” nebo ne?
Protože pak kvůli husté síti předimenzovaných liniových staveb nezbude v této zemi prostor na to se třeba jít někam projít.
Nevím, z jakého zlého snu se teda chcete probouzet. Podpora železnic a žádné dálnice tu nikdy nebylo, takže potírání železnic a podpora aut z tohoto návrhu mi jako žádná změna k lepšímu nepřijde, leda k horšímu (ani doteď to nebylo vyvážené). Kolik kapacity se postavilo na železnici a kolik na silnicích za poslední dekády?
Koridory nepridaly vyrazne kapacity?
naopak ubraly. jednak likvidaci predjizdnych koleji, jednak nahradou releovek „modernimi“ stavedly AZD ESA
Takže si to shrňme: – Dálnice: dokončíme to, co už ostatní začali. – 200 km/h na koridorech: nereálné v tomto volebním období. Ani dva nejlépe připravené úseky (Choceň-Pardubice, Brno-Břeclav) nemá SŽ připravené k realizaci, ten druhý má navíc hodně regionální dopravy. Žádný jiný úsek na to nemá směrové poměry, max. dva kratičké úseky Mlčechvosty-Citov a Hrobce-Lovosice, následované propadem na 110-120. – Třetí kolej: nereálné a ekonomicky neúnosné tam, kde by to bylo nejvíc potřeba. – Nová překladiště: musí chtít soukromý investor. V aktuální tržní situaci nereálné. – Oživit železniční cargo: nejde bez uvolnění kapacity díky VRT. – Plzeň-Domažlice-Furth: SŽ nestíhá… Číst vice »
Elektrizací u Velenic samozřejmě myšlen úsek z Veselí nad Lužnicí, protože o ten jde.
Na Velenice uz běží soutěž.
Zákon č. 1: #nejde, #nepomůže to ničemu
Můžeme ještě považovat za úspěch, že tam nenapsali přidání třetí kolejnice…
Do dnešního dne jsem věřil, že slovenská cesta se nás netýká. Teď už vidím, že dopadneme nejspíš úplně stejně, rozpočet na železniční infrastrukturu se bude krátit a těch pár korun se nacpe do koridoru…
Železnice bude náš nejmenší problém 😁
Dokud bude stav takový, že kapacitu tratí okolo měst zvětší části obsadí dotované příměstské vlaky, proložené dotovanými rychlíky, tak nebude důvod investovat do železnice.
Pokud budou prioritou kapacitní nedotavané dálkové vlaky a nákladní doprava, tak bude SŽ mít vyšší příjem z poplatků za dopravní cestu a efektivněji využité tratě a bude zájem o investice do kapacity a o nákladní dopravu na železnici.
To by měla být jednoznačně naše priorita, aby nám na železnici nepřekážely nějaké osobní vlaky a rychlíky.
Zcela jednoznacne. Neni duvod, aby si na sebe zeleznicni infra sama nevydelala ciste na komercnim zaklade.
Máte naprostou pravdu, české železnice by měly být plně zprivatizované a fungovat jako ty v USA a Kanadě (samozřejmě kromě těch dotovaných jako komunistický Severovýchodní koridor, CAHSR apod.)
Dál bychom se měli zaměřit na chodníky, které by si na sebe také měly vydělávat čistě na komerčním základě.
Ta severoamericka silne komercni zeleznice ma v nakladni doprave dvojnasobny modal split oproti EU…. Schvalne, co je ekologictejsi….
Jeste jednou: zeleznice v severnu Americe ma v nakladni doprave dvojnasobny modal split oproti EU. Co je ekologictejsi? Po vsech strankach dotovana zeleznice preplnena osobnimi vlaky nebo zeleznice nedotovana za to prepravujici tuny nakladu.
