egoe-plus
Dopravci Železnice

Rychlíky z Brna do Bohumína převezme RegioJet, nejlevnější Leo Express nesplnil podmínky

Traxx RegioJetu před první jízdou. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák
Vlak RegioJetu na pražském hlavním nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Josef Petrák

Státní zakázku na provoz rychlíkové linky R8 mezi Brnem, Ostravou a Bohumínem získá RegioJet podnikatele Radima Jančury. Smlouvu získá na základě takzvaného rozstřelu, ačkoliv s mírně levnější nabídkou přišel Leo Express. Ten ale podle ministerstva dopravy nesplnil podmínky. Smlouva bude platit do roku 2027, stát na trase navýší provoz zhruba o 19 %.

„O dopravu na lince R8 Brno – Bohumín v uplynulých měsících projevili zájem ještě dopravci Leo Express a České dráhy. Nejvýhodnější nabídku pro stát ve výši 251 milionů korun ročně podal Leo Express, dopravce však nesplnil zadávací podmínky, proto byl ze soutěže vyřazen,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Rozstřel byl přitom velice těsný. Leo Express požadoval dotaci 251 milionů ročně, RegioJet 252 milionů ročně. Celkově si tak za osm let trvání smlouvy přijde na 2,017 miliardy korun. České dráhy šly do soutěže s nabídkou 278 milionů za rok.

Nový dopravce převezme linku v prosinci 2019. Velkou změnou je plán ministerstva dopravy nasadit na zmíněnou rychlíkovou linku více vlaků než dosud. Podle navrženého jízdního řádu mají vlaky jezdit z Brna od 5 hodin ráno do 21 hodin každou hodinu. Namísto patnácti párů spojů má jezdit sedmnáct párů. Ročně mají najezdit rychlíky dva miliony kilometrů, dosud je to 1,7 milionu kilometrů. Oproti stávajícímu jízdnímu řádu se má nepatrně zkrátit doba jízdy mezi Přerovem a Brnem, naopak zpomalí spoj z Přerova do Bohumína.

„Po vítězství v zakázce na regionální spoje v Ústeckém kraji je to další trasa, kde se cestující mohou těšit na kvalitní služby RegioJet a výhodné cestování na železnici. Pro ministerstvo dopravy coby objednatele to bude zároveň další trať, kde zajištění provozu po roce 2019 bude znamenat úspory veřejných financí,“ uvedl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. Podle něj firma díky zakázce zároveň výrazně posílí síť dálkových spojů mezi největšími městy v České republice a blízkém zahraničí.

Vlaky se rovněž stanou součástí krajských integrovaných systémů.

Jan Sůra, Jan Šindelář

197 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Železničář

Když už chce MD aby jezdily i soukromnici na rychlících, tak prvně než vubec ty vlaky vyjedou, tak mají udělat jednotnou jízdenku která bude platit pro všechny dopravce. Protože když pojedu např. z Brna do Kroměříže tak nedostanu jednu jízdenku, ale dostanu jízdenku RegioJetu z Brna do Kojetína a z Kojetína do Kroměříže jízdenku ČD. Navíc je otázka jestli když Rychlík RegioJetu od Brna bude mít zpoždění, jestli ČD budou na něho čekat, ale to pochybuji. Prostě MD vubec neví jaký to bude mít dopad ne cestující.

Martin

Od Leo Express mi to příjde jen jako vypočítavý krok kterým chtěl stalčit cenu na minimum a pak z tendru vycouvat s tím že Regijetu takhle minimalizoval budoucí zisky.

Tomáš

Myslím, že se úroveň cestování o něco zlepší, přece B-éčka (Bee272,273 a B249), Bbdgmee236 a A145, nejsou zrovna moc komfortní a navíc jsou pouze na 140, (taky s HDV 362), samozřejmě vidím nevýhodu v cestování z Ostravska dále třeba na Havlíčkův Brod.. Přestup a taky dva různé cestovní doklady, tím pádem vyšší cena, i když já mám železniční průkazku od ČD, ale ta určite ve vlaku RJ platit nebude, to se týka pouze státnich slev (např. 75%) ale nikoliv benefitů pro zaměstnance ČD (SŽDC atd.).. aspoň myslím

jan

Největší průšvih z mého pohledu je roz.dání systému severní moravy – uzel Studénka – trať Kopřivnice a dále.. Frenštát. Druhá trať Bílovec. uzel Suchdol – trať Nový Jičín, trať Budišov. Ale i další kombinace na Bohumín, Relace Hlavní nádraží – Svinov. A to třeba i kombinace do jiných směrů na Opavu, Havířov… To, čeho se vlastně někteří na kraji báli a byli si vědomi, že to je páteř. Takže to neudělal kraj – nějaké pseudosoutěže – politicky to neprošlo naštěstí.
Ale nyní to celé pos. to Ťok a jeho náměstci. Děkujeme. A zdravíme ze severní moravy do Prahy na ministerstvo.

jan

A kolik míst nám pan Ťok vůbec objednal. Vagonů. Bude vůbec první třída? kolik míst. Kde je zadání tohoto šmejdu.

