Maximum 6 km/h. Slovensko zavádí rychlostní limit pro pohyb na chodníku
Proměna ulic v Bratislavě. Zdroj: mesto Bratislava

Novela současně zvýšila věkovou hranici pro povinné lékařské prohlídky řidičů.

Novela současně zvýšila věkovou hranici pro povinné lékařské prohlídky řidičů.
Nestačím se divit, kolik lidí nepochopilo,
že je to logický krok pro pokutování bezohledných cyklistů, koloběžkářů a jezdců na čemkoliv, mezi lidmi na chodníku.
Pokud je třeba cokoliv efektivně vymáhat, tak je třeba přesně definovat, kdy je to ještě přijatelné a kdy už dochází k překročení.
Takové to vágní: „nesmí se pohybovat rychleji, než je rychlost chůze“ umožňuje velice široký výklad a téměř nemožné vymáhání pořádku.
Kdyby to vymysleli tady, poradil bych jim podívat se na ježdění po nádražních halách, podchodech a nástupištích. Nemluvě o točení koloběžkama kolem sebe.
Připadá mi,že jejich vláda je složená z přeškolených pastevců,když dokáže vymyslet a schválit takový nesmysl.
Šel jsem v Drážďanech a tam si cyklisty, co kolem vás projede člověk nevšimne. Jsou ohleduplní. Všude jinde u nás jezdí cyklisti po městě jak dobytci a ani ten debilni zvonek už na těch kolech nemají. Pak vznikají taková pravidla, když se lidé neumí chovat ohleduplně vůči svému okolí.
Oni v Drážďanech mají cyklostezky. A chce to ohleduplnost na obou stranách. Když jdou po cyklostezce 2 kočky s kočárky vedle sebe tak mě taky bere šlak. Normálně bych je objel, ale když zaberou celou cestu tak použivám též výrazivo pro dobytek.
Tak pro letošní rok na chodníky kola a koloběžky, příští rok i auta, ale pomalu.
ˇJe dobře, že alespoň na Slovensku dětem nedovolí všechno, co se jim zlíbí. Mladý stromek se má rovnat v mládí.
A co když člověk po chodníku poběží, zaplatí taky pokutu? 😳
Takže stačí vybrat místo, kde lidi joggují a město si vylepší rozpočet, když už jim ho stát zkrouhnul.🤪🧟
Ne, pro chodce limit neplatí.
Každým nesmyslným zákonem ztrácí na legitimitě a vážnosti právní řád jako takový.
Za mě aspoň fungující legislativa. Ne ty české nesmysly, že po chodníku se teoreticky absolutně nesmí vůbec jezdit. Což je totální kravivna v mnoha místech.
Nevyužité chodníky a nenecháte se přece přejet. A blokovat provoz. Cyklostezka nepostavena. Zejména děti.
Podobně je to tušim v Německu. Ti mají obvykle funkční legislativu. Ne paskvily, které pak nikdo nedodržuje.Nebo většinu času se přehlíží. Občas si policajti někoho vyberou.
fungující ? Tohle je názorná příklad malfunkce která trumfuje i některé bruselské paskvily …
Proč. Jednoznačně to říká, co je ok a co není. Není ok, když někdo jede slalom mezi chodci 30.. Pokud jede aspoň rychlostí chůze.. ok.
Fēstīnā lente! Jednoznačně 🙂
Až bude potřeba na někoho „zakleknout“, stačí počkat, až popoběhne na trolejbus. Zda se vám to funkční a o.k.?
Vy při chůzi jedete?
Nejedu, vykonávám pohyb. Je to z pohledu zákona rozdíl?
Aby nás s nově vznikající vládou, obsahující vejfukáře taky nepřešel smích
Jak se tam asi odliší osoby, které budou mít povoleno překračovat tu rychlost na chodníku legálně např. v rámci výkonu služby? Je možné, že policisté, záchranáři či hasiči budou smět běhat po chodníku rychleji pouze s houkajícím majákem? 😉
Ten zákon stanoví, že rychlost chůze je 6 km/h. Dále, že cyklista, koloběžkář, bruslař, skateboardista atd. nesmí na chodníku překročit rychlost chůze. Nic o tom, že by chodec musel jít nejvýše rychlostí chůze, tam není.
Takže shrnuto – ten zákon omezuje rychlost jízdy po chodníku, nikoli rychlost chůze.
Chcete tím říct, že autor článku nám tu dal nepravdivou informaci?
Jen neřekl docela zásadní věc, že rychlost chůze se nevztahuje na chodce. Stačí si přečíst současný zákon (https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8) a zohlednit novelu (https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=569614).
Tam bylo o rychlosti pohybu po chodníku, ne o metodě pohybu.
V zákoně to je o metodě pohybu: „osoba, ktorá sa pohybuje po chodníku na lyžiach, korčuliach, kolobežke, skejtborde alebo na obdobnom športovom vybavení“. Na chodce se limit nevztahuje.
Ok. Takže skejtaři, co se třeba takto vrací domů ze školy mají smůlu? Mají jet po silnici, což je velmi nebezpečné?
Bude to len referencna hodnota, podla ktorej budu posudzovat, ci kolobezkar ide rychlo. Cize ak ide kolobezkar 15km/h a referencna je 6jm/h, tak ho mozu pokutovat.
Obdivuju zemi, která je natolik vyspělá a má už vyřešené všechny svoje základní problémy, že se může věnovat ústavní deklaraci počtu povolených pohlaví a maximální rychlostí chodců na chodnících.
souhlasím s vámi s jedinou výjimkou – ta ústavní deklarace počtu pohlaví je reakce na wokeistický absurdistán, který ti místy neohrabaní slovenští poslanci nespustili
ano, coz je naprosto existujici problem. narozdil treba od… ja nevim… teroristickych utoku na gay bary.
jak moc se od stoupencu soucasne slovenske administrativy vlastne lisite?
Co nespustili? 😳
Ale hovno marku, lidi, co používají neironicky „woke“ jako urážku nejsou vesměs moc inteligentní ani tolerantní. Co jsi ty?
Už samotný názov zákona racionálnemu človeku zapne červená kontrolka, že ide ďalšiu dymovú clonu ako zakryť chudobu na Slovensku našim súperom je len Bulharsko, ktoré nás medzi časom predbehlo. Zostáva nám len Orbánove Maďarsko. Orbán sa netají, že chce obnoviť Veľké Maďarsko tzv. Rakúsko-Uhorsko.
Názov zákona? Co vám na „zákon č. …… Z. z. ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov“ přijde divné?
