Dopravci Lidé Železnice

RegioJet spustil nábor lidí na nové linky. Tváří je strojvedoucí, který přešel z ČD

Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra
Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra

Společnost RegioJet jako první z alternativních osobních dopravců začala s velkým náborem zaměstnanců na nové linky, které začne provozovat od prosince. Jde o rychlíkovou linku R8 z Brna do Bohumína a část linek v Ústeckém kraji.

Spustili jsme přípravy na zahájení provozu na trasách v Ústeckém kraji a na lince R8 Brno – Ostrava – Bohumín a zpět,“ potvrdil mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj jsou už pozice vyvěšeny na kariérních stránkách RegioJetu a během února a března pustí masivní inzertní kampaň provázenou například prezentačními dny. Jde o desítky nových míst.

RegioJet hledá hlavně strojvedoucí, kteří jsou dlouhodobě na české železnici nedostatkovou profesí. Firma zatím neoznámila, jaké mzdy bude nově příchozím nabízet. „Budeme strojvedoucím nabízet nejlepší platové a další podmínky pro práci u RegioJetu. Přesto, že jsme teprve začali, už máme první odezvy v podobě životopisů zájemců,“ uvedl Ondrůj.

Firma nabízí práci strojvedoucího i pro ty, kteří dosud nemají licenci. Podmínkou je kromě zákonem předepsaných kritérií věk nejméně 20 let a výuční list v technickém oboru.

RegioJet pro kampaň využije i v Česku aktuálně nejznámějšího strojvedoucího. Je jím Michal Kopťár, který si před časem založil twitterový účet, na kterém přibližuje práci strojvedoucího. Po několika letech u Českých drah letos od ledna začala jezdit u RegioJetu. Svůj odchod od Českých drah vysvětloval hlavně podmínkami, které státní dopravce nabízí.

 

Kopťára a jeho kolegy chce využít RegioJet k tomu, aby prostřednictvím sociálních sítí ukázali zajímavé momenty z tohoto povolání. „Podobně jsme například v minulosti prezentovali i práci teamleadera v našich vlacích – prostřednictvím videa s Karolínou Stejskalovou,“ uvedl Ondrůj.

Strojvedoucí jsou aktuálně velmi nedostatkovou profesí, volná místa mají prakticky všichni dopravci. Někteří už v náborových reklamách vysvětlují hlavně to, kolik si vydělají. Například IDS Cargo láká na 40 tisíc korun při odpracovaných 37,5 hodinách týdně.

Reklama IDS Cargo na práci strojvedoucího
Reklama IDS Cargo na práci strojvedoucího

RegioJet má už jistý provoz v Ústeckém kraji, pro linku R8 ještě nemá smlouvu, běží zákonné lhůty předcházející podpisu. Ministr dopravy Dan Ťok v pátek v rozhovoru v E15 uvedl, že RegioJet kvůli nedostatku vozů bude muset zřejmě stáhnout některé vagóny z komerčních linek. „Například RegioJet, který uspěl v přímém zadání na linku Brno–Ostrava–Bohumín, bude zřejmě muset stahovat z komerční linky svoje spoje. Kapacit není neomezeně,“ řekl Ťok. Ondrůj to odmítl. „Nic takového nechystáme, naopak kapacity navyšujeme dalšími vozy,“ řekl Ondrůj. RegioJet zatím tají, čím bude na lince R8 jezdit.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jirka
Host
Jirka

Myslím, kdo je u ČD ,už z dlohodobeho hlediska,tak pochybuju ,že by odešel ke konkurenci a za menší penize . To by byl ubožák omlouvam se za to slovo ,ale je to tak ,Regiojet dává nabidky a tohle je perspektivni 👎

Jan
Host
Jan

A základní informace, jaký plat nabízí v inzerátu chybí. Opravdu si myslí, že budu posílat svoji žádost na slepo ?

Jan Sova
Host
Jan Sova

Ví někdo, kolik berou orientačně fírové u Arrivy na těch motorácích ??

petr.r
Host
petr.r

Asi 36tkč

Valašák
Host
Valašák

Částka myšlena v hrubém

Radek
Host
Radek

Soukromníkům nejdu ,nemaji vlaky, vubec neví co by nabidli a už chtějí dělat nábor …. radši půjdu k Čd pro mě je perspektivní ….

petr.r
Host
petr.r

máš traktor?

