RegioJet spustil nábor lidí na nové linky. Tváří je strojvedoucí, který přešel z ČD
Lokomotiva řady 162 společnost RegioJet. Foto: Jan Sůra
Společnost RegioJet jako první z alternativních osobních dopravců začala s velkým náborem zaměstnanců na nové linky, které začne provozovat od
Myslím, kdo je u ČD ,už z dlohodobeho hlediska,tak pochybuju ,že by odešel ke konkurenci a za menší penize . To by byl ubožák omlouvam se za to slovo ,ale je to tak ,Regiojet dává nabidky a tohle je perspektivni 👎
A základní informace, jaký plat nabízí v inzerátu chybí. Opravdu si myslí, že budu posílat svoji žádost na slepo ?
Ví někdo, kolik berou orientačně fírové u Arrivy na těch motorácích ??
Asi 36tkč
Částka myšlena v hrubém
Soukromníkům nejdu ,nemaji vlaky, vubec neví co by nabidli a už chtějí dělat nábor …. radši půjdu k Čd pro mě je perspektivní ….
máš traktor?
Koukám, že tradiční flašinet „nebude mít lidi, nebude mít vozy, do švestek nevydrží, nepřežije zimu“ už jede na plné obrátky 🙂
a ještě tvrdý jádro čd když napíši, že čd má podmínku maturitu, tak mně napíší, že to není pravda a dají odkaz, kde ta maturita je uvedena, ale co už, dispečer je tam má pod kontrolou. Podpořil bych myšlenku kdyby někdo udělal web opusť čd.
Nevím, buďto vy jste slepý, nebo já mám halucinace, ano je uvedena, ale jako možnost: https://ceskedrahy.jobs.cz/detail/?id=G2-1321052755-aden_brand0&rps=186
-Pro zařazení do komplexního výcviku potřebujete minimálně ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření nebo úplné střední vzdělání s maturitou
dominiku, já se tady nebavím o výcviku, já se tady bavím-píši o požadovaném vzdělání na strojvedoucího, kde je jasně napsaný-požadované vzdělání-maturita. Když dokážete tady napsat správně odkaz, tak si myslím, že si ten odkaz i umíte přečíst.
vy blbe dal jsem vám tu odkaz… 😛
nebo si myslíte že strojvedoucí nastoupí a bude hned jezdit bez výcviku?
no a na tom odkazu dole je napsaný co? A víte proč Vám nenadávám, asi si myslím, že jste nějak duševně chorý, že nejste schopen si přečíst odkaz co jste sám sem dal, ale co už, když na silnicích jezdí fetky, tak na železnici toho bude asi více.
správně hansíku- strojvedoucí bez výcviku není strojvedoucí, nějak se ti to zamotává. Dominik už je odrovnaný a ty co?
Ne, ten odkaz jasně říká, že na profesi strojvedoucího stačí výuční list, vy se jen snažíte slovíčkařit. A sám jsem se k ČD na pozici strojvedoucího hlásil s výučákem a vzali by mě, kdybych si to nerozmyslel.
Boha jeho.
Napište tam tu maturu, nebo budete mít Petra.r. za kolegu.
A jak píše na silnicích jezdí fetky a u ČD jezdí Petr.r.
Prostě psycho.
X1-na tym odkazu ta maturita je podmínkou, je to tam napsaný a tedy fakt nevím co chcete? Šlapete na hlavu koleje a to se nesmí. Co jste dělali na školení?
To vy si to tak úmyslně vykládáte, o pár řádek výše, stojí něco jiného, tamto je takové shrnutí. Ve kterém je buďto tisková chyba nebo je to nešťastně vyjádřeno. Ale když Vás nepřesvědčí ani osobní zkušenost, a pochybuji že by při takovém nedostatku během necelého roku zpřísnili podmínky, tak není co řešit.
Jak praví klasik: Hádáš-li se s blbcem déle jak 5 minut, hádají se 2 blbci. Proto je toto poslední moje reakce.
Pana MK dvakrát nemusím, stěžuje si na špatnou skladbu služeb, z důvodu nedostatku fírů a proto odejde, aby situaci ještě zhoršil.
Dále, na jednu stranu tvrdí, že vše dělal jen pro své potěšení a nic nečekal a zároveň si stěžuje, že mu nikdo z ČD ani nepoděkoval?
Takže akorát mohu souhlasit s TomášN, že PR je to hlavní co ho zajímá.
„stěžuje si na špatnou skladbu služeb, z důvodu nedostatku fírů a proto odejde, aby situaci ještě zhoršil“. To je argument na úrovni „a to jako Otík pojede do Prahy, aby jim zachránil ty dodavatesko-odběratelský vztahy, jo?“. A dokonce ani tam toho Otíka nakonec nenechali Dřevoplech zachránit, takže naprosto nechápu, jak někdo může 30 let od revoluce očekávat od řadového zaměstnance obřího kolosu, že se pro něj obětuje. Nemluvě o tom, že s úbytkem výkonů se logicky tenhle problém u ČD když ne vyřeší, tak určitě zmenší, sám.
Je to asi v myšlení, pro mě je toto sobecké chování vůči svým kolegům. Já mám i licenci strojvedoucího ale nevím co by mi museli nabídnout, abych změnil zaměstnavatele. Abych od SŽDC šel čistě jezdit k soukromníkovi, i když bych dostál víc. Věřím, že kdo jde hlavně za penězi, tak jemu bude více peněz stačit.
Jenže ztráta výkonů není tak markantní aby problém s nedostatkem strojvedoucích vyřešila.
Mno, buzerace u ČD je dost. A to je dost dobrý důvod změnit zaměstnavatele. Vnitřní kultura ČD se neskutečně zkazila.
Pro petra.r
Pro zařazení do komplexního výcviku potřebujete minimálně ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření nebo úplné střední vzdělání s maturitou
https://ceskedrahy.jobs.cz/detail/?id=G2-1321052755-aden_brand0&rps=186
Ještě chcete tvrdit že u ČD je povinná maturita?
Ale na průvodčího maturitu vyžadujou.Nlechápu na co ať se potom nediví že nemohou najít zaměstnance.
Maturita by v současnosti snad měla signalizovat, že dotyčný má aspoň nějakou minimální znalost aspoň jednoho cizího jazyka, ne? Nehledě na to, že by měla svědčit o aspoň nějakém (žádoucím) rozhledu o světě …
Základní znalost cizího jazyka má i člověk bez maturity.Maturita nedělá z člověka kvalitního zaměstance.I mezi těma co mají pouze výuční list se určitě najdou lidi kteří by tuto práci zvládli i když nemají maturitu.
