Infrastruktura Silnice

D35 má další povolení pro šest kilometrů kolem Vysokého Mýta

Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD
Vizualizace úseku D35 Vysoké Mýto - Džbánov. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic získalo důležité povolení na dalších 6 kilometrů dálnice D35 pro úsek z Vysokého Mýta do Džbánova. Na twitteru to oznámil generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Rozhodnutí je už umístěno na úřední desce Městského úřadu ve Vysokém Mýtě.

Předchozí územní rozhodnutí zrušil krajský úřad kvůli stížnostem obyvatel Knířova, části Vysokého Mýta. Přepracování a schvalování zabralo téměř dva roky. Úřad nově stanovil podmínku aktualizace hlukové studie, která povede k upřesnění podoby protihlukových stěn. Rozhodnutí na 139 stránkách ukládá ŘSD celkem 45 podmínek, například vytvoření migračních koridorů, sledování stavu podzemních vod nebo vegetační úpravy. Pokud rozhodnutí nabude právní moci, ŘSD může začít s přípravou dokumentace pro stavební povolení a výkupem pozemků.

ŘSD podle informačního letáku na svých stránkách počítá s tím, že začne stavět v roce 2022, hotovo by mělo být v roce 2025. Náklady mají přesáhnout dvě miliardy korun.  Trasa má vést po západním okraji Vysokého Mýta.

Trasa D35 u Vysokého Mýta. Foto: ŘSD
Trasa D35 u Vysokého Mýta. Foto: ŘSD

ŘSD aktuálně staví dva úseky D35 z Opatovic do Časů a z Časů do Ostrova. Úsek Ostrov – Vysoké Mýto zatím územní rozhodnutí nemá, ŘSD ho ale očekává v nadcházejících týdnech.

ŘSD loni na konci roku získalo územní rozhodnutí pro úseky kolem Litomyšle, přišly ale už proti němu první námitky.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
MaraSourak
Host
MaraSourak

Uz vcera bylo pozde. Na silnici I/35 je provoz takovy, ze je to velmi nebezpecne…

Jan
Host
Jan

Pro zkušeného řidiče ne…

jouda
Host
jouda

A co chodci, kteří chtějí přejít tuto silnici ve městě?

Alibaba
Host
Alibaba

V Mejtě jsou dva podchody a teď i nové světelné křižovatky (předtím tam byl jeden přechod se semafory a jedna řízená křižovatka). Já v Mejtě ve městě problém při přecházení I/35 nemám.

Eduard
Host
Eduard

Dobrá zpráva. Jen houšť. Každopádně by mě zajímala jedna věc. Proč stát neudělá povolení pro všechny dopravní stavby najednou a už jen řeší jednotlivé stavby podle toho jak má peníze a hlavně jak na sebe navazují. Navíc nechápu proč nejde ty úřední procesy sjednotit tak, aby se udělalo jedno rozhodnutí na základě kterého by se mohlo stavět. Takto mi připadá, že se jedna věc dělá mnohokráte, což celý proces jen zdržuje. Když tak mi to prosím někdo vysvětlete proč tak dlouho trvá od rozhodnutí postavit dálnici z bodu A do bodu B od samotného schválení záměru až po samotnou výstavbu.… Číst vice »

Tomáš
Host
Tomáš

Holt naš stavební zákon je komplikovaný. Ale zase na druhou stranu, představte si, že byste zpracoval zároveň dokumentaci EIA (tzn. obecněji, kudy dálnice povede a jaký bude mít vliv na životní prostředí), konkrétnějši dokumentaci pro územní rozhodnutí a úplně přesnou dokumentaci pro stavební povolení (tzn. na centimetry přesný projekt) poslal to do jednoho obřího schvalovacího řízení – a tam by to neprošlo jenom kvůli EIA a musel byste celou hotovou navazující dokumentaci předělávat znova. Takhle předěláte znova jen ten jeden stupeň. Neobhajuji to, jen říkám jaké jsou argumenty. Stavební zákon už teď umožňuje např. sloučit EIA a územní řízení do… Číst vice »

Lektor
Host
Lektor

Stavební úřady technické řešení nějak moc neřeší. Pro ně jsou důležitější , různá vyjádření povolení stanoviska apod. A ty jsou ve všech dokumentacích skoro stejné. Ty důvody které vedou k tomu to takto rozdělovat jsou různá ale ne toto. Krom toho i dnes umožňuje zákon sloučit územní a stavební řízení do jednoho.

Alibaba
Host
Alibaba

Asi kvůli komplikovanosti takového projednání, množství připomínek se prostě hromadí, dokumentace bobtná, a pak tím vzniká mnoho chyb.
Pak je projektantsky náročné obsáhlá díla zpracovat, hlavně třeba pak jednání se všemi připomínkujícími.

Milan
Host
Milan

Noo tak to opravdu vypada ze se nam ta vystavba v cele republice rozjela!, tak nam nezbyva nez jeste pridat a nepolevit a doufat ze o bdobi krize nebude stat resit skrtanim investic

Luděk S.
Host
Luděk S.

Ale ona se žádná výstavba nerozjela…

Jarek
Host
Jarek

Přesně tak, odšpuntovalo se pár dlouhodobě zaseklých staveb a otevřelo se pár kilometrů ne úplně prioritních komunikací typu druhý pruh na D3 u Budějovic – a už je z toho Babiš Budovatel…

Ze zásadních věcí se neotevřelo nic. SOKP hovno, D3 u Prahy to samý, Brno-Rakousko nic a z D35 běží dvě stavby z deseti (?) a na třetí mají nepravomocné ÚR… tímhle tempem budou v Mohelnici tak za dvacet let.

David
Host
David

Bohužel. Trasa D35 je známá už 40 let, ale reálně se s přípravou začalo po roce 2010. Na dvě stavby (Janov-Opatovec a Opatovec-Staré Město) je vydané pravomocné územní rozhodnutí. Od té doby uplynul už rok a výkup pozemků ještě nezačal.

svojsin
Host
svojsin

Co se týká dálnic : Bych řekl , že od r. cca 1980 není jediná vláda, která by si neměla nafackovat tak, až by si ksichty musela měsíc ledovat…..

Jarek
Host
Jarek

Dost se divím, že se nebere „pragmatické“ řešení známé i odjinud a nestaví se tedy aspoň to, co jde… Minimálně Janov-Opatovec je nic proti ničemu. U Opatovec-Staré město by se mohli vymluvit, že opouští trasu I/35 a musí se koordinovat se zbylým kusem do Mohelnice.

Michal
Host
Michal

Celkem sranda, jak si upravujete skutečnost dle vaší potřeby, D3 „ne úplně prioritní“, ale Brno – Rakousko hned 3. v pořadí vašich priorit. Předpokládám tedy, že buď jste z Brna a okolí, nebo tamtudy jezdíte. Studujte:
http://scitani2016.rsd.cz/content/doc/pentlogram_A3.jpg?v=2016
(ANO bych nikdy nevolil.)

Jarek
Host
Jarek

To jen abych nebyl nařčen z pragocentrismu 🙂 osobně se mě nejvíc týká stavba uvedená na druhém místě, i když objektivně vzato na druhé místo patří právě D35…

Jan
Host
Jan

Kluci asi z Mýta ví že dálnice je důležitá než vesnice vedle jménem Litomyšl. Fandím jim 🙂 Aby to nedopadlo jak u Přerova..

smart
Host
smart

Omyl. Příprava dalších úseků za Mýtem ale nevázne na Litomyšli, nýbrž na postoji okolních obcích (vyjma Němčic) či určitých spolků (nikoliv ekologických). Litomyšl s navrženou trasou (ve variantě 0) problém nemá.

Jan
Host
Jan

Vtipné je že když bych napsal „důležitá než vesnice vedle Litomyšle“ tak co změní celý obsah. Mimochodem o tom vím že to jsou Nemčičky a další spolky popř Paní Bába z Třebíče která to slavně blokuje…Furt čumím na http://forum.ceskedalnice.cz/

Vrtal
Host
Vrtal

U Litomysle to blokuje vesnice patrici pod Litomysl a dale se vraci do hry exit Litomysl sever pro napojeni Ceske Trebove a Usti nad Orlici protoze az novemu vedeni Litomyslske radnice doslo ze pokud nebude tento exit tak veskera doprava z Ceske Trebove na dalnici pujde okolo jejich zamku

Donny
Host
Donny

kruciš, že bych se po té dálnici ještě za svého života projel?

Honza D.
Host
Honza D.

Rok vašeho narození začíná jedničkou nebo dvojkou? 😆

BeHe
Host
BeHe

Je vám pod dvacet, vaši rodiče stále žijí a všichni vaši prarodiče zemřeli po osmdesátce? Pokud ano, máte šanci

Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

To ale člověku moc optimismu nedává.

Jarek
Host
Jarek

Kdepak tyhle šotoušský hlášky „než zaklepu bačkorama, rád bych se svezl…“ mě baví…

Přece jen bych čekal, že lidi mají nějaké trochu zásadnější životní ambice než jezdit po dálnici nebo např. jet ve VRT do Brna…

smart
Host
smart

A těch vět typu: toho já už se nedožiju. Kolikrát mi to přijde, že to buď píši devadesátníci, lidé, kteří to chtějí další další den napálit do stromu, nebo jim bohužel našli rakovinu…

EM*
Host
EM*

Taková dálnice z Brna do Rakouska se začala stavět v roce 1938, a pořád je její dokončení v nedohlednu. Jestli někomu bylo v té době 18 let a těšil se na její otevření, dnes mu je rovných 100 let a pořád čeká a čeká a čeká 😉

Jarek
Host
Jarek

Já vám nevím. Kdyby to byl Němec, tak od 35 let je mu Brno (přesněji mu bylo) ukradené, jestli je to Čech, tak se spíš mohl těšit na to, že se do toho Rakouska vůbec přes ty dráty a strážní věže ještě někdy podívá. A v posledních 20 letech se logistické priority asi redukují na úkoly úplně jiné povahy… 🙂

Kodl
Host
Kodl

Tak doufejme, ze se podari uzemni rozhodnuti i „zpravomocnit“ a ze stat resp. RSD nepolevi v priprave ani financovani staveb a dotahne durazne vystavbu extremne chybejici dalnice do uspesneho konce, cili otevreni vsech chybejicich kilometru D35 nejpozdeji do roku 2028.