T.H.
Host
T.H.

Koukám, že tradiční flašinet „nebude mít lidi, nebude mít vozy, do švestek nevydrží, nepřežije zimu“ už jede na plné obrátky 🙂

petr.r
Host
petr.r

a ještě tvrdý jádro čd když napíši, že čd má podmínku maturitu, tak mně napíší, že to není pravda a dají odkaz, kde ta maturita je uvedena, ale co už, dispečer je tam má pod kontrolou. Podpořil bych myšlenku kdyby někdo udělal web opusť čd.

Dominik
Host
Dominik

Nevím, buďto vy jste slepý, nebo já mám halucinace, ano je uvedena, ale jako možnost: https://ceskedrahy.jobs.cz/detail/?id=G2-1321052755-aden_brand0&rps=186
-Pro zařazení do komplexního výcviku potřebujete minimálně ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření nebo úplné střední vzdělání s maturitou

petr.r
Host
petr.r

dominiku, já se tady nebavím o výcviku, já se tady bavím-píši o požadovaném vzdělání na strojvedoucího, kde je jasně napsaný-požadované vzdělání-maturita. Když dokážete tady napsat správně odkaz, tak si myslím, že si ten odkaz i umíte přečíst.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

vy blbe dal jsem vám tu odkaz… 😛
nebo si myslíte že strojvedoucí nastoupí a bude hned jezdit bez výcviku?

petr.r
Host
petr.r

no a na tom odkazu dole je napsaný co? A víte proč Vám nenadávám, asi si myslím, že jste nějak duševně chorý, že nejste schopen si přečíst odkaz co jste sám sem dal, ale co už, když na silnicích jezdí fetky, tak na železnici toho bude asi více.

petr.r
Host
petr.r

správně hansíku- strojvedoucí bez výcviku není strojvedoucí, nějak se ti to zamotává. Dominik už je odrovnaný a ty co?

Dominik
Host
Dominik

Ne, ten odkaz jasně říká, že na profesi strojvedoucího stačí výuční list, vy se jen snažíte slovíčkařit. A sám jsem se k ČD na pozici strojvedoucího hlásil s výučákem a vzali by mě, kdybych si to nerozmyslel.

X 1
Host
X 1

Boha jeho.
Napište tam tu maturu, nebo budete mít Petra.r. za kolegu.
A jak píše na silnicích jezdí fetky a u ČD jezdí Petr.r.
Prostě psycho.

petr.r
Host
petr.r

X1-na tym odkazu ta maturita je podmínkou, je to tam napsaný a tedy fakt nevím co chcete? Šlapete na hlavu koleje a to se nesmí. Co jste dělali na školení?

Dominik
Host
Dominik

To vy si to tak úmyslně vykládáte, o pár řádek výše, stojí něco jiného, tamto je takové shrnutí. Ve kterém je buďto tisková chyba nebo je to nešťastně vyjádřeno. Ale když Vás nepřesvědčí ani osobní zkušenost, a pochybuji že by při takovém nedostatku během necelého roku zpřísnili podmínky, tak není co řešit.
Jak praví klasik: Hádáš-li se s blbcem déle jak 5 minut, hádají se 2 blbci. Proto je toto poslední moje reakce.

Dominik
Host
Dominik

Pana MK dvakrát nemusím, stěžuje si na špatnou skladbu služeb, z důvodu nedostatku fírů a proto odejde, aby situaci ještě zhoršil.
Dále, na jednu stranu tvrdí, že vše dělal jen pro své potěšení a nic nečekal a zároveň si stěžuje, že mu nikdo z ČD ani nepoděkoval?
Takže akorát mohu souhlasit s TomášN, že PR je to hlavní co ho zajímá.

Tomas
Host
Tomas

„stěžuje si na špatnou skladbu služeb, z důvodu nedostatku fírů a proto odejde, aby situaci ještě zhoršil“. To je argument na úrovni „a to jako Otík pojede do Prahy, aby jim zachránil ty dodavatesko-odběratelský vztahy, jo?“. A dokonce ani tam toho Otíka nakonec nenechali Dřevoplech zachránit, takže naprosto nechápu, jak někdo může 30 let od revoluce očekávat od řadového zaměstnance obřího kolosu, že se pro něj obětuje. Nemluvě o tom, že s úbytkem výkonů se logicky tenhle problém u ČD když ne vyřeší, tak určitě zmenší, sám.