O rychlost chodců nejde.
Možná to tu už někdo řešil, ale zeptám se. To jde o dopravní prostředky, nebo budou měřit i třeba běžce?
Kola, koloběžky, lyže, skateboard, brusle a nebo podobné sportovní vybavení
Orgán, v tomto případku asi slovenská verze městské policie si v středoevropském prostoru vždy vybírá nejsnažší cíl , čili to budou chodci …
Nebudou, protože na ty se to nevztahuje.
Slováky mám rád, ale tohle je další důkaz toho, že některým z nich klesá IQ. Tento by se mohl dát do party s Ficem, šéfem TANAPu a dalšími podobnými. Protože zakázat rekreační běh na chodníku, či pohyb zvířat v přírodě opravdu může jenom nemyslící ýkváč…
Mně občas přijde je to tím, že čím dál víc chytrých a schopných Slováků žije v diaspoře někde (hlavně u nás). Kdo neviděl, doporučuju podívat se na díl o Slovensku ze série Nová Evropa od Michaela Palina… Slovenští představitelé si na něj mohutně stěžovali a někdo snad hrozil i soudní žalobou, nicméně jak je tam Slovensko prezentováno, tak to tam prostě je, jakkoli Slovensko a Slováky(ně) jinak miluju.
Utíká jim hlavně mladá generace, protože v ČR mají vysoké školy zdarma a hodně se jich už zpátky nevrátí. V Praze (a nejen tam) je celkem běžné, že na juniorských pozicích polovina pracovníků mluví slovensky nebo sice mluví obstojně česky, ale občas se jim do řeči ještě dostane slovenské slovo. Když takovýhle velký exodus nejvzdělanější části populace trvá dlouhá léta, tak to nutně musí projevit na stavu národa.
Je to tak, i když teda jeden milej spolužák na karlovce mi odešel brzo ve studiích zpátky na Slovensko, prý z rodinných důvodů.
To je trend, jen Slováci jsou o kousek před námi. Poznání o technika jdou mílovými kroky kupředu. Zároveň i předávání informací. Informací je tolik, že už je obtížné je zpracovat a ještě vyhodnocovat, kdo má pravdu a kdo kecá. O to hůř pro někoho, kdo se učil naposledy ve škole a ještě tam nevynikal. To dělá živnou půdu pro ty, kdo nabízejí jednoduchá nesprávná tvrzení nebo čijí do vědy, jaké produkuje nemsysly, nejlépe záměrně k ovládání apod. A část lidí na to slyší a volí cestu nejmenšího odporu, která jim slibuje svět takový, jaký znali z mládí nebo přijmou za… Číst vice »
Kdo bude chtít rekreačně běhat po chodníku, tak při překročení rychlosti 6 km/h prostě seběhne z chodníku na silnici či cyklostezku. Např. osoba dobíhající na autobus či vlak prostě nepoběží po chodníku, ale mimo chodník, třeba po trávníku či přes záhonek. Případně i nějaký zločinec prchající před policistou poběží raději mimo chodník, aby ta překročená rychlost 6 km/h náhodou nebyla přitěžující okolnost … 😉
Jo a nejlépe před autobusem, aby ho nemohl předjet 🤣 To by byl protest jako barák, prostě frajeřina 🚀❗🤣
Třeba by na protest lidi mohli začít jen běhat a minimálně rychlostí 15km/h. Třeba já bych to uvítal, měl bych trénink i mimo gym a jako protest taky dobrý 😜 A ještě bych ušetřil čas 🤣
Chodci se mohou pořád po chodníku pohybovat, jak rychle chtějí, žádný limit se na ně nevztahuje. Stačí si přečíst současný zákon (https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8) a zohlednit novelu (https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=569614). Žádné omezení rychlosti chůze pro chodce tam není.
Kdyby sis přečetl pozorně vše a kouknul na znění onoho dodatku zákona,
tak bys nenapsal takovou hloupost.
Povinně zveřejňovat počet úmrtí a vážných zranění jen prostřednictvím kolizní matice s daty za každou obec, kraj, stát. https://www.cdv.cz/image/besip-3/ Proti blbosti se jinak nedá bojovat. Nezpochybňuji, že ke kolizím na chodníku dochází, ale většinou se rozhodně jedná o méně závažné události. Ať zařadí elektrokoloběžky třeba do kategorie motorových vozidel nebo zpřísní pravidla pro výrobce/prodejce, omezí max. rychlost na úrovni koloběžky, odeberou homologaci pro EU, stáhnou z trhu přes ČOI jako nebezpečný produkt, zavedou clo na dovoz z Činy apod. A stejná pravidla aplikovat i na auta. Že jsou legální auta, která mají max. rychlost vyšší než maximální povolený rychlostní limit… Číst vice »
A co potom lokomotivy, nebo i tramvaje, které mohou jet rychleji, než je dovoleno na trati?
Jo, vím, vám nejde o použitelný zákon, vy namísto nápravy špatného zákona hledáte pomstu na všech okolo.
Dobře vystiženo, je to evidentní…
Možná Vás to překvapí, ale objevují se již iniciativy, kdy si hromadně do aut subjekty veřejné správy zcela dobrovolně instalují ISA (Inteligent Speed Asistant). Tzn. automatické omezení rychlosti podle dopravního značení.
https://vimeo.com/1123349631
https://visionzeronetwork.org/slow-down-speeders-using-isa/
Já mezitím psal pouze o limitu maximální rychlosti na straně výrobce vozidel.
Úřady v New Yorku nebo Washingtonu také hledají pomstu? Co to plácáte za nesmysly o pomstě? Za co bych se proboha měl mstít?
Omyl, ono omezení rychlosti na 6km/h na chodníku není plošné,
takže je tvoje rozhořčení nad stavem legislativy je, jemně řečeno, liché.
Takže na Slovensku zmizí běhny a zůstanou jen coury 😅
Taky by vás nemělo napadnout utíkat před medvědem – na chodníku.
V klidu, medvěd dostane taky pokutu a jelikož určitě nebude mít doklady, předvedou ho pomalou chůzí na služebnu k prokázání totožnosti (adresa brlohu apod.)
No je to takové nastavíme to hodně přísně ale nebudeme to moc kontrolovat, protože dodržovat se to 100% nedá. Jak mám pak rozlišit, který zákon je myšlen doopravdy a který jenom „jako“? Za mě je to špatně.
Za opakovaná porušení chodce vybodujeme a sebereme mu chodečák…:)
Wimmer s Černochem byli v tomto velcí vizionáři 😀
Cyklista má několik možností.