Petr31

To znamená, že Dráhy si teď protrpí velkou vlakovou výluku v Brně, která potrvá rok a budou muset jezdit do Židenic místo na Hlavní a až bude Hlavní opraveno, přijde Vančura a mediálně bude prezentovat ten rozdíl v dopravě. Samozřejmě rok naštvaní cestující to tak budou taky cítit. Zajímalo by mě taky, jak to bude fungovat na nádražích na trati, např. ve Vyškově. Bude tam mít Regiojet pokladnu? Pokud ne, budou si muset zejména starší lidé u pokladny Drah kupovat Národní tarif, což je tedy super. Drahám např. ve Vyškově místo linek Brno-Bohumín po hodině, Brno- Olomouc po 2 hodinách… Číst vice »

Jan Sůra

1. Českým drahám nebránilo nic nabídnout nižší cenu. Pokud mají vyšší náklady, je to jejich problém.
2. Kdo je Vančura?

jan

Podle mě by se dráhy měly zachovat maximálně lowcostově v oblasti, kde vyhrálo toto řešení Ťoka a jeho náměstků. A prostě přejít drze na eshopy, automaty, zrušit vše. Ať si to lidi uvědomí, co znamená tento kurz.

petr.r

moment vy chcete stávkovat? armádu na Vás. A nechci předvídat, lidi jsou už na čd naštvaní ohledně tych zlatých padáků a tych trafik a vy chcete ještě stávku?

Jiří Krtička

Jako velký problém Student Agency, o kterém se příliš nemluví, vidím nápadnou diskriminaci pracovníků vzhledem k věku. Má u nich někdo starší 30 let šanci získat místo jako průvodčí nebo pokladní? Jak je tak vídám, tak asi těžko.

petr.r

crrrrr, jestli víte tak Jančura založil firmu která zaměstnává absolventy, on ty autobusy a vlaky založil teoreticky pro studenty, nebot dříve čsad a čsd prostě je nemělo v lásce a ten student si musí na tu školu vydělat. A nevidím problém se tam přihlásit v každým věku, ale tuším, některá místa nejsou vhodný pro absolventy a máte to i u pozic poznačené taktéž kolik si vyděláte a jaké budete mít benefity.

Vladimír

Jančurova likvidace Českých drah v přímém přenosu s Ťokovým požehnáním.

Jiří Krtička

Jančurova podpora Babiše se mu vyplatila.

Gogo

Mne na těchto soutěžích zajímá jedna věc, kde chce soukromník vzít lidi? nebo automaticky počítá že personál ČD který na dotčených výkonech jezdí dnes automaticky k němu přejde? Speciálně rychlíky na trati Brno – Bohumín vozí vozí čety z Brna a Bohumína a při současném nedostatku lidí se dá očekávat že si lidi uvolněné z dotčených rychlíků převedou na jiné výkony ve své působnosti, to nejsou Volary aby nejbližší depo bylo víc jak 50 km daleko. Navíc to bude poprvé co soukromník bude muset odvézt vše a ne jako dosud kdy jezdí stylem „vyprodám si svá místa na sezení a… Číst vice »

Petr31

Teď si ČD protrpí velkou vlakovou výluku v Brně a musí jezdit z Bohumína do Židenic a za rok až výluka skončí přijde Vančura a v médiích to bude prezentovat jako obrovský skok k lepšímu. Lidi po znovu zprovoznění hlavního v Brně to tak budou vnímat. Zajímavé to bude dále po trase z Brna, např. ve Vyškově. Bude mít Regiojet svou pokladnu, nebo cestující do Ostravy, kteří budou chtít lístek na pokladně (starší) budou muset mít národní tarif? Spousta lidí si kupuje lístky na IDSJMK. ČD budou šťastní, až lidi budou chodit k nim pro tyto lístky, aby je pak… Číst vice »

Jan

Každý tu řeší, že je to zhoršení pro majitele IN25, IN50, se kterými státní tarif nepočítá.
Větší problém ale vidím v tom, že od roku 2019 se se státním tarifem ještě „nepočítá“.

jan

Tak především dneska platím za jizdenku 110 -150 Kč. S novým státním tarifem bude cena cca 240 Kč. A za tu cenu může dneska jet naprosto pohodlně nepřecpaně s IN25 jedničkou. S IN 50 samozřejmě ještě levněji. Za jednu cestu. Takže enjoy. Bohužel mi všichni. A měl bych jeden dotaz, kolik je současná kompenzace.
No a proč zrovna tato linka. Protože je to daleko od Prahy.. V Praze by si to nedovolili. Přímé zadání soukromým dopravcům pseudořízením je zvěrstvo. Na všechny státní zakázky se přece jinak dělá výběrové řízení. Navíc v takovém rozsahu.

