Dopravci Železnice

Podepsáno. RegioJet už má v Ústeckém kraji smlouvu, průvodčí musejí umět jazyky

Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet
Jednotka Pesa Elf II v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

Společnost RegioJet získala první smlouvu na provoz vlaků v závazku veřejné služby v České republice. Od prosince letošního roku bude jezdit na některých linkách Ústeckého kraje, hodnota kontraktu je 1,493 miliardy korun bez DPH.

Kontrakt podepsal Ústecký kraj na konci loňského roku, tento týden ho zveřejnil v registru smluv.

RegioJet získal zakázku přímým zadáním po takzvaných tržních konzultací, kdy si kraj vybíral z více nabídek. RegioJet nakonec nabídl nejnižší cenu. Smlouva je uzavřena se společností RegioJet, podle textu může ale přejít na nově založenou firmu RegioJet ÚK, která by řešila provoz jen v Ústeckém kraji. Na tratích vystřídá České dráhy.

Podle desetileté smlouvy má RegioJet najezdit ročně 1,005 milionu kilometrů na linkách U5, U7, U13 a doplňkových výkonů v rámci aglomerace Ústí nad Labem. Základní cena dopravního výkonu je 146,70 Kč, za navíc objednané kilometry si může firma účtovat 76,90 Kč. Tato cena se podle finančního modelu navyšuje například podle inflace, ceny trakční elektřiny nebo v případě zdražení poplatku za dopravní cestu. Smlouva současně jasně říká, že RegioJet nemá šanci později přijít na kraj a žádat o peníze. „Dopravce není oprávněn vůči Objednateli uplatňovat jakékoliv další náklady, které nezahrnul do příslušné ceny, například. náklady na pořízení vozidel, náklady vzniklé v důsledku nepředvídaných okolností apod.,“ uvádí smlouva.

Ta řeší dva typy vozidel: přechodné a základní. První mají jezdit jen dva roky v počtu nejméně šest vozidel. RegioJet už dříve uvedl, že počítá s motorovými vozy řady 628. Neřeší počet zálohových vozidel, uvádí jen počet „dostatečný“. Vozy má ukázat RegioJet kraji půl roku před zahájením plněním smlouvy, tedy v červnu. RegioJet má od jízdního řádu 2021/22 nasazovat na 98 % výkonů nízkopodlažní elektrické vlaky. Ty nejsou ve smlouvě přesně specifikovány jako typ, ale detailně popsány, co vše musejí umět a jak budou vybaveny. Celkem jich má být sedm. RegioJet počítá s nasazením elektrických jednotek Pesa Elf II.  Nové vlaky musí být do konce roku 2021 být nejen vyrobené, ale i schválené pro provoz v Česku.

Obsáhlá smlouva řeší i zdánlivé detaily: Například nejméně jeden člen vlakového doprovodu musí být vybaven jazykovým certifikátem, který prokazuje jeho znalost anglického nebo německého jazyka odpovídající alespoň úrovni A1 (začátečník) dle Společného evropského referenčního rámce (SERR). Požadavek na jazykové znalosti má ve smlouvě například i AŽD Praha pro provoz na trase Most – Litoměřice. Naopak návrhy smluv ministerstva dopravy na rychlíkové linky řeší jen povinnou znalost češtiny.

Obsáhlý je i seznam sankcí, který řeší celkem třicet různých bodů. Například za každý neujetý vlakokilometr může RegioJet dostat pokutu 100 Kč, za každý den, kdy nebude mít požadovaný počet vlaků v požadované kvalitě 100 tisíc korun. Pokud novými vlaky neodjezdí nejméně 98 % výkonů po prosinci 2021, zaplatí za každé procento pod limit 250 tisíc korun.

Smlouva řeší i oběhy vozidel a jejich nasazení na jednotlivé tratě. Jde o provoz z Děčína po pravobřežní trati do Ústí nad Labem-Střekova (U7), z Ústí nad Labem do Bíliny (přes Úpořiny, dosud linka U5) a z Mostu do Žatce (linka U13), k tomu získá také část provozu na tratích Most – Žatec, Most – Bílina, z Ústí nad Labem západ do Štětí (jeden pár spojů denně) a Teplice – Litvínov.

