- Silnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Stavebnictví •
- Zprávy
Rozšíření nejstarší části pražského okruhu na šest pruhů získalo souhlas MŽP
Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.
Sedmikilometrový úsek mezi křižovatkami Slivenec a Třebonice patří k nejzatíženějším na celém okruhu
efektivnější by bylo naučit řidiče ovládat své vozidlo a ne se nechat ovládat vozidlem a naučit ho, kde se má kdy pohybovat. bez toho, jsou to vyhozený peníze
Přijde mi to trochu zbytečné,kolony tam budou i kdyby tam bylo deset pruhů protože takový nešvar jako je jízda v levém pruhu nebo neustálé kličkování z pruhu do pruhu a totální ignorace ostatních řidičů nevedou nikam než je jen tvoření kolon a zácpy.
Tento úsek asi před 4 roky prošel úplnou generálku vozovky.Proč se toto nerozšířilo už v té době?Už v té době byla tato část značně přetížená.Stejná blbost se udělala o kus dál na okruhu v tunelech.Kdy jedna trouba má 3 pruhy a druhá pouze dva.Už teď často ty dva pruhy v tunelu nestačí.Proč se sakra takovéto stavby víc nepředimenzovávají.Vždyť to rozšiřování potom stojí obrovské peníze.
Nechapu porad ty terminy
Min dopravy zasle vsem zucastnenym
30 cekacka podaji pripominky a pokud ne tak doku pro stavebni povoleni stavebni urad 15dnu souhlas a muze se stavet kdyz budou frajeri tak se da stavet za 3mesice
A tyhle tanecky sou uplne o nicem stejne se to tam postavi
S rozšířením souhlasím. Jen by k tomu mohli dělat školení všem českým řidičům, jak se v těch 3 pruzích jezdí. To co vídám skoro denně na českých dálnicích je k uzoufání.
Take souhlasim…
Nejen českých. Taková A2 pod Vídní má 8 pruhů a stejně je to vpravo chronicky prázdné.
No zrovna na A2 před Vídní mě nejvíc štvala auta s maďarskou registrační značkou… Ale už tam nejezdím tak pravidelně, možná se i Maďaři naučili jezdit. Pořád se musíme učit, ale nevím jak zasáhnout cílovou skupinu „pomalých řidičů v prostředním pruhu“. Spoty BESIPu v televizi to asi nenapraví a policie raději měří rychlost, než by dělala cokoli jiného.
Treba v sobotu bez kamionu to zas bude jen o nervy se stredopruharema. Viz tunely na D0
Když v roce 2010 dělali rekonstrukci, tak jsem se těšil na 3 pruhy….no zklamání….takže snad možná znovu a lépe?
v 2035 to bude. dnes kapacita nizka a zmateni cesi na exitech. a nezbse rozjedou tak 20min v cudu. ale tady ma kazdej cas
Tak proti tomu lze namitat snad jen to ze uz to tam melo byt davno. Snad se toho opravdu dockame.
Chtěl jste říci „dožijeme“.
maybe..
neměla bejt náhodou už dávnoo severovýchodní část z D7 na D8 a na D10 a D1
Takže minulý rok opravený most přes dálnici u Ořechu se zbourá a postaví znova?
Proč se neudělal rovnou s nějakou územní rezervou?
Tohle fakt nechápu.
Protože už by tak dlouho nevydržel, byl v kritickém stavu.
To nic nemění na tom, že by bylo fajn, kdyby přemýšleli.
Na D1 do Mirošovic se při rozšiřování na 3+3 mosty nerozšiřovaly, jen tam (dodnes!) chybí odstavný pruh. Já doufám, že přemýšleli a udělali ten most dost široký a únosný aspoň na 3+3 s úzkou krajnicí (pokud ho neudělali na plný profil, já tam v poslední době nejel).
což je další problém: proč to vůbec ŘSD nechává dojít až tak daleko?
A do toho kritického stavu se dostal přes noc?
opravovali ho jen 2 roky. m😉
Protože ti co se pod to podepsali nezaplatí ani korunu, až se ten most bude bourat.
Sestipruhy na D0 jsou urcite spravne. Na D1, D2 a D5 + mozna D10 jsou take potreba jako sul. Zacal bych na miste RSD postupne projektovat a navrhovat osmipruhy – nebude se to muset rozsirovat dvakrat, ale jen jednou. Projedte se nekdy z Vidne A2 na jih, tam je osmipruhu dost, je to wow! 🙂
To by bylo dobré, jenže jsme v ČR a naše ŘSD tak daleko nevidí.