Jirka

Už se těším jak pojedu ze Studénky do Tišnova na pouhé tři přestupy místo žádného a to zrovna pokud se mi poštěstí pěkná návaznost osobních vlaků bude trvat jen 5 a půl hodiny. Cesta se jen trochu časově zdojnásobí, ale pojedu pořád levně 🙂 Jízdenku na léto žlutej uznávat určitě nebude.
Díky ministerstvo dopravy, které nám každý rok dopřáváš skvělé kroky k rozpadu sítě.

petr.r

a zamyslel jste se někdy, kdo tu jízdenku na léto doplácí ztrátovým drahám?

Jirka

No samozřejmě, že zase já. Když si to nekoupím tak ten vlak bude o to zprázdnější. Tohle není cesta, kterou vykonat musím, ale pouze moje volba, že chci jezdit tam, kde to ještě neznám nebo k někomu na návštěvu. Když vlastně nepojedu tak bude vlastně stát doplácet víc než kdybych jel.

babilon

Alergie na žlutou barvu je fakt hrozná nemoc.

Jirka

Neříkám, že je on špatný, ale ministerstvo, které dopustí ovládnutí dálkové linky ze 100% prakticky ze dne na den. Pokud si řeknu, že z bohumína do brna to trvá asi 2,5 hodiny a takt bude po hodině, tak by se to dalo rozdělit na sudé a liché. Krásně by to navazovalo na dvouhodinový takt vlaků, které pokračují dále směrem na Tišnov. Lidé si pak mohou vybrat, kterým vlakem chtějí jet.

Pibik

Ono je to přesně naopak, stát se zoufale snaží, aby se mu ta síť definitivně nerozpadla, jak je podfinancovaná. 😉

Jirka

To, že se rozpadají koleje mám pocit, že stát vůbec neřeší 🙂 Nějaká modernizace taky moc nefunguje. U nás už uběhlo několik přibližných termínů dokončení elektrifikace, ale zatím jen snad několik kilometrů má opravené koleje, ale dráty nikde. Ty 810 tu budou jezdit snad i příští století 🙂

Pibik

Nemyslel jsem pouze koleje, se ČD rozpadají vagony, které nestíhá modernizovat, o efektivitě nemluvě. Mnoho lidí má obavy z nového, ale trh umí daleko více a efektivita najde to nejlepší pro sloužení zákazníkovi. Kdyby do toho stát neingeroval, doprava na železnici by byla úplně někde jinde, včetně i těch kolejí. Business patří soukromému podnikání, stát ať chrání hranice.

A.R.

Ne, ne… ne! Proč se povolují takové fantasmagorie, když není národní tarif aktivní? Nejdřív zprovozním národní tarif, pak si na koleje pustím ty, co splní podmínky. To si mám jako kupovat dvě jízdenky, až pojedu z Brna do Krnova? Proč bych si měl takhle komplikovat život?

petr.r

národní tarif blokovalo hlavně čd a mělo právě stejný myšlení, možná opačný proč by měl být národní tarif, když jsme největší dopravce.

Robert

Mluvíte nesmysly. ČD nemají žádnou možnost SJT blokovat, budou pouze jedním z účastníků jako všichni ostatní až to Cendis nějak připraví a MD v ZVS dopravcum prikaze. Ale co si neplivnout na ČD jak je Vaším špatným zvykem, že?

jan

Ale samozřejmě je i nějaká možnost, že regiojet nenaplní, zkrachuje a podobně.

A.R.

Za tu agresivitu a chvástání, co každý den předvádí, by si to zasloužil. Pořád brečel, že nemůže na ostatní tratě. Dostal tuhle, tak jsem zvědavý, jak se panáček předvede.

jan

No to je nádhera. To mám „strašně velkou radost.“ Ještě že zbývá trasa přes Břeclav. Ne opravdu nebudu jezdit za ceny IDS. Doufám, že tam pojede ještě nějaký osobák do studenky. A další průšvih Ostrava Svinov-Ostrava hl.n. A vlastně i Bohumín.

Vašek

Mě by spíš zajímalo, kde na to vezme strojvedoucí 😀

petr.r

Proč ten škodolibí smajlík? Dá inzerát, spojí se s uřadem práce atd a jestli čtete zdopravy, tak tady byl článek o strojvůdci čd který odchází k rj a není samotný. Ti co jezdí na té trati u čd, tak půjdou pracovat k rj. Vy jste v životě nezměnil zaměstnavatele?

aldik

A kde za ten rok sežene potřebný počet vozů/ jednotek? Určitě jich tolik někde v zásobě na Smíchově nemají. A ví se už kde budou mít depo a servis, pronajmou si prostory od ČD v Bohumíně? Hlavně aby sehnal strojvůdce, ČD určitě je jen tak nepustí, taky jim chybí 😀

Mě hlavně štve rozbíjení platnosti in-karty a jízdenek typu víkendových, celodenních a letních. A pak samozřejmě omezování platnosti aplikace Můj vlak (nejde mi jen o body, ale celkově o aplikaci).