148 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Danda

Není to s tou Kadaní blbost? O spojích Chomutov – Kadaň se dřív nikde nepsalo, a najednou jsou pro něj JŘ.

Mikado

..“po takzvaných tržních konzultacích..“ nejsem si jistý zda tato metoda je zcela legální ?? Troufnu si tvrdit že je dokonce v současné době protiprávní..dokonce se snad tato věc bude řešit i kontrolou EK (Evropské komise) ??

A navíc jak jsem si zjišťoval situaci,tak všude tam kde ČD opustí své pozice (vlak,personál,osobní pokladny a pod) poté v případě zrušení či odstoupení od smlouvy se soukromým dopravcem již tyto pozice nebudou znovu obsazovat..a to je velký průšvih.!!
Nehledě na další spojení na hranicích kraje ??? Vracíme se o 10 let zpět?? To kraj moc nedomyslel..

petr.r

mikádo- Váš příspěvek smrdí stávkou od čd? Proč jako by neměly obsazovat své opuštěné pozice, snad jsou národní dopravce s tučnýma zisky od státu. Ne nadarmo se říká, aby RJ dostal ten nápis národní dopravce, nebot co on udělal za pár roků pro dopravu to neudělali české dráhy za století.

Kylchap

Ještě je to legální. Ale jednání kraje se Žlutým Spasitelem bylo podivné. Kraj chtěl elektrickou vozbu, Jančura kontroval motorovou ( a snížil cenu), že prý elektro později. Až si ty motoráky předělá. Mrzí mne, že ty motoráky mu vyfoukly ČD. Na tu přestavbu a peripetie okolo ní bych byl velmi zvědavý.

Miloň

Ústečáci, pán bůh vás ochraňuj…

aldik

Když já budu v Německu, nebo třeba Polsku ve vlaku taky se se mnou nikdo jinak než jejich mateřštinou bavit nebude (možná někdy ani anglicky ne)… ale tady se dává do podmínek němčina, navíc na rychlících by to mělo větší smysl.

T.H.

To je teda hrůza, Ústeckej kraj vůbec není správně šotonacionalistický!
A stejně to určitě vymyslelo Žlutozlo, aby tím vyřadilo ty jedině správné, obětavé a ubližované nádražníky… přece se teď nebudou učit německy, že.

czhunter

A1 z angličtiny _nebo_ němčiny je VELMI nízký kvalifikační požadavek na jazyk.
To je úroveň zhruba čtyřkaře na ZŠ.

Ilona Zelenáková

k té tvrdé podmínce (nemožnost žádat další peníze) ta vychází ze špatných zkušeností z autobusové dopravy, nejde jen o zmíněný BusLine…. Už dvakrát totiž požadavky na dodatečné platby způsobily kolaps busové dopravy ve velké části kraje. Scénář byl vždy stejný. „Nepostradatelná“ firma (DPÚK, BusLine) začala neustále požadovat další a další peníze a své požadavky stupňovala. Pokud kraj nechtěl sypat vyhrožovala firma zastavením dopravy. Když k tomu došlo, přispěchala „spřátelená“ firma (ČSAD Česká Lípa, TD bus) s „výhodnou“ nabídkou pro kraj, že zajistí dopravu v původním modelu i rozsahu a následně se začala požadovat další peníze a zastavila dopravu. ČSAD Česká… Číst vice »

Mikado

jo jo za poslední 2 měsíce 2018..to stálo navíc 50 mil…

železničář v důchodu

Možná bude lépe se věnovat tomu, jak ta souprava dopadne po návratu do Brna …

Jirka

Je to pro děti z dětských domovů.Takž přijede normálně.

Hanzí

Loni v září jsem jel na vlastní pěst z města kousek od Neapole do Pompejí a na Vesuv. Použil jsem jak vlak tak autobus. Neumět několik málo základních slov v Italštině asi bych ty Pompeje hledal ještě dnes. Ovšem u nás když se blížím k letišti na Ruzyni, připadám si že jedu do centra Londýna, alespon dle reklam a poutačů soudě. Asi bych řekl , že jsme opět o něco papežštější než papež.