A to odhadujete (i když se budou provádět vámi navržené změny) cirka kdy, začátkem příštího století nebo už koncem tohoto? Protože za mně to číselně může vycházet jen když se udělají tak asi 10 let „investiční prázdniny“ ale na konci takového období už to bude pomalu nesjízdné…
Severoamericka zeleznice v nakladni doprave dvojnasobny modal split oproti EU….
Takže místo vysokorychlostní železnice budeme mít „rychlost 200 km/hod, a to na úsecích v délce min. 70 km.“ Jinými slovy se dokončí trať Přerov-Brno a na další roky je vystaráno. Konec konců, pan předseda Babiš napsal, že o VRT sní, ne že ji postaví ….
Spíše myslel Praha-Budějovice
no kdyby se tím myslelo, že alespoň zahájí, natož dokončí, celou trať Přerov-Brno do konce volebního období, tak by to byl naopak úspěch. Já se obávám, že do těch 70km počítají i stávající úseky na 4.koridoru a Ejpovice.
Úspěch bude, když na konci volebního období v roce 2029 bude trať Brno – Přerov rozestavěná v celé trase. Dokončení celé trasy do roku 2029 není reálný.
Jenže Brno-Přerov má být podle plánů dokončeno až v roce 2033, a to posledním úsekem z Brna do Blažovic – takže ano, rok 2029 je tedy opravdu nereálný.
A ještě možná triky „až 200 pro klopidlo“…
Ten je rád, že je rád. Geront.
Lid je zdrojem veškeré státní moci
Cetl jste Ustavu? Tam je definice delby moci do trech vetvi. Jste-li presvedcen,ze se nekdo snazi tuto delbu prekonat, snazte se sve presvedceni dostat k Ustavnimu soudu. Zakonnou cestou, pochopitelne.
A vůl lidu má velkou sílu.
Zavidim Polakum ze dopravni politiku nemaji zatizenou zadnou ideologii. Delaji co je potreba a to i napric rozdilnymi vladami. Takze zacnou stavet VRT sit a centralni letiste. A my se zas budem za 4 roky vlady populistickych tiktokeru divit, jaktoze nam utekli o mile.
Ochraně jiných oprávněných zájmů než je doprava říkáte ideologie? Není to spíš Vaše ideologie, že nevidíte žádné jiné?
Když tak víte kdo je jak v dopravě zatížen ideologií, napište prosím, jak to mají Švýcaři.
Tak to Polsko málo sledujete. Zrovna současná vláda v čele s Tuskem je velkým nepřítelem CPK. Stejně tak torpédovali průplav přes Viselskou kosu, když byli ještě v opozici.
Njn. Tusk a spol je levice. Cili budujeme zelene a mus*ikulturni svetle zitrky.
Vypadá, že toho tam mají víc proželezničního než končící vláda. Dálnic se kvůli nedostatku peněz z EU určitě tolik nepostaví, to je čirá fantazie. A k poslednímu bodu, pokud nebudou stavět cyklostezky a cyklotrasy na žel. tratích, tak za mě OK.
Jak to ctu: „nemame ani floka, ale prodame to jako ideologicky uspech. Mohli bychom vybrat vic penez, ale po nas bude spalena zeme a to uz neni nas problem.“
I tech par gresli za pokuty nenechaji obcim a budou tim chtit lepit sfdi.
Příjem z radarů do státního rozpočtu… Kdyby se jen toto prosadilo! Konečně by se stavěly radary tam kde to dává smysl bezpečnostní a ne jako v současnosti – kdy je to spíš forma místních poplatků za průjezd.
Pokud se to prosadí, nebude radar nikde, protože nikdo nebude mít motivaci administrovat pokuty. A jezdit se tu bude hůř než někde na východě…
A proto si to tam asi Motoristi prosadili.
Tak když máte problém držet ručičku na rychlosti která je zrovna povolená tak si hold zaplatíte.
Mě jsou nějaké radary buřt, kde je 50 jedu 50,kde je 70 jedu 70.
