Maximum 6 km/h. Slovensko zavádí rychlostní limit pro pohyb na chodníku
Proměna ulic v Bratislavě. Zdroj: mesto Bratislava

Novela současně zvýšila věkovou hranici pro povinné lékařské prohlídky řidičů.

Novela současně zvýšila věkovou hranici pro povinné lékařské prohlídky řidičů.
Za opakovaná porušení chodce vybodujeme a sebereme mu chodečák…:)
Cyklista má několik možností.
1) Jet pomalu
2) Jet jinudy
3) Zaplatit pokutu, pokud ho někdo bude řešit
Za mne zcela v pořádku. Cyklisté, třeba i na elektrokolech a elektrokoloběžkách na chodníky nepatří.
Z pohledu zákona je dítě i 15ti letý výrostek, který se na tom kole řítí po chodníku jako magor. Takové taky není potřeba chránit.
Rychlost také není potřeba preventivně měřit, neboť při jakémkoli střetu lze rychost určit třeba z kamerového záznamu, svědecké výpovědi, znaleckého posudku,… a k tomu následně přihlédnout.
Brzdná stopa podrážek co důkaz by se mohla zavést hned po povinném obutí všech chodců certifikovanou obuví s vyšším otěrem. Zavedeni kamer na všechny chodníky a jejich označování značkou “ chodniková kamera “ nebude jistě trvat dlouho.
Brusel bude Bratislavě závidět…
Byl byste dobrej stbák 🙂
Ono i zvednout povinné lékařské prohlídky řidičů z 65 na 70 asi úplně nepomůže bezpečnosti dopravy. Škoda jen, ze ty odebírání nedělá nějaký centrální orgán a pořád to nechávají na lokálním obvoďákovi
Na druhou stranu je známý fakt, ze nejvíc nehod má skupina úplně mladých řidičů do 25 let a seniori nad 65 jsou až druzí, navíc zhruba 135 smrtelných nehod ( z cca 450) ročně zavini řídiči do 30 let .
Podíl zavinení seniorů nad 65 let na dopravních nehodach je zhruba 15 procent a je nižší nez podil kategorie řidičů věku 45-54 kteri maji 17 procent.
Nemluvě o tom , ze rada dnešních sedmdesatniku je v lepší fyzické kondici než mladí borci bez prohlídek. Stačí si zajít do hor nebo zajet na sportovně turistický zájezdy a dívat se ..
Stačil by „dopravně-akreditovaný“ posuzující lékař. Ale zkuste to dát do zákona. Lékařská komora vás zbaští zaživa….. Obvoďáci z toho mají nemalé penízky….
Obvoďak ať udělá ty testy a pošle to někam… obvoďak nemá těm důchodcům říkat, že už jsou nebezpeční pro sebe a okolí…to vede jen ke korupci
tady vidíte, jak do dopadá, když se žádoucího vyřešení racionální věci, totiž eliminace elektrokoloběžkařů a cykloprasičů z chodníků (kde btw nemají co dělat ani u nás) zhostí LELE, tedy legislativec lempl
My se tu posmíváme jak kdybychom zapomněli, že nás čeká vláda Babiše.
Kdo může, ze Slovenska uteče pod heslem pospíchám pomalu.
Ted už můžou ze Slovenska utíkat jen rychlostí max 6kmh
Ano, utece, ale rozhodne ne po chodniku
Tak to vypadá, že už Slováci ani nemůžou vzít nohy na ramena a utéct před tímto a podobnými nesmysly 🙂
Takže když si půjde někdo zaběhat?
Nu, zřejmě a) tolerance měření rychlosti je pokud vím 3kmh takže do 9kmh je v klídku b) pokud způsobí nehodu a prokážou mu třeba 12 kmh tak „za to může“ a to je asi i celkem v pořádku, normálně nechcete na chodníku soustředit pozornost na to z které strany vás někdo porazí…
Jo, už vidím jak u případného soudu budou prokazovat, že týpek výrazně překročil maximální rychlost 6 km/h o celých 5 km/h a způsobil tím vážnou pěší nehodu kdy se poškozenému vylilo kafe.