Dominik
Host
Dominik

Je to asi v myšlení, pro mě je toto sobecké chování vůči svým kolegům. Já mám i licenci strojvedoucího ale nevím co by mi museli nabídnout, abych změnil zaměstnavatele. Abych od SŽDC šel čistě jezdit k soukromníkovi, i když bych dostál víc. Věřím, že kdo jde hlavně za penězi, tak jemu bude více peněz stačit.
Jenže ztráta výkonů není tak markantní aby problém s nedostatkem strojvedoucích vyřešila.

IGCT
Host
IGCT

Mno, buzerace u ČD je dost. A to je dost dobrý důvod změnit zaměstnavatele. Vnitřní kultura ČD se neskutečně zkazila.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

Pro petra.r
Pro zařazení do komplexního výcviku potřebujete minimálně ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření nebo úplné střední vzdělání s maturitou
https://ceskedrahy.jobs.cz/detail/?id=G2-1321052755-aden_brand0&rps=186
Ještě chcete tvrdit že u ČD je povinná maturita?

Matyáš
Host
Matyáš

Ale na průvodčího maturitu vyžadujou.Nlechápu na co ať se potom nediví že nemohou najít zaměstnance.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Maturita by v současnosti snad měla signalizovat, že dotyčný má aspoň nějakou minimální znalost aspoň jednoho cizího jazyka, ne? Nehledě na to, že by měla svědčit o aspoň nějakém (žádoucím) rozhledu o světě …

Matyáš
Host
Matyáš

Základní znalost cizího jazyka má i člověk bez maturity.Maturita nedělá z člověka kvalitního zaměstance.I mezi těma co mají pouze výuční list se určitě najdou lidi kteří by tuto práci zvládli i když nemají maturitu.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

V tom nejsme ve sporu – já jsem tím myslel jen to, že zatímco u „pouhého“ vyučení tu aspoň základní znalost cizího jazyka nelze předpokládat „automaticky“, u maturity je její pravděpodobnost velká.

petr.r
Host
petr.r

v dnešní době je maturita i u oborech opravář zemědělských strojů, dříve narození by ji museli udělat dodatečně.

petr.r
Host
petr.r

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou-tohle tam píší na tym odkazu, jestli je to jen slovní hříčka nevím, ale já tam tu maturitu čtu. Jestli jste dal špatný odkaz, nebo je nějaký problém na mojim počítači nevím, ale třeba v království železnice na smíchově, je na tych tabulích napsaný maturita.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ta formulace je skutečně dost nešťastná – lze jí rozumět i tak, že je požadováno „středoškolské vzdělání nebo odborné vyučení s maturitou“ = absolvent střední školy je asi přijatelný, i když má jen vysvědčení z posledního ročníku, které ale neosvědčuje složení maturity (= takže maturitu úspěšně nesložil), ale odborně vyučený v nějakém učebním oboru maturitu mít složenu musí …

petr.r
Host
petr.r

no a já mám střední odbornou školu-40měsíců bez maturity. Tak na nábřeží jsou lidi, co neumí ani formulovat text a tedy se zeptám, jak jsou na tom jejich zaměstnaci, spadlo jablko daleko od stromu? Tohle kdyby se ujalo v náboru, tak čd houfně by opouštěli chytrýho zaměstnavatele co neumí ani formulovat text na náborový leták.

Mišin
Host
Mišin

… Vyhláška č. 16/2012 Sb., o odborné způsobilosti osob řídících drážní vozidlo:
https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Drazni-doprava/Legislativa-v-drazni-doprave/Narizeni-vlady-a-vyhlasky-v-drazni-doprave/16-2012-odbzpusobilost-k-1-5-2017.pdf.aspx?lang=cs-CZ

citace:
ODBORNÁ ZPŮSOBILOST ŽADATELŮ O VYDÁNÍ LICENCE STROJVEDOUCÍHO A OSVĚDČENÍ STROJVEDOUCÍHO
Licence strojvedoucího
§ 2
(1) Minimální stupeň dosaženého vzdělání žadatele o vydání licence strojvedoucího je ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření.