Kdyby se stal zázrak a vidělo, tak se při rekonstrukcích mostů přes dálnici stejně udělají kratší mosty neboť na ŘSD neví pravá co dělá levá. Stačí se podívat na D10 (Praha-Brandýs-MB).
8-pruh by zatím nevyšel ekonomicky, příprava na něj , včetně výkupu pozemků by ale určitě šla a taky je potřeba určitě naučit nás řidiče v tolika pruzích jezdit ,,,, česká specialita je jezdit na dálnici o 3+3 pruhy , vždy ve prostřed :-)))))
To ale vůbec nevadí. Kamiony jezdí v pravém, takže je více místa a alespoň začátečníci jedoucí uprostřed nezačnou zmatkovat, když jim někdo vjede z nájezdu na dálnici.
Tak to rozhodně vadí. Protože všichni jedou v prostředním i když v pravým je 1 kamion na kilometr.
A pokud ten váš „začátečník“ z prostředního pruhu začne předjíždět (a ve 110 km/h vjede do levýho) tak je zaděláno na malér. A na D1 u Prahy je tohle naprosto běžná situace.
Kdyby ve 110 …
Chtěl jsem být optimista, ale samozřejmě stanou se i jinačí věci.
Mě se například stalo, že na naprosto prázdný dálnici jsem v pravém pruhu dojel slečnu, která jela v levým 100 km/h a telefonovala, tehdy jsem byl ještě mladicky nadšený, takže jsem si přejel přes 2 pruhy doleva, chvíli za ní jel, pak na ní bliknul, ona se uhla do prostředního, já jí předjel a zařadil se opět doprava. A ona se opět vrátila doleva 🙂
Vymaštěná držitelka řidičského oprávnění. Bohužel. Na vnitřím okruhu v Praze (nebo kdekoliv jinde, kde jede souvislej vláček prostřeďáků) beru všechny zásadně zprava ve VIP pruhu, na dálnici mi to ale pije krev, mimo obec si tohle netroufnu.
To mi připomíná… https://youtu.be/ciZhYkmc46c
Magorů jako ty je bohužel dost!
Proč hned magor? Žádnej předpis neporušuje. V obci se to nazývá jízda v pruzích a mimo obec si na přestupek, jak píše, netroufne. Spíš je hodně magorů, co neznaj dopravní předpisy… Konkrétně paragraf 12 zákona 361/2000 Sb ve třetím odstavci: „V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji… Číst vice »
Já na D1 jezdím vpravo dost často, protože přeci se má jet „v prvním volném pruhu“
A „normálně“ se má jezdit vpravo.
Magor a adept na vrácení řidičáku vydavateli je tady Jarka.
Oříškem však bude, jak v 6-ti tak 8-mi pruhové verzi, křižovatka Třebonice (D5xD0).
to souhlas, ale křižovatka D0XD5 bude stačit i nadále pouze s 2+2 průjezdnými pruhy jelikož D5 je nejvýznamějším cílem.., ostatně tak je to plánované i na ŘSD (rozšíření končí před křižovatkou (napojuje se do odbočovacího pruhu): https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/505/infoletak_d0-515-slivenec-trebonice-zkapacitneni.pdf Velkým problémem bude nadále kapacita ramp z D0 na D5 a naopak, kdy z D0 od jihu i od severu vedou jednopruhové rampy na D5 a tyto dvě se ještě před připojením na D5 směr Plzeň sjíždí do jednoho společného pruhu a až poté se připojuje na dálnici, což je naprosto kapacitně nevyhovující. Na takových extrémně vytížených směrech MUK by měly být standardem… Číst vice »
Tu křižovatku je potřeba udělat jako první, jinak vznikne hrdlo.
Chtělo by to od ŘSD trochu velkorysosti. Věřím, že v Německu by tu křižovatku předělali tak, že by jsme ji nepoznali. Tj. 6 průběžných pruhů jak na D0, tak D5 + kolektor podél DO ( směr Ruzyně->Barrandov) přímé větve D5-D0 v obou směrech samozřejmě dvouproudé s odstavným. Ale jsme v ČR tak to bude tragédie.