Pokud budou lidi jezdit jak mají, nevybere se ani koruna 😄
Spousta radarů je ráda, že je je trochu v plusu. První rok po zřízení výběr jak když obec objevila ropu a po čase si řidiči zvyknou a většina začne u radaru dodržovat rychlost a příjmy jdou dolů.
Doufáte, že stát bude na výběr pokut rezignovat?
Ale ten radar musí někdo koupit, zaplatit, a v současnosti to dělá obec a doufá, že se ji aspoň část nákladů vrátí…
Nikoliv, v tuto chvíli pořizují obce radary s jednoznačným záměrem vydělat, ne zajistit bezpečnost. Takže osazují místa kde je příjem, ne kde je třeba řešit bezpečnost. Tedy pokud nebudou osazovat radary, utrpí jejich příjem (a rovněž tak příjem spřátelných firem), ale bezpečnost zůstane stejná.
Bude-li příjemcem pokut stát, konečně třeba budou radary tam kde dávají smysl.
Obce provozy radaru prenechavaji soukromym firmam…..
Ale takhle to úplně nefunguje, z osobní zkušenosti jsou radary drahý špás. Musí se zaplatit úředníci a pronájem samotného systému taky není zadarmo. Příjmy z pokut to tak akorát kryjí (můžou být samozřejmě někde výjimky, kde příjmy zásadně převyšují, ale o žádné přímo nevím). Naopak často obec na úsekovém měření prodělává a bere to jako investici do bezpečnějšího a klidnějšího provozu
Ono to dává smysl i v těch městech. Sorry ale mě je fakt, jestli platím pokutu státu, nebo nějaké obci. Kdo ty obce dotuje? Stát. Je to prostě jeden erár.
Povede to k tomu, že za pár let místo radarů začnou obce stavět užší silnice, ostrůvky a zpomalovací prahy, protože nákladově jsou s radarem na stejno ale provozně nestojí nic.
Poslední odstavec zní jak z nějaké země někde z východu. No krásně se tam posouváme 👎
Je na čase si přiznat, že jsme země někde z Východu.
to uz 30 let
Proc? Jednotlive druhy dopravy se hodi na neco jineho a vajemne se doplnuji. Nezijeme v dobe C.K monarchie, ktera tlacila pobidkami stavby zeleznic kudykoliv kamkoliv. Mnohdy zeleznic, ktere si ani v dobe pred automobily na sebe nevydelaly.
a dalnice si vydelaji? lol
Počkal bych dva roky až bude mít Babiš ty ohromný miliardy co chce získat kdoví jak :-) :-)
Vláda národní zrady a hanby.
Mno, staci, kdyz bude konecne vlada, ktera pravidelne neseka nekolikasetmiliardove sekery v rozpoctu. Zvlaste ne tehdy, kdyz k tomu neni zadny duvod.
Rozkopeme stavajici koridory misto staveb alternativnich tras? Rozumim tomu spravne? To vypada na kolaps zeleznice…
Ale kulovy. Zadnou novou rozkopavku koridoru delat nebudou. To co tam maji jako 70 km na 200km/h, tak to je v podstate dotahnuti rozdelanych staveb Brno-Prerov, Plzen-Domazlice a tunel u Budejic.
Pridani koleji = rozdelana modernizace pravobrezky.
Pripravu cehokoliv dalsiho utlumi nebo zariznou.
Zajímalo by mě, jak se chtějí soustředit na modernizaci stávajících koridorů na 200, protože kromě pár jasných případů to nic moc neřeší (problém je kapacita, ne rychlost) a nebo by to v daném úseku bylo stejně náročné jako postavit tu VRTku. Jo a líbí se mi že jediná zmínka o cyklodopravě je ta, že ji nikdo rozhodně nebude protěžovat, to je čirá esence motorismu 🙂
To je psaný text. Nic z toho nikdo prakticky realizovat nemusí. Klidně tam mohl být i plán na tunel k moři.