1) Jet pomalu
2) Jet jinudy
3) Zaplatit pokutu, pokud ho někdo bude řešit
Za mne zcela v pořádku. Cyklisté, třeba i na elektrokolech a elektrokoloběžkách na chodníky nepatří.
Z pohledu zákona je dítě i 15ti letý výrostek, který se na tom kole řítí po chodníku jako magor. Takové taky není potřeba chránit.
Rychlost také není potřeba preventivně měřit, neboť při jakémkoli střetu lze rychost určit třeba z kamerového záznamu, svědecké výpovědi, znaleckého posudku,… a k tomu následně přihlédnout.
Brzdná stopa podrážek co důkaz by se mohla zavést hned po povinném obutí všech chodců certifikovanou obuví s vyšším otěrem. Zavedeni kamer na všechny chodníky a jejich označování značkou “ chodniková kamera “ nebude jistě trvat dlouho.
Brusel bude Bratislavě závidět…
Jéda, hele oblíbený strašák…
A úsekové měření rychlosti. Třeba já s výškou kolem 190 běžně chodím cca 7km/h, takže doufám že bude tolerance aspoň 15%. Tedy kdybych náhodou pobyval na Slovači, zemi to šílenců 🧟🪓🇸🇰🤪
Byl byste dobrej stbák 🙂
Spíš esenbák. Estébáci měli jiné úkoly a cíle
Spíš PSVB 😁
Ne, nedodrzitelny veci nemaj v zakone co delat a 6 km/h na chodniku realne dodrzet nejde.
Tak můžete jet po silnici.
A to vyřeší plevelení zákonů tím, že na jednu stranu na chodník smím, ale na druhou jen za podmínek, které není reálné dodržet, jak přesně?
To radši úplný zákaz jako u nás (byť s ním nesouhlasím), než tohle.
Jestli jsi takový hrdina, zajdi si na Slovensko popoběhnout 😁
Čast chodníků bývá řešena společně s cyklostezkou resp.povolenym vjezdem cyklistů. Třeba v Praze většina periferie. Takže pozor!
Ono i zvednout povinné lékařské prohlídky řidičů z 65 na 70 asi úplně nepomůže bezpečnosti dopravy. Škoda jen, ze ty odebírání nedělá nějaký centrální orgán a pořád to nechávají na lokálním obvoďákovi
Na druhou stranu je známý fakt, ze nejvíc nehod má skupina úplně mladých řidičů do 25 let a seniori nad 65 jsou až druzí, navíc zhruba 135 smrtelných nehod ( z cca 450) ročně zavini řídiči do 30 let .
Podíl zavinení seniorů nad 65 let na dopravních nehodach je zhruba 15 procent a je nižší nez podil kategorie řidičů věku 45-54 kteri maji 17 procent.
Nemluvě o tom , ze rada dnešních sedmdesatniku je v lepší fyzické kondici než mladí borci bez prohlídek. Stačí si zajít do hor nebo zajet na sportovně turistický zájezdy a dívat se ..
Ano, zdravotne nezpusobili seniori uz nemuzou ridit, proto je podil senioru na dopravnich nehodach nizsi, nez by byl bez teto regulace.
opomněl jste, že v naprosté většině nenajezdí tolik kilometrů protože si nevozí zadek do práce a nepracují tolik jako řidiči profesionální …
Stačil by „dopravně-akreditovaný“ posuzující lékař. Ale zkuste to dát do zákona. Lékařská komora vás zbaští zaživa….. Obvoďáci z toho mají nemalé penízky….
Obvoďak ať udělá ty testy a pošle to někam… obvoďak nemá těm důchodcům říkat, že už jsou nebezpeční pro sebe a okolí…to vede jen ke korupci
tady vidíte, jak do dopadá, když se žádoucího vyřešení racionální věci, totiž eliminace elektrokoloběžkařů a cykloprasičů z chodníků (kde btw nemají co dělat ani u nás) zhostí LELE, tedy legislativec lempl
Zákazy vozítek na chodníku jsou všechno, jen ne racionální.
elektrokoloběžka na chodník nepatří, šílený předpisy zcela nerespektující cyklorozvážeč jídla taky ne
My se tu posmíváme jak kdybychom zapomněli, že nás čeká vláda Babiše.
tak se neposmívejte, usaďte se a sledujte tu show
Nic lepšího většině nezbývá dělat.
Kdo může, ze Slovenska uteče pod heslem pospíchám pomalu.
Ted už můžou ze Slovenska utíkat jen rychlostí max 6kmh
Lesem či po poli i více 🚀🤣
Ano, utece, ale rozhodne ne po chodniku
Tak to vypadá, že už Slováci ani nemůžou vzít nohy na ramena a utéct před tímto a podobnými nesmysly 🙂
Ono s nohama na ramenou se dost blbě utíká, ale jinak asi tak. Ještě mohou i ujít, nebo ujet.
Takže když si půjde někdo zaběhat?
Nu, zřejmě a) tolerance měření rychlosti je pokud vím 3kmh takže do 9kmh je v klídku b) pokud způsobí nehodu a prokážou mu třeba 12 kmh tak „za to může“ a to je asi i celkem v pořádku, normálně nechcete na chodníku soustředit pozornost na to z které strany vás někdo porazí…
Jo, už vidím jak u případného soudu budou prokazovat, že týpek výrazně překročil maximální rychlost 6 km/h o celých 5 km/h a způsobil tím vážnou pěší nehodu kdy se poškozenému vylilo kafe.
Jakože běžec se sluchátky, případně navíc čučíci do telefonu nemůže na chodníku srazit třeba důchodce a tím mu způsobit vážná zranění? Je potřeba to zlehčovat? Chodník je od slova chodit, běhat můžete na běžecké dráze.
Běžec čučící do telefonu? Vy máte teda fantazii 🙂
Na tohle není potřeba fantazie, stačí oči.
A celá tramvaj vám zatleskala, jasný.
A že se takových případů stává… nemocnice nestíhají ty důchodce na urgentu přijímat…
Takto, běhat lze i na chodníku, s tou tolerancí měření to vyjde v pohodě, ale jaksi je potřeba při tom dbát opatrnosti…
Milej SYNe, kolik běžců se kdy střetlo na chodníku s chodcem? Jednou za uherský rok? A s jakými následky? Leknutí?
Sám běhám stovky kilometrů ročně po chodnících, vidím denně jednotky až desítky běžců valících si to „nebezpečnou“ rychlostí závratných 10-15kmh, a SYNe div se, nikdy jsem žádný střet neviděl. Věřím že občas k nějakému dojde, ale takový zákon vylévá s vaničkou dítě i s jeho sourozenci do třetího kolene.