Nebyl bych takový maximalista jako vy, ale „přímé větve D5-D0 v obou směrech samozřejmě dvouproudé s odstavným“ by mohli začít stavět už dnes. To nemůže škodit. A 3+3 aspoň na prvních pár kilometrech D5 je taky nutných, jinak to hrdlo bude o kousek dál.
Řešením může být rozdělení na 2+2 pruhy v každém směru, přičemž ty 2 vnitřní pruhy by mohly být expresní a měly by rozplet na Zličíně a pak až na Barrandově. Ty 2 vnější by měly napojení na všechny exity. Například…
Tohle je můj tajný sen udělat na celé D1. Při výlukách a nehodách by se doprava jen přehodila na ten nezasažený dvoupruh. Tak snad vnoučata mých vnoučat se toho dočkají. Zatím jsem to viděl jen na předměstí New Yorku a v Bratislavě.
Ovšem často čteme, že kamion při nehodě prorazil svodidla, přejel přes střední dělicí pás do protisměru, kde se srazil a rozsypal náklad přes všechny pruhy… Tam pak pomůže jedině to, když o pár (desítek) kilometrů dál vede jiná kapacitní komunikace, kam se doprava může na několik hodin přelít. Expresní pruhy s kolektorem můžou pomoct, ale nejsou všespásné. Udine to třeba má takto má, protože tranzitní pruhy jsou placené, obslužné nikoli.
Akorát že v té Bratislavě je jedno dálnice a druhé obslužní komunikace a nic moc by se tam převést nedalo, protože to je propojené jen na začátku a na konci souběhu.
Kolik chcete, aby těch aut ještě jezdilo???
Hoodně
20 milionů českých aut by mohlo stačit
jakože by 10 milionu aut jezdilo bez řidiče a jakékoliv posádky a těch dalších 10 mil. by bylo každé po 1 osobě včetně nejmenších dětí? 😀
Je tam velice silná nákladní tranzitní doprava. Tuším , že jde o vůbec nejzatíženější úsek dálnice nákladní dopravou v ČR.
Špatně položená otázka. Lepší by bylo se ptát, zdali infrastruktura (nejen zde) odpovídá 1,3mil. městu + dojíždějící Středočeši a bohužel i šílenému tranzitu kamionové dopravy. 515 si kvůli vysoké nehodovosti vysloužila přezdívku odkazující na záhady bermudského trojúhelníku – nejen kvůli přetížení komunikace, ale i „prehistorickému“ řešení mimoúrovňových křížení (nájezdů, rozpletů…). Jednoduše řečeno, někde je to dost o hubu. …Fakt bych nevěřil, kdyby se mi to teď nestalo: Nešlo se připojit a vjet do průběžného, jelikož v něm dlouhatánská supící řada kamionů, s tím, že hlavně PL jezdí doslova nalepeni na předchozího kolegu. Tohle si říká o obrovský malér. (V tomto… Číst vice »
Špatně položená otázka
Co byste čekal od šotouše
Praha si v tomto zadelava na maler, chybi okruhy a jeste roste pocet obyvatel, kteri dojizdeji z predmesti, … ale misto dalnic, by melo byt investovani do primestske zeleznice a verejne dopravy,… Ta rostouci doprava nebude stacit kapacitne a zahlti i dalnicni privadece, pripadne okruhy,…
Tady je nutne uz skutecne planovat trochu v sirsim meritku, nejen rozsirovat dalnice o pruhy, nebude to stacit, a do mesta se vic aut nevejde…
Nikoli, investovat se musí do dálnic, STEJNĚ tak, jako do příměstské železnice a veřejné dopravy.
Já vám prozradím tajemství. Když se ten úsek D0 předělá místo na 6 pruh na 10 pruh tak tam víc aut jezdit nebude.
Mohou i létat?
Říkal jsem si vždycky, že je škoda, že člověk nemůže řídit dvě auta najednou, ale pevně doufám, že věda si i s touto drobností do budoucna poradí.
To jsem chtel taky navrhnoout, ze uz tohle maji rovnou resit jako osmipruh, protoze nez se to postavi, tak uz to bude zase nedostatecny. Ostatne ten sestipruh tam mel byt davno od te doby, kdy se ten usek rekonstruoval
Hlavně by se to dalo postavit s menším vlivem na provoz v průběhu výstavby.