Pibik

Máte zvláštní představy o fungování ekonomiky, pokud vím vagony a strojvůdci nejsou omezený bufr, který se rozděluje podle náhodného klíče a navíc lidi nejsou dobytek, který se posunuje bez jejich vědomí. Když jsou prachy, jsou i lidi, vozy, tady má RegioJet zajištěný přísun peněz, to poběží hladce jak na drátkách, banky se jenom pobijou. V tom nemám obavy, že by tak šikovný soukromník nebyl zručnější než státních moloch, který má jistě těžkou hlavu co udělá s tím co mu přestane za rok jezdit. Možná mu strojvůdce přetáhne RJ a Ti se nemusí nikam stěhovat za prací. Spíše jde o to,… Číst vice »

jan

Privatizace ne, úpadek. Banky se poperou. No uvidíme, jaká bude ekonomika Regiojetu po vstupu na Brno Praha.. Já to nevidím tak růžově.

Pibik

Výborně! Soukromníci přebírají i poslední linku spojující tři největší města, kde budou hrát hlavní roli, mě by se tam líbil spíše Leo Express. Doufám, že se dozvíme co bylo to nesplnění podmínek (jináč barevný šanon s nabídkou? 😀 ) a zda se neodvolají, tadle trasa je lukrativní, dost lidu na trati, k tomu ten bakš od státu. ČD aspoň mohou vagony a mašiny odvelet někam jinam a tam dát tam to 50 let obstarožní vybavení do šrotu. Soukromníci tak velmi napomáhají modernizaci ČD! Liberalizace opět poskočila. Na ČD asi padnou nějaké hlavy dneska, ale to muší bejt, už bylo na… Číst vice »

Jan Sůra

Není jak se odvolávat, není to v režimu zákona o veřejných zakázkách. Důvody vyřazení LE není tak těžké domyslet, nicméně k tomu bude separátní text.

Pibik

Přeci jenom se projevuje, že LE šel podnikat z čisté vody, kdežto RJ si odpracoval zkušenosti v autobusech a získy investoval do železnice. Otvírání státního trhu je o dravosti, první bere vše. Politicky to chápu, rozdíl minimální a rizika s LE daleko vyšší.

Robert

Ale samozřejmě že je možnost se proti výběru odvolat. Do 15 dnů lze podat proti průběhu pseudonabidkoveho řízení stížnost na UOHS. Zda by to bylo pro ČD mediálně a politicky šťastné je druhá věc……

Jan Sůra

Podle jakého zákona a paragrafu?

Martin Hochman

Stačí mrknout, jak posledních pár dnů zvládá RJ ujezdit svoje vlaky. A to jak na Brněnské, tak Ostravské větvi. Neschopnost tohoto dopravce, řešit vlastní provozní mimořádnosti je naprosto alarmující…..

Jan Sůra

Na to všechno jsou sankce. S devítiletou smlouvou je pro banky okamžitě výrazně zajímavější pro další nákupy vozidel.

M

Běžte někam. Já mám režijku a co teď ?!

Víťa

No to asi budete muset platit jako ostatní lidi 😀

MiKi

Paradoxně problém z toho vítězství bude mít SŽDC. Větší množství výpravčích převádí do CDP v Přerově ze severní Moravy. A ti si budou muset každodenní dojíždění začít platit.

David Šádek

V současnosti je linka v části trasy (Brno-Vyškov) integrovaná do IDS JMK. Bude tak i s RJ? Je možné zjistit?

MiKi

Logicky vyplývá z podstaty věci, že bude.

aldik

V MS kraji je zase myslím až do Suchdolu v ODISu, takže o IDS bych se nebál, to půjde automaticky za novým přepravcem zcela jistě 😉

Rozporuplnost

Tak to mě celkem mrzí (obecně ústup ČD), ale co se dá dělat. Taková pěkná dobrodružná a romantická linka to byla. Snad tam bude jezdit aspoň něco zajímavého či milého, ale toho se asi u RJ nedočkáme, no nic. Jen nechápu to zvyšování kapacity, nikdy jsem tam nezažil víc než pár lidí, a to jsem necestoval v nějaké sedlové časy..

Radim.M.

Jsem zvědav jestli budou rychlíky zaintegrované v rámci IDS JMK. Pokud ne, tak to bude problém pro lidi co každodenně dojíždí na trase Bus -> Vyškov na Moravě -> Brno a zpět

Vendelín

A co prodej a uznávání mezinárodních jízdenek?

Přípoj

Mizerné přípoje

Doposud jsem neměl možnost využít služeb RJ a tato změna mi to umožní 🙂

Jen škoda, že v Hranicích na Moravě vychází i dle nového návrhu mizerně přípoje mezi touto linkou a Ex2, takže se od Brna bude čekat cca 45 minut na Ex na Valašsko a opačně taky, s tím, že předchozí spoj v Hranicích ujíždí cca 15 minut :-(((((((

Ic540

Zdravím. Cosik jsem zaslechl, že by se konečně jezdilo do centra Ostravy a ne na ONJ(ONS Bohumín)…
Zastavil by zřejmě tedy na Stodolní. Ta se má prodlužovat(nástupiště)…
Točil by tedy zřejmě v Kunčicích kde se dá zřídit zázemí i objíždět. Prostoru dost. Třeba hned u prvního nástupiště…

Pro mě je vítězství Regiojetu překvapením.
No nic méně je pravda, že jsem o zájmu o tuto linku slyšel již dříve…

Milan

Snad aspoň zůstane možnost jet z Brna do Ostravy přes Břeclav, bez soukromníka. Aplikace ČD Můjvlak i IDOS s vyloučením cizích dopravců při vyhledávání naštěstí počítá.