Kubrt

Jistě je to záležitost vkusu každého jedince, ale já bych rád, aby naše společnost měla ambici blížit se kulturně, tedy včetně jazykové výbavy, spíš třeba tomu zmíněnému Švýcarsku, než jižní Itálii.

ApolloXI.

Tak to nepochybně souhlas – platově nepochybně taky, že 😀

Andrej

Požadovaná A1 úroveň je najnižšia možná a je to úplný základ. Nie je na tom nič pápežeské.

„Anglifikácia“ dopravy je v ČR i SR stále na veľmi nízkej úrovni. To, že sú anglické komerčné reklamy na ceste z Ruzyne do centra Prahy, o tom nevypovedá nič. To len súkromné subjekty cielia na prúd cudzojazyčných potenciálnich zákazníkov s vidinou profitu.

Hanzi

V tom případě zřejmě nepotřebují napr v Barcelone, Mnichove, Paříži atp moc vydělávat, že tam mají v drtivé míře reklamy a informace v jazyce jejich vlastnim? Naopak s tim ,,poangličtováním se to tu trošku přehání.

Jackub

Kdyby zadavatelům ta reklama nefungovala (nepřiváděla zákazníky), tak by ji nedělali a zbytečně za ni neutráceli. Čili zřejmě se reklama v angličtině v našich podmínkách vyplatí… 😉

Hanzi

Jinými slovy, některé státy holt mohou být nacionalisti a hrdi i na svůj jazyk, některé státy holt polezou neustále někomu do zadní části těla a jednou až sem vlezou třeba číňané budem si nechat operovat šikmé oči abychom zapadli.

Kubrt

Ano, obhajoba užívání „svého jazyka“ zní nejpřesvědčivěji od člověka, který v něm neumí sestavit ani jedinou větu.

pony

No jistě. Jako třeba tohle léto, když si Lyon nechal na pařížském lyonském nádraží dát 100 metrů dlouhou reklamu s nápisem v… anglicky? Nedostali memo, co.

https://lejournaldeleco.fr/lyon-saffiche-sur-une-fresque-de-500-m2/

Zbyněk

Ano, je pravda, že personál by se nějak domluvit měl, ale když tu praci dělají lidé, kteří mají problém mluvit i v rodném jazyce, tak žádný ze spousty certifikátů nepomůže, natož komunikovat a informovat cestujícího v češtině. V osobním vlaku mi to přijde dost uhozené, natož na linkách kolem Ústí. Dnes jsou tratě bez vlakového personálu (073, 131, kde budou jezdit) a strojvůdce má problém Vám prodat regionální jízdenka, k tomu se s Vámi dorozumět v češtině, to je opravdu kolosální problém. Neříkám, jsou lidé v mezinárodních spojích, ti mluví plyně, v osobních vlacích na peážních tratích jsou průvodčí, kteří… Číst vice »

Tomáš Jakovec

Prosím, věděl by někdo znalý, zda-li je Pesa schopná vyrobit ELFy s výškou nástupního prostoru 550 mm nad TK? Ve svých veřejných materiálech uvádí 760-900 nad TK s tím, že umožňují provoz u nástupišť 300-960 mm nad TK. Nicméně pokud to vztáhnu jen k našim vysokým nástupištím, tak těch 210 mm je běžná nášlapná výška např. hrany nástupiště zastávky v uličním prostoru, tedy je to překážka, kterou ani výsovný schůdek neodstraní.

Tronda

Nebojte, horší než to, co tam ČD provozují teď to nebude 🙂

Rampa

A jeje, náš Patrik alias Tronda uz zase válí.

Já si třeba taky myslím, že to bude lepší než to, co tam jezdí teď, a rád se s RJ v ÚK svezu. Ale předchozí diskutér se ptal na konkrétní věc.

Opravdu to bez těch jízlivostí nezvládáte?

petr.r

přišteluje se ventilek pérování na výšku co chcete.

Mikado

ale bude..

Franta Jouda

Jo požadavky by měli, jenže aby někoho za tu almužničku sehnali… Kdo dnes bude dělat pod 20 v čistém?

Skinheads & Punks united

To jsou klasické peníze v montovnách a na pokladnách..