Schválně, spočítejte si na ruce jedné ruky nešikovného dřevorubce, kolik takových střetů jste vy viděl.
Vida, srazil v běhu chodce, a ani si toho nevšiml. 🙂 Jo, je to marginálie. Nevšímat si okolí je při jakémkoli pohybu risk.
Mne sa to raz stalo.
Taká pekná mladá blondínka do mňa narazila. Neviem ako sa jej to podarilo, ale nevadilo mi to.
Pardon, to malo byť na komentár od mgr. pavel.
Dneska tam taková nehoda bude protestem proti vládě šílenců 🧟🤣
Mne sa to raz stalo.
Taká pekná mladá blondínka do mňa narazila. Neviem ako sa jej to podarilo, ale nevadilo mi to.
Nič sa nestalo. Iba sme skoro padli na seba.
Vy běháte 9km/h? To je rychlost rychlé chůze… aspoň pro mně.
Klidně může. Pro chodce limit neplatí.
A behat se muze vyssi rychlosti?
Pokud se při běhu nebudete pohybovat.
I chodit. Pro chodce limit neplatí.
Tvl, já myslel že když jsem to viděl na FB stránce jednoho pochybného média tak jsem si říkal, že to je jen blbá sranda. To vám bratia naozaj je*e??
Rychlost chůze se nevztahuje na chodce. Stačí si přečíst současný zákon (https://www.zakonypreludi.sk/zz/2009-8) a zohlednit novelu (https://www.nrsr.sk/web/Dynamic/DocumentPreview.aspx?DocID=569614).
Mně se na Slovensku líbí ta schopnost řešit problémy podle pořadí naléhavosti. Se až divím, že si ústavně nezakotvili používání Gregoriánského kalendáře…
Všechno bude, nebojte.
A ještě přechod na Azbuku a změnu rozchodu železnic. Široký rozchod uveze víc nákladu a tanků 🤪
Takze bezet nesmim…
Takže běžci budou na Slovensku porušovat zákon, kdykoliv se rozeběhnou, resp. když poběží?
Snad kdekoliv v civilizovaném světě jsem běžně viděl ve městech běžce. Holt na Slovensku je neuvidím – anebo uvidím při porušování zákona.
Slušný právní nihilismus.
Ne, bude to tak, že běžně se to bude tolerovat. A jen v případě potřeby se to vytáhne. V totalitních diktaturách je běžné, že je v podstatě všechno zakázáno, ale běžně se hodně toleruje. Kromě okamžiku, kdy je potřeba někoho potrestat – pak poslouží cokoliv. Slovensko tam spěje.
Ano, přesně tak to je…
Jak bude chodec na Slovensku dobíhat autobus?
Já to tedy chápu tak, že to není pro výběr pokut za rychlost od běžců :), ale spíš jako zjednodušení určení viny v případě, že dojde k nějaké kolizi. Prostě kdo je rychlejší než 6 km/h, nese i odpovědnost za to, aby k ničemu nedošlo.
To je dost jedno, pokud to schválili jako limit 6 km/h tak tam zakázali i běhat.
Na chodníku nemáte sprintovat. Jde ale primárně o to, aby cyklista zpomalil, když míjí chodce. U nás také jezdí cyklozávodníci kolem chodců velmi rychle a ještě nadávají.
Na Slovensku to mají lepší, protože se na chodníku může jezdit legálně.
Lepší, no jak kdo. 🙂 Ale úplně stejně jako my neřeší příčinu zahlcení silnic a tím jejich nepoužitelnosti k jiné dopravě, než automobilové (i když, i motoběžka má vlastní pohon…).
To je ekvivalentní tvrzení že stacionární radary v obcích neřeší příčinu překračování maximální rychlosti (chybějící obchvaty obcí)…
Neřeší no, a stejně tam jsou.
Tak už nemůže… 🥴
Je-li možno paragraf použít k výběru pokut, bude takto použit.
Odpovědnost má samozřejmě i při nižší rychlosti. Nemůže přece zařadit 3 km/h a vrážet do lidí.
A jak se bude rychlost chodců prokazovat, certifikovaným radarem?
Když na bruslích pojedu 3km/h, bude menší riziko střetu a menší následek, než když pojedu 30.
Ne, všichni si povinně nainstalují aplikaci, která bude měřit rychlost podle GPS a proaktivně bonzovat ty, kdo překročí 😉
Po silnici 😉
Nijak. Auotobus se nedobíhá, na autobus se čeká.
Čeká se na vlak, dobíhá se na autobus.
😀 Také mne to napadlo… Ještě při těch šibeničních přestupních časech a/nebo častých zpožděních. 🙂
To jen ti s nudným životem bez koníčků a přátel. 😁
Pri vstupu zaplatí pokutu u řidiče jako přirážku k jízdence. Výdělek pro dopravce, když jim Fičo zvýší daně…
Je to prosté, když na Slovensku v budoucnu utíkat, tak po silnici . ..
Ale ve městě max. 50!
Působí to sice komicky, ale podle mě je to naprosto správná cesta. Chceš na kole / koloběžce / čemkoli po chodníku? OK, ale touto rychlostí.
Rozhodně mnohem lepší než různé zákazy všeho nového, předpisová ekvilibristika „do kolika kW jsi ještě chodec“, nebo vytlačování cyklistů včetně dětí mezi auta. Akorát bych teda ten limit viděl spíš na 10 km/h, ale to je detail.
A není lepší ta naše varianta, že kolo, včetně elektrokoloběžek, nemá co dělat na chodníku? Děti do 10 let bez dozoru někoho nad 15 let nesmí samy po cestách pohybovat. A soudný člověk nepoustí děti na silnice, kde je hustý provoz aut. Chodec má nějaké kW? Strašný blábol.
Jestli tohle je správná cesta, tak to se máme na co těšit s tím vedením státu u nás po vzoru Slovenska.
Nahrazovat rozum a slušné chování předpisem, to nikdy nikam nevede.
Ale je to další zdroj příjmů a šikanování třeba nepohodlných lidí, když se to bude hodit…
Chodec jednak nějaké watty má, jinak by to byl stojec, a zadruhé to byla právě ironie (ad elektrokoloběžky), co jste asi nepochopil. 🙂
A ne, náš model „kolo na chodník ne“ je právě úplně totálně nesmyslný. Podobnost chodce a „motorizovaného chodce“ je velká, rozdíl rychlostí malý (při dodržení limitu), potenciál způsobit vážnější zranění nevelký.
