Dopravci Železnice

Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet, nejlevnější Leo Express nesplnil podmínky

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Státní zakázku na provoz rychlíkové linky R8 mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem získá RegioJet podnikatele Radima Jančury. Smlouvu získá na základě takzvaného rozstřelu, ačkoliv s mírně levnější nabídkou přišel Leo Express. Ten ale podle ministerstva dopravy nesplnil podmínky. Smlouva bude platit do roku 2027, stát na trase navýší provoz zhruba o 19 %.

„O dopravu na lince R8 Brno – Bohumín v uplynulých měsících projevili zájem ještě dopravci Leo Express a České dráhy. Nejvýhodnější nabídku pro stát ve výši 251 milionů korun ročně podal Leo Express, dopravce však nesplnil zadávací podmínky, proto byl ze soutěže vyřazen,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Rozstřel byl přitom velice těsný. Leo Express požadoval dotaci 251 milionů ročně, RegioJet 252 milionů ročně. Celkově si tak za osm let trvání smlouvy přijde na 2,017 miliardy korun. České dráhy šly do soutěže s nabídkou 278 milionů za rok.

Nový dopravce převezme linku v prosinci 2019. Velkou změnou je plán ministerstva dopravy nasadit na zmíněnou rychlíkovou linku více vlaků než dosud. Podle navrženého jízdního řádu mají vlaky jezdit z Brna od 5 hodin ráno do 21 hodin každou hodinu. Namísto patnácti párů spojů má jezdit sedmnáct párů. Ročně mají najezdit rychlíky dva miliony kilometrů, dosud je to 1,7 milionu kilometrů. Oproti stávajícímu jízdnímu řádu se má nepatrně zkrátit doba jízdy mezi Přerovem a Brnem, naopak zpomalí spoj z Přerova do Bohumína.

„Po vítězství v zakázce na regionální spoje v Ústeckém kraji je to další trasa, kde se cestující mohou těšit na kvalitní služby RegioJet a výhodné cestování na železnici. Pro ministerstvo dopravy coby objednatele to bude zároveň další trať, kde zajištění provozu po roce 2019 bude znamenat úspory veřejných financí,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj firma díky zakázce zároveň výrazně posílí síť dálkových spojů mezi největšími městy v České republice a blízkém zahraničí.

Vlaky se rovněž stanou součástí krajských integrovaných systémů.

Jan Sůra, Jan Šindelář

197
Diskuze

avatar
43 Komentáře
154 Reakce na komentáře
0 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
95 Autoři komentářů
ŽelezničářMartinMichalVendelínTomáš Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Železničář
Host
Železničář

Když už chce MD aby jezdily i soukromnici na rychlících, tak prvně než vubec ty vlaky vyjedou, tak mají udělat jednotnou jízdenku která bude platit pro všechny dopravce. Protože když pojedu např. z Brna do Kroměříže tak nedostanu jednu jízdenku, ale dostanu jízdenku RegioJetu z Brna do Kojetína a z Kojetína do Kroměříže jízdenku ČD. Navíc je otázka jestli když Rychlík RegioJetu od Brna bude mít zpoždění, jestli ČD budou na něho čekat, ale to pochybuji. Prostě MD vubec neví jaký to bude mít dopad ne cestující.

Martin
Host
Martin

Od Leo Express mi to příjde jen jako vypočítavý krok kterým chtěl stalčit cenu na minimum a pak z tendru vycouvat s tím že Regijetu takhle minimalizoval budoucí zisky.

Michal
Host
Michal

Zkusil jste s kočárkem do „vozu pro matky s dětmi“ BDs?

Vendelín
Host
Vendelín

Třeba by stačilo aby byl tarif v závazku pro všechny dopravce závazný a dopravci ho museli plně akceptovat a neměly by vlastní tarify.To by se to zjednodušilo.