Vendelín

A co mezinárodní jízdenky?, To nikdo neřeší?

Jan Říha

Byly by nějaké podmínky, co vlak bude muset splňovat? Minimální počet vagónů/cestujících, počet míst pro kola, místa pro rodiče s dětma.
A propo: bude už skutečně národní tarif fungovat od příštího prosince?

Jan Sůra

ano, minimální kapacita tad.

Jan

(A propo:>)Samozřejmě, že nebude. Možná od roku 2020.

Martin Hanzal

Pro RegioJet to nabízí zajímavou možnost provozního „trojúhelníku“ Praha – Brno – Ostrava – Praha. Jsem upřímně zvědavý, která komerční trasa to odnese, protože nepředpokládám, že by do roka a do dne sehnal další flotilu vozů a lokomotiv.

PS: děkuji autorům za návrat podoby komentářů do původního stavu. Ta inovace se moc nepovedla… Dovedl bych si představit stránkování třeba po 100 komentářích.

poiuz

Jsem zvědavý jak to bude s přípoje, který tento rychlík má až až…

korči

Povinnost čekat na přípoje bude mít určitě ve smluvě.
Mě by spíš zajímalo, jestli omezí svoje autobusy na tý trase. Bude vůbec nějak motivovanej vozit lidi?

železničář

Pro mně to znamená zhoršení dojíždění do práce, děkuji tedy ministerstvu dopravy .Sem zvědav jestli má žluták mašiny a vagony….

Hanz

Režijka

mirekk

Spolehlivost

Svojsin

Spolehlivost na trati Přerov – Brno??
To se nějak vylučuje, bez ohledu na dopravce….

petr.r

Nevím komu říkáte žluták, ale čd řeší málo mašin třeba půjčením od soukromníkú nebo leasingem. RJ kupuje traxxe a leasingových lokotek se zbavuje.

Martin

Jste normální????

petr.r

podívejte, nedělám u čd, tak nevyzrazuji podnikové tajemství a jestli čtete zdopravy, tak aji jméno soukromníka zjistíte. Nedeláte náhodou v depu valmez, tam taktak zajistí provoz a musí si půjčovat lokotky z brna. Za chvilku bude RJ žádat o zrušení národního dopravce čd(odmazání toho ND).

Martin

Já také ne. Ale jsem s ČD spokojen. Jednou jízdenkou projedu celou republiku. Půjčování mašin a on si Jančura nepůjčuje? Chlape jděte se někdy podívat co ten vlak táhne. Nezlobte se, ale vaše informace jsou povrchní.

petr.r

a pointa vašeho příspěvku? Jestli jste spokojen s čd, tak nereagujte na příspěvky v sekci, kde půlka republiky s čd nejsou spokojeni. Díváte se moc na filmy, kde jeden změnil svět a já to cestování nezměním ani vy, tak se uklidněte a jezdite si na jednu jízdenku kde chcete.

To

A na tu půlku republiyk jste přišel jak? Nebýt ČD, tak 98% obyvatel ŘR nemá jak jezdit… Ani jeden ze soukromých dopravců nemá k dispozici stovky vozů a lokomotiv. Takže naprostá většina republiky je vděčná aspoň za to, co ČD nabízí…

mirekk

Že vy jste si nevzal své léky?

DP

Nebojte, ještě si cestování s výbornou kávou oblíbíte , a do práce se budete těšit, změna je život, podívejte na mě, za chvíli mě bude 50 a letos jsem začal surfovat na moři, je to boží a cítím se na 25 let 🙂

jirka

fuj.. s instatní kávou z automatu..br. to ho bych se nanapil

Vážně?

Akorát, že káva ve státem dotovaných linkách asinebude u RJ nebude. Viz Slovensko a linka Ba-Ko. Tam je jedna stížnost za druhou na přeplněnost, nefunkčnost atd.

Vendelín

Na trati Bratislava-Komárno, kterou RJ provozuje v závazku se káva zdarma nepodává. Tak byste se pak někteří nedivili.

Petr 766

Výborně, akorát při obsazenosti ve špičce asi bude potřebovat dost vagonů, aby to nebyl stejný dobytčák jako ČD s přeplněnými béčky.

coudy

Nebude udělá to povinně místenkové 😀 když slibuje ty kvalitní služby tak očekávám pouze tarif RELAX…

Vendelín

Nejspíš povinně místenkové nebudou. U vlaků v závazku u ČD to ministerstvo nechtělo povolovat. Ale zda to bude platit i pro RJ, kdo ví. Tedy mělo by se to dát asi vyčíst ze zadávací dokumentace.

Láďa

V závazku veřejné služby nelze zavést povinně mistenkove vozy. Neprošlo to ano na railjetu do Brna.