V tom nejsme ve sporu – já jsem tím myslel jen to, že zatímco u „pouhého“ vyučení tu aspoň základní znalost cizího jazyka nelze předpokládat „automaticky“, u maturity je její pravděpodobnost velká.
v dnešní době je maturita i u oborech opravář zemědělských strojů, dříve narození by ji museli udělat dodatečně.
Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou-tohle tam píší na tym odkazu, jestli je to jen slovní hříčka nevím, ale já tam tu maturitu čtu. Jestli jste dal špatný odkaz, nebo je nějaký problém na mojim počítači nevím, ale třeba v království železnice na smíchově, je na tych tabulích napsaný maturita.
Ta formulace je skutečně dost nešťastná – lze jí rozumět i tak, že je požadováno „středoškolské vzdělání nebo odborné vyučení s maturitou“ = absolvent střední školy je asi přijatelný, i když má jen vysvědčení z posledního ročníku, které ale neosvědčuje složení maturity (= takže maturitu úspěšně nesložil), ale odborně vyučený v nějakém učebním oboru maturitu mít složenu musí …
no a já mám střední odbornou školu-40měsíců bez maturity. Tak na nábřeží jsou lidi, co neumí ani formulovat text a tedy se zeptám, jak jsou na tom jejich zaměstnaci, spadlo jablko daleko od stromu? Tohle kdyby se ujalo v náboru, tak čd houfně by opouštěli chytrýho zaměstnavatele co neumí ani formulovat text na náborový leták.
… Vyhláška č. 16/2012 Sb., o odborné způsobilosti osob řídících drážní vozidlo: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokumenty/Drazni-doprava/Legislativa-v-drazni-doprave/Narizeni-vlady-a-vyhlasky-v-drazni-doprave/16-2012-odbzpusobilost-k-1-5-2017.pdf.aspx?lang=cs-CZ citace: ODBORNÁ ZPŮSOBILOST ŽADATELŮ O VYDÁNÍ LICENCE STROJVEDOUCÍHO A OSVĚDČENÍ STROJVEDOUCÍHO Licence strojvedoucího § 2 (1) Minimální stupeň dosaženého vzdělání žadatele o vydání licence strojvedoucího je ukončené střední vzdělání s výučním listem strojního, elektrotechnického, stavebního nebo dopravního zaměření. … nic o maturitě… no a ve výše citované poptávce ČD je navíc uvedeno …nebo úplné střední vzdělání s maturitou – bez další specifikace, což by bylo možné chápat tak, že může být i nějaký obor mimo výše tedy: zemědělská, zdravotní, potravinářská, cest. ruch, případně gympl – to je… Číst vice »
A vy jste na tom se vzděláním jak? Jesle školka a hrrr do kolchozu, že?
Jak, za peníze daňových poplatníků? Samozřejmě, že se pletete, předběžná omluva je na místě 🙂
Pokud vím, tak tak to místo daňových poplatníků vymázl Jančura. Kopťár si to sice udělal zadara, ale musel se u ČD upsat asi na pět let. A dezerci k Regiojetu provázela mastná smluvní pokuta.
Tedy jestli se teď nepletu zase já…
Nestačilo by pěkně úderně na adresu Jančury napsat: „Nevyjede!“?
PS: Nejste náhodou autor tohoto článku v Nářkách strojvůdce:
http://www.fscr.cz/zajmy.php?id=74
„Budiž nám výstrahou postup našich bývalých kolegů z Volar, kteří podlehli slibům a vlastně jen za pár tisícovek opustili nejen svoji profesní odborovou organizaci, ale navíc ve výsledku i ve svém regionu vlastně i pořádně zkomplikovali i postavení Českých drah, které jim zde dávaly práci a sociální jistoty v uplynulých desetiletích.“
Chtělo by to, si na ty kverulanty posvítit!
Pro Chytraka.Pokud o to vážně stojíš,tak s tou operací neváhej.
jo jo svého pořádného strojvedoucího nemají tak se chlubí vychovancem od ČD 😀
Proboha, jen doufám, že pana MK neuvidím někde na billboardu nebo reklamě…
Hlavně jak tvrdil, že odchází od ČD kvůli volnému času a pak ve svém volnu jezdí s tramvají a má čas dělat někde rozhovory a modeling… přijde mi, že jeho PR obraz je jediné, co ho ve skutečnosti zajímá… 🙁
Neskutečné blitky. Naštěstí doba, kdy jsi ty nebo tobě podobní lidem kecali i do toho, jak mají trávit svůj volný čas, už dávno skončila.
Nemas vubec pravdu,Koptar nebyl nucet brat prescasy a presto je bral,posleze se chlubil jak jezdi s tramvaji a skace v maskacich….proste se urazil,ze na neho nikdo nebyl u cd zvedavy…
Tak snad mu to budou u Jancury zrat…
Znám ho ten kluk neví co chce a teď dělá jak je spokojenej,čím asi může být spokojenej?
Jo, do CDC myslim
Teda me nevzali z fleku, zepry 3 dioptrie nadalku je moc. Ze prej kdyby se mi to stalo v prubehu, tak nevadi.. Trochu demence ne?
Trochu demence? Proč? k
Když se ostrost zraku zhorší postupně časem někomu, kdo už má třeba 20 roků praxe v té profesi, tak už s ní má zkušenost a ví, jak s tím má v praxi zacházet, ale pro nového zaměstnance bez zkušeností v profesi je to zátěž, kterou zaměstnavatel nepovažuje za bezpečnou a nechce riskovat.
nevím, jestli to není aktuální, nepomůže laserová operace?
přitom dopravního pilota byste dělat mohl 🙂
a to letadla nemají opakovač na semafory.
Letadla mají semafory ústní přes řízení letového provozu, ATC. A musí rozumět a mluvit anglicky na hodně dobré úrovni, to strojvedoucím nehrozí.