Anjel

No ale keď Jančura dobre nezaplatí svojich stevardov,tak tí svoje certifikáty na anglický jazyk veľmi radi uplatnia v iných firmách
Naďalej u Regiojetu pokračuje tragický stav s lokomotívami r.162 i nedostatkom personálu
Dnes ráno cestovali 50 min zmeškaným vlakom Regiojet z Prahy do Ostravy moderátori Kiss rádia,Roman Anděl s Bárou.Keby cestovali s ČD a pendolinom,prišli by do cieľa včas 🙂

JaJeČ

RJ 1003? Tu jsem viděl s loko ČD Cargo….

Anjel

Cestovali s RJ 1001,plánovaný odj. 5:47 a v studiu Kiss rádia ich zastupoval Martin Hrdinka. Poslucháčom pustil na záver aj Mašinku od M.Turbulenc 🙂

patology_chef

363.051 😉

Láďa

Soukromník (přezdívka) v jedné z diskuzí cca před měsícem předpovídal,že se dočkáme překvapení,mj.i v Ústí. Nevím jak ostatní,ale já moc překvapený teda nejsem.

petr.r

joo, taky jsem ho četl a asi po přečtení je na aru.

John

A vzájemné uznávání jízdních dokladů? Zase nic?

JaJeČ

Sice to úplně nesouvisí s tématem, ale k tomu SJT – četl jste to někdo? Jízdenky půjde stornovat maximálně den předem se stornem minimálně 7 % (tady si nejsem jistý konkrétní částkou, nemám to teď u sebe). Takže úžasný krok vpřed oproti současné praxi u dopravců….

JaJeČ

Doporučuji si sehnat „Přístupovou smlouvu k Systému jednotného tarifu.“ Byla součástí rozstřelů MD (takže ji mají všichni dopravci, kteří se jich účastnili), nebo ji mají k dispozici také kraje.

JaJeČ

Jen dodám, že probíhá její připomínkování a je tam tolik zádrhelů, že jsem sám zvědav jak to dopadne…

Martinm

Určitě ke spokojenosti cestujícího 🙂

Krokous

Předpokládám, že John narážel na to, že státní tarif je zatím pouze jenom fikce a od prosince s největší pravděpodobností nejspíš nebude.

Krokous

Nabízí se tedy prozaická otázka… a ten rok se bude jezdit jak? No ono to nějak dopadne, že… nepamatuji si, že by to někdy nějak nedopadlo.

železničář v důchodu

Což ovšem asi přinese mírný úbytek cestujících = o těch několik příležitostných dosavadních cestujících s jízdenkami ČD jedoucích přes hranice obvodu působnosti tarifu DÚK – leda by ČD byly ochotny prodávat kdekoli v ČR kombinované jízdenky za lomený tarif ČD/DÚK (což nepředpokládám).

Tronda

„leda by ČD byly ochotny prodávat kdekoli v ČR kombinované jízdenky“
Tentokrát jste správně určil kde problém – v přístupu dopravce ČD k zákazníkům. Hlavně kombinace ČD/DÚK není ta nejvýhodnější, když to je třeba PID/DÚK, resp. IDOL/DÚK, ale tomu se ČD snaží zuby nehty zabránit, tak snad časem jiní dopravci budou mít více prozákaznický přístup.

Gogo

Když by tedy ČD měli prodávat kombinace ČD/DÚK kdekoli v republice, tak by recipročně měl Jančura prodávat kombinace DÚK/IDOL NEBO DÚK/PID případně i DÚK/IREDO.

Tronda

John myslel režijku..

Krokous

Potíž s režijkou?

železničář v důchodu

Spíš s mozkem (má-li být v tom případě vůbec s čím) …

Tronda

Pořád lepší než mít v mozku akorát Tr10 a dál už nic, protože v Obzoru psali, že je to ta nejlepší věc na světě.

Kirschner

A je to tu zas. Článek se týká vlaků společnosti a chorý mozek vytáhne co? Režijku. Tak běžte dělat k ČD nebo SŽDC a máte ji závistivče! 😝

Tronda

Uvědomte si, pokud toho jste svým slepičím mozečkem schopen, že zde napřed choré modrogumní mozky začali řešit tarif ČD u článku o vlacích Regiojetu , který s touto společností nemá nic společného, ale toho si ve své omezenosti nevšimnete.