Zato cyklisti (nedejpámbu koloběžky) mezi auty, to je poukázka do rakve. A to i když už vám je 11 let. 🙂
Vy se v těch blábolech překonáváte. Tak to je správně, kolo na chodník nepatří. Jasně, zákony naruby, to by se vám líbilo a když malé dítě vběhne na chodníku těsně před cyklistu, tak co?
Víte, co to je ironie? Když se někdo o to snaží, a při tom neví, co to je.
Nevydávejte odlišný názor za blábol. Podle mě je kolo (pomalu jedoucí) na chodníku mnohem bezpečnější, než mezi auty. A kolik by se pak ušetřilo za různé cyklostezky…
Jenže ten váš odlišný názor to právě je, to je ten problém. Jasně zrušit cyklostezky a co za další nesmysl byste ještě chtěl?
Dost mimo. Proc bych na kole jezdil 6km? Normalne jezdim prumer pres 30km/h. 6km/h na kole ani jet nejde!
Přesně proto VELICE doufám že nejezdíte po chodníku…
Nebavíme se tu o stezce pro pěší a cyklisty, ale doufám že víte o tom že i tam je stanoven limit (20kmh)…
Teprve na plně dělené stezce je to bez limitu.
na stezce pro pěší a cyklisty limit 20 km/h??? Prosím odkaz.
Mám podezření, že si to pletete s pěší a obytnou zónou.
Jde i méně, než 6, ale chce to umět udržet balanc.
Jde lecos. Treba jezdit po zadnim kole. Zejmena kdyz je clovek opravdu zkuseny a ma tomu uzpusobene kolo. Plati i pro jine dopravni prostredky vcetne motorovych.
Ale stejne je kravina, aby to predpis vyzadoval.
Lidi jezdí na kole, protože je asi čtyřikrát rychlejší než chůze, takže vůbec nerozumím návrhu, že by se ušetřilo za různé cyklostezky. Nebo si myslíte, že by cyklisté rádi jeli po chodníku rychlostí 6 km/h? To je přece úplný nesmysl. To už rovnou mohou jít pěšky.
Však právě, je to cesta jak číselně vyjádřit „nejezděte po chodníku, fakt ne, vyjde to nastejno jako to kolo rovnou vést“
Kdo se na to cítí, samozřejmě ať jede po silnici. Teda bavíme se o městském prostředí, takže spíš „ulici“. Někde mezi vesnicemi je to samozřejmě celkem jedno, tam je prostě jen ta silnice a aut ne zas tak moc. Ale proč někoho nutit absolvovat nějaké městské polodálniční čtyř- či vícepruhy, kruhové objezdy, popř. jednolitý proud aut v jednom pruhu a spoustu zaparkovaných v pravém… Nevidím naprosto žádný problém taková místa objet po chodníku, samozřejmě POMALU. Jakmile někde o kus vedle po té silnici pojede, popř. tam kde to má kapacitní smysl tak klidně na té cyklostezce, tak může rychlost kola… Číst vice »
A proč mít ve městě z ulic polodálnice a realizovat cyklistiku na úkor chodců? Na těch skutečných polodálnicích ani chodníky nejsou (pokud za ně nepovažujeme zvýšený pás s lampami a krakorci pro informační tabule). Obdobně, proč mezi městy a obcemi, kde je větší potřeba dopravy, nemáme fungující hromadný prostředek, aby se člověk nebál vyrazit z obce do obce či třeba za vesnici na koupaliště na kole…
Píšete, že se ušetří za cyklostezky díky tomu, že cyklista bude moci jet po chodníku. To je přece úplný nesmysl. Cyklista jede na kole kvůli tomu, že je mnohem rychlejší než chůze pěšky. Takže řešení je budovat cyklostezky a cyklotrasy, aby byli chodci a cyklisté odděleni. Vaše navrhované řešení, že se ušetří za cyklostezky, je fakt úplný nesmysl a trochu to zavání sobectvím typu „já na kole nejezdím, tak ať ostatní taky nejezdí na kole anebo jedou rychlostí hlemýždě po chodníku“.
Nepsal jsem cyklostezky nedělat obecně, ale pak by i formálně stačilo je dělat jen tam, kde je současné silný provoz na silnici (ulici) a zároveň hodně chodců, že by kola/vozítka i při malé rychlosti objektivně vadila.
Ano přesně, ale MUSELO by se skutečně pohybovat opatrně… a tu opatrnost je málokdo ochoten aplikovat, maximálně u jiných, ale když sedí na kole sám tak je primární myšlenka „já přece jedu tak akorát“ a na tacho se obvykle vůbec nedívá a pokud ano, tak mu 15kmh připadá „velmi opatrné“… a 20kmh pořád ještě „celkem v pohodě“.
U nas je cykloinfrastruktura tak nanic, ze vetsina lidi na kolech ve meste jsou zatim kuryri nebo velmi zkuseni a trenovani lidi s vysokou toleranci rizika. Ti samozrejme jezdi (statisticky, nebudou to uplne vsichni bez vyjimky) nadprumerne divoce. Je to neco jako kdyby v autech zustali jen taxikari, kuryri a par nejvetsich petrolheadu s vytunenymi sportaky, taky byste asi necekal, ze ten provoz bude klidnej.
V mistech s cykloinfrastrukturou takovou, ze v pohode jezdi rodice s detmi, seniori na nakup, atd. v pohode funguje i ta ohleduplna jizda po chodniku rozumnou rychlosti.
V takových městech ovšem potřeba jezdit po „čistokrevném“ chodníku nevzniká ne?
Ale jo, místy vzniká. Zejména tam, kde je starší infrastruktura a danou ulici čeká obnova za pár let, takže současná podoba je desítky let stará. A není to problém.
No to pozor. Cyklostezku takové řešení nahrazovat nemůže….
Už teď chodci neví v kterém pruhu na smíšené cyklostezce mají cárat…..
Může to též souviset s tím že se explicitně stanovené pruhy někde ruší (zrovna u nás třeba ano, v tomto roce).
Společná stezka (C9a)
Vzhled: Kruhová modrá značka s bílým symbolem chodce a kola.
Použití: Chodci a cyklisté se pohybují společně na jedné komunikaci, nesmějí se navzájem ohrozit.
Teď ještě zrušit tu značku, zavést to jako obecné pravidlo a svět bude normální.
Situace kdy je potřeba udělat les značek „stezka pro pěší a cyklisty“ není o moc lepší.