SMĚRNICE EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY 2007/59/ES https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/?uri=CELEX%3A32007L0059 1.2 Zrak Musí být splněny tyto požadavky týkající se zraku: —ostrost vidění do dálky s korekcí nebo bez ní: 1,0; minimálně 0,5 pro horší oko, —maximální hodnoty korektivních čoček: dalekozrakost +5/krátkozrakost –8. Výjimky jsou udělovány ve výjimečných případech a na základě vyjádření odborného očního lékaře. Lékař poté přijme rozhodnutí, —ostrost vidění na blízko a na střední vzdálenost: dostatečná, s korekcí nebo bez ní, —kontaktní čočky a brýle jsou povoleny, pokud jsou pravidelně kontrolovány odborným lékařem, —normální barevné vidění: použití uznaného testu, jako je test Ishihara, případně jiného uznaného testu, —zorné pole: úplné, —vidění… Číst vice »
Dokud bude vyžadován neporušený barvocit, tak výrazněji strojvedoucích žádnému dopravci nepřibude. Měl by se více urychlit nástup autonomních vlaků, alespoň na uzavřených koncových lokálkách, kde už vážně barvocit nebude potřeba…
Zatím největší blábol této diskuze.
To o těch barvách? Protože autonomní řízení je budoucnost a už aby to tu bylo. Počítač nebude dělat lidské chyby jako projíždět červenou, nebudy mít problémy s únavou a rutinou. Stále je nejvíc nehod zapříčiněno lidským faktorem a to ať už u letadel nebo u aut.
Čím bude jezdit RJ na R8? Přece modernizovanými Halberstadty, které DB po pár letech vyřadily pro jejich vysokou poruchovost a hnijí v Mukranu na pobřeží. Proto je nechtěli ani v Gabonu. 🙂
Tak samozřejmě, ať koupí Jančura cokoliv bude to šrot, který nechtějí ani v Gabonu. Skvělou koupí moderního vozidla se to stane jen v případě nákupu Českými drahami. Jako v případě jednotek pro Olomoucký kraj, které jsou prý zajímavou koupí, ale když je chtěl koupit RJ do UK, byl to šrot.
Genau. Správnej rychlík jsou B, A, BDs a to žádnej šrot není, páč se to kupovalo nový… před 40 lety… 🙂
Děkuju za mínusy, nevím, kde soudruzi bydlíte, ale u nás na R17, je tato kombinace standardem. U některých vlaků vyjde občas lepší hytlák, ale zdá se mi, že míň než v minulém GVD…
Interpretuju tedy mínus jako „přeju si, aby to tak nebylo“.
Dostanete vozy z Ex3, jen holt poděkujte tehdejší úřednické vládě, že zarazila railjety na Budapešť a teď holt chybějí.
Čím bude Jančura Jezdit na R8? Opět vyřazenými šroty. Konkrétně modernizovanými Halberstadty, které stojí odstavené v Mukranu, protože i DB zjistily že to jsou poruchové krámy. 😉
Za 70.000, – Kč klidně i ke žlutýmu. Každý máme svoji cenu.
:))))
Ani za 70 tisíc, bych k němu nešel, ale to jak sám říkáte, každého věc, za co je ochoten se prodat
Za kilo leda… :)))))
Ke Žlutýmu parazitovi ani za 100 litrů.Právě proto, že mám svoji cenu a profesní hrdost
Standa
Jenže když by ti mělo přijít každý měsíc na účet 100tisíc, tak ti manželka tvou „profesní hrdost“, rozseká na maděru. 🙂
Jako zajímalo by mě s čím chce RJ jezdit Brno-Bohumín když již teď maj problém s vozy a lokomotivami. Mám jen obavy aby si ještě nepůjčili od ČD Béčka.😄
tady je článek o náboru zaměstnanců, až bude článek o technice dáme vám vědět po e-mailu.
Námět na článek – nebylo by možné napsat o zázemí Regiojetu, hlavně zázemí k výrobě pití a jídla? Já osobně si nedávám kafé/čaj, když jedu s Regiojetem. Možná jsem citlivka, možná je úroveň stejná jako v ČD,nevím. Subjektivně se mi zdá, že ve vlacích Regiojetu hygiena pokulhává – a nejsem si jistý jak probíhá údržba (čištění) kávovarů, z čeho a do čeho je doplňována pitná voda,…
Obecně všechny kávovary v autobusech, vlacích atd. budou mít podobný problém. Minibar ČD s termoskou horké vody (odkud?), kafe od stevarda ve spacích vlacích atd. atd. Jestli Vás to potěší, chodí to hlídat hygiena, ale jako téma na článek teda nevím…
Nejsem si jistý., že je všude stejné. Párkrát jsem jel s Regiojetem PHA-BRN-Břeclav-Staré Město. Vysedal jsem na konečné (příjezd kolem 22 hodin, tuším). Cestou naproti jsem potkal kluka který na dvoukoláku-kárce vezl termosky (asi s kafem, předpokládám). Pár krát v zimě se mi protáhlo čekání na kamaráda s odvozem z nádraží… a nikdy jsem neviděl doplňování pitné vody do RJ. A není mi jasné čím by pitnou vodu doplňovali, když asi žádný vozík s vodou jsem neviděl. Podotýkám, bylo to v zimě, teploty v noci pod -10 C. … Chápu správně, že stevardi/stevardky RJ si v ranním vlaku neumývali ruce,… Číst vice »
Tak vidíte, teď RJ do Starého Města už nejezdí, tož máte klid.
Jezdím s RJ z/do Prahy – směr Brno nebo Olomouc. Ale nejsem si jistý, jestli na těchto linkách mají k dispozici zázemí. Proto jsem narhoval článek na toto téma. Pěkný den.
RJ jel někdy přes břeclav do starýho města a ještě přes brno? Jaká lokotka to táhla?
Ano. Myslím že na tom Vectron
Vectron, proboha!
taková ta hranatá ze Škody Plzeň. Myslím, že přezdívka je Peršing…. Ale na 100% nevím, protože mě z detailů vlaku mě zajímá hlavně jak poznat do kterého vagonu nastoupit, jak dobře/blbě se nastupuje/vystupuje a zejména mě zajímá interiér. Prostě jsem cestující,který neřeší vzhled vlaku (ale včasnost příjezdu atp.).
No vidíte, mě nebylo ve vlaku z kávy/vody/jídla špatně nikdy. Resp. jednou jsem měl podezření na máslo v croasantu, kdy mi chvíli nebylo úplně fajn, ale to mohlo být z čehokoliv. Špatně mi bylo akorát jednou z kávy za 80 Kč nebo kolik v maďarském EC, to fakt nevím z čeho to dělali. Za to pravidelně když vidím, jak fungují mnohé nádražní podniky, tak to teda zlaté vlaky ať už žluté nebo modré.