železničář v důchodu

Tronda: Jak jste na tu hloupost přišel? To se přece týká i všech cestujících ČD platících jízdné dle tarifu TR10!

Tronda

No a? A co třeba všech cestujících GWTR přesedajících na vlaky dopravce ČD? Proč ti si musí kupovat novou jízdenku a ČD je dál neodbaví dle tarifu dopravce GW?

železničář v důchodu

A je snad GWTR schopen je odbavit pro přímou cestu aspoň lomeným jízdným? Proč ne – a pokusil se to „kraj“ či dopravce aspoň někdy s ČD vůbec projednat?
V Ústeckém kraji zatím ten problém nenastal, ale nastane, což situaci cestujícím proti stávajícímu stavu zhorší.

železničář v důchodu

Otázkou proto je, zda na tom nábřeží sedí ty „žáby na prameni“ ještě i teď, a co by s tím bylo třeba možné udělat: nechápu, proč by „lomené jízdné“ mohl kdokoli vykládat jako „kartel“ – spíše asi šlo o nějaké kompenzace za „službu“ spočívající v tom, že by ČD prodávaly i jízdenky jiného dopravce (a naopak): kdysi byl právě v tom problém s prodejem jízdenek na MHD v Praze v trafikách, ale když se později na jejich prodeji dokázal ROPID dohodnout s ČD, tak nevidím důvod, proč by to podobně nemohlo fungovat i s jinými dopravci jinde.

železničář v důchodu

No, tak hlavně že Ťok nechal obměnit dozorčí radu …

Hans-Jurgen

S účinností od 1. 4. 2018 je jízdenka Labe – Elbe na základě požadavku Ústeckého kraje zahrnuta do regionálního tarifu DÚK (Integrovaný systém Doprava Ústeckého kraje) jako integrovaná jízdenka DÚK a VVO. ČD tuto integrovanou jízdenku prodávají ve svých pokladnách pouze na území DÚK, tak jak ukládá Tarif DÚK. A před tím se dala koupit i ve Všetatech a platila z Mělníka, je zrušen i ten přesah a nyní platí až od Štětí a tam jde také koupit nebo s příplatkem ve vlaku. Tudíž ne jen ČD odmítli spolupráci a řekl bych že ta jízdenka šla koupit po celé ČR… Číst vice »

Vendelín

Technicky je ovšem rozdíl prodávat jízdenky jiného dopravce na tratích, kde jezdí jen on nebo na tratích kde jezdí souběžně více dopravců a každý má jiný tarif.

PetrB

Presne. V roce 2014 jsem si v Marianskych Laznich na pokladne CD koupil jizdenku z Marianskych Laznich pres Becov n. T. do Karlovych Varu spolecnosti Viamont (dnes GWTR). Dnes uz to nejde.

Michal

Na Karlovarsku vás u GWTR odbaví lomeně na ČD doposud a funguje to.

JirkaM

GWTR třeba na Karlovarsku jezdil s lomeným jízdným běžně a fungovalo to dokud ČD všechny smlouvy nevypovědělo. Jednat s ČD se snažili několikrát ale vždy bez úspěchu.

petr.r

mně by zajímalo, když si čdák zaplatí režijku a neřekne, že k prosinci odchází k RJ zůstane mu ta režijka nebo dá se na dálku zablokovat?

Kirschner

Bylo by lepší spíš zablokovat něco nebo někoho jiného. 😁

petr.r

pište stručně, vím, že to nevíte, ale co už.

Tronda

Došli vám argumenty, tak aspoň napadáte ostatní diskutující?

Vendelín

odchodem ztrácí nárok, takže mu ji personální z karty vymaže. Jak prosté.

petr.r

takže na dálku? A co když odchází do důchodu a po měsíci půjde k RJ.

Vendelín

Jde to i na dálku a protože vlastníkem karty jsou ČD, tak lze kartu ještě jednoduše Blacklistovat

lupens

Proč by důchodce od ČD nemohl jít na brigádu k RegioJettu, nebo k jakékoliv jiné firmě. Na funkci režijky to nemá vliv. Ani na funkci .