Jakože běžec se sluchátky, případně navíc čučíci do telefonu nemůže na chodníku srazit třeba důchodce a tím mu způsobit vážná zranění? Je potřeba to zlehčovat? Chodník je od slova chodit, běhat můžete na běžecké dráze.
Běžec čučící do telefonu? Vy máte teda fantazii 🙂
Na tohle není potřeba fantazie, stačí oči.
A celá tramvaj vám zatleskala, jasný.
A že se takových případů stává… nemocnice nestíhají ty důchodce na urgentu přijímat…
Milej SYNe, kolik běžců se kdy střetlo na chodníku s chodcem? Jednou za uherský rok? A s jakými následky? Leknutí?
Sám běhám stovky kilometrů ročně po chodnících, vidím denně jednotky až desítky běžců valících si to „nebezpečnou“ rychlostí závratných 10-15kmh, a SYNe div se, nikdy jsem žádný střet neviděl. Věřím že občas k nějakému dojde, ale takový zákon vylévá s vaničkou dítě i s jeho sourozenci do třetího kolene.
Schválně, spočítejte si na ruce jedné ruky nešikovného dřevorubce, kolik takových střetů jste vy viděl.
A behat se muze vyssi rychlosti?
Pokud se při běhu nebudete pohybovat.
Tvl, já myslel že když jsem to viděl na FB stránce jednoho pochybného média tak jsem si říkal, že to je jen blbá sranda. To vám bratia naozaj je*e??
Mně se na Slovensku líbí ta schopnost řešit problémy podle pořadí naléhavosti. Se až divím, že si ústavně nezakotvili používání Gregoriánského kalendáře…
Všechno bude, nebojte.
Takze bezet nesmim…
Takže běžci budou na Slovensku porušovat zákon, kdykoliv se rozeběhnou, resp. když poběží?
Snad kdekoliv v civilizovaném světě jsem běžně viděl ve městech běžce. Holt na Slovensku je neuvidím – anebo uvidím při porušování zákona.
Slušný právní nihilismus.
Ne, bude to tak, že běžně se to bude tolerovat. A jen v případě potřeby se to vytáhne. V totalitních diktaturách je běžné, že je v podstatě všechno zakázáno, ale běžně se hodně toleruje. Kromě okamžiku, kdy je potřeba někoho potrestat – pak poslouží cokoliv. Slovensko tam spěje.
Jak bude chodec na Slovensku dobíhat autobus?
Já to tedy chápu tak, že to není pro výběr pokut za rychlost od běžců :), ale spíš jako zjednodušení určení viny v případě, že dojde k nějaké kolizi. Prostě kdo je rychlejší než 6 km/h, nese i odpovědnost za to, aby k ničemu nedošlo.
To je dost jedno, pokud to schválili jako limit 6 km/h tak tam zakázali i běhat.
Na chodníku nemáte sprintovat. Jde ale primárně o to, aby cyklista zpomalil, když míjí chodce. U nás také jezdí cyklozávodníci kolem chodců velmi rychle a ještě nadávají.
Na Slovensku to mají lepší, protože se na chodníku může jezdit legálně.
Je-li možno paragraf použít k výběru pokut, bude takto použit.
Odpovědnost má samozřejmě i při nižší rychlosti. Nemůže přece zařadit 3 km/h a vrážet do lidí.
A jak se bude rychlost chodců prokazovat, certifikovaným radarem?
Když na bruslích pojedu 3km/h, bude menší riziko střetu a menší následek, než když pojedu 30.
Ne, všichni si povinně nainstalují aplikaci, která bude měřit rychlost podle GPS a proaktivně bonzovat ty, kdo překročí 😉
Po silnici 😉
Nijak. Auotobus se nedobíhá, na autobus se čeká.
Čeká se na vlak, dobíhá se na autobus.
Je to prosté, když na Slovensku v budoucnu utíkat, tak po silnici . ..
Ale ve městě max. 50!
Působí to sice komicky, ale podle mě je to naprosto správná cesta. Chceš na kole / koloběžce / čemkoli po chodníku? OK, ale touto rychlostí.
