ŘSD chce příští rok začít se třemi dalšími úseky D35, pro část Janov – Opatovec už vybrala archeology

D35 u Opatovic nad Labem. Foto: ŘSDD35 u Opatovic nad Labem. Foto: ŘSD

Do jednání o D35 u Litomyšle nečekaně vstoupili ochránci přírody ze Šumperka. Tvrdí, že stavbu nechtějí blokovat.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Dálnice D3 je stále odkládaná, nedokáží se ani dohodnout o dokončení cca 200 metrového úseku u Tábora, kde byla „účelově“ povolena stavba v ochranném pásmu dálnice. Majitel vyžaduje buď napojení na dálnici, které kvůli důležité mostní křižovatce nelze provést, nebo přehnanou cenu za stavbu. Mnohokrát mělo během cca 10 let dokončení začít a nezačalo.

Joe

No už aby to bylo a skončilo ježdění přes nenažranou Litomyšl a její debilní radary v kopci, kde je jedna z mála příležitostí předjet kamiony na cestě do Mohelnice.

Tomáš Gottschalk

A u D43 se vedou plané řeči o střídavém třípruhu.

FrenkyUL

Ještě ti chybí jedna drobnost, teda dvě, platné stavební povolení je jen na jeden most a nejsou vykoupené pozemky. Podle toho jak to jde jinde a pokud to půjde dobře, tak to odhaduju na první pololetí 2023. Jaký je váš názor?

Petr

Příští rok by se měl stavět tké úsek Hořice-Sadová, to je také D35.

jan

A neni to moc brzo?

Lukas

Už chtějí začít jen se 2 úseky? Úsek Hořice–Sadová se posouvá? Ještě nedávno tam bylo „Zahájení: 2022“.

Jmén

Na jedné straně super, že se severní dálnice začíná hýbat, ale na druhé straně se děsím toho, jaký ještě větší chaos vznikne u Olomouce-Globusu na to mne skutečně hloupém kruháči! Nechápu, že žádnou tupou hlavu na ŘSD už nenapadlo řešit propojení od Brna a Ostravy směrem na Mohlenici.

JFK

Staci se podivat na web RSD a dany projekt lze najit…

Jmén

Super, děkuji , ale stále platí, že ta šílenost trvá už 15 let! Takže dalších 10 než se to postaví, ano?

Jenda

Podle letáku ŘSD by se mělo začít stavět 2024 a hotovo ve 2026. Nyní se vyukupují pozemky, což standardně trvá cca 2 roky, do toho získat stavebí povolení. Tak snad „jen“ těch 5 let…

MildaIV

D35 za 10let určitě nebude kompletní.

Vladimir

Tohle není jen o RSD ale i síle místní samosprávy. Obec Belotin měla budovat obchvat souběžně s výstavbou úseku Belotín – Rybí, tedy nyní a ne v době, když se dokončil zbyly úsek D1 Hranice – Bohumín. A jak je to nožné? Místní starosta to proloboval a změnil. Je tu spíše otázka jak je možné, že obecni starosta s cca 2000 obyvateli umí zařídit obchvat a pohodlný život a 5te nejvetsi město to nedokázalo roky!

Potulný wechtr

Dálnice jsou příliš blízko obce a nadlimitně hlučné.
Byl to handl, něco za něco.

Jan Matoušek

Chápu, že jste nespokojený. Ale méně než 15 let už to prostě nebude.

Zkuste si říci, že většinu doby trvání té hrůzy už máte za sebou. A třeba vám začne být lépe.

lvy

Já jen dodám, že zásadní problém je taky v tom, že dost lidí stále neumí přes kruhové objezd jezdit.

MLB

Tím spíš by měla mít dálniční spojka Křelov-Neředín absolutní prioritu, aby přes ten kruháč zbytečně nemusely jezdit desetitisíce vozidel z tranzitního provozu… Je ostuda, že stavba prakticky na zelené louce trvá takhle neskutečně dlouho.

Jiří Kocurek

Stavba netrvá… její povolení trvá. A pak je jedno, jestli je na zelené louce nebo v mezinároních vodách.