… nic o maturitě…

no a ve výše citované poptávce ČD je navíc uvedeno …nebo úplné střední vzdělání s maturitou – bez další specifikace, což by bylo možné chápat tak, že může být i nějaký obor mimo výše tedy: zemědělská, zdravotní, potravinářská, cest. ruch, případně gympl – to je možná nevhodně formulováno.

Kirschner
Host
Kirschner

A vy jste na tom se vzděláním jak? Jesle školka a hrrr do kolchozu, že?

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Jak, za peníze daňových poplatníků? Samozřejmě, že se pletete, předběžná omluva je na místě 🙂
Pokud vím, tak tak to místo daňových poplatníků vymázl Jančura. Kopťár si to sice udělal zadara, ale musel se u ČD upsat asi na pět let. A dezerci k Regiojetu provázela mastná smluvní pokuta.
Tedy jestli se teď nepletu zase já…

Tronda
Host
Tronda

Nestačilo by pěkně úderně na adresu Jančury napsat: „Nevyjede!“?

PS: Nejste náhodou autor tohoto článku v Nářkách strojvůdce:

http://www.fscr.cz/zajmy.php?id=74

„Budiž nám výstrahou postup našich bývalých kolegů z Volar, kteří podlehli slibům a vlastně jen za pár tisícovek opustili nejen svoji profesní odborovou organizaci, ale navíc ve výsledku i ve svém regionu vlastně i pořádně zkomplikovali i postavení Českých drah, které jim zde dávaly práci a sociální jistoty v uplynulých desetiletích.“

Chtělo by to, si na ty kverulanty posvítit!

3PO
Host
3PO

Pro Chytraka.Pokud o to vážně stojíš,tak s tou operací neváhej.

Hans-Jurgen
Host
Hans-Jurgen

jo jo svého pořádného strojvedoucího nemají tak se chlubí vychovancem od ČD 😀

TomášN
Host
TomášN

Proboha, jen doufám, že pana MK neuvidím někde na billboardu nebo reklamě…
Hlavně jak tvrdil, že odchází od ČD kvůli volnému času a pak ve svém volnu jezdí s tramvají a má čas dělat někde rozhovory a modeling… přijde mi, že jeho PR obraz je jediné, co ho ve skutečnosti zajímá… 🙁

Tomas
Host
Tomas

Neskutečné blitky. Naštěstí doba, kdy jsi ty nebo tobě podobní lidem kecali i do toho, jak mají trávit svůj volný čas, už dávno skončila.

Vectron
Host
Vectron

Nemas vubec pravdu,Koptar nebyl nucet brat prescasy a presto je bral,posleze se chlubil jak jezdi s tramvaji a skace v maskacich….proste se urazil,ze na neho nikdo nebyl u cd zvedavy…
Tak snad mu to budou u Jancury zrat…

Radek
Host
Radek

Znám ho ten kluk neví co chce a teď dělá jak je spokojenej,čím asi může být spokojenej?

Chytrak
Host
Chytrak

Jo, do CDC myslim

Chytrak
Host
Chytrak

Teda me nevzali z fleku, zepry 3 dioptrie nadalku je moc. Ze prej kdyby se mi to stalo v prubehu, tak nevadi.. Trochu demence ne?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Trochu demence? Proč? k
Když se ostrost zraku zhorší postupně časem někomu, kdo už má třeba 20 roků praxe v té profesi, tak už s ní má zkušenost a ví, jak s tím má v praxi zacházet, ale pro nového zaměstnance bez zkušeností v profesi je to zátěž, kterou zaměstnavatel nepovažuje za bezpečnou a nechce riskovat.

petr.r
Host
petr.r

nevím, jestli to není aktuální, nepomůže laserová operace?

AAA
Host
AAA

přitom dopravního pilota byste dělat mohl 🙂

petr.r
Host
petr.r

a to letadla nemají opakovač na semafory.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Letadla mají semafory ústní přes řízení letového provozu, ATC. A musí rozumět a mluvit anglicky na hodně dobré úrovni, to strojvedoucím nehrozí.