V ulici můžou být vedle sebe tramvajová kolej, buspruh, pruhy pro auta(na souběžnou jízdu), cyklostezka, bruslařská stezka, běžecká stopa, chodník (to všechno v obou směrech). Když to není, tak místně může vycházet jízda „v horní úrovni“ (chodník/cyklostezka) nebo mezi auty, podle provozu, šíře chodníku, atd.
Vážně bys na https://mapy.com/s/kutogamedo nečekal cyklistu, nebýt tam les značek?
Pro doplnění – stejné místo, pohled mírně pootočený plus zoom… a už snad některým dojde proč VŘELE doufám že pokud někdo touto cestou jezdí na kole, tak na tom „slepém“ konci se buď otočí a jede zpátky, nebo SLEZE a vede kolo (po té cestičce)…
https://mapy.com/s/cazevadade
Po takovych mlatovych cestach Praha v pohode vede cyklotrasy. Uprimne, taky na nich nesesedam a nevidim k tomu duvod. Samozrejme zpomalim a chodce, jako je ta pani s choditkem, kterou asi myslite, objedu obloukem po trave. A ne, fakt to ani omylem neni nebezpecne. Jasne, chce to ohleduplnost a predvidani (napr. preventivni zpomaleni, kdykoli nekam nevidim nebo vidim male dite nebo psa na volno). Ale to plati i na te siroke, ktera je zrejme podle vas v pohode.
Ano, vždycky existují lidi co dělají i nesprávnou věc aspoň tak opatrně jak je to jen lidsky možné, a pak ti co námitky řeší stylem „vo co ti de voe“…
Principiálně vidím jako poměrně důležité aby bylo jednoznačně řečeno že když se něco přecejen stane, nejde to odbít drzým tvrzením „a kde máte napsané že se to nesmí“…
Na to IMO stačí rozumné omezení rychlosti (řekněme 10-15 km/h podle charakteru místa) a pravidlo, že člověk na kole/koloběžce nesmí ohrozit člověka jdoucího pěšky.
Netřeba zákazy a nesplnitelná omezení, jako je těch 6 km/h nebo u nás 5 km/h ve Vyšehradském tunelu. Ty jen eliminují právě ty opatrné a bezproblémové a proti těm divokým nepomůžou (respektive ne víc než výše uvedené).
Nevim – jezdim na kole tak 15k km rocne a nejvetsi nebezpeci jsou cyklostezky. Kola patri na silnici
největší nebezpečí je cyklista sám, právě pokud jede po chodníku (definovaném ve smyslu zákona, což je přestupek)
Ne, není, na Slovensku může po chodníku nejen dítě 10 let (u nás se to sice traduje, ale v zákoně to není) ale i jeho doprovod a i osoba která dítě veze. Omezení rychlosti na 6-10 km/h je dobrý způsob jak povolit vjezd kol na chodníky v daleko větší míře, když to jde ve vyšehradském tunelu, proč by to nešlo jinde.
Doučte se předpisy, kolo na chodníku u nás nemá co dělat.
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/38298-cyklista-chodnik-pokuta
https://www.kurzy.cz/zakony/361-2000-zakon-o-silnicnim-provozu/paragraf-57/
Ano, typické postbolševické „právo“.
váš nesouhlas s platnou právní úpravou je vaším právem… a u toho ovšem také prozatím končíte
Vzdyt pise, ze se to u nas traduje, ale ve skutecnosti to v zakone neni.
V zákoně to je. Vy neumíte číst?
Traduje se, že u nás do 10 let dítě na kole po chodníku může, ale ve skutečnosti nic takového u nás zákonem povoleno není. Číst (a porozumět psanému textu) tu zřejmě neumí někdo úplně jiný.
Náš zákon nepovoluje jízdu na kole nikomu, pokud tam není udělena výjimka dopravní značkou.
https://1url.cz/AJIHS
https://1url.cz/2JIH0
Samozřejmě, že má chodec kW. Kupte si například hodinky od Garmin aa můžete si svůj běh v kW změřit.
Spojovat to takto s jízdou na kole je minimálně hloupost.
No, kdyby se to dalo stanovit tak jasně, jako u vozidel…
Mnoho chodníků je kombinovaných pro chodce i cyklisty i v Praze.
To není detail, 10 km/h by celkem šlo, s tím že se místy povolí víc, pokud to místní podmínky umožní (třeba na takových chodnících, jaký se dnes u nás legalizujou pro jízdu na kole). Jet na kole 6 km/h ej docela obtížný, kolo v tý rychlosti ještě není úplně stabilní, zakázali tím i běh. Prostě je to s touto hodnotou naprostej nesmysl z mnoha důvodů.
Jo, ale to je parametrická záležitost. Líbí se mi prostě přístup „když jsi dost opatrnej, tak můžeš na chodník, ať jsi třeba bagr (pro Mirka: nadsázka)“.
Takže, když budu dost opatrnej, tak tam můžu i s motorkou, autem, ne? ( pro Tomáše: nadsázka)
„Chceš na kole / koloběžce / čemkoli po chodníku? OK, ale touto rychlostí.“
Auto je v pohodě, ne?
To auto se na silnici bojí čeho přesně?
Auto je neživá věc. Ptejte se řidiče a existují legitmní důvody. Sanitní vůz je také automobil.
Auto pod majákem může i na místa, kde je jinak zákaz vjezdu. Třeba sanitka na chodník/cyklostezku.
Jaký další legitimní důvod?
Tanku!
Kanálů.
Řidič menšího auta řidiče většího auta, řidič klidnější řidiče nerváka… 🙂 Ale to lze obráceně vztáhnout i na motorky, motokola, jízdní kola, venkoncem i chodce, ale ten už se liší i způsobem pohybu (neužívá kola, může kdykoli zastavit), proto má od jisté doby extra pás alespoň ve většině ulic uvnitř sídel.
Vložil jsem tam váš myšlenkový pochod, tak nevím, proč se na mě obracíte s touto bezpředmětnou otázkou.
Nakolik to platí i pro motorky nevím, ale auto není na chodníku v pohodě v žádný rychlosti, pokud na to ten chodník není konstruovanej. Což řada z nich není. Trpěj sítě uložený pod ním, trpí ten povrch. Moderní auta se silnými posilovači řízení dokážou chodníkovou dlažbu zlikvidovat i v nulový rychlosti, pouze natáčením kol na místě (dokonce tím spíš). Rovněž prvky navádějící nevidomé, atd. nemusí auta unést. Z hlediska bezpečnosti okolí jsou pak i v nízký rychlosti problém slepý úhly, některá auta jich mají hodně, oproti tomu člověk na kole nebo koloběžce má výhled dopředu perfektní (a dozadu zpravidla nejezdí).… Číst vice »
Pro vysvětlení, ta část v uvozovkách je vložená z „rozumování“ pana Tomáše Záruby, z jeho jiného příspěvku výše, který se zastává jízdy čehokoliv po chodníku.