Pavel

Troufnu si tvrdit, že hlavním problémem tohoto rondelu je, že vozidla přijíždějíci z obchvatu od Ostravy nemůžou na rondel plynule vjíždět, protože dávaji přednost vozidlům jedoucím z centra (okolo téměř celého rondelu) ke Globusu a vozidlům jedoucím od Mohelnice do centra. Tam to není až tak o dovednosti jezdit na rondelu jako spíš o nedostatečné kapacitě rondelu v místě nájezdu od Ostravy.

mgr.pavel

To je až druhoředý problém. Tím hlavním je fakt, že na dálničním obchvatu 100tisícového města nemá kruháč co dělat.

Olda

Dovoli bych si poznamenat… Od určitého množství vozidel (a zde jejich zastoupení je zásadní informace) je kruháč (zvláště o parametrech co zde protlačuje ŘSD) brzdou provozu a nemalým lokálním emisním zdrojem. Problém zní MKD. Máte „C“-čko? Pak je vhodné přehodnotit poznámku.

Poudy

A domluvili se teda s Litomyšlí nějak na případné dostavbě MÚK někde u Němčic nebo jim tam lidi z Třebové a Ústí budou jezdit kvůli nájezdu na dálnici přes město už napořád? Nemá někdo tyto informace?

Tady na Morave

Napořád přes město

Alibaba

Měl jsem pocit, že dohoda je taková, že když to bude v Litomyšli krizové, tak se ta křižovatka postaví.

Poudy

Díky, to znamená že se v horizontu 15 let nepostaví. No já bydlet v Třebové tak sem pěkně naštvaný při každém podjezdu pod dálnicí cestou na Pardubice.. třeba si z toho vezmou ponaučení další radnice..

David

Není nic lepšího než sjet před Litomyšli z dálnice a pak jet na Třebovou hezký kolem zámku.

Teď tam asi nejsou zase takové objemy dopravy, nicméně s dálnici se pak už cesta přes Ústí do Hradce nevyplatí vůbec.

Vrtal

Myslím že to je unikát. Dlazdena silnice areálem zámku který je v UNESCO byla opravena jako dálniční privadec. No řekněte kdo to má.

Tomáš

Kdybyste bydlel v Třebové, tak za tenhle stav také můžete „poděkovat“ třebovským zastupitelům, kteří z nepochopitelných důvodů tento nájezd odmítali. Až po letech jim to došlo, jaký to byl nesmysl, ale bylo již pozdě… https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-d35-litomysl-sjezd-krizovatka-ceska-trebova-hejtman.A190213_457290_pardubice-zpravy_skn

dan Žatecký

Přednostně je prioritou ŘSD začít s posledním úsekem D1 u Přerova, než se zase soudy zahltí dalším rozkladem ekologistů.

K.S.

Tahat D1 přes Přerov je blbost, neposkytuje to nic moc navíc než co poskytuje dálnice přes Olomouc. Jediný důvod vedení D1 takto je že někdo přešmikl federální D1 vejpůl. Dost možná by pro spojení Brno – Zlín stačila pěkná široká jednička. Že tam vede D55, která taky mohla jít malinko jinak je věc druhá. Ale z hlediska nějaké minimální kostry grafu je ta D1 taková zbytná a nedivil bych se kdyby se za 20-30 let polovina snesla a přestavěla na normální cestu.

P.S. Silnice se bourají, snáší, nebo trhají?

MildaIV

Tak D1 měla být vedena z Přerova přímo na Kojetín. Závlek na Gotwaldov je totální nesmysl a neodpovídá dopravním proudúm.

K.S.

Mluvil jsem o historickém trasování a tam to trasování prostorem Zlínska bylo.

Potulný wechtr

No jo. Tehdá. Až do Mukačeva.

Gwann

a jakou dálnici byste přes 50tis průmyslové město tahnul?

K.S.

Trochu mi přijde že jste nepochopil o čem píši. Dálnice D1 jako dálnice D1 v úseku Vyškov – Lipník je z hlediska nalezení minimální kostry dopravní sítě zbytná. Pokud tedy nebude D49 pokračovat dále na Slovensko, pak by to mohlo být trochu jinak. Úsek D1 kolem Přerova je ten nejméně důležitý protože do sítě nepřidává nic co by tam již nebylo. Z pohledu dopravy mezi Ostravou a Vídní by pak asi větší smysl dávalo vedení dálnice tunelem pod Švédskýma šancema. D55 na Olomouc by pak Přerov jenom lízla v severní části. Otázka ale je kdy až by byla potřeba. mapy.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Vúbec nic nepřidává do sítě? Ani obchvat věčně ucpaného Přerova?
Kudy byste trasoval D55? Podotýkám, že dorpava mířící ze Slovácka do Olomouce a dál pojede přes Přerov vždycky. Ta železniční taky a není jí zrovna málo.