Rozhodně mnohem lepší než různé zákazy všeho nového, předpisová ekvilibristika „do kolika kW jsi ještě chodec“, nebo vytlačování cyklistů včetně dětí mezi auta. Akorát bych teda ten limit viděl spíš na 10 km/h, ale to je detail.
A není lepší ta naše varianta, že kolo, včetně elektrokoloběžek, nemá co dělat na chodníku? Děti do 10 let bez dozoru někoho nad 15 let nesmí samy po cestách pohybovat. A soudný člověk nepoustí děti na silnice, kde je hustý provoz aut. Chodec má nějaké kW? Strašný blábol.
Jestli tohle je správná cesta, tak to se máme na co těšit s tím vedením státu u nás po vzoru Slovenska.
Nahrazovat rozum a slušné chování předpisem, to nikdy nikam nevede.
Chodec jednak nějaké watty má, jinak by to byl stojec, a zadruhé to byla právě ironie (ad elektrokoloběžky), co jste asi nepochopil. 🙂
A ne, náš model „kolo na chodník ne“ je právě úplně totálně nesmyslný. Podobnost chodce a „motorizovaného chodce“ je velká, rozdíl rychlostí malý (při dodržení limitu), potenciál způsobit vážnější zranění nevelký.
Zato cyklisti (nedejpámbu koloběžky) mezi auty, to je poukázka do rakve. A to i když už vám je 11 let. 🙂
Vy se v těch blábolech překonáváte. Tak to je správně, kolo na chodník nepatří. Jasně, zákony naruby, to by se vám líbilo a když malé dítě vběhne na chodníku těsně před cyklistu, tak co?
Víte, co to je ironie? Když se někdo o to snaží, a při tom neví, co to je.
Nevydávejte odlišný názor za blábol. Podle mě je kolo (pomalu jedoucí) na chodníku mnohem bezpečnější, než mezi auty. A kolik by se pak ušetřilo za různé cyklostezky…
Jenže ten váš odlišný názor to právě je, to je ten problém. Jasně zrušit cyklostezky a co za další nesmysl byste ještě chtěl?
Dost mimo. Proc bych na kole jezdil 6km? Normalne jezdim prumer pres 30km/h. 6km/h na kole ani jet nejde!
Přesně proto VELICE doufám že nejezdíte po chodníku…
Nebavíme se tu o stezce pro pěší a cyklisty, ale doufám že víte o tom že i tam je stanoven limit (20kmh)…
Teprve na plně dělené stezce je to bez limitu.
Jde i méně, než 6, ale chce to umět udržet balanc.
Lidi jezdí na kole, protože je asi čtyřikrát rychlejší než chůze, takže vůbec nerozumím návrhu, že by se ušetřilo za různé cyklostezky. Nebo si myslíte, že by cyklisté rádi jeli po chodníku rychlostí 6 km/h? To je přece úplný nesmysl. To už rovnou mohou jít pěšky.
Však právě, je to cesta jak číselně vyjádřit „nejezděte po chodníku, fakt ne, vyjde to nastejno jako to kolo rovnou vést“
Kdo se na to cítí, samozřejmě ať jede po silnici. Teda bavíme se o městském prostředí, takže spíš „ulici“. Někde mezi vesnicemi je to samozřejmě celkem jedno, tam je prostě jen ta silnice a aut ne zas tak moc. Ale proč někoho nutit absolvovat nějaké městské polodálniční čtyř- či vícepruhy, kruhové objezdy, popř. jednolitý proud aut v jednom pruhu a spoustu zaparkovaných v pravém… Nevidím naprosto žádný problém taková místa objet po chodníku, samozřejmě POMALU. Jakmile někde o kus vedle po té silnici pojede, popř. tam kde to má kapacitní smysl tak klidně na té cyklostezce, tak může rychlost kola… Číst vice »
Ano přesně, ale MUSELO by se skutečně pohybovat opatrně… a tu opatrnost je málokdo ochoten aplikovat, maximálně u jiných, ale když sedí na kole sám tak je primární myšlenka „já přece jedu tak akorát“ a na tacho se obvykle vůbec nedívá a pokud ano, tak mu 15kmh připadá „velmi opatrné“… a 20kmh pořád ještě „celkem v pohodě“.