Mišin
Host
Mišin

SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2007/59/ES https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32007L0059 1.2 Zrak Musí být splněny tyto požadavky týkající se zraku: —ostrost vidění do dálky s korekcí nebo bez ní: 1,0; minimálně 0,5 pro horší oko, —maximální hodnoty korektivních čoček: dalekozrakost +5/krátkozrakost –8. Výjimky jsou udělovány ve výjimečných případech a na základě vyjádření odborného očního lékaře. Lékař poté přijme rozhodnutí, —ostrost vidění na blízko a na střední vzdálenost: dostatečná, s korekcí nebo bez ní, —kontaktní čočky a brýle jsou povoleny, pokud jsou pravidelně kontrolovány odborným lékařem, —normální barevné vidění: použití uznaného testu, jako je test Ishihara, případně jiného uznaného testu, —zorné pole: úplné, —vidění… Číst vice »

MartinLT88
Host
MartinLT88

Dokud bude vyžadován neporušený barvocit, tak výrazněji strojvedoucích žádnému dopravci nepřibude. Měl by se více urychlit nástup autonomních vlaků, alespoň na uzavřených koncových lokálkách, kde už vážně barvocit nebude potřeba…

JarynJarin
Host
JarynJarin

Zatím největší blábol této diskuze.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

To o těch barvách? Protože autonomní řízení je budoucnost a už aby to tu bylo. Počítač nebude dělat lidské chyby jako projíždět červenou, nebudy mít problémy s únavou a rutinou. Stále je nejvíc nehod zapříčiněno lidským faktorem a to ať už u letadel nebo u aut.

Onřej Alešů
Host
Onřej Alešů

Čím bude jezdit RJ na R8? Přece modernizovanými Halberstadty, které DB po pár letech vyřadily pro jejich vysokou poruchovost a hnijí v Mukranu na pobřeží. Proto je nechtěli ani v Gabonu. 🙂

Tronda
Host
Tronda

Tak samozřejmě, ať koupí Jančura cokoliv bude to šrot, který nechtějí ani v Gabonu. Skvělou koupí moderního vozidla se to stane jen v případě nákupu Českými drahami. Jako v případě jednotek pro Olomoucký kraj, které jsou prý zajímavou koupí, ale když je chtěl koupit RJ do UK, byl to šrot.

Michal
Host
Michal

Genau. Správnej rychlík jsou B, A, BDs a to žádnej šrot není, páč se to kupovalo nový… před 40 lety… 🙂

Michal
Host
Michal

Děkuju za mínusy, nevím, kde soudruzi bydlíte, ale u nás na R17, je tato kombinace standardem. U některých vlaků vyjde občas lepší hytlák, ale zdá se mi, že míň než v minulém GVD…
Interpretuju tedy mínus jako „přeju si, aby to tak nebylo“.

Martin
Host
Martin

Dostanete vozy z Ex3, jen holt poděkujte tehdejší úřednické vládě, že zarazila railjety na Budapešť a teď holt chybějí.

Onřej Alešů
Host
Onřej Alešů

Čím bude Jančura Jezdit na R8? Opět vyřazenými šroty. Konkrétně modernizovanými Halberstadty, které stojí odstavené v Mukranu, protože i DB zjistily že to jsou poruchové krámy. 😉

Aladin
Host
Aladin

Za 70.000, – Kč klidně i ke žlutýmu. Každý máme svoji cenu.

JarynJarin
Host
JarynJarin

:))))

Dominik
Host
Dominik

Ani za 70 tisíc, bych k němu nešel, ale to jak sám říkáte, každého věc, za co je ochoten se prodat

JarynJarin
Host
JarynJarin

Za kilo leda… :)))))

Standa
Host
Standa

Ke Žlutýmu parazitovi ani za 100 litrů.Právě proto, že mám svoji cenu a profesní hrdost

X 1
Host
X 1

Standa
Jenže když by ti mělo přijít každý měsíc na účet 100tisíc, tak ti manželka tvou „profesní hrdost“, rozseká na maděru. 🙂

Jiří
Host
Jiří

Jako zajímalo by mě s čím chce RJ jezdit Brno-Bohumín když již teď maj problém s vozy a lokomotivami. Mám jen obavy aby si ještě nepůjčili od ČD Béčka.😄

petr.r
Host
petr.r

tady je článek o náboru zaměstnanců, až bude článek o technice dáme vám vědět po e-mailu.