Brzo začnou docházet peníze
Jsem ochoten se vsadit, že neuvidíme žádný upgrade koridoru na 200. Jak už psali jiní, sfoukne se to díky pár už naplánovaným stavbám, jako Brno-Přerov a Plzeň-Domažlice.
„Nebudeme protežovat žádný dopravní mód, včetně cyklistické dopravy, na úkor jiných.“
-uff, tak to jsem si v Česku vážně oddych, že to tak dopadlo lol
“Srovnáme podmínky pro elektromobily a klasická vozidla, včetně dálničních známek, a zmrazíme jejich cenu i související poplatky pro osobní dopravu” Chapu spravne, ze kdyz jsme konecne dospeli k nejakemu jasnemu systemu kazdorocniho zdrazeni znamky, tak to zase zrusime a znamka bude zase stat x let stejne? Jako proboha proc? Naklady na vlastnictvi auta jsou nasobne vyssi nez nejaka pitoma znamka, to “nasi lidi” usetri beztak uplny prd a zrusi se konecne nejakej rozumne fungujici pravidlo. U nas proste neexistuje zadna vize kam se dostat za vic nez 4 roky do dalsich voleb. Tezko pak muzeme obstat ve vyspelem svete, kdyz… Číst vice »
Být ve vyspělém světě neznamená nutnost neustále zdražovat dálniční známku. Nebo je snad Německo rozvojová země, kde je na dálnicích, dokonce s neomezenou rychlostí, eldorádo?
Němci ale mají docela velkou silniční daň která u nás není.
V Německu soukromé osoby (řidiči osobních aut) neplatí žádný poplatek za používání silnic ani dálnic. Osobní auta (vozidla do 3,5 tuny) zdarma, žádné mýtné.
Nemáte pravdu – Německo dálnice financuje nepřímo z daní, přinejmenším ze spotřební daně PHM.
Není to mýtné, ale zadarmo to také není.
Platí silniční daň za auto, což je snazší na výběr. Nevím, jestli tomu říkáte poplatek.
Hlavne ji maji hustou tam, kde je vysoka hustota osidleni. Obecne Nemecko ma vyssi hustotu osidleni nez CR.
Nemeli nahodou v Nemecku silnicni dan a kvuli tomu problem se zavedenim poplatku kvuli tomu, ze se EU nelibilo, ze by platili fakticky jen cizinci? O rychlosti tady diskuze vubec nebyla a s neomezenou rozhodne problem nemam. Ale treba takovy Rakousko taky kazdorocne tu znamku zdrazuje. Ja fakt nevim proc to je jako problem, ta dalnicni znamka je v nakladech na auto nula nula prd.
Německo má Kraftfahrzeugsteuer – v podstatě „daň z vlastnictví motorového vozidla“ . Počítá se podle objemu – odstupňováno po 100cm3 a emisí CO2 a platí se za kalendářní rok.
Všichni takovou nulovou vizi nemají (to by se teď nemuselo nic měnit), nicméně tuto vládu budou tvořit tři populistické subjekty, takže to bohužel není překvapivé. Tak snad do dalších voleb se naše společnost trochu posune.
Dostáváte tedy slušnou sodu p. kolego… to se tu slítá půlka Agrogertu nebo co?
Naši lidi na to hodně nadávají. Nezbyde dost na chlast.
Wow, úseky železnice na 200kmh v délce minimálně 70km?? Jako celkově, nebo každý úsek? Už to první není snadná věc, to druhé mi příjde totálně nereálné…
I kdyby celkově, tak nic nového zásadního nenapsali. Na 200 se staví Brno – Přerov, a mluví se se už o zrychlení Brno – Břeclav, takže 70 km celkem zvládnou hravě.
Celé mi to připadá, ze tam napsali jen to co už běží a je šance, že za čtyři roky to bude hotové.