U nas je cykloinfrastruktura tak nanic, ze vetsina lidi na kolech ve meste jsou zatim kuryri nebo velmi zkuseni a trenovani lidi s vysokou toleranci rizika. Ti samozrejme jezdi (statisticky, nebudou to uplne vsichni bez vyjimky) nadprumerne divoce. Je to neco jako kdyby v autech zustali jen taxikari, kuryri a par nejvetsich petrolheadu s vytunenymi sportaky, taky byste asi necekal, ze ten provoz bude klidnej.
V mistech s cykloinfrastrukturou takovou, ze v pohode jezdi rodice s detmi, seniori na nakup, atd. v pohode funguje i ta ohleduplna jizda po chodniku rozumnou rychlosti.
No to pozor. Cyklostezku takové řešení nahrazovat nemůže….
Už teď chodci neví v kterém pruhu na smíšené cyklostezce mají cárat…..
Situace kdy je potřeba udělat les značek „stezka pro pěší a cyklisty“ není o moc lepší.
V ulici můžou být vedle sebe tramvajová kolej, buspruh, pruhy pro auta(na souběžnou jízdu), cyklostezka, bruslařská stezka, běžecká stopa, chodník (to všechno v obou směrech). Když to není, tak místně může vycházet jízda „v horní úrovni“ (chodník/cyklostezka) nebo mezi auty, podle provozu, šíře chodníku, atd.
Vážně bys na https://mapy.com/s/kutogamedo nečekal cyklistu, nebýt tam les značek?
Pro doplnění – stejné místo, pohled mírně pootočený plus zoom… a už snad některým dojde proč VŘELE doufám že pokud někdo touto cestou jezdí na kole, tak na tom „slepém“ konci se buď otočí a jede zpátky, nebo SLEZE a vede kolo (po té cestičce)…
https://mapy.com/s/cazevadade
Nevim – jezdim na kole tak 15k km rocne a nejvetsi nebezpeci jsou cyklostezky. Kola patri na silnici
největší nebezpečí je cyklista sám, právě pokud jede po chodníku (definovaném ve smyslu zákona, což je přestupek)
Ne, není, na Slovensku může po chodníku nejen dítě 10 let (u nás se to sice traduje, ale v zákoně to není) ale i jeho doprovod a i osoba která dítě veze. Omezení rychlosti na 6-10 km/h je dobrý způsob jak povolit vjezd kol na chodníky v daleko větší míře, když to jde ve vyšehradském tunelu, proč by to nešlo jinde.
Doučte se předpisy, kolo na chodníku u nás nemá co dělat.
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/38298-cyklista-chodnik-pokuta
https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-57/
Ano, typické postbolševické „právo“.
váš nesouhlas s platnou právní úpravou je vaším právem… a u toho ovšem také prozatím končíte
Náš zákon nepovoluje jízdu na kole nikomu, pokud tam není udělena výjimka dopravní značkou.
https://1url.cz/AJIHS
https://1url.cz/2JIH0
Samozřejmě, že má chodec kW. Kupte si například hodinky od Garmin aa můžete si svůj běh v kW změřit.
Spojovat to takto s jízdou na kole je minimálně hloupost.
To není detail, 10 km/h by celkem šlo, s tím že se místy povolí víc, pokud to místní podmínky umožní (třeba na takových chodnících, jaký se dnes u nás legalizujou pro jízdu na kole). Jet na kole 6 km/h ej docela obtížný, kolo v tý rychlosti ještě není úplně stabilní, zakázali tím i běh. Prostě je to s touto hodnotou naprostej nesmysl z mnoha důvodů.
Jo, ale to je parametrická záležitost. Líbí se mi prostě přístup „když jsi dost opatrnej, tak můžeš na chodník, ať jsi třeba bagr (pro Mirka: nadsázka)“.