Vendelín
Host
Vendelín

Ne nechce to povolit MD

Vendelín
Host
Vendelín

Na trati Bratislava-Komárno, kterou RJ provozuje v závazku se káva zdarma nepodává. Tak byste se pak někteří nedivili.

Tomáš
Host
Tomáš

Myslím, že se úroveň cestování o něco zlepší, přece B-éčka (Bee272,273 a B249), Bbdgmee236 a A145, nejsou zrovna moc komfortní a navíc jsou pouze na 140, (taky s HDV 362), samozřejmě vidím nevýhodu v cestování z Ostravska dále třeba na Havlíčkův Brod.. Přestup a taky dva různé cestovní doklady, tím pádem vyšší cena, i když já mám železniční průkazku od ČD, ale ta určite ve vlaku RJ platit nebude, to se týka pouze státnich slev (např. 75%) ale nikoliv benefitů pro zaměstnance ČD (SŽDC atd.).. aspoň myslím

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Než začnete nesmyslně prudit, naučte se aspoň číst (když už vám nejde myšlení): „Přeprava kočárku pro spolucestující dítě je vždy zdarma.“ = viz: https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/psi-kola-a-jina-zavazadla/-26700/

Svojsin
Host
Svojsin

Spolehlivost na trati Přerov – Brno??
To se nějak vylučuje, bez ohledu na dopravce….

Vážně?
Host
Vážně?

Akorát, že káva ve státem dotovaných linkách asinebude u RJ nebude. Viz Slovensko a linka Ba-Ko. Tam je jedna stížnost za druhou na přeplněnost, nefunkčnost atd.

Jirka
Host
Jirka

Když to potáhne bobina s 8 hodinky zpoždění,tak si to užiješ.Nová žlutá doba.

petr.r
Host
petr.r

moment vy chcete stávkovat? armádu na Vás. A nechci předvídat, lidi jsou už na čd naštvaní ohledně tych zlatých padáků a tych trafik a vy chcete ještě stávku?

petr.r
Host
petr.r

dobrý byla výluka, je to obráceně v brně z olomouce.

petr.r
Host
petr.r

Nevím jestli by to ta smlouva dovolila. A už vůbec nevíme nikdo, jaký vagony tam bude řadit.

petr.r
Host
petr.r

jaký slevy? O tych slevách RJ tady ani nebyl ještě článek.

petr.r
Host
petr.r

a ještě o závazku, nejezdí tu opavu na žádost kraje? a volný místa jsou v low-costu?

petr.r
Host
petr.r

tomu se říká vůz který má motor a za ním je salon pro cestující, jelikož nemá altík ani parní generátor, tak vagon za ním nebyl vytápěn, to stejné bylo u hurvínka- ten má motor ale pod sebou. junior kirschner nemá doma atlas železnice?
Dříve vozy neměly elektrický topení nebo naftový. Byla pára nebo uhlí a stačil dojet s patrama sergej i ty rukavice ani nestačily.

petr.r
Host
petr.r

no čd zase uvádí stejnou třídu u 810 , railjetu a pendolína a sosá peníze i za nákup

To
Host
To

A na tu půlku republiyk jste přišel jak? Nebýt ČD, tak 98% obyvatel ŘR nemá jak jezdit… Ani jeden ze soukromých dopravců nemá k dispozici stovky vozů a lokomotiv. Takže naprostá většina republiky je vděčná aspoň za to, co ČD nabízí…

petr.r
Host
petr.r

tady je diskuze o lince, kde budou jezdit vectrony a traxxe, a nevím co ještě koupí.

petr.r
Host
petr.r

na tratích, kde jezdí jen 810 a s kolem je problém v tom, že za něho u čd platíte a už se tá cesta prodražuje.

petr.r
Host
petr.r

Kde jezdí regionova, shark panter, slon není problém. ale kdyby ste bydlela u tratě, kde jezdí jen 810 už by problém byl. My diskutujeme o lince kde jezdí vysoké vagony.

Partneři


Newsletter

Výběr editora