MRC

Tady jde spíš o to, že ČD to povolit nechtějí… Schválně jak to bude u RJ… Protože všichni víme, jak to vypadá s novým přerozdělováním 75% dotací…

Vendelín

Ne nechce to povolit MD

Elb

R.I.P Brno Hlavní nádraží, kde rychlík přijíždějící od Brodu pěkně pokračoval na Ostravu, nabízel tím vlastně pěkné spojení Vysočiny s třetím největším městem, teď ty rychlíky budou na nádraží s velkou přebytečnou kapacitou objíždět..

Petr 766

A kolik těch lidí takto pokračovalo? Minimum. Tak si holt přestoupí o nástupiště vedle. Nikdo nebude bránit ČD si to zorganizovat jinak a můžou propojit zase jinou linku s Vysočinou

PEMič

Moje celá rodina v trase Ostrava – Havlíčkův Brod.Takže se vracíme o 12let zpět s přestupem a bonusem 1-2h čekání v Brně.Děkujeme MD.Auto vítězí.

Jan Sůra

Kde jste přišel na 1-2 hodiny čekání? Jízdní řády s ničím takovým nepočítají, naopak, vlaků pojede ještě více. v textu je odkaz na jízdní řády.
https://zdopravy.cz/stat-nabidl-rychliky-brno-bohumin-i-konkurenci-jizdni-rad-pocita-s-vice-vlaky-19695/

PEMič

Na JŘ 2019/2020 si ještě počkáme,ale před 12lety odjel R Brno-H.B.-Praha 20minut před říjezdem R Bohumín -Brno.Pak čekání 1h40min.Dnes s 20min pobytem a bez přestupu v Brně slušný dojezdový čas.Pravda Bohumín-Brno hodinový takt,ale v kolik přijede RJ a odjede ČD a opačně?14.12.2019 ukáže realita jízdu z bodu A do B s dvěma dopravci.

Milan Bačík

Já občas jezdím Hranice na Moravě – Brno Královo pole. Tak budu muset zase šalinou z hlavasu…

Radosto

No vzhledem k té výluce na hl. n. si teď Krpole užijeme všichni dost a dost 🙂

K.S.

Spíš Židenice, ne?

Ale jen mne tak napadlo, jestli by nebylo zajímavé zavést že Bohumínský rychlík začíná v Židenicích a pokračuje na Hlavní, rychlík z Vysočiny pak přes Dolní do Modřic.

Marty-t2

jen pro info – mezi Židenicemi a centrem se jak na potvoru po dobu havarijních oprav hl. nádraží (nebo schválně) opravuje most přes Svitavu… Inu, Brnu by se koordinátor oprav fakt hodil…

Elb

Rychlík z Vysočiny obslouží stanice o celkových možná 100 000 obyvatelích..

xyz

– Takto pokračoval jen v části dne (ne v situaci, kdy obě z linek jedou v jen 2 h taktu).

– Nutno také dodat, že druhý z takových případů, tedy přechod vozů z linky Praha – ČT – Brno na linku Brno – Šumperk/Jeseník, skončil i v situaci, kdy nadále obě linky jsou vedeny dopravcem ČD (skončilo to od chvíle, kdy ČD na první jmenovanou linku nasadily Interpantery).

Elb

Pokud se nemýlím, tak moderní jednotky přišly na popud objednavatele, potom nechápu, jak by se mohlo toto spojení zachovat. Zajímavé by možná mohlo být spojení linky z Brodu na Olomouc.

a8n

Ty vynechávky tam byly asi 2, takže většinu dne.

K.S.

No a co kdyby, co kdyby, jen čistě náhodou, byly nasazeny vratné soupravy, nebo jednotky? A co kdyby… Počkat, to nejde, chybí výhybka průtah-komárovská.

Pavel

Také jsem si oblíbil přímou cestu z Krpole přes Brno do Vyškova. Byť těch vlaků zas tolik nebylo. Nejdelší jízdu jsem měl z Ostravy přes Brno do Králova Pole. V Brně měl vlak zpoždění a tak plynule pokračova dál. Jsem samozřejmě rád za navýšení počtu spojů. Možná nejen já by ale uvítal, kdyby žluté vlaky linky R8 pokračovaly se zastávkou Židenice do Krpole. Uvidíme také, jak to bude od prosince 2019 s uznáváním tarifu IDS-JMK na lince číslo R8. Dneska si na cestu z Vyškova do Brna koupím jízdenku přes Poseidon a mám klid. Byť aplikace (zatím) nenabízí místenku nebo… Číst vice »

venkov4ever

A zase nic…jako naschvál nemám v nejbližších dvaceti letech v úmyslu do těch míst jet. Já se prostě žlutou luxusní soupravou se šesti vozovými třídami nesvezu a nesvezu…

Juraj

Žltá súprava so 6 triedami sa dá zažiť každú noc na linke Praha-Košice: lowcost, standard, relax, business, lehátka-6, lehátka-3 (a ako bonus Astra).

petr.r

vozy astra s dotykovýma obrazovkama jsou ve skupině standart ačkoliv tomu nebudete věřit, ale je to tak. Hodně lidí tomu nechcou věřit a myslí si, že je to za příplatek. Zase výhoda nejlevnějšího low-costu je, že si můžete, když kapacita dovolí vzít do prahy kolo a to bez příplatku.