„No vidíte, mě nebylo ve vlaku z kávy/vody/jídla špatně nikdy.“ Jo, takhle by to mělo být…. A proč o realitě nenapsat článek/reportáž ze zázemí, kam Regiojet logicky nepouští cestující?
Alex
Tak zajímat se o hygienické zázemí VŠECH dopravců, je opravdu stíha.
Osobně po tom raději nepátrám, neb si nedělám iluze.
To bych se ve vlaku vůbec nenapil a nenajedl.
Viz. poslední zážitek.
Gulášová polévka v Pendolinu. Super, skvělá, prostě bez chyby.
Druhý den v Ex Valašké expres. Gulášovka se nedala jest. Ultra hustá kaše, silně kyselé chuti.
Hemenex v EC? Jak vypadala ta šunka než šla na plotnu? Někdy fakt lepší nepátrat.
Ale veskrze jsem s nabídkou i kvalitou občerstvení u všech dopravců spokojen.
Dnes si lze kouzlo jízdy na stanovišti lokomotivy užít i díky You Tube, aniž by člověk musel projít celým výcvikovým procesem. Každý průměrný puberťák se dokáže díky internetu zorientovat v problematice fungování dráhy a ovládání hnacího vozidla. Díky benevolenci mnoha kolegů se někteří z nich na skutečné lokomotivě svezou a řekněme si po pravdě, vedou i vlak. V letních slunečných dnech je to vidět. Pak si v duchu řeknou, že tento opojný pocit nestojí za totálně narušený biorytmus, vstávání či konce směn v časech, „kdy pracují jenom kurvy a zloději“ , potažmo za mzdu, která v ČR jakž takž pokryje… Číst vice »
potažmo za mzdu, která v ČR jakž takž pokryje základní životní potřeby…. Dobrej blábol… Mzdy jsou pěkné. A pocit těšení se do zaměstnání je k nezaplacení.
Tak snad Ti tato iluze vydrží až do penze..
Snad jo
Mzdy jsou pěkné na venkov, pro bydlení v Praze jsou trochu nepraktické.
Tady se asi dnes sešel samý plastický chirurg s platem 150tis měsíčně…
správně, oni někteří nevědí, že osazenstvo vlaku na regionálce mají vyšší platovou třídu než ti co jezdí po koridoru.
Záleží … ne na každé lokálce bývají v dopravnách D3 s ohlašovací povinností 2 minutové obraty…
Co to placáš za nesmysly.
Problém toho, že velká města zdrahla tak, že už tam běžní zaměstnanci nemohou žít, řeší celý bohatší svět.
Extrém je třeba nedaleký Berlín, kde přitom jsou na německé poměry podprůměrné platy.
Sám jsi blábol
Pochopitelne pokud tve zivotni potreby jsou tři ferrari a vila na seychelach, tak to blábol neni. Uznávám.
Kurňa Jaryne né, ale jestli si za jeden čistý plat u dráhy koupíš v Praze 0,25 m2 bytu, tak je to dost… však víš kde.
Samozřejmě je ještě strategie byt zdědit nebo vyženit, ale to se mi za čtvrt století pilného úsilí nepovedlo…
Chápu.. ale že ceny bytů v Praze jsou nesmyslně vysoko není problém drah. To by člověk fakt musel být ten plastický chirurg, aby na byt našetřil.
Nic proti. YouTube sice skvělý (resp. lepší než nic), ale do „kouzla“ jízdy přímo na stanovišti velmi, velmi ale velmi daleko…
To je inzerát na úrovni roku 2010. Každýho z nás strojvedoucích zajímá jak vypadá turnus, jaký je konkrétni plat atd. Jak může někdo do inzerátu napsat – nadprůměrné platové podmínky? Ty mám i u ČD. Kolik to je? 20, 25, 30, 40? ? ! Kolik platí za přesčas? Kolik za přerušené šichty. Benefit – Stravenky ?! To jako vážně? To si opravdu někdo myslí, že stravenka je nějaký benefit?
Nebudou to teď mít nástěnkáři ve Federaci jednoduché, rétorika na úrovni roku 1988 už stačit nebude.
Souhlas. Velká škoda, že s tím RJ nezačal někdoy v listopadu až prosinci, kdy probíhalo vyjednávání o PKS
Lepší trať jak Brno Bohumín si vybrat nemohl, jednokolejka, samé výluky, zpoždění… Nic zásadního tak proti žlutýmu nemám, ono drahám by jinak spousta věcí jen tak nedošla, konkurenci potrebovali, ale až tam začne jezdit, z toho dva měsíce v roce bude jezdit třetinu trasy autobusama atd… No, to už ani Ondrůj neokecá… Jinak přiznávám že jsem u ČD též jako strojvedoucí a celkem jsem si oddychl, když tady nedávno psali že už se další tratě dál soutěžit nebudou. Neříkám že je u ČD vše v pořádku, všude je chleba o dvou kurkach, a se vším všudy dohromady, nevěřím až na… Číst vice »
No, kdyby jen 2 měsíce v roce, uvidíme.
Ale zato nemůže Regiojet ani ČD, či žádný jiný Dopravce, takže jsem moc nepochopil, co by neměl Ondrůj okecat??
U jisté části populace panuje přesvědčení, že regiojet má méně zpoždění než ČD, proto kdykoliv to jde jedou autobusem nebo žlutým vlakem. Jak v nich toto přesvědčení udrží provozem na této lince bude zajímavé sledovat…
Pako: To je jednoduché všichni strojvedoucí co jezdí Brno – Bohumín přejdou k Regiojetu, nebo většina. Dostanou o tři tisíce měsíčně vice a pravděpodobně nove traxxy fo ruky (alternativně vectrony) nebo koupí nové jednotky. Čili oproti stávajícím lokomotivam posun vpřed.
Tak Já to šel v prvé řadě dělat proto, že mě železnice od malá baví a zajímám se o ní jako spousta dalších… Hlavně žádné nové lokomotivy, vagony ať jsou klidně supermoderní, ale strojvedoucí co obsluhuje tyto moderní stroje,byť tím myslím spíš lok. které jezdí na AVV, už si pomalu ani nemůže říkat strojvedouci (ne že bych chtěl někoho hanit, ale osobně se tomu vyhýbám jak čert kříži ) a do budoucna to nejspíš bude důvod mého odchodu nejspíš uplne někam jinam k řemeslu. Z mého pohledu je plechovka top co se tedy ovládání týče, žádná nuda… Jinak tři tisíce… Číst vice »
To si myslím ještě hodně dlouho počkáš, než úplně zmizí poslední Esa.