Vozidlo zimní údržby, s radlicí. Snad bude stále ještě stačit žlutý maják, na znamení toho, že je na chodníku legálně a legálně se z něj sype posyp.
(byl jeden starý vtip o kropícím voze a policistovi)
Jako parametrickou bych bral diskusi o tom, jestli 10 nebo 15. Tech 6 uz je za me v podstate zakaz, protoze to znamena, ze uz je lepsi nejezdit vubec.
10km/h na kole je hloupost. Normalne po rovine jde jezdit 40km/h. A kola patri na silnici.
Na kole nejezdí jen sportovci ale i babky do kostela. (Tu je vyjádření k 10km/h, ne k zákonům v Horních Uhrách.)
Prave jste nazorne ukazal, proc je v diskusich o cyklodoprave potreba ignorovat prispevnky „nadsenych cyklistu“
Jinymi slovy jste rekl, ze kdo nejezdi na kole stejnym stylem jako vy, nema na nem jezdit vubec. Tudle
10 km/h na kole je po chodniku, kde je sem tam chodec, tak akorat. Lepsi nez ho muset vest, furt bezpecny pro okoli. Malo na delsi trasy, ale dobry reseni pro kratky useky, ktery by ve vozovce byly prilis desivy a nebo pro situace, kdy jedu do domu uprostred bloku a pres parkujici auta tam nedostanu kolo z vozovky.
Podpis.
Konec běhání na Slovensku 🙂
Běhání pouze na atletickém oválu, kam si musíte dojet autem či MHD
Konec dobíhání na vlak, ať se držíme tématu 😀
Když běžícího chodce chytnou, bude se vymlouvat, že svůj „výkon“ neměl objektivně jak změřit a myslel si, že běží do 6 km/h…. Chodci mají vždycky navrch….
V Cesku by pro zacatek stacilo, ze by na sdilenych chodnicich museli cykliste objizdet chodce ve vzdalenosti minimalne 1,5 m. Tedy stejne, jako musi ridici objizdet cyklisty. Pokud by to sirka chodniku neumoznovala, tak by cyklista musel s predjetim pockat, dokud to sirka chodniku neumozni. To by najednou bylo revu 😀
Fajn, ale pak chodci by nesměli chodit jen tak prostředkem, nebo nedej bože vedle sebe, ale všichni pěkně povinně jen za sebou a po okraji…
Ale oni povinnost chodit maximálně ve dvou, v nepřehledných úsecích pak za sebou na sdílené stezce mají. Sdílená stezka je totiž pozemní komunikace a řídí se zákonem 361/2001.
Cykliste taky nejezdi jen pri kraji, protoze u kraje jsou kanaly nebo hrozi otevreni dveri aut apod. (viz instruktazni videa AutoMatu nebo mestemna kole). A cykliste si taky radi povidaji pri jizde vedle sebe, takze se to stava bezne, ze nedodrzuji predepsany zpusob jizdy.
Takoví dva kecající cyklistu jsou pořád užší než jeden traktor.
A skupinu 2*4 cyklistů předjedu radši, než předepsaného hada osmi cyklistu.
Nene, to je právě pravidlo na chodníku, žádná povinná stopa… nezapomínáte že na chodníku se může pohybovat (pomalu) každý včetně dětí, nemocných, vozíčkářů… NENÍ DŮVOD se toto pokoušet předefinovat.
Byť to není v zákoně číselně uvedeno, obecné dodržení bezpečného odstupu ale stále platí, při rychlosti jakou se cyklista obvykle pohybuje je adekvátní cca 1m
Správně, do 30kmh.
Ok. A chodci by museli chodit u okraje a za sebou. A psi na voditku max 50cm.
Navrhuju se ještě jednou zamyslet nad tím zněním, a připomenout si že v rychlosti do 30kmh je ten odstup 1m. Ale i to by stačilo, samozřejmě měřeno od vnějšího obrysu (obvykle řídítka)…
Plus hodit do placu tu informaci že se budou používat figuranti s měřením bočního odstupu radarem (a aby to aspoň ojediněle byla pravda).
Beru za predpokladu, ze okamzite prestanem chodniky zuzovat kreslenim parkovanich mist na ne.
Bohužel, běžně se na některých místech toleruje (rozuměj: jestli někdo někdy uložil v tom místě pokutu tak to mohlo být tak maximálně jednou do roka) dlouhodobě parkování na chodníku i BEZ namalovaných značek… Třeba: https://mapy.com/s/forozolotu (zde odpoledne až podvečer) https://mapy.com/s/refekubutu (zde každý pracovní den) Jsou samozřejmě i ty „zužovací“ akce jak pravíte vy, zde rovnou před školou (zajímavé že vyjímka platí dopoledne, ovšem místo je typicky obsazené odpoledne, plus dvě další před tím neoznačená… neboli, jak jednou uděláte vyjímku, typicky se s tím „sveze“ několik dalších… nápověda – za těmi dveřmi je vstup do posilovny kterou škola pořádá jako „vedlejšák“…)… Číst vice »
Cywe, co je tohle za debilitu. Takze dobihani autobudu je ted na Slovensku ilegalni? A na rodice pobihajicich deti zavolaji socialku, ze nechavaji svoje deti pachat prestupky? A kdyz bude nekdo utikat za zlodejem, dostane pokutu?
Pokud utíkáte před zlodějem, aby vás neokradl, tak je to odvracení nebezpečí. Snad tohle na Sovensku nezrušili …
Rodičům pobyhajich deti můžou třeba i brát dávky …
To není jen romská menšina, ale i pracující Slováci
To je apríl nebo fakt? Se budu bát jet na slováč..
Budou se muset měřené úseky označit? 🙂 Půjde mít jako chodec modrý maják? 😀
Ano, a dokonce bude možné vydávat i zvukovou výstrahu: méně majetní jen úúúúú hubou, bohatší použijí maják se sirénou.
Takže nebudem môcť športovať (behať) na chodníku? Ani sa ponáhľať na autobus?
Inak preventívna prehliadka v 65 rokoch Ok.
Nově v 70 letech, u nás už to tak je. Je to sjednocení s EU.
