cargo

Rozmach bateriových vlaků v Německu. Nově je žádá Porýní-Falc, budou se dobíjet z ostrovní troleje

Vlak společnosti Vlexx v Porýní-Falci. By Nuckmann - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=55733891Vlak společnosti Vlexx v Porýní-Falci. By Nuckmann - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=55733891

Německo se stává zemí zaslíbenou bateriovým vlakům. Po Bádensku-Württembersku a Sasku po nich sahá i spolková země Porýní-Falc, která aktuálně

Německo se stává zemí zaslíbenou bateriovým vlakům. Po Bádensku-Württembersku a Sasku po nich sahá i spolková země Porýní-Falc, která aktuálně zveřejnila své požadavky na vlaky pro neelektrifikované tratě v jižní části svého území. Spolkový stát chystá dva tendry na dva soubory tratí, z nichž pro jeden kolem Kaiserslauternu bude požadovat hybridní elektrické vlaky s baterií. Oznámil to na svých stránkách zemský objednatel dopravy Zweckverband Schienenpersonennahverkehr Rheinland-Pfalz Süd (ZSPNV Süd); důvodem je podle něj především šetrnost k životnímu prostředí.

Vítěz tendru na „bateriový“ soubor zajistí provoz na první trati od prosince 2024, postupně až do roku 2026 bude přidávat další trati. Objednatel to zdůvodňuje nutností vybudovat nabíjecí stanice, které budou mít podobu ostrovních trolejí na vybraných nádražích.

Konkrétně jde o tato spojení: (Kaiserslautern –⁠)Neustadt –⁠ Landau –⁠ Karlsruhe (prosinec 2024), Saarbrücken –⁠ Pirmasens (2025), Kaiserslautern –⁠ Pirmasens, Landau –⁠ Pirmasens, Kaiserslautern –⁠ Lauterecken, Kaiserslautern –⁠ Kusel, Winden –⁠ Bad Bergzabern, Hinterweidenthal Ost –⁠ Dahn (2026). Dnes zde jezdí DB Regio.

Druhý soubor zahrnuje tratě v údolí řek Nahe a Alsenz (Nahetalbahn, Alsenztalbahn) a spojení Mohuč – Bad Kreuznach – Kaiserslautern, Bingen – Bad Kreuznach – Kaiserslautern. Spoje zde dnes zajišťují společnosti DB Regio a Vlexx. Objednateli zde postačí i nadále starší dieselové jednotky. Vítěz vyjede v roce 2023.

V oblasti bateriových vlaků se v Německu prosazují především Alstom a Siemens. Společnost Alstom podepsala první smlouvu na dodávku bateriových vlaků pro Německo letos v únoru. Půjde o jedenáct jednotek Coradia Continental (BEMU), které budou moci jezdit pod trolejemi i na baterie. Objednal je dopravní spolek VMS (Verkehrsverbund Mittelsachsen), který chce bateriový pohon využít na trati z Lipska do Saské Kamenice (Chemnitz).

Společnost Siemens Mobility oslavila první úspěch svých bateriových vlakových jednotek Mireo Plus B v březnu. Celkem 20 vozidel, která mohou být poháněna z troleje i z akumulátoru, si objednala spolková země Bádensko-Württembersko.

Bateriová jednotka Mireo. Pramen: Siemens Mobility

Bateriová jednotka Mireo. Pramen: Siemens Mobility

Tagy bateriové vlaky Německo Porýní-Falc Top
34 komentářů