Alex
Host
Alex

Námět na článek – nebylo by možné napsat o zázemí Regiojetu, hlavně zázemí k výrobě pití a jídla? Já osobně si nedávám kafé/čaj, když jedu s Regiojetem. Možná jsem citlivka, možná je úroveň stejná jako v ČD,nevím. Subjektivně se mi zdá, že ve vlacích Regiojetu hygiena pokulhává – a nejsem si jistý jak probíhá údržba (čištění) kávovarů, z čeho a do čeho je doplňována pitná voda,…

Michal
Host
Michal

Obecně všechny kávovary v autobusech, vlacích atd. budou mít podobný problém. Minibar ČD s termoskou horké vody (odkud?), kafe od stevarda ve spacích vlacích atd. atd. Jestli Vás to potěší, chodí to hlídat hygiena, ale jako téma na článek teda nevím…

Alex
Host
Alex

Nejsem si jistý., že je všude stejné. Párkrát jsem jel s Regiojetem PHA-BRN-Břeclav-Staré Město. Vysedal jsem na konečné (příjezd kolem 22 hodin, tuším). Cestou naproti jsem potkal kluka který na dvoukoláku-kárce vezl termosky (asi s kafem, předpokládám). Pár krát v zimě se mi protáhlo čekání na kamaráda s odvozem z nádraží… a nikdy jsem neviděl doplňování pitné vody do RJ. A není mi jasné čím by pitnou vodu doplňovali, když asi žádný vozík s vodou jsem neviděl. Podotýkám, bylo to v zimě, teploty v noci pod -10 C. … Chápu správně, že stevardi/stevardky RJ si v ranním vlaku neumývali ruce,… Číst vice »

Michal
Host
Michal

Tak vidíte, teď RJ do Starého Města už nejezdí, tož máte klid.

Alex
Host
Alex

Jezdím s RJ z/do Prahy – směr Brno nebo Olomouc. Ale nejsem si jistý, jestli na těchto linkách mají k dispozici zázemí. Proto jsem narhoval článek na toto téma. Pěkný den.

petr.r
Host
petr.r

RJ jel někdy přes břeclav do starýho města a ještě přes brno? Jaká lokotka to táhla?

petr766
Host
petr766

Ano. Myslím že na tom Vectron

Martin Hanzal
Host
Martin Hanzal

Vectron, proboha!

Alex
Host
Alex

taková ta hranatá ze Škody Plzeň. Myslím, že přezdívka je Peršing…. Ale na 100% nevím, protože mě z detailů vlaku mě zajímá hlavně jak poznat do kterého vagonu nastoupit, jak dobře/blbě se nastupuje/vystupuje a zejména mě zajímá interiér. Prostě jsem cestující,který neřeší vzhled vlaku (ale včasnost příjezdu atp.).

petr766
Host
petr766

No vidíte, mě nebylo ve vlaku z kávy/vody/jídla špatně nikdy. Resp. jednou jsem měl podezření na máslo v croasantu, kdy mi chvíli nebylo úplně fajn, ale to mohlo být z čehokoliv. Špatně mi bylo akorát jednou z kávy za 80 Kč nebo kolik v maďarském EC, to fakt nevím z čeho to dělali. Za to pravidelně když vidím, jak fungují mnohé nádražní podniky, tak to teda zlaté vlaky ať už žluté nebo modré.

Alex
Host
Alex

„No vidíte, mě nebylo ve vlaku z kávy/vody/jídla špatně nikdy.“ Jo, takhle by to mělo být…. A proč o realitě nenapsat článek/reportáž ze zázemí, kam Regiojet logicky nepouští cestující?

X 1
Host
X 1

Alex
Tak zajímat se o hygienické zázemí VŠECH dopravců, je opravdu stíha.
Osobně po tom raději nepátrám, neb si nedělám iluze.
To bych se ve vlaku vůbec nenapil a nenajedl.