S tím, že Brno-Břeclav má pořád ještě nějaké úrovňové přejezdy, a až po Šakvice je tam docela slušná zastávková regionálka, takže 200 km/h může dělat kapacitní problém.
A je to řešení zbytečného problému který odpadne při stavbě VRT. Pokud teda bude v geologicky blízké době…
P.S. asi by šla 200ka mezi Vranovicema a Břeclaví… tam už přejezdy nezůstaly, a frekvence o něco klesá…
Mezi Brnem a Břeclaví zůstal jediný přejezd P6795 (Starovičky). Co mám informaci, tak rychlost 200 se projednává jen v úseku Rakvice-Břeclav, kde je ten regionální provoz menší.
Nikdo nečeká, že se to stane 😁 Někde slyšeli o 200kmh, tak to tam dali.
Je se spíš těším až se jednoho dne začnou objevovat ty třetí koleje.
Jestli zvládnou Kladno a letiště do 2029, tak je snad budu i volit.
Termín 2029 pro letiště je nereálný už dnes, i Praha říká 2030, a to se pořád bavíme o osekané variantě z Veleslavína, ne z Masaryčky.
Pardubice jsou hotové.Česká Třebová,Hradec Králové,Ostrava 😉
Zastavení přípravy VRT je naprosto ostudné rozhodnutí. Naštěstí je nějaké programové prohlášení jen cár papíru a záleží hlavně na tom, pro co se zrovna nadchne Babiš.
O zastavení přípravy se tam nikde nepíše. Priorita to ale asi nebude.
Tak priorita to nebyla ani v tomto volebním období, když se nevykupují pozemky a termín zahájení se posunul o dva roky.
Tak v tom případě je to programové prohlášení ta lepší varianta.
VRT důchodce moc neosloví.
Nastupuje vláda jednoho muže.
Domnívám se, že VRT je pro běžnou veřejnost pořád spíš vzdálenější budoucnost, takže nějaký zpomalení přípravy a odsunutí realizace žádný zásadní negativní reakce nevyvolá.
To nevyvolá, ale země má být pro budoucnoust ne pro důchodce a geronty.
Dotovaný šinkanzen do Brna přínos pro ekonomiku nemá, naopak, byla by to jen černá díra na utrácení veřejných peněz. Provozně a samozřejmě zejména investičně zcela mimo ekonomickou realitu tohoto státu.
Nová trať na 160 by byla ok?
A nevsiml jste si nahodou, ze ti geronti casto pracuji, plati dane, mj. na neskutecne prebujela studia mladych generaci, ktere sedi ve skole az nekam do 30 let?
„Usilujeme o vyvážený rozvoj všech druhů dopravy. Nebudeme protežovat žádný dopravní mód, včetně cyklistické dopravy, na úkor jiných. “ Tohle je paradox – skutečně vyvážený rozvoj by se Motoristům ani trochu nelíbil
Já myslím, že pan Bc. MBA může být spoko. 4 roky po něm nebude nikdo nic chtít.
Tak on po něm nikdo nic nechce prakticky hned od doby co nastoupil.
Úplně stačí VRT Střední Čechy a Polabí , na 200 část Pardubice – Olomouc a 2 kolejka od Chocně do HK a dál ..
A dotáhnout směr Liberec , je to trapné , když v tom městě není ani elektrická trakce .
Tak hlavně žádnou ideologii.
Ano, včetně té automobilové 😉
Ano, hlavně ne tu gumokolní
To bude mit velky fanda zeleznice Bednarik radost. A EU nam na dalnice neda nic.
Bednárik ať si hledí zejména katastrofálního stavu slovenských železnic. A jestli u toho bude mít radost tak nechť je mu přáno. S radostí jde práce každému líp od ruky.
Víte o tom že je to jedno z jmen o kterém se mluví jako o ministru dopravy?
Kľudne si ho berte.
Čo ho niekedy počúvam, tak je pekne mimo. Ak odíde zo ŽSR, žiadna škoda nebude.