Takže, když budu dost opatrnej, tak tam můžu i s motorkou, autem, ne? ( pro Tomáše: nadsázka)
„Chceš na kole / koloběžce / čemkoli po chodníku? OK, ale touto rychlostí.“
Auto je v pohodě, ne?
To auto se na silnici bojí čeho přesně?
Auto je neživá věc. Ptejte se řidiče a existují legitmní důvody. Sanitní vůz je také automobil.
Auto pod majákem může i na místa, kde je jinak zákaz vjezdu. Třeba sanitka na chodník/cyklostezku.
Jaký další legitimní důvod?
Tanku!
Kanálů.
Nakolik to platí i pro motorky nevím, ale auto není na chodníku v pohodě v žádný rychlosti, pokud na to ten chodník není konstruovanej. Což řada z nich není. Trpěj sítě uložený pod ním, trpí ten povrch. Moderní auta se silnými posilovači řízení dokážou chodníkovou dlažbu zlikvidovat i v nulový rychlosti, pouze natáčením kol na místě (dokonce tím spíš). Rovněž prvky navádějící nevidomé, atd. nemusí auta unést. Z hlediska bezpečnosti okolí jsou pak i v nízký rychlosti problém slepý úhly, některá auta jich mají hodně, oproti tomu člověk na kole nebo koloběžce má výhled dopředu perfektní (a dozadu zpravidla nejezdí).… Číst vice »
Vozidlo zimní údržby, s radlicí. Snad bude stále ještě stačit žlutý maják, na znamení toho, že je na chodníku legálně a legálně se z něj sype posyp.
(byl jeden starý vtip o kropícím voze a policistovi)
Jako parametrickou bych bral diskusi o tom, jestli 10 nebo 15. Tech 6 uz je za me v podstate zakaz, protoze to znamena, ze uz je lepsi nejezdit vubec.
10km/h na kole je hloupost. Normalne po rovine jde jezdit 40km/h. A kola patri na silnici.
Na kole nejezdí jen sportovci ale i babky do kostela. (Tu je vyjádření k 10km/h, ne k zákonům v Horních Uhrách.)
Prave jste nazorne ukazal, proc je v diskusich o cyklodoprave potreba ignorovat prispevnky „nadsenych cyklistu“
Jinymi slovy jste rekl, ze kdo nejezdi na kole stejnym stylem jako vy, nema na nem jezdit vubec. Tudle
10 km/h na kole je po chodniku, kde je sem tam chodec, tak akorat. Lepsi nez ho muset vest, furt bezpecny pro okoli. Malo na delsi trasy, ale dobry reseni pro kratky useky, ktery by ve vozovce byly prilis desivy a nebo pro situace, kdy jedu do domu uprostred bloku a pres parkujici auta tam nedostanu kolo z vozovky.
Konec běhání na Slovensku 🙂
Běhání pouze na atletickém oválu, kam si musíte dojet autem či MHD
Konec dobíhání na vlak, ať se držíme tématu 😀
Když běžícího chodce chytnou, bude se vymlouvat, že svůj „výkon“ neměl objektivně jak změřit a myslel si, že běží do 6 km/h…. Chodci mají vždycky navrch….
V Cesku by pro zacatek stacilo, ze by na sdilenych chodnicich museli cykliste objizdet chodce ve vzdalenosti minimalne 1,5 m. Tedy stejne, jako musi ridici objizdet cyklisty. Pokud by to sirka chodniku neumoznovala, tak by cyklista musel s predjetim pockat, dokud to sirka chodniku neumozni. To by najednou bylo revu 😀
Fajn, ale pak chodci by nesměli chodit jen tak prostředkem, nebo nedej bože vedle sebe, ale všichni pěkně povinně jen za sebou a po okraji…
Ale oni povinnost chodit maximálně ve dvou, v nepřehledných úsecích pak za sebou na sdílené stezce mají. Sdílená stezka je totiž pozemní komunikace a řídí se zákonem 361/2001.