Pibik

Nebo kočárek, což u takových ČD většinou není možné, RJ to vyřešil aspoň tím low-cost vozem. ČD kulhají na obě nohy a ještě dýchavičné.

Ilona Zelenáková

no nevím, kde jste přišel na to, že s kočárkem je u ČD problém, jezdím cca každý měsíc, do různých míst a zatím nebyl s kočárkem problém….

Bery

Neprisel na to nikde, jen veri na zjevne nesmysly… Kocarek i kolu u CD neni problem, tam to funguje dlouha leta…

Michal

Zkusil jste s kočárkem do „vozu pro matky s dětmi“ BDs?

petr.r

Kde jezdí regionova, shark panter, slon není problém. ale kdyby ste bydlela u tratě, kde jezdí jen 810 už by problém byl. My diskutujeme o lince kde jezdí vysoké vagony.

MRC

Kde je problém s kočárkem? Zatím jsem nenarazil na vlak u ČD, kdy by byl s kolem/kočárkem problém. Prosím o příklad 🙂

petr.r

na tratích, kde jezdí jen 810 a s kolem je problém v tom, že za něho u čd platíte a už se tá cesta prodražuje.

železničář v důchodu

Než začnete nesmyslně prudit, naučte se aspoň číst (když už vám nejde myšlení): „Přeprava kočárku pro spolucestující dítě je vždy zdarma.“ = viz: https://www.cd.cz/dalsi-sluzby/psi-kola-a-jina-zavazadla/-26700/

Karel IV

Juraji, to neříkejte moc nahlas! Low cost, standard i Relax je jen jedna třída – druhá! Jinak by přece nešlo sosat penízky od kamaráda Andreje…

petr.r

no čd zase uvádí stejnou třídu u 810 , railjetu a pendolína a sosá peníze i za nákup

Petr Novotný

A k tomu luxus při čekání na novou mašinu…

petr.r

tady je diskuze o lince, kde budou jezdit vectrony a traxxe, a nevím co ještě koupí.

Jirka

Když to potáhne bobina s 8 hodinky zpoždění,tak si to užiješ.Nová žlutá doba.

vydra

Tak to bude zajímavé. Jsem zvědav, kde seženou vozy, nebo jestli budou kanibalizovat svoje současné linky jako tomu bylo při začátcích Brna.

K.S.

A ty ze Švýcarska už jsou v provozu, nebo si pořídili jiné a tyto jsou stále v „přípravě“?

Nicméně velmi rychlé hledání na internetu mi vyhodilo několik společností, od kterých se dají vagony sehnat, jedna je třeba zde:
heros-rail. com/passenger-coaches. html

Klidně si ty stránky proklikejte.

Otázkou snad pouze je jak složité bude je dostat na naše koleje. Spíš bude zajímavé jaké lokomotivy na to bude chtít nasadit, jestli prodlouží pronájem, nebo si někde sežene další. Dvousystémovek asi moc na trhu není, ledaže by si nechal nějaké belgičanky osadit i zdrojem pro vytápění vlaku.

DB

No nebýt Deutsche Bahn, tak si žádný soukromník u nás neškrtne. Všechno vesměs ojetiny a vyřazené vozy či motorové jednotky od DB.

_Pavel_

Tak tomu ale určitě není. 🙂
RegioJet v Ústeckém kraji bude jezdit s novými vozy Pesa Link II, dále nakoupil nové lokomotivy Bombardier TRAXX. V případě Leo Expressu pak k „novým“ vozům STADLER v blízké době přibudou jednotky CRRC.

K.S.

A viděl někdo toho Yettiho, pardon, jednotky?

Martin14

A nebýt OBB tak tu dodnes všude jezdíme v Béčkách, protože by tu nebylo skoro žádné Bmz. Dráhy mají sakra kliku, že se toho rakušák zbavuje.

Pibik

Ojetiny od DB – to je kosmická technologie, oproti tomu co vypravujou většinově ČD… Ale pravda pamatuju časy, kdy v ČD se topilo jen v lokomotivovém voze. V ostatních se jely kožichy a rukavice.

Kirschner

Copak je to lokomotivový vůz. Nějaká novinka z portfolia společnosti RegioJet?

petr.r

tomu se říká vůz který má motor a za ním je salon pro cestující, jelikož nemá altík ani parní generátor, tak vagon za ním nebyl vytápěn, to stejné bylo u hurvínka- ten má motor ale pod sebou. junior kirschner nemá doma atlas železnice?
Dříve vozy neměly elektrický topení nebo naftový. Byla pára nebo uhlí a stačil dojet s patrama sergej i ty rukavice ani nestačily.

TPal.

Napadají mě vagóny z Belgie, ze Švýcarska a některé „Astry“. Jsem teď hodně zvědavý!

