Demolice mostu přes dálnici D1 je tu. Řidiče čeká uzavírka a regulovčíci

Most přes D1 u Řehořova už neexistuje. Pramen. ŘSDMost přes D1 u Řehořova už neexistuje. Pramen. ŘSD

Most z roku 1979 je podle ŘSD neopravitelný. Sloužil především pro zemědělskou techniku a nikdy neprošel větší údržbou.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes večer spustí dlouho chystanou demolici bezprizorného mostu přes dálnici D1 u Řehořova (cca 127. km). Práce započnou dnes ve 21:00, hotovo by mělo být v pondělí v 7:00. Řidiče čeká omezení dopravy, v noci ze soboty na neděli se dálnice uzavře zcela.

„Po většinu času bude provoz na dálnici D1 omezen pouze částečně a veden v režimu 1+1, tedy jedním pruhem ve směru na Prahu a jedním pruhem ve směru na Brno. V noci ze soboty na neděli, konkrétně od soboty 21:00 do neděle 9:00, bude provoz na dálnici mezi exitem 119 Velký Beranov a exitem 134 Měřín zastaven úplně. K dispozici budou vyznačené objízdné trasy,“ uvedl mluvčí ŘSD Jiří Veselý.

Pro vozidla do 3,5 tuny bude objížďka vedena po silnicích II/353 a II/348 přes Zhoř, Stáj, Arnolec a Černou s tím, že v obci Arnolec se kvůli prudké a úzké zatáčce doprava rozdělí a ve směru na Brno bude vedena k obci Jersín a odtud do Černé.

Větší potíže zřejmě čekají řidiče aut nad 3,5 tuny. Ti budou navedeni na silnici II/602 přes Řehořov s tím, že na dvou mostech na této trase (kvůli jejich nižší zatížitelnosti) bude kyvadlový provoz řízený regulovčíky.

Demolicí se završí dlouhý byrokratický proces, který komplikovala skutečnost, že k mostu se jako majitel nikdo nehlásí. Vlastnictvím mostu se zabývaly i soudy, rozhodovaly nicméně o tom, čí most není, nikoliv o tom, čí je. Soudy tak potvrdily, že vlastníkem není městys Kamenice.

Ministerstvo dopravy následně určilo opatrovníka mostu a nařídilo demolici stavby. O tu usilovalo především ŘSD, které ve své žádosti mimo jiné uvedlo, že „stav mostu je natolik závadný, že hrozí jeho zřícení, či zřícení jeho části přímo do provozu dálnice D1. Tím je vážně ohrožena, a to život ohrožujícím způsobem, bezpečnost provozu na dálnici D1″.

Podle ministerstva, které se s názorem ŘSD ztotožnilo, je most z konce 70. let (1979) neopravitelný. Sloužil především pro zemědělskou techniku a nikdy neprošel větší údržbou. Nyní je uzavřen, mohou jej využívat jen pěší. „Hodnoty zatížitelnosti jsou tak malé, že most není schopen v budoucnu přenášet zatížení současného silničního i zemědělského provozu,“ sdělil Veselý.

Tagy D1 demolice mostu most bez vlastníka ŘSD uzavírka D1
6 komentářů