K.S.

Ano, z hlediska sítě je vedení D1 přes Přerov zbytné a proti rekonstrukci/rozšíření dálnice přes Olomouc nic nepřináší.

Alternativní trasování pro dálnici Břeclav – Varšava jsem sem také dal.

Jaká by byla zbytková frekvence mezi Přerovem a Olomoucí nevím. Rozhodně by se jednalo o diametrálně odlišnou situaci a úlohu k řešení z důvodu neexistence frekvence z D1. S dovolením postup který byl ve vztahu k dálnicím na střední Moravě použit se dá označit za vyděračský.

Otakar

„Nechceme nic blokovat, zdržovat nebo prodlužovat řízení. Jde nám o to, aby se dodržovaly všechny připomínky, nařízení a doporučení,“ citoval Svitavský deník předsedu Českého ochránců přírody Šumperk. Slavomíra Bušinu.

Tak proč do toho vstupují? Budou zase se pídit v drobnostech, jen aby našli v nějaké pitomosti nesoulad, který po x letech soudů dá za pravdu ŘSD. Spolky by měly hledět svého okolí a nechat věci v jiných částech republiky spolkům, které tam působí a znají místní situaci daleko lépe.

J.K.

Tak třeba jsou to skuteční ekologové a zkouknou průběh stavby a tak…

Nelson

Vy o tom zase nic nevíte, tak proč se vyjadřujete? Je to jejich zákonné právo.

MildaIV

Takže oni mají právo se vyjadřovat, ale Otakar múže leda držet hubu? Vy to deda máte srovnaný.

Nelson

Ano mám. K odborným věcem, nechť se vyjadřují odborníci.

Otakar

Klid, on potřebuje jenom vymýšlet problémy. Nedivil bych se, kdyby to byl jeden z ekoteroristů.

Otakar

Já někde říkám, že to není jejich zákonné právo? Jenom předpokládám, že to dopadne zase obstrukcemi, kde budou hledat důvody, aby zavařili. Rád bych se mýlil. Tak se uklidněte.

Vladimir

Nejsem ekolog ale neschopnost připravit stavbu podle všech zákonitosti a pravidel dává možnost k vyjádření ekospolkum. Co tedy stačí? Delat vše v souladu se zákony a předpisy a oni nebudou mít prostor cokoli namítkovat.

Pavel

To je teorie. V praxi jsou podobné stavby podložené stovkami možná tisíci stran různých dokumentů a vyjádření a vždycky se tam přes sebevětší snahu najde nějaká drobnost, která se dá napadnout. Navíc soudy mohou jednou vyložit něco tak někdy onak.

Z celospolečenského hlediska přece nejde o to dosáhnout nějakého právního purismu, ale objektivně posoudit investici, trasování a celkové benefity x ztráty.

K.S.

Ono je opomenutí „safra já tu dal přístřešek pod most a tady mi chybí místo pro popelnice“ a „No tak jsem zapomenul že tam je poslední hnízdiště chřástala v okruhu dvou set kilometrů. no bóže no… s tím naděláte, nějaký blbý kárlštejn, stejně to byla jenom stará barabizna na zboření.“

Zatímco ty popelnice, nějaký plot atd. to se dá doplnit a není důvod pro to zastavit celý projekt, tak ignorování místních podmínek, ať už co se ochrany přírody, nebo vodních zdrojů týče, nebo i takové věci jako neprovedené posouzení dopadů osvětlení na okolí, jsou už důvody proč stavbu pozdržet.

Jiří Kocurek

Poslední hnízdiště Chrástala na východ od Plzně se řeší už při územním rozhodnutí a také v procesu EIA.
A pokud jde o vzácné druhy, jako je např. orel skalní, tak obvykle je v daném území již celá desetiletí chráněné území. A teď na podzim to hnízdiště nenajdete. Mladí už dávno vylítali.

Jiří Kocurek

A teď si představte, že se do probíhající stavby namontuje nějaký spolek s oddůvodněním, že chce dělat stavební dozor, aby se vše dělalo podle předpisů a dokumentace. A namontuje se tam navíc oproti stavebnímu dozoru investora a bude chtít stejné pravomoce.
Případ horší: Nebude mít potřebnou kvalifikaci na stavebního dozora.