Martin k

A vy si myslite ze ten Rychlik bude jezdit v razeni jako vlaky Meti Prahou a Ostravou? To asi těžko bude to obycejnej rychlik s vozy tridy Lowcost + naky Bmz a to mozn. Nenspise tam budou jezdit ty vozi co RGJ udajne koupil v nizozemsku. + nejaká 1. Trida

TPal.

Wow, gratulace! 🙂

coudy

No není z čeho se radovat 🙁 zhoršení podmínek pro cestující

Petr 766

V čem?

Marek

Například, když budu chtít jet třeba Brno-Zlín, budu potřebovat 2 jízdenky, tj. Brno-Přerov a Přerov-Zlín. Dále se mohu domnívat, ale nikde zatím není uvedeno, že vlaky na sebe nebudou čekat a že nebude navazovat jízdní řád. Ale z dosavadní zkušenosti je to více než pravděpodobné. Například Vlak Otrokovice-Zlín na Leo Expres z Prahy do Otrokovic nečeká nikdy, spíš ujíždí naschvál těsně před nosem. Mnohem lepší by byla varianta společnosti A, která spravuje jízdenky, řekněme „národní tarif“ a jízdní řád, aby zajistili propojenost celého systému. Dále několik společností B1, B2, B3, B4 … až třeba B100, které by provozovaly konkrétní tratě.… Číst vice »

Miroslav

Právě jste v dolním odstavci popsal systém fungující ve Velké Británii, který je občas (neprávem) vydáván jako odstrašující případ „privatizace“ drah 🙂

AAA

narodní tarif bude, ne?

Martin K.

Můžete být konkrétní? Zatím jezdí RJ v ČR na vlastní triko, takže si může dělat ve vlacích relativně co chce. Toto bude v závazku, podmínky si definuje objednatel = MD. Takže se stejně jako Petr 766 ptám: „V čem?“ Protože na tratí PHA-OV má cestujících se „zhoršenými podmínkami“ celkem dost…

coudy

Nejednotné jízdné nákup jízdenek přes více aplikací nebo webů a jistě by se dál ještě něco našlo.

petr.r

Nechme se překvapit, ještě nikdo neví podrobnosti.

Giorge

A kde jste přišel na to, že RJ jezdí v ČR na vlastní triko? Pokud vím, tak RJ bere taky dotace na provoz vlaků i ostatně LE. A kdyby jste se blíže zajímal,tak dotace jsou šalamounsky rozděleny na úseky hlavních tratích ,kde jezdí i soukromí dopravci. Je třeba se zajímat…

Martin K.

Nebere dotace na provoz vlaků, ale jsou mu propláceny státem nařízené slevy. Jsem si jistý, že v tom poznáte rozdíl.

Gogo

Také by mne zajímalo v čem Leo nesplnil požadavky, že by tím že není Jančura?

pony

Co na to kraj zařazující R8 do regionální dopravy mezi Bohumínem a Suchdolem?

matti

ODIS nemá s RJ problém. Naopak, vybrané vlaky RJ už v ODISU fungují jako linka R60.

Vendelín

Zatimco u ČD plati ODIS ve všech vlacích s připlatkem i v 1.třídě

Ondřej

Koukám, že MD chce síťovost celou roXXXXat, jsem zvědavý, o kolik klesne počet cestujících od prosince 2019.
Buď budu potřebovat několik jízdenek nebo si koupím drahou jízdenku z Národního tarifu. Levné cestování s rodinou pro mě od příštího roku skončí – např. Skupinová víkendová nebo denní krajské jízdenky od ČD. In25 bude taky na nic.

K.S.

Ano, státní tarif bude drahý, ale jen pro ty s milionem slev ČD, jinak tam tak velký rozdíl v ceně nebude.

Ondřej

Jenomže to bude znamenat pokles cestujících. Já primárně vlaky využívám pro rodinné výlety, které pro mě a i pro většinu lidí byly výhodné, teď to nebude a věřím, že nějaká část vlakem přestane cestovat. Naštěstí na trase Praha – Pardubice budou stále jezdit ČD a mohu využívat jejich ceny nebo jízdenky PID.

Petr 766

Ano, poklesne o 4 kolenovrty. Když jedu dneska na výlet tam kam jede RJ, tak je (pokud vynecháme IDS v rámci kraje), levnější než ČD ve většině případů.

coudy

A když jedete od jinud s několika přestupy tak je to pak dražší když to budete kombinovat s RJ

Martin K.

Má cenu na něco takového odpovídat? Když voláte třeba Vodafonem, tak taky pro jistotu nikdy nevoláte na T-Mobile, O2, nedej bože na virtuály?

coudy

Za 200Kč si v ČR volám do jakékoliv sítě.
V případě vlaků si bohužel musím kupovat více jízdenek a tudíž je pak cesta dražší 🙂

petr.r

coudy a v tom 200 máš i data? Já platím 120kč i s datama? Nešulíš nás zase?

coudy

ne to je bez dat za data 300Kč 10GB
tudíž celkem 500Kč

Martin K.

OK, doba pokