Rozšíření nejstarší části pražského okruhu na šest pruhů získalo souhlas MŽP

Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.

Sedmikilometrový úsek mezi křižovatkami Slivenec a Třebonice patří k nejzatíženějším na celém okruhu

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) pokročilo v přípravě výrazného vylepšení kritického úseku velkého pražského okruhu (D0). Konkrétně jde o rozšíření nejstarší části dálnice mezi ulicí K Barrandovu a dálnicí D5, kde se často tvoří kolony. ŘSD nyní získalo souhlasné stanovisko ministerstva životního prostředí v procesu posuzování vlivu stavby na okolí (EIA). Stanovisko se objevilo na úřední desce Jinočan.

Souhlas má řadu podmínek, například výstavbu protihlukových stěn, ochranu obojživelníků nebo koordinaci stavby s další plány výstavby silnic. Dalším krokem ŘSD nyní bude vypsání tendru na vytvoření dokumentace pro vydání společného územního a stavební povolení. „Soutěž by měla proběhnout během příštího roku,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Samotná stavba by měla začít v roce 2023.

Sedmikilometrový úsek mezi křižovatkami Slivenec a Třebonice byl otevřen v roce 1983 a dnes patří k nejzatíženějším na celém okruhu. Byl postaven jako čtyřpruh, silničáři z něj chtějí udělat šestipruh. Problémy se tvoří zejména v ranní a odpolední špičce, kdy i malý zádrhel vede k tvorbě kolon.

Úsek (označený číslem 515) prošel rekonstrukcí zároveň se stavbou navazující části směrem k D1 (514, 513, 512), která se otevřela jako dosud poslední stavba okruhu v roce 2010. Její součástí jsou i tunely, ve směru do kopce o třech pruzích. Pro každý směr má pražský okruh tři pruhy jen v úsecích mezi dálnicí D5 a Ruzyní (516, 517).

Aktuálně plánované nové úseky okruhu se projektují také v šestipruhovém uspořádání, jde o úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (511) i severní část okruhu. V již provozovaných úsecích se s rozšířením na šestipruh počítá mezi dálnicí D10 a Běchovicemi (510).

Tagy D0 Pražský okruh ŘSD Top
70 komentářů