Noerf: jednoduché? V Pardubickém kraji na Letohrad má jezdit Leo, a už vím asi o 4 strojvedoucích, kteří dali výpověď a další o ní uvažují, a tím že pod soukromníkem jezdit nebudou. Vše není jen o strojích a penězích, ale i o loajalitě k zaměstnavateli.
Dominik: Do GWTR na Šumavě přešli prakticky všichni strojvedoucí. Zůstali na stejné trase, co jezdili předtím, myslím, že dostali něco přidáno a oproti 810 a regionově lepší techniku. Hlavně představa, že takový strojvůdce, který tam má zázemí bude přejíždět do depa ve Českých Budějovicích nebo ve Strakonicích či Protivíně, kdy stráví reálně iks hodin na cestě z/do práce je nereálná., V Brně to bude mít složitější, tam bude také záležet co nasadí do provozu za techniku.
A nechápu Vaši informaci o výpovědích strojvedoucích v Pardubickém kraji, když jsou v současné době zaměstnanci ČD, které má strojvedoucích málo.
Noerf: ta poznámka byla k tomu, že ne všichni utečou k soukromníkovi.
Jo, jsou tak loajální, až dali výpověď. Ten příběh sepište a pošlete do Mateřídoušky. 😀
Michal: tak svým způsobem i ti, co odejdou, jsou loajální, že nejdou ke konkurenci jezdit.
Abych to pochopil.
Strojvedoucí z Letohradu odešli od ČD a k Leošovi nešli.
Tož kde jsou?
U Metransu?
Nebo na úřadě práce?
Trochu v tom máte hokej, ni?
A co jako dělaj? Jdou místo fírování dělat do Lidlu?
A proč nemohli zůstat u ČD a jezdit jinde?
Přechod do práce, kam se chodí jen lidsky ve ve všední den na ráno, udělal ale nejeden fírá..
No realita u vlakového personálu na Letohradsku je taková, že než jít k Leo Express, tak od Ledna dalo 5 lidí výpověď a našlo si jinou práci. Dva to zvažují do půl roku a někdo chce dojezdit tento rok a jít do důchodu. O práci u soukromník měl zájem jeden člověk, ale i ten už zvažuje, že také odejde mimo dráhu. Hodně tomu všemu pomohla lednová reprezentace nové firmy, kdy si člověk udělal úsudek, že oni opravdu nevědí do čeho jdou. Ostatní co zůstanou mají práci jistou, neb lidí chybí opravdu hodně i na tratích co ČD zůstanou. Pokud by… Číst vice »
To zas bude v álejích nablito
Jezdim jako fira u ČD a uz delsi cas uvazuji nad tim,ze bych si udelal web stranky.Nechci blog,ani fb. Tam bych popisoval realne zkusenosti ,prihody,postesknuti ale hlavne radost,spokojenost a smich,kterou mi ta prace prinasi. Dale bych zajemce o tuto profesi pomohl nasmerovat, poradil jim a nechci za to ani penize. Je zvlastni,ze i po tech dlouhych letech co tuhle praci delam mam stale faktor teseni do prace. Ale nemuzu se uplne nepousmat nad vyhlazenym naborovym stylem ,kde se ukazuje jen to hezke,ale zakryva I neprijemne aspekty tohoto zamestanani. Nechtel bych ale ukazovat oblicej,spis ze zakulisi glosovat a ukazovat co se… Číst vice »
Jsou lidé, kteří Váš záměr ocení a budou jej podporovat, ale musíte se připravit i na to, že jsou lidé i na druhé straně barikády a budou Vás hanit. Nebudu Vás od Vašeho záměru odrazovat, naopak, každý názor potěší a může Vás to posunout dále. Buďte ale připraven nejen do toho dát své srdce a energii, ale také přijímat rány.
No jestli to nebude vypadat jako tlachání a polopravdy vepříka Stanislava, tak není důvod proč by kolegu někdo měl hanit…
jestli byste nebyl vy, co ho udá na nábřeží, podle diskuzí jste *****
Podle diskusí nemám a nechci mít s nábřežím nic společného, takže ani nevím, kde tam mají okénko na udání. 🙂
Michal
Je hned za prvnima dveřama u okna vrátnice. Ale musíš tam dojit brzo, kdy vrátne ještě chrápe. Pak je u té schránky takové nával, že by tě mohle zlomit ruko. 😉
Tak asi není nic jednoduššího než to zkusit, ne? WordPress hosting se dá někde splašit (případně mít svůj web i s doménou asi za 30 CZK měsíčně) a jedem… 🙂
dej to na youtube, ale nejdříve si musíš zjistit, jakou máš pracovní smlouvu a jestli tím neporušíš nějaký pravidla čd. Zaměstnavatel ti může za něco dát důtku.
dovezl jsem vlak z pardubic do havlickova brodu,mam asi 25 minut pobyt a jedu nazpet. vyndam svacinu a sedim v prostoru pro cestujici. sam. otevrou se dvere,vleze cernovlaska vlasy stazeny do ohonu, stihla,pohledna. „no tyyy volleee tak sem tady,uff ženu ,ty vooooleee, hele je to do pardubic joo?“ ukousnu ze sekane,mam pri tom natazeny malicek aby bylo na prvni pohled jasne ,ze jsem mnohokrat videl film o te kurve s julii roberts a vybrane chovani mi neni cizi. „dobry den,ano jede to do pardubic“ pac mam zaklady psychologie,mluvim jen malo. je jasne,ze tim podnitim zvedavost a tajemstvi zeny pritahuje…… „je… Číst vice »
Tak to jsi mě načnul. Můžeš klidně rozvinout příběh téhle necudné čubky.. 😉
Tak trochu to připomíná blog pana Hewlita (tramvajáka), ale určitě super!
dobrý, je to o životě.
Kritizovat se nevyplácí a jistě víte, co jste podepsal. Pokud to budete dělat, tak musíte velmi chytře. Možná, kdyby zaměstnanci drah přistupovali ke svému povolání jako ke službě (jak bývalo dobrým zvykem) a nikoli jako k práci, bylo by to jiné. Řehole to bývala, je a bude, i když bude mašinu řídit „autopilot“. Platí i opačně – přístup drah k potřebám zaměstnanců je někdy až zarážející, návrat k dobrým věcem z éry ČSD by byl více než vhodný.
Nejde mi o kritiku. Spise naopak.Uvedomuji si velmi dobre co uz je za hranou.V zadnem pripade nechci skodit,mym zamerem je ukazat lasku k profesi.Navic mam pocit,ze az nam vsechny vlaky od ČD seberou soukromnici,budu uplne posledni,ten kdo vytre,zhasne a otoci klicem. A vratim se treba na dionu,kde jsem zacinal a odkud mam spoustu prihod,ktere mi tlaci slzy smichu do oci.Take nemaji lidi a kdykoliv vidim vedouciho ,laka mne zpet.
My naše zaměstnáni prezentujeme na instagramu. Je nás tam dost od elektrických fírů až po mě se šukafónem. Můžeš se zapojit třeba tam…
Mohl bych klidne tancovat na soukrominkovi,ze jsou ubohy atd. Zaregistroval jsem ,ze Leosovi klekla tramvaj s dverma a tedy neodjel 2 pary vlaku-zrusil je bez nahrady…. Ale neudelam to. Zacal novy grafikon,vezu prvni spesny vlak nacpany po strechu. Do cilove stanice uz jen dve zastavky. Pri nastupu cestujicich ve stanici …… vlakvedouci souhlasi s odjezdem ,ja zavru dvere ,na odjezdovem navestidle volno a chci jet. A ono pitchu ! Nezasunul se schudek. Tzn ven z kabiny,protlacit se mezi lidmi ,tvarit se usmevave,jakoze se nic moc nedeje ale uz jsem tusil ze to nebude pr del. A nebyla. Je totiz inovace,naramna.… Číst vice »
Tak to povídání o cigošce v regionově mi přišlo zábavnější..
nechci se ptát, ale ty jsi asi můj ročník. Když to nejde opravit, tak se to nějak zprovozní.
No jo, to jsou ty moderní „vymoženosti“ . Pípací dveře, co jim trvá půl minuty než se rozmyslí a otevřou se, hajzly na tlačítka, sklápěcí/ vysouvací schůdky… Plno serepetiček, co se rády zaseknou, když se na ně špatně podíváte, jsou složitý a choulostivý….
U nás na stanici se celkem pravidelně zasekne u perónu Helmut, ta jeho vysouvací kravina u dveří jaksi není výškově kompatibilní s výškou nástupiště a nabourá nám peron kde se zasekne….
Musím říct, že mě vaše zážitky a zkušenosti velmi zaujaly. Jezdím pravidelně každý víkend rychlíkem R8 s několika přestupy do Brna a zpět. Jízdu vlakem miluju a nemám problém se vlakem dostat kdekoliv. Práce strojvedoucího mě fascinuje a velmi zajímá, proto bych ocenila, kdybyste tyto „článečky“ psal dál 🙂 mám plno dotazů a plno věcí mě zajímá, tak snad budete psát dál a dozvím se víc. Děkuji 🙂
Chtel bych velmi podekovat p. Surovi ,ze mi umoznil tady „spamovat“ a testovat reakce.Tem co jakkoliv regovali take velmi dekuji. Zkusim vysvetlit,proc a jak uvazuji,budu velmi vdecny za pripominky a glosy. Za vlastni penize bych si nechal vytvorit a postavit jednoduchy web s clenenim do kategorii,kde bych krome zazitku a vypraveni ,ktere si dlouhe roky sepisuji obcas udelal rozhovor s kolegou z profesi ,ktere potkavam a znaji mne.Tech lidi jsou desitky,mozna stovky,napric celym draznim svetem. Protoze nehodlam mirit na uplne nejodbornejsi a nejryzejsi znalce z kacka,ale spise na cestujici verejnost a pokusit se jim vysvetlit,proc vlak nejede,kdyz je ledovka a… Číst vice »
Vypravci mne stahovali s vlakem pozde k peronu,ten uz je plny cekajicich lidi.Zbyva jen asi 3 minuty do odjezdu. Chtel sem se dojit jeste na zachod. Otevru dvere kabiny a proti uz jde vlakvedouci,s kufrem. Docela velikym,nejaka brigadnice,mozna pujcena ,nikdy pretim jsem ji u nas nevidel. Bylo ji asi tak 40 mozna 45 let….. povidam ji: „jestli chcete,tak si ho tam muzete dat“ . myslel jsem kufr na stanoviste,nemaji si ho jinak kde zamknout……. a frajerka: “ jo ,ja si ho tam dam moc rada,uz sem ho tam nemela dyl nez rok“ . Byla takova posmutnela trosku. byl sem opravdu… Číst vice »
Vážený pane kolego Petře, je to všechno opravdu zajímavé, ale být vámi, zapracoval bych velice na češtině a celkové textové úpravě. Například mezera vždy je vždy za interpunkčním znaménkem. V přímé řeči patří interpunkční znaménko do uvozovek a ne vně, atd…
Diky moc.Vse pisu na tabletu a stydim se za hrubky.Uprava je ukrutna,95 procent textu je psano na prvni dobrou.Snazim se v prvni chvilce zachytit samotnou udalost a pri psani kdy mam display na kolenou nebo na pultu nedokazu uhlidat gramatiku.Potom uz vetsinou jedu a k psani se zase dostanu,az kdyz se objevi dalsi zazitek,nebo postreh.Rozhodne mam v planu prihody prepsat,ucesat a zkontrolovat,abych se nemusel hanbit.
Takže jste to stihli? :)))
AAA
To sa přece nemožeš dozvědět. To sa nechá na tvoji fantazii. 😉
mnají vyhráno-chtějí vyuční list technického směru a né jak čd maturitu filozovickýho směru a vuml výhodou. Jestli modří to vědí jinak, tak tady ať nepíší a ty náborový tabule čd přepíší.
Pěkný článek na neděli co zahřeje na srdci, jak bylo to, že čd dostane zakázky přímo, tak jsem to ještě nerozdýchal.
Co lžete? U ČD stačí taky jenom výuční list.
viděl jsem něco jinýho, jestli to někdo změnil, nevím. Možná aji to mám vyfocený ty tabule a v jednom bodě stredoškolská maturita.
dominiku, víš, že mám pravdu, ale musíš něco s těma ovečkama modrýma napsat. Normálně se bojím jezdit vlakem čd, protože vy jste gumy a neuznáte ani to, co máte naspaný na stránkách čd.
U ČD taky stačí výuční list v technickém nebo dopravním směru. Maturita může být jakákoliv, dopravní nebo technická škola je zásadní výhodou…
od kdy, od jakýho datumu?
https://ceskedrahy.jobs.cz/?category=strojvedouci#volna-mista
Od jakého datumu tam bohužel nepíšou…
Požadované vzdělání
Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou- je to tam napsaný, tak podle vás kdo má gympl a nedokončí maturitu tak může být fírou, ale ten co má učnák, tak maturitu musí mět? Je to napsaný co požadují.
A kdo nedokončí gympl, má základní školu a ne středoškolské vzdělání, kde na tyhle nípady chodíte?
To „s maturitou“ se rozumí pro obě skupiny, střední škola maturitou standardně končí. Napsané je to tam proto, že můžete mít maturitu i z odborného učiliště…
Tvl,tady někdo neviděl 🚆 ani z okna a bude žvanit o takových hovnech!
Šmarja petr.r, vy opravdu nevidíte, jak tady drtivou většinu lidí nezajímají ty vaše stále „chytré a fundované“ řeči a názory? Mohl byste nás přestat „obšťastňovat“ a zaplevelovat diskuzi? Svoboda slova je jedna věc, ale pokud nemám nic kloudného k tématu, tak mlčím. Děkuji
Neee, jen ať píše dál, je to dokonalé kulturní obohacení a Honzům zvyšuje návštěvnost! 👍
jaroslave k věci, já jako nemám nic k tématu??????, musíte si uvědomit, že píši pravdu a spočítejte si kolik lidí tady tu pravdu nechcou číst, jistě, za komunistů by se tohle stát nesmělo, aby vyšel článek o nějakým kapitalistovi, stěžujte si na odborech. 53 modrých mně dá mínus, že píši co má na stránkách čd- podmínka vyučen s maturitou, jestli máte něco v hlavě, tak si rozklikněte ten odkaz, gumo.
Já bych spíš řekl, že máte problém s pochopením psaného textu.
a ty blbečku obzvlášt, přečti si to od začátku a přestan sem chodit jen dávat mínusy na jmeno.
Pan Kopťár proslul především tím, že dělal strojvedoucího u ČD. A tím, jak popisoval práci, stroje a podminky, a to U DRAH.(Schválně to zdůrazňuji.) Na tom vybudoval popularitu, to je nesporné – kdyby tehdy jezdil u Regiojetu či Leoše, sotva by měl tolik fanoušků. Spíš by po něm štěklo jen pár psů… A dnes se snaží přitáhnout lidi k práci u Regiojetu jen díky své popularitě a sledujícím? Těm, či získal kvůli práci u ČD? To mi přijde od něj sakra nefér a aspoň u mě tím ztrácí další body…
Každá mince má dvě strany. Dávám Vám za pravdu, že u soukromníků by takového rozmachu PRAVDĚPODOBNĚ nedosáhl. Jenže jak je ČD právě velká, tak jeho soukromou aktivitu nedokázala nebo možná ani nechtěla použít. Když pak takovému mladému klukovi nabídne větší seberealizaci, tak po tom sáhne. Já bych v jeho věku reagoval asi stejně. Až čas ukáže, jestli to bylo správné rozhodnutí, každopádně negativní body u mě nemá…
Vzhledem k zaměstnaneckým podmínkám, které u ČD nyní jsou, se jeho přechodu jinam vůbec nedivím. ČD se k zaměstnancům začínají chovat stejně jako Česká Pošta. Je dobře, že mají lidi dnes možnost volby.
Což je mimochodem další pozitivum konkurence, že se hledají nové přístupy nejen k zákazníkům, ale i k zaměstnancům a obecně k jakýmkoliv činnostem, kde jinak platí §1…
Já jsem zaregistroval že popisoval eso na Západním Expresu, srovnatelný zážitek snad může popsat i u soukromníka, nebo ne?
Proč myslíte, že by u soukromníka tolik fanoušků neměl? Prezentoval se na Twitteru a na něj se snad může podívat každý, koho vlaky zajímají, ne? Bez ohledu na dopravce. Mimochodem – tak nějak tuším, že ta ztráta bodů u vás ho jistě velmi trápí a bolí… 😉
Pan Kopťár odešel, na to má každý právo a je to jeho věc. Jen bylo dost teatrálni svádět odchod na nedostatek volna u ČD, když buchal presčasy. Nikdo ho k tomu nenutil a volna by měl dost. Takže mohl na rovinu říci proč odchází a ne hrát tohle trapné divadlo. Zejména v turnuse, kde měl přes 40% volna.
Další trdlo, co neumí číst, avšak překypuje touhou psát. V článku byl text, kde se hovořilo o tom, že nebude, nikoliv že neměl.
Ano, v turnuse 111 by opravdu krom 42% neměl žádné volno. Dokonce na volno jeden z nejlepších turnusů na volno. Podotýkám že na volno. Však jak píší, klidně se dá odejít, odchází desítky, ale svádět to na volno je prostě úlet. Jalo chlap stačilo říct, jdu jinam, už mě to tu nebaví.
Co to znamena casove ze mel 40% volna?
Tome to znamená, že když vezmeš turnusový počet dní v turnuse – třeba 10 denní – tak deset a vynásobíš 7 vyjde Ti počet políček než ten turnus objezdíš dokola. Takže 70 dní. A 40% dní volna je, že za 70 dní máš dnů ve kterých nejdeš do práce 40%, takže v tomto případě 28 dnů. Člověk pracující v režimu pracovních dnů má volna 28%.
Chvíli před tím, než RegioJet rozjížděl linku do Vídně, psali na jeho facebooku, že personálu (stewardů) mají dostatek. Zhruba rok poté je stav takový, že RegioJet přiznává, že někteří stewardi obsluhují už ne jen dva vozy, ale 4! Na 8 vagónů jedou třeba jen ve třech lidech. Přitom důvody takové fluktuace jsou v podstatě skoro stále stejné: Totální buzerace ze strany vedení, strhávání ohodnocení za úplné kraviny, peníze průměrné a taky pokud chcete poukázat, že vám strhli peníze nefér, nemáte kam – žádné odbory a nesouhlasíš-li s tím, jen si běž… Myslím si, že to bude podobné i s linkou… Číst vice »
Proč by měli lidi říkat“zlaté České dráhy“??
Zpoždění na Brno – Ostrava bude zase hodně, dráhy nedráhy, výluk na 300vce nepočítaně atd.
Servis , byť nedokonalý, tak horší než u ČD nebude.
Špatný zážitek lze mít u jakékoliv společnosti, jen různí JIRKOVÉ zde budou ostražitě čekat na každé pochybení zlého soukromníka a hořce plakat pro jediného správného dopravce, že….
jiříku, fíra jestli ukradne naftu, tak od žlutýho letí, to není jak u vás, že jezdíte do práce s vozíkem. A jestli je stevardka protivná, nedá třeba rájec a noviny, nekontroluje sedadla, chybí toaletní papír na wc atd, tak u žlutýho nemá co dělat.
Hele Rájec je u Brna, u Žiliny je to Rajec, čte se kratce. 🙂
rájec se píše v množném čísle, tak jedna flaška rajec, od dvou rájec, jestli bych psal o městu, tak velkým písmenem. Ale jestli ti tohle nedošlo, taková maličkost, chudák někdo doma…..
Já jsem to pochopil, ale ta flaška se jmenuje podle místa, kde se stáčí, což je obec Rajec.
Tento způsob tvorby množného čísla jsem ještě nikde nezaregistroval. Takže například jeden cyklista, dva a více cýklista? Nebo jedno jablko, dvě jáblko?
Ve vlacích RegioJet do Vídně neplatí předražený mezinárodní tarif NRT.
Teď jsem si zadal cestu Břeclav – Wien do e-shopu ČD. Vyskočila na mě cena 516 Kč. Stejnou cenu jsem zadal u RegioJetu. I kdybych zakoupil jízdenku okamžitě před odjezdem, můžu jet za 159 Kč v Low-costu nebo 169 ve Standardu.
Zlaté ČD… Ano, sazba za NRT by byla adekvátní tomu, kdyby celý vlak byl ze zlata.
Mezinárodní tarif NRT je přesně to samé co bude národní tarif v ČR (pokud tedy vůbec někdy vznikne), vždy bude levnější rozdělit jízdné na dva národní tarify, jenže ne každý na to má buď čas nebo náladu to pracně dělit, další problém je v tom že národní tarify platí až na/z státní hranici, ovšem nikde jinde mimo mezinárodní pokladny nekoupíte jízdenku protože hranice je pouze interní tarifní bod ale nikoli regulérní zastávka. A pro žlutofily: v Bratislavě vám ve vlaku na trati do Komárna prodají jízdenku s příplatkem dvě EURa protože tam mají svoji pokladnu, ale ve vlacích ZSSK vám… Číst vice »
Nemáte pravdu. Národní tarif má být na úrovni základního jízdného TR 10 bez jakékoliv slevy. Toto základní jízdné je samozřejmě mnohem dražší než různé komerční nabídky ČD, ale je pořád levnější než tarif NRT.
Nesmíte porovnávat ceny, ono i platově jsme někde jinde, já jsem myslel princip, že NRT je nejdražší aby všichni dopravci kteří ho použijí byly spokojeni a cestující měl jistotu že po něm už nikdo nebude chtít další peníze.
Ne. Sazba v NRT odpovídá tomu, co se za dopravu na této úrovni (railjet) platí jinde (Rakousko). Jen u nás je doprava výjimečně levná. Asi nejlepší poměr cena/výkon na světě.
Odbory si může založit každý
https://byznys.ihned.cz/c1-43408250-jancurovi-se-ve-student-agency-bouri-lide-kvuli-udajne-sikane-vznikly-odbory
http://denikreferendum.cz/clanek/26939-strojvedouci-zalozili-odbory-v-regiojetu-pridali-se-i-dalsi-zamestnanci
Zlaté ČD opravdu říkat nebudu. Jediné co je fajn, je Railjet do Vídně mimo špičku, kdy je prázdno a jsme s dětmi v dětském oddílu (vagonu) prakticky sami. Jinak je to mimo cenově, pohodlím i službama oproti RJ. Problémy s nedostatkem stewardů na trasách BA/Vídeň – Brno (- Praha) jsem ještě nezaregistroval. Nejezdím(e) sice každý týden, ale poměrně často.
Bylo by dobré alespoň na lince do Vídně nepoužívat ukradené RJ pro žluté vlaky. Ještě nikdy jsem si nevšiml že by moje e-mailová adresa mohla být používána někým jiným s tím, že rozdíl je v použití malýcha velkých písmen. Tedy RailJet je , byl a doufám, že bude vždy RJ . A vlak v žlutém polepšují bude RGJ . Konec konců tak ten vlak na Wien Hauptbahnhof i vedou. Pak nikdo není v diskusi v nejistotě který vlak je který . Což uznáte se u zkratek jako ICE , AGV nebo TGV nemůže stát.
Ťok se nějak snaží poslední dobou, snaží se zalíbit ČD….
Možná jde ale víc o to, že se Babiš snaží v této době si to moc nerozházet u KSČM a ČSSD…
Hlavně komanči teď za státní Moloch „bojují“, paradoxně jim spolustráníci v Oustí pustili do revíru škodnou…
Zdravím, nevím co myslíte, že „komanči teď bojují“ za ČD. Já teda žádnou aktivitu KSČ nevidím. Když KSČ vládla ve většině krajů, tak fungovali stylem „neudělám chybu,když radši nic nebudu dělat“. Např. zaznamenal někdo nějaké hmatatelné výsledky práce krajského radního pro dopravu (do r. 2016) ve Zlínském kraji za KSČ? Stačí si srovnat aktivitu STANezávislých v Libereckém kraj https://zdopravy.cz/sasko-a-liberecky-kraj-tlaci-rychlejsi-vlaky-z-prahy-do-berlina-pres-liberec-17660/ nebo v diskusi https://zdopravy.cz/ve-zlinskem-kraji-zacne-jezdit-arriva-s-jednotkami-od-leo-express-rozhodli-zastupitele-21747/
Alex: Tak těch prohlášení (žádostí apd.) bych řekl v poslední době z jejich strany určitě přibylo, s tím, jak začalo přibývat zakázek pro tzv. soukromé firmy. To , že nejsou zcela jednotní v rámci ČR nepopírám, stejný je to i u jiných stran…
To zas bude diskuze 😂
Proti zastavení osobní dopravy v lese za Plzní to bude čajíček. ☕