Kubrt

Já ten požadavek o A1 chápu jako snahu zajistit, když už tam náhodou zavítá nějaký cizinec, že personál na něj bude schopen reagovat lépe, než pomalou a zřetelně vyslovovanou češtinou, jak občas vídáme.

Počítá se i nadále se samoobslužným provozem na střekovech, případně i jinde?

Martinm

No když si představím kolik cizinců jezdí do Lbína. Úpořin či Velvět, tak to je jediné správné rozhodnutí 🙂

Krokous

Minimálně je tam hodně cestujících původně z Indie

Vendelin

Na ale ti si zpravidla v duchu svých tradic jizdenky stejně nekupují😁

Standa

Osm let jsem dělal výpravčího ve Světci a v Ohníči a několikrát jsem měl tu možnost pošprechtit si s německými turisty, kteří byli na výletě v Českém středohoří. 😉

Romanero

Ta klauzule o neproplácení nepředvídatelných nákladů je docela tvrdá. Se divím, že to dopravce v dnešní nepředvídatelné době podepsal. To může jednou vyústit v situaci, která se v ústeckém kraji zhruba po 10 letech opakuje v autobusové dopravě..

Krokous

Jak je vidět, dopravce dnes podepíše prakticky všechno, jen aby získal zakázku. Také mám z toho obavy – pokud 10 let např. nezvýší personálu mzdy, může mít problém se zajištěním dostatku lidí a nebude moct jezdit. Uvidíme, jak to celé dopadne. Pochopil jsem správně, že na zajištění těch linek stačí ca. 7 motoráků? Není to málo?

Kubrt

Však turnusové nasazení vyplývá z těch obrázků – jedna barva = 1 vozidlo. Odpovídá to i současné potřebě u ČD – 1x Střekov, 1x Kadaň, 4x Ústí-Most-Žatec; toto mají ČD jako 2x ÚL-Bí a 2x Mo-Ža, ale obraty v Bílině a Mostě jsou vesměs dlouhé, takže spojením těch ramen se potřeba nezvýší, i když na kilometry to bude víc.

Pako

Je dost tvrdá hlavně i z důvodu,že v dnešní době téměř není výrobce, který by dokázal vyrobit natolik spolehlivé vozidlo, aby o něj nemusel mít provozovatel starost, popř. náklady na opravy po uplynutí třeba pěti let, nadruhou stranu může mít RegioJet u Pesy domluvený nějaký nadstandardní servis… Stáčí se třeba podívat na Stadlery a Lesy u ČD. Ono to sice jakštakš jezdí, ale ten servis je k….y drahý

Michal

To je ze strany RJ ošetřené tím, že provoz může přejít na Regiojet ÚK, který má jezdit jen v ÚK. V případě problémů se RJ ÚK nechá zkrachovat a po nikom nepůjde vymáhat smluvní pokuty.

Palec nahoru pro p. Sůru, že na tuto klauzuli upozornil.

Brumla

Úkol je jasný , rozprášit ČD ať to stojí co to stojí

Martin K.

Ehm, tyhle podmínky musí od prosince splňovat Regiojet, nikoliv České Dráhy…

Apollo 17

ČD bude podepisovat s krajem také novou smlouvu.Možná tam bude tuto podmínku mít též.

Tronda

Myslíte, že za to mohou ilumináti?

železničář v důchodu

Asi ano – takoví jako vy …

železničář v důchodu

Nezapomínejte, že Jančura má proti jakékoli „státní“ firmě výhodu „legální“ možnosti různých křížových či jinak neprůhledných financování …

noerf

Ale nemůžeme prodávat pozemky pod kolejemi, prázdné polorozpadle objekty a další drobnosti za miliardy Kč se zadluzenim přesahující roční obrat.
A je naivní si myslet, že chce podnikat se ztrátou.

Jackub

No a? Jsou to „jeho“ peníze, jeho soukromé firmy. Tak v čem je problém?

Jaaa

V tom, že stát tohle dělat nesmí, což vytváří nerovnováhu tržního prostředí.