Cykliste taky nejezdi jen pri kraji, protoze u kraje jsou kanaly nebo hrozi otevreni dveri aut apod. (viz instruktazni videa AutoMatu nebo mestemna kole). A cykliste si taky radi povidaji pri jizde vedle sebe, takze se to stava bezne, ze nedodrzuji predepsany zpusob jizdy.
Takoví dva kecající cyklistu jsou pořád užší než jeden traktor.
A skupinu 2*4 cyklistů předjedu radši, než předepsaného hada osmi cyklistu.
Nene, to je právě pravidlo na chodníku, žádná povinná stopa… nezapomínáte že na chodníku se může pohybovat (pomalu) každý včetně dětí, nemocných, vozíčkářů… NENÍ DŮVOD se toto pokoušet předefinovat.
Byť to není v zákoně číselně uvedeno, obecné dodržení bezpečného odstupu ale stále platí, při rychlosti jakou se cyklista obvykle pohybuje je adekvátní cca 1m
Správně, do 30kmh.
Ok. A chodci by museli chodit u okraje a za sebou. A psi na voditku max 50cm.
Navrhuju se ještě jednou zamyslet nad tím zněním, a připomenout si že v rychlosti do 30kmh je ten odstup 1m. Ale i to by stačilo, samozřejmě měřeno od vnějšího obrysu (obvykle řídítka)…
Plus hodit do placu tu informaci že se budou používat figuranti s měřením bočního odstupu radarem (a aby to aspoň ojediněle byla pravda).
Cywe, co je tohle za debilitu. Takze dobihani autobudu je ted na Slovensku ilegalni? A na rodice pobihajicich deti zavolaji socialku, ze nechavaji svoje deti pachat prestupky? A kdyz bude nekdo utikat za zlodejem, dostane pokutu?
Pokud utíkáte před zlodějem, aby vás neokradl, tak je to odvracení nebezpečí. Snad tohle na Sovensku nezrušili …
Rodičům pobyhajich deti můžou třeba i brát dávky …
To není jen romská menšina, ale i pracující Slováci
To je apríl nebo fakt? Se budu bát jet na slováč..
Budou se muset měřené úseky označit? 🙂 Půjde mít jako chodec modrý maják? 😀
Ano, a dokonce bude možné vydávat i zvukovou výstrahu: méně majetní jen úúúúú hubou, bohatší použijí maják se sirénou.
Takže nebudem môcť športovať (behať) na chodníku? Ani sa ponáhľať na autobus?
Inak preventívna prehliadka v 65 rokoch Ok.
Nově v 70 letech, u nás už to tak je. Je to sjednocení s EU.
V ČR už příští rok!
Jojo, ráj na zemi tam budují…
no tak když odhlédneme od toho, že kolo nemá jak určit rychlost, protože na rozdíl od tachometru v autě, který je kalibrované měřidlo je tacháč na kole nepovinnej a nemá kalibraci, která je součástí homologace, takže to určení rychlosti stojí na vodě, tak v jádru to zase tak blbá myšlenka není, sice bych to posunul někam na 10km/h, ale představa, že když na kole potřebuju popojet po chodníku (pro pražáky třeba chodník smrti na hlavák, tam se mezi auta nikomu na magistrálu moc nechce) a při dodržení rychlosti 10km/h jsem „legální“ mi nepřijde zase tak zlá. jasně, bulvarizace takové věci… Číst vice »
Od kdy je v normálním (osobnim) autě tachometr kalibrovanỳ?
Součást homologace, hádám.
Hádáte špatně.
Samozřejmě, že se hlídá, aby tacho při použití jakýchkoliv povolených pneumatik neukazoval méně, než je realita.