Viz. poslední zážitek.
Gulášová polévka v Pendolinu. Super, skvělá, prostě bez chyby.
Druhý den v Ex Valašké expres. Gulášovka se nedala jest. Ultra hustá kaše, silně kyselé chuti.
Hemenex v EC? Jak vypadala ta šunka než šla na plotnu? Někdy fakt lepší nepátrat.
Ale veskrze jsem s nabídkou i kvalitou občerstvení u všech dopravců spokojen.

Do&Co
Host
Do&Co

Dnes si lze kouzlo jízdy na stanovišti lokomotivy užít i díky You Tube, aniž by člověk musel projít celým výcvikovým procesem. Každý průměrný puberťák se dokáže díky internetu zorientovat v problematice fungování dráhy a ovládání hnacího vozidla. Díky benevolenci mnoha kolegů se někteří z nich na skutečné lokomotivě svezou a řekněme si po pravdě, vedou i vlak. V letních slunečných dnech je to vidět. Pak si v duchu řeknou, že tento opojný pocit nestojí za totálně narušený biorytmus, vstávání či konce směn v časech, „kdy pracují jenom kurvy a zloději“ , potažmo za mzdu, která v ČR jakž takž pokryje… Číst vice »

JarynJarin
Host
JarynJarin

potažmo za mzdu, která v ČR jakž takž pokryje základní životní potřeby…. Dobrej blábol… Mzdy jsou pěkné. A pocit těšení se do zaměstnání je k nezaplacení.

Do&Co
Host
Do&Co

Tak snad Ti tato iluze vydrží až do penze..

JarynJarin
Host
JarynJarin

Snad jo

Michal
Host
Michal

Mzdy jsou pěkné na venkov, pro bydlení v Praze jsou trochu nepraktické.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Tady se asi dnes sešel samý plastický chirurg s platem 150tis měsíčně…

petr.r
Host
petr.r

správně, oni někteří nevědí, že osazenstvo vlaku na regionálce mají vyšší platovou třídu než ti co jezdí po koridoru.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Záleží … ne na každé lokálce bývají v dopravnách D3 s ohlašovací povinností 2 minutové obraty…

bob
Host
bob

Co to placáš za nesmysly.

Marian Kechlibar
Host
Marian Kechlibar

Problém toho, že velká města zdrahla tak, že už tam běžní zaměstnanci nemohou žít, řeší celý bohatší svět.
Extrém je třeba nedaleký Berlín, kde přitom jsou na německé poměry podprůměrné platy.

bob
Host
bob

Sám jsi blábol

JarynJarin
Host
JarynJarin

Pochopitelne pokud tve zivotni potreby jsou tři ferrari a vila na seychelach, tak to blábol neni. Uznávám.

Michal
Host
Michal

Kurňa Jaryne né, ale jestli si za jeden čistý plat u dráhy koupíš v Praze 0,25 m2 bytu, tak je to dost… však víš kde.
Samozřejmě je ještě strategie byt zdědit nebo vyženit, ale to se mi za čtvrt století pilného úsilí nepovedlo…

JarynJarin
Host
JarynJarin

Chápu.. ale že ceny bytů v Praze jsou nesmyslně vysoko není problém drah. To by člověk fakt musel být ten plastický chirurg, aby na byt našetřil.

PetrM
Host
PetrM

Nic proti. YouTube sice skvělý (resp. lepší než nic), ale do „kouzla“ jízdy přímo na stanovišti velmi, velmi ale velmi daleko…

JarynJarin
Host
JarynJarin

To je inzerát na úrovni roku 2010. Každýho z nás strojvedoucích zajímá jak vypadá turnus, jaký je konkrétni plat atd. Jak může někdo do inzerátu napsat – nadprůměrné platové podmínky? Ty mám i u ČD. Kolik to je? 20, 25, 30, 40? ? ! Kolik platí za přesčas? Kolik za přerušené šichty. Benefit – Stravenky ?! To jako vážně? To si opravdu někdo myslí, že stravenka je nějaký benefit?

Panelák
Host
Panelák

Nebudou to teď mít nástěnkáři ve Federaci jednoduché, rétorika na úrovni roku 1988 už stačit nebude.

JarynJarin
Host
JarynJarin

Souhlas. Velká škoda, že s tím RJ nezačal někdoy v listopadu až prosinci, kdy probíhalo vyjednávání o PKS

Partneři