Marek Janík

2021 – vyrobeno i schváleno, to moc času teda nemají….
jinak teda certifikát A1 😀 anglicky na úrovni A1 umí i náš pes 😀

Martin Chovanec

Ve Švýcarsku je povinná B2, a to nejen na švýcarské jazyky, ale i na angličtinu.

Tronda

Jako že všihni mají papír na rétorománštinu?

Indian

Já měl za to, že certifikáty se vydávají od B1 dál. Pokud existuje A1, tak to už rovnou může být certifikát na to, že o existenci daného jazyku vůbec víte:-) Certifikát na to, že umíte v cizím jazyce sotva pozdravit mi přijde zbytečné.

Tronda

Vzhledem k tomu, že se jedná o naše vnitro vlaky, je tento požadavek víc než nadstandardní. Horší je, když jedete např. Sp vlakem v úseku Cheb st.hr. – Cheb dopravce ČD a personál, který na našem státním území kontroluje jízdenky neumí česky ani slovo a ani nemá snahu se naší úřední řečí nějak domluvit. Nehledě na to, že po příjezdu do Chebu je hlášení vlakového rozhlasu pouze v němčině, což je u vlaku placeného z našich daní nehorázné.

Petr

Můžu se zeptat na tu Kadaň? Jestli se nepletu Kadaň není elektrifikována?

Petr

Takže do Kadaně už nebudou jezdit ČD?

Kubrt

Část výkonů do kadaně zůstane u ČD – celé ráno, pokud budou pokračovat (řekl bych že ano) tak víkendové Poláky, možná nějaké zahuštění v odpolední špičce.

železničář v důchodu

Víkendové „Poláky“ ovšem platí, pokud vím, město Kadaň (minimálně z velké části).

Apollo 17

ČD by tam měla jezdit s Pantery linku U1 Děčín-Kadaň.Jančura přípoje k rychlíkům.

Vendelin

Pesy budou dvousystémové??

petr.r

to už jsme tady probírali, že na té ilustraci je jeden smeták a nikdo neví technické udaje.

Apollo 17

Partner má také smeták a umí oba systémy.Nové pouze stejnosměrné hnací vozidlo by kupoval jen blázen.

Tronda

Myslíte např. řadu ČD 440

Skinheads & Punks united

440 už má také nějaký věk, kdy v době přepnutí už nejspíš bude v Třebové, ale někdy je potřeba začít s požadavky na dvousystémy, aby se na přepnutí nemohl někdo do nekonečna vymlouvat, nemyslíte?

Tronda

A je na to nějaký legislativní požadavek, který k tomu dopravce nutí? Přece pokud chce stát přepínat soustavu a myslí to vážně, není pro něj nic jednoduššího než vydat vyhlášku, podle které nebude ode dne D schváleno vozidlo, které umí jen 3000V.

petr.r

teď nevím co napsat, asi jsem si to s něčím popletl, s nějakou lokotkou

Kirschner

Nejsem si zrivna jist, jestli je toliko potřeba znalost německého či anglického jazyka. Ovšem mezi Ústím Střekovem a Děčínem Východem se jistě hodí romština. 😁 Kolik Regiojet nabízí za práci průvodčího nebo sťůarta z jazykovým vybavením? Za nějakých usmrkaných sedmnáct dvacet sotva někoho seženou. Nebo to bude model vysokoškolák na brigádě jako na „komerci“ na Ostravě? Tudíž žádné odvody. 🤔

Jackub

Proč se ptáte? Máte snad na starosti výběr vhodných uchazečů? Pokud ne, nechte to na Regiojetu a máte hned o starost míň! 😉 Mimochodem – vypadá to, že sám byste asi neprošel ani požadavky MD na znalost češtiny – viz vaše hrubka „z jazykovým vybavením“… 😉

Kirschner

No to je fakt. Máte pravdu Džejkobe😁. Jenže ta hrubka je tam tak nějak schválně asi jako ten sťůjart. Oni si průvodčí „s“ cestujícími píšou? Já jen že by na takové Moravě a Slezsku neprošel z češtiny jediný rodilý mluvčí 😁.

petr.r

podívejte se, brigádně můžete to zkusit za 100 až 130kč/hod+ osobní ohodnocení kolem 7tkč, jestli ovládáte střední angličtinu a na zkrácený uvazek budete mět až 25tkč.