Nechapu, proc nam musi delat ministry cizinci, zvlast paradoxni je, ze ministr bude za SPD, jejiz existence je na tazeni proti cizincum postavena …
Tak ale ministry za SPD nominoval Babis, borci v SPD ani poradne nevi kdo to je. Tak co byste od toho mohl cekat za zazraky. Okamura si dozije posledni obdobi a pak zalozi novou stranu, SPD je mrtvy.
Výborně, v podstatě jen přebrali vše od končící vlády a tváří se jako by se předchozí roky vůbec nestavělo a jsou to spasitelé světa. Brát si zásluhy za přestavení MÚK Brno jih nebo stavby s dokončením v roce 2027, které se již začaly stavět, takže nová vláda s nimi nemá nic společného, je fakt ukázkový politický kousek. Proč tohle musí dělat každý politik? Jen doufám, že jakákoli vláda chápe, že investováním i do jiných forem dopravy než IAD, se jejich cesta autem zrychlí. Nebo to chtějí dotáhnout až na úroveň USA, kde každý (kromě pár výjimek ve velkých městech) musí… Číst vice »
A kde tam vidíte, že by bylo něco o zásluhovosti? A z čeho konkrétně vyplývá, že by se za předchozí vlády nic nestávalo? Je tam napsáno, že se dokončí to, co se staví a bude se dále pokračovat. Vždyť to je žádoucí, ne?
Dávat si do programu projekty již stavěné nebo těsně před zahájením je fakt vrchol populismu. Pro neznalého to pak vypadá, že se jim podařilo postavit x kilometrů dálnic, i když s nimi nemají nic společného. Navíc je snad jasné, že postaví již rozestavěné stavby. Proč by je jako najednou zastavili? Spíš si do toho programu měli napsat, že budou nadále připravovat a stavět základní síť dálnic, a jaké dálnice jsou prioritní.
A to jako vše v čem pokračovala Fialova vláda a co se připravovalo za předchozích vlád , (např Pražský okruh byl naplánován, připravuje se a staví desítky let) mají zastavit, zakonzervovat vzít tužku a mapu na nakreslit nové komunikace? a začít stavět na zelené louce. Vaše diskuse svědčí o úrovni osoby rozumu mdlého.
Samozřejmě, že nemají zastavit již zahájené stavby. Neměli si to psát do programu vlády. To je vše. To je jako kdyby se do programu napsali, že budou nadále vybírat daně – to je snad samozřejmost.
Hele,jsem dalek toho být Babišův fanda,ale kdyby to v programu neměli,tak tu vyjadřuješ obavy, že to nehodlají dostavět. To, že to tam mají není nic proti ničemu, ostatně předchozí programová prohlášení byla koncipována stejně.
Napiš rovnou,že ti budoucí pravděpodobná vláda nevoní,a bude to srozumitelné. Mi taky ne.
Moc se těším na trať na letiště a do Kladna v roce 2029
Jinak, pokud nastupující vláda zastaví přípravu VRT, tak budeme mít déjavu 1. pol minulé dekády, kdy EU výrazně finančně podporovala dálnice, ale my neměli připravené projekty
Pokud chtějí stihnout železnici na Kladno a na letiště, tak by museli začít nejpozději včera. Teď se akorát modlit ať Babišova náklonost k VRT prorazí tyto nesmyslné nápady jako přerušení přípravy VRT. X miliard se do nich již investovalo, jen aby se teď zastavili a třeba za 20 let znovu obnovovali jejich přípravu (samozřejmě mnohokrát dráž a ještě bez finanční pomoci EU).
Povedal by som, že projekty VRT kde máte dohody s Nemcami resp. financovanie z Bruselu, tak tam príprava bude bežať aj naďalej.
Napríklad z CEF ste dostali peniaze na prípravu VRT Praha – Brno.
To už nikto rušiť nebude.
