ŘSD posunulo lhůtu pro nabídky na opravu mostu Šmejkalka na D1

Most Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.czMost Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.cz

Oprava mostu z období prvních pokusů o zbudování dálnice ve 40. letech bude zřejmě vůbec nejnáročnější akcí z celé modernizace D1.

Tendr na velkou obnovu mostu Šmejkalka na úseku dálnice D1 Mirošovice –⁠ Hvězdonice se protahuje. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) aktuálně prodloužilo lhůtu pro podání nabídek z 24. února do 30. března.

„Vzhledem k nutnosti zajistit bezpečnost silničního provozu provizorním zpevněním nosné konstrukce mostu Šmejkalka ještě před jeho rekonstrukcí a snaze předejít dotazům, námitkám a průtahům výběrového řízení na celkovou rekonstrukci byla po dodatečných informacích k zadání posunuta lhůta pro podání nabídek celkové rekonstrukce mostu,“ uvedla mluvčí ŘSD Nina Ledvinová. Firmy také posílají řadu dotazů, které se týkají „správnosti výkladu Zadávací dokumentace ze strany uchazečů“.

Zmíněný úsek sice nedávno prošel modernizací, most z období prvních pokusů o zbudování dálnice ve 40. letech se ale opravě vyhnul. Bude totiž zřejmě vůbec nejnáročnější akcí z celé modernizace D1, která byla oficiálně ukončena loni v říjnu.

Předpokládaná hodnota zakázky je 1,390 miliardy korun. Stavba má vydané pravomocné stavební povolení a je soutěžena v režimu Design&Build. To znamená, že ŘSD poskytne zhotoviteli pozemky a stavební povolení, podrobné projektování si už ale zajistí vítězná firma sama. Jedním z hodnoticích kritérií v rámci výběrového řízení je i doba výstavby. Začít by se mělo ještě letos.

Podmínkou ŘSD je vedení dopravy v režimu 2+2 jízdní pruhy po celou dobu stavby. Pro zajištění tohoto režimu bude nutné postavit mostní provizorium, a to vpravo od stávající D1 (ve směru Praha – Brno).

Při opravě budou zachovány oblouky spodní stavby, které diagnostický průzkum vyhodnotil jako vyhovující pro další využití. Projdou sanací. Nosná konstrukce bude naopak kompletně vyměněna. Po opravě bude provozována v režimu 2+2, provoz bude ale možné bez větších dodatečných úprav rozšířit i na režim 3+3.

Tagy D1 most Šmejkalka ŘSD
13 komentářů