ŘSD posunulo lhůtu pro nabídky na opravu mostu Šmejkalka na D1
Most Šmejkalka se začal stavět v roce 1939, v provozu je od roku 1977. Pramen: Ceskedalnice.cz
Oprava mostu z období prvních pokusů o zbudování dálnice ve 40. letech bude zřejmě vůbec nejnáročnější akcí z celé modernizace D1.
To by mě zajímalo, jak a zčeho se postaví takto vysoko provizorní most. Máte někdo tuchu?
V zadávací dokumentaci se uvažovalo s mostním provizoriem ŽM 16-M a na něm položeny prefabrikované panely. Rozpětí pole až 45 m a výstavba pomocí výsunu. Jelikož se jedná o zakázku Design&Build je možné, že dojde ke změně typu nosné konstrukce a výstavby.
ŽM 16-M je to, čemu se přezdívá Pižmo?
PIŽMO je typ podpěry, ne? Dají se na ně dát různé mostovky.
Pižmo je zkratka „PIlíř Železničních MOstů“ Pižmo stojky jsou navrženy pouze na prvním a posledním pilíři, ostatní pilíře jsou betonové.
ŽM 16-M (železniční most) je příhradová ocelová konstrukce.
Jak to může být nejnáročnější akce modernizace D1, když – slovy MD ČR – je modernizace D1 již hotová a most Šmejkalka nebyl součástí modernizace D1?
Oh wait….
to bylo před volbama 😀
Už před těma minulýma to Ano potichu vyřadilo.
a před těmito řeklo, že je hotovo
Doublethink bývalého dvojministra.
takže další most připraven udělat papa?
mne vždycky překvapuje, co vše překvapí daného správce mostů…
když dělám reko bytu, tak taky nevím kde vede jaký kabel a zda na mne nespadne omítka z celé zdi…ale že podobné vypadá údržba mostu v CR je tak nějak…smutné.
pořídíme si jeden špunt u Brna, druhý u Prahy. tak alespoň nebude ta jízdní doba vlaku 3:20 vypadat tak blbe…
O stavu mostu se ví dlouho, diagnostický prizkum začal před možná 8 lety. Jen ty soutěže tu jdou na dlouho. O 80 let staré mostovce si nikdo nemyslel, že tu bude dál, navíc je úzká. Za komunistů se jen vyměnilo zábradlí
jen že museli doplňovat zadání…o „podezření“