Příprava bez realizace tak trochu k ničemu
Jediné co by se SNAD sneslo z (po)zastavení VRT je Brno-Hustopeče, ne že by to nebylo potřeba vůbec ale přecejen ta priorita nebyla, spočívalo to hlavně v tom že tam byla asi nejdál příprava…
Nejvíc tlačí Moravská brána kvůli kapacitě a Střední čechy kvůli jednak kapacitě druhak obejití nejhoršího úseku Vysočiny (Světlá)…
Sosna se SUDOPem radi budou „aktualizovat“ studie…
Kupka sliboval 2030 na letiste, ale modří už ví, že 2032 to bude cajk.
Přijde mi, že ty konkrétní stavby, které tam jsou zmíněny, tak už se buď staví, či už jsou těsně před zahájením, snad kromě D3. Takže to je vlastně jen seznam populistických kroků a pár prohlášení, na který se mohou odkazovat, že jak jsou dobří. Protože tam toho není moc co zkazit. Žádná koncepce, žádný rozvoj plánovaný, prostě nic konkrétního.
Ono je to těžké, většina plánovaných staveb má začínat v magický rok 28 a tak další už by se stejně do následujícího roku nevešly. 😀
Je vcelku běžné, že programové prohlášení obsahuje dokončení rozestavěných staveb. Ale co je na tom populistického, to mi tedy není zřejmé.
Řekl bych, že tak 90 % populace se o novou infrastrukturu nezajímá, a pokud ano, tak jen v okolí svého obydlí. Takže pokud politik něco slíbí, co je z minulé vlády připraveno na stříbrném podnosu, a za nové vlády se to jen zprovozní, neznalý člověk si pomyslí, že sliby vlády byly dodrženy. To se tak většinou neděje a ten neznalý člověk nyní nové vládě věří . I když fakticky nová vláda s projektem nemá skoro nic společného. Takže ano, je to populismus, politici holt ví co dělají.
„Kompletně hotové bude rovněž rozšíření D1 na křížení Brno-jih. Stejně tak bude hotová D35 až do Mohelnice. Do roku 2027 povede D3 přes celé jižní Čechy až po napojení s Rakouskem.“
To se to slibuje, když tyto projekty současná vláda už dávno rozjela (a zastavoval by je jen hlupák).
A psal jste to i o minulé vládě, která slibovala něco obdobného?
Vy asi nechápete princip plánování liniových staveb, ne vláda poslední, ale je to daleko delší než jedno volební období.A každá vláda sklizí ovoce v podobě střihání pásek po vládách předešlých.Zastavoval Bárta, a to byl kůň stoupenců světového vůdce….jméno si dosaďte.
Jak by řekl Babiš: „Fialova vláda stříhala pásky na stavbách, které zahájila Moje vláda a Já budu stříhat pásky na stavbách, které Moje vláda té Fialově připravila“.
Takže Fiala nic neudělal 🤣
D35 až do Mohelnice je už hotová teď, to si můžou rovnou odškrtnout. Co na tom, že jen z jednoho směru, to se v dokumentu „takticky“ zamlčelo.
Které investice do železniční dopravy mají návratnost z pohledu našeho národa?
Vyjma přidání třetí koleje k Děčín-Břeclav a Ostravsko-Plzeňsko-Bavorsko?
Přípravy VRT (=projekty a výkup pozemků)?
Plus trať Praha-Kladno (ale na kterou by měl přispět Hlavní Město Praha a SČK viz analogire Most-Litvínov či Modřice-Brno).?
Nevím co myslíte návratností „z pohledu národa“, ale pro každou stavbu se nějak počítá výnosové procento….
A jestli v naší zemi holt nevyjde vedle VRT do Ústí ještě druhá do Mostu, nebo VRT objezd Přerova nebo rychlá trať někam na Náchod, tak to holt nevyjde, jsme malá země. O zaříznutí všeho se tam nepíše, spíš mám obavy aby se tím řídili…
Na Váš dotaz viz příklad – Z pohledu našeho národa nedává smysl souběh:
a) zrealizovaná investice do rychlých kolejí Benešov-Č.Budějovice (koncová stanice příliš malá aby uživila drahou investici a z ČB žádné pokračování na nějakou milionovou aglomeraci typu Vídeň) a k
b) zvažovaná investice NemaŠe
c) s částečně zrealizovaných dálnic D3 a D4.
Náš národ na to nemá (a neměl) ani investičně a ani provozně)
Jakej národ, proboha?
A ještě tu o tom, že si Češi neumí vládnout. 😀 Z pohledu národa si musím hlavně uvědomit, že nejsme ostrov. Což znamená, že jsme byli a doufejme zase budeme křižovatkou cest napříč Evropu a to jak silničních, tak železničních. Ostatně to od nás očekávají, dost dlouho marně, i naši sousedé. Ano, můžeme si hrát na dovolenkový ráj, nebo na evropskou mozkovnu, ale nesmíme zahazovat naše umístění uprostřed tepajícího dopravního systému.
Ono je hlavně nutné definovat co má karelk@seznam.cz na seznamu co “ návratné z pohledu národa“.
Zajisté tu budou samé zajímavosti…
Co je návratnost z pohledu národa = stát vloží do státního podniku milion a tento zhodnotí vklad postupným odvodem dividendy. Řekněme do 15 let odvede do státní kasy na dividendách celkem onen investovanýmilion plus 1% p.a.
Viz Lesy ČR. Viz ŘLP/LVH
Oproti tomu např. návratnost z pohledu města/regionu je např. chystaná železniční/tramvajová trať skrze Čakovice obsluhující Velkou Prahu = HMP+okresy P-V a P-Z. Do investování města/regionu není národu nic. O tom si rozhodnou místní.
To je pěkný nesmysl. Ano existují státní podniky (asi tak tři), které za příznivých podmínek něco odvedou státu (kdysi dávno odváděla i Česká pošta, že, když se posílaly dopisy), ale tohle přece nemůžete chtít po každé státní investici v úplně jiných oborech.
Jaká je dle vás návratnost investice do dálnic, kolik z nich jde dividend (ve srovnání s pořizovací cenou a údržbou/opravami)? Do všech dálnic, nevybírejte si jen něco.
to by mě moc zajímaly ty tvoje dividendy z veřejně prospěšných staveb, třeba z nemocnic nebo chodníků 😒
Tak to teda žijete v blbém národě.
? Utrácet na účet národa každoročně miliardy za pár desítek „repre sportovců/házečů klackem“ tj. doživotních nezaměstnaných a jejich servisáků a pasáků a udělat z těchto víceméně zdravých doživotní poloinvalidy by byl obdobný nesmysl jako platit NemaŠ z celonárodní kasy
pokaždé když čtu podobné nesmysly, tak jsem více a více nakloněný omezení volebího práva podle vzdělání a věku
Takže byste si představoval mít novou železnici z Prahy až do Ševětína a dál
tu současnou jednokolejku? Co to je za logiku? To je jako mít uprostřed dálnice úsek s kyvadlovým provozem.
Co se týče pokračování tak se momentálně řeší studie na modernizaci až do Lince, který už je na velmi významném železničním koridoru a lze z něj pokračovat třeba směrem do Itálie přes tou dobou již otevřený Brenner.
A náš národ na to opravdu nemá, dopravní infrastrukturu totiž platí stát z daní všech obyvatel a to i těch z jiných národů.
No hlavně aby prosperoval Agrofert a důchodci měli větší důchody. Protože kdo jiný je tu národ? A copak národ zajímá budoucnost?
Tu třetí kolej k Děčín-Břeclav budete přidávat jak? Pod zem?
Je potřeba prodrbat peníze na důchodce a aby bohatší lidi jako Babiš na úkor chudých ještě víc zbohatli.