Toto se přesně nazývá „povinná poloha tolerančního pole“ a ano znamená to co píšete… mj je to vysvětlení proč za 99% všech situací tacho MUSÍ (mírně) proměřovat, a též proč není přípustné montovat na auto jakékoliv disky/pneumatiky co si kdo usmyslí… aspoň dokud nezačneme masově užívat tachometry užívající GPS minimálně k „vnitřní“ kalibraci…
Rozumím vám, spoustě diskutujících asi nedojde že význam slov akalibrace je technický termín a znamená „pravidelně (obvykle 1 za rok) kontrolovaný – porovnávaný s nadřazeným etalonem“ a že se o tom vede zápis (kalibrační list)…
Tachometr v autě je kalibrovaný pouze u vozidel s tachografem (nákladní auta, autobusy…). Ale i tam je to s nějakou tolerancí (běžně ± 5 km/h). Naopak u osobních aut a motorek, žádná kalibrace není (možná tak při výrobě), dokonce ani není povinné tachometr mít. Sám jsem měl na motorce předělaný náhon, takže mi pak tachometr ukazoval cca o 25 % míň oproti skutečnosti. Na druhé motorce jsem tachometr neměl vůbec a nikomu to nevadilo (STK / policie…). A když jsem měl druhé auto, tak jsem kvůli porouchanému náhonu jezdil asi rok s tachometrem, který ukazoval stále jen nulu. A zjistil… Číst vice »
V Německu ani v obytných zónách nemají zavedenu matematický přesnou rychlost, ale v pravidlech uvádějí „rychlost chůze“. V případě aut pak policista dokáže potížistu pokutovat i bez přesného záznamu o rychlosti.
I v Polsku je pro cyklisty omezeni rychlosti na chodniku. Obecne – az na vyjimky – se po chodniku nesmi jezdit na kole. Jen za urcitych podminek se smi jezdit po chodniku na kole rychlosti chuze (limit neni presne stanoveny).
To ano, ale na Slovensku to zjevně chtějí aplikovat i na chodce.
Opravdu? Najděte mi v jejich zákoně nějaké ustanovení, kde jsou chodci povinni dodržovat „rychlost chůze“.
Já jsem tak rád, že mají svůj samostatný štát. A už k nim nepojedu, 6 km/h zvládnu chodit v terénu, na rovném zpevněném chodníku jsem rychlejší a nehodlám za to nikomu platit.
Což mi připomnělo, že jsme na škole běhali patnáctistovku na čas, samozřejmě po chodníku.
Ugh? A to nebyl aspoň vyklizený, jakože jste běhali mezi chodci???
No já nakoukl do toho jejich zákona na ustanovení o chodcích a cyklistech a a ekoloběžkách a vyvažovacích vozítkách a rozhodně to mají lepší než my.
A vážně mi chcete tvrdit že se rychlostí chůze nevejdete ani do tolerance měření, jakože chodíte >9kmh?? Jste promarněný talent!
Asi opatření, aby chodci nekonkurovali železnici
Cesko to taky ceka, naschvaly mirene na mestskou cyklistiku, protoze z te se stava oblast boje kulturni valky (predpokladam, ze to plati i pro legalni chodniky). Pokusy uz v Cesku byly, napriklad navrh na povinnou prilbu za vsech okolnosti, defacto zakaz sdilenych kol
No zrovna na sdílených kolech bych 100% povinnost přilby zavedl okamžitě.
Fotograf Jan Reich vzpomínal, že v roce 1938 platil pokutu 5 korun za to, že běžel po Václaváku.
a vítězem o nejabsurdnější zákon vyhrááává SLOVENSKO !!!!!!
Běda, jak budete chtít dobíhat autobus…
Co dobíhat autobus. Půjdete od autobusu, od vlaku … domů, požene vás to, dáte kilometr pod 10 minut a máte na krku pokutu jak za 70 km/h v obci.
No a když uklouznete, musíte padat pomalu 😅
no hlavně to nesmíte pustit, to je znečišťování veřejného prostranství a to je určitě taky drahé
to už je jedno, jestli dostanu pokutu za běh na záchod, nebo to vemu k nejbližšímu křoví. Oboje bude za 50Euro
Taková pokroková a progresivní země!
Slovensko je poslední dobou špatný vtip…
…dítě se rozjede na kole a rodič za závratných 8 km/h platí 50 € pokutu.
A běžce budou pokutovat taky?
Běžci si budou muset pro každý běh vyřídit na úřadě povolení ke zvláštnímu užití chodníku 😀
njn, voly volili volov zvolili 🙂
je to dobrý banánistán poslední dobou
Už brzy…