V ČR už příští rok!
Jojo, ráj na zemi tam budují…
no tak když odhlédneme od toho, že kolo nemá jak určit rychlost, protože na rozdíl od tachometru v autě, který je kalibrované měřidlo je tacháč na kole nepovinnej a nemá kalibraci, která je součástí homologace, takže to určení rychlosti stojí na vodě, tak v jádru to zase tak blbá myšlenka není, sice bych to posunul někam na 10km/h, ale představa, že když na kole potřebuju popojet po chodníku (pro pražáky třeba chodník smrti na hlavák, tam se mezi auta nikomu na magistrálu moc nechce) a při dodržení rychlosti 10km/h jsem „legální“ mi nepřijde zase tak zlá. jasně, bulvarizace takové věci… Číst vice »
Od kdy je v normálním (osobnim) autě tachometr kalibrovanỳ?
Součást homologace, hádám.
Hádáte špatně.
Samozřejmě, že se hlídá, aby tacho při použití jakýchkoliv povolených pneumatik neukazoval méně, než je realita.
Toto se přesně nazývá „povinná poloha tolerančního pole“ a ano znamená to co píšete… mj je to vysvětlení proč za 99% všech situací tacho MUSÍ (mírně) proměřovat, a též proč není přípustné montovat na auto jakékoliv disky/pneumatiky co si kdo usmyslí… aspoň dokud nezačneme masově užívat tachometry užívající GPS minimálně k „vnitřní“ kalibraci…
Rozumím vám, spoustě diskutujících asi nedojde že význam slov akalibrace je technický termín a znamená „pravidelně (obvykle 1 za rok) kontrolovaný – porovnávaný s nadřazeným etalonem“ a že se o tom vede zápis (kalibrační list)…
Tachometr v autě je kalibrovaný pouze u vozidel s tachografem (nákladní auta, autobusy…). Ale i tam je to s nějakou tolerancí (běžně ± 5 km/h). Naopak u osobních aut a motorek, žádná kalibrace není (možná tak při výrobě), dokonce ani není povinné tachometr mít. Sám jsem měl na motorce předělaný náhon, takže mi pak tachometr ukazoval cca o 25 % míň oproti skutečnosti. Na druhé motorce jsem tachometr neměl vůbec a nikomu to nevadilo (STK / policie…). A když jsem měl druhé auto, tak jsem kvůli porouchanému náhonu jezdil asi rok s tachometrem, který ukazoval stále jen nulu. A zjistil… Číst vice »
V Německu ani v obytných zónách nemají zavedenu matematický přesnou rychlost, ale v pravidlech uvádějí „rychlost chůze“. V případě aut pak policista dokáže potížistu pokutovat i bez přesného záznamu o rychlosti.
Hm, takže když už konečně mírně rozšířili chodník od Muzea k nádraží tak, aby se po něm dalo normálně chodit, budou to po něm valit cyklisté, i když má souběžná vozovka tři pruhy… Rychlost běhu je asi OK, ale to vyhýbání se vedle jedoucích aut nic moc. Navíc z kopce může jet i cyklista rychleji (a do kopce blízkou Washingtonovou).
I v Polsku je pro cyklisty omezeni rychlosti na chodniku. Obecne – az na vyjimky – se po chodniku nesmi jezdit na kole. Jen za urcitych podminek se smi jezdit po chodniku na kole rychlosti chuze (limit neni presne stanoveny).
To ano, ale na Slovensku to zjevně chtějí aplikovat i na chodce.
Opravdu? Najděte mi v jejich zákoně nějaké ustanovení, kde jsou chodci povinni dodržovat „rychlost chůze“.
Ne, opravdu nechtějí. Stačí si ten zákon přečíst pořádně.
Já jsem tak rád, že mají svůj samostatný štát. A už k nim nepojedu, 6 km/h zvládnu chodit v terénu, na rovném zpevněném chodníku jsem rychlejší a nehodlám za to nikomu platit.
Což mi připomnělo, že jsme na škole běhali patnáctistovku na čas, samozřejmě po chodníku.
Ugh? A to nebyl aspoň vyklizený, jakože jste běhali mezi chodci???
No já nakoukl do toho jejich zákona na ustanovení o chodcích a cyklistech a a ekoloběžkách a vyvažovacích vozítkách a rozhodně to mají lepší než my.
A vážně mi chcete tvrdit že se rychlostí chůze nevejdete ani do tolerance měření, jakože chodíte >9kmh?? Jste promarněný talent!
Asi opatření, aby chodci nekonkurovali železnici
Cesko to taky ceka, naschvaly mirene na mestskou cyklistiku, protoze z te se stava oblast boje kulturni valky (predpokladam, ze to plati i pro legalni chodniky). Pokusy uz v Cesku byly, napriklad navrh na povinnou prilbu za vsech okolnosti, defacto zakaz sdilenych kol
No zrovna na sdílených kolech bych 100% povinnost přilby zavedl okamžitě.
No co, z půjčovny kol uděláte půjčovnu kol a přileb; vedle stojanu bude skříňka, ideálně s takovým náhledem, aby člověk viděl případné znečištění zevnitř a neušpinil si hlavu. 🙂
Fotograf Jan Reich vzpomínal, že v roce 1938 platil pokutu 5 korun za to, že běžel po Václaváku.
a vítězem o nejabsurdnější zákon vyhrááává SLOVENSKO !!!!!!
Běda, jak budete chtít dobíhat autobus…
Co dobíhat autobus. Půjdete od autobusu, od vlaku … domů, požene vás to, dáte kilometr pod 10 minut a máte na krku pokutu jak za 70 km/h v obci.
No a když uklouznete, musíte padat pomalu 😅
no hlavně to nesmíte pustit, to je znečišťování veřejného prostranství a to je určitě taky drahé
To se děje i tak, vzhledem k předchozímu omezování počtu a privatizaci zbylých veřejných záchodků (musíte do bufet ap.). 🙂
to už je jedno, jestli dostanu pokutu za běh na záchod, nebo to vemu k nejbližšímu křoví. Oboje bude za 50Euro
Taková pokroková a progresivní země!
Slovensko je poslední dobou špatný vtip…
…dítě se rozjede na kole a rodič za závratných 8 km/h platí 50 € pokutu.
A běžce budou pokutovat taky?
Běžci si budou muset pro každý běh vyřídit na úřadě povolení ke zvláštnímu užití chodníku 😀
njn, voly volili volov zvolili 🙂
je to dobrý banánistán poslední dobou
Už brzy…