Jackub

Tak pokud to byl záměr, tak se omlouvám. 😉 Mimochodem – obávám se, že nejen na Moravě a ve Slezsku. Je smutné velmi často vidět, co jsou dnes lidé schopni v mateřském jazyce napsat za příšerné chyby… 🙁

PetrD

A1 vam přijde jako úroveň hodna razneho navyseni platu?

Kuba

No pozor, ale musí na ni být certifikát. 😀

Kirschner

Jakou výši mzdy si tak asi představujete?

noerf

Nezbývá než doufat, že nové jednotky PESA vyrobí včas. Zároveň bude zajímavé sledovat vývoj počtu cestujících.

Indian

Bude plus minus stejný.

Vendelin

To si teké myslím.

petr.r

to si nemyslím a taky mně nejde do hlavy, když čd jezdí prázdné a RJ plný, kde ty cestující bere. Nechme se překvapit, počet cestujících bude stoupat.

Indian

Proč si myslíte, že bude počet cestujících stoupat? Navoněnější vlak? O tom pochybuji. Kulisy budou jiné, ale podstata hry se nezmění.

Vendelín

a není spíše zavedením IDS??

Vendelín

No rozdíl to sice je, myslím, že větší váhu má zavedení IDS.

Skinheads & Punks united

Nedošlo tam také k zahuštění spojů, prodloužení vozebních ramen?

Vendelin

Je ve hře ješte jeden významný faktor. Když zajišťovaly provoz ČD jednalo se v úseku Hrádek- Varnsdorf o tzv průvozní přepravu. S nástupem DLB došlo k zásadní provozní změně protože DLB obsluhuje i němacké vnitro.z

Vlastimil

On pan Sůra u tohoto ramene vždy rád řekne bod A (810, což nepopírám, že není pravda), ovšem už nikdy neřekne bod B, že byla zvednuta rychlost v úseku Hrádek- Liberec na 100km/h. No a že ČD vyžraly za poslední léta před předáním výkonu Trilexu všechny výluky kvůli té rekonstrukci. To se pak samozřejmě jezdí hned lépe. A ještě bych jako pamětník dodal, že vice cestujicich než dnes jezdilo i třeba v roce 2000.

Indian

Na otázku odpovídáte otázkou? Já vám odpovím. Nevím, protože to tam neznám. Znám to v oblasti, kde vyhrál Regiojet. Nevidím jedinný důvod pro nárůst cestujících. A teď bych poprosil o odpověď na mou otázku.

petr.r

To se zeptejte novátora železnice, jak mohl zaplnit vlaky praha-brno, když čd se tou tratí prohloubil do ztráty. Nevím to jistě, nebylo to expresem D1?

Indian

Vlaky na trase Praha – Brno jsou plné u obou dopravců. Konkurence samozřejmě přináší snížení cen, což může počty cestujících zvýšit. V závazku veřejné služby se to očekávat nemůže. Už jen proto, že tam konkurence nebude 🙂

Vendelín

podnákladová ceny, kávička a dortíček zdarma udělají své.

Vendelín

Tarif bude DÚK a kávička ani dortíček nebude, tak o zvýšení frekvence dost pochybuji. Navíc mám pocit, že na většině spojů bude dvouvozová jednotka kapacitně předimenzovaná. Taky asi odpadnou někteří zaměstnanci SŽDC (třeba výpravčí).

Standa

Co má dopravce společného s výpravčími, tedy zaměstnanci SŽDC?

Placebo

Na zaměstnance SŽDC nebude mít změna dopravce vůbec žádný vliv. Předpokládám , že jízdenky tam výpravčí pro ČD neprodávají.

Tronda

Diskutér Vendelín chtěl patrně říct, že se ze změny dopravce někteří výpravčí nervově zhroutí a odpadnou…

petr.r

krásný video najdete ze slovenska, jak fíra žlutýho kontroluje a zastavuje opozdilcům aby nikoho nenechal na peroně.