No ale taky se realisticky podívejte na to, že od Lochkova přivedete 4 pruhy (a to tam zůstane, protože to je nejmladší část D0 a navíc v tunelech) a pak najednou bude 8 pruhů. K čemu? Tolik aut od Barrandova nejezdí a jezdit nebude (obzvláště pokud EU proje plán s tím zakázat spalovací motory během příštích pár let).
Zakážou spalovací motory, tak přibydou elektromotory. Aut neubude. Žárovek taky neubylo. Jen jsou dražší.
Osmipruh u Vídně OK, ale musíte se podívat na čísla !! – A2 na jih od Vídně (osmipruh je tam cca 20km) – průměrné denní intenzity za rok (RPDI) 2019 tam jsou 150-170000 voz/den o takových číslech se nám ani nesní.. – A23 přes Vídeň (6-8-pruh dle části), RPDI 2019 = 180-200000 voz/den což je 2x víc než kdekoliv na české dálniční síti se 6 pruhy!!! – A1 Wien-Linz (pár let zpět dodělaný kompletní 6-pruh), RPDI(2019) v „nejslabším“ úseku 60000, většinou kolem 65-75000, tj. 1,5x více než na naší D1 kde se zatím s rozšířením nepočítá, tj. Km 21-182, tam… Číst vice »
Jj, plný souhlas. Taky jsu v Ostmarce co chvíli za familií. A ŘSD není Asfinag… To opravdu ne… 🙁 . Ale mohli by si tam domluvit nějaký stáže, třeba by to k něčemu bylo. K větě o 3+3 bych jen doplnil, že by nemuseli zapomínat na odstavný pruhy a dělat z nich jízdní, pak by to bylo skutečně OK a když už zde máme tu složku MD Rakouska, tak by taky mohli srovnat mýto, aby nám ubylo balkánských kamioňáků. Na A21 a A1 jich fakt moc nepotkáš, zato rumunských dodávek hafl. Bodejť, ty jedou za nálepku a ta vychází levněji… Číst vice »
všechny úseky které u nás dělají nebo budou dělat na 3+3 mají i odstavný pruh.. Pokud máte na mysli přidané stoupací pruhy třeba na D1, D0, D5 nebo D8, tak ty jsou vždy na úkor odstavného i kdekoliv na západě. Propojení připojovacího a odbočovacího pruhu na D10 kolem MB je taky jiný případ…
Stoupáky jsou vždy místo odstavného, ale je to tak správně? Na kopcovité D1 bych si dokázal představit uspořádání 3+2 s odstavným místo SOS zálivů. Jo, a zásadně přidávání i ubírání pruhu ZLEVA (tedy toho nejrychlejšího). Přeci jen rychlosti kamionů ve stoupání oproti 70. létům 20. století vzrostly a náhlé vybočování při objíždění překážky fakt není to, po čem toužíte…
Až se srovná rozsah sítě, kvalita a služby na odpočívkách s Asfinagem, tak by bylo na místě i to mýto srovnat.
No tak že ŘSD není Asfinag je pravda, ale také platí mnohem obecnější, že české obyvatelstvo není rakouské. Tam je ten hlavní problém, což se pak logicky projevuje i u jednotlivých institucí, firem atd.
Osmipruh by ekonomicky nevyšel a i ten je potřeba udržovat a to stojí peníze. Nicméně největší problém takového rozšířejí je ten, že na jižní části D0 jsou tunely jen 2 pruhové, takže k čemu 4 pruh, když na něj navazuje 2 pruh.
Rozšíření na 3+3 dává smysl právě od Exitu 16 Slivenec (K Barrandovu) tak jak je plánované, protože od tohoto místa se intenzity na D0 směrem k D5 navyšují skokově o nějakých 20000 voz/den oproti úseku s tunelama (k Vltavě)
Smysl by dávala dostavba severní okruhu kolem Prahy. Pak by se ani nemuselo
řešit rozšíření D0. Od Barrandova se na okruh napojují auta jedoucí vetšinou tenelama Blanka, které jsou plné od Holešoviček – příjezd od D8 a D10+něco z centra města.
Minimálně by bylo dobré s tím počítat při výkupech a brát to na 8 pruhů, aby se v budoucnu nemuselo zase roky řešit jestli někdo prodá ten poslední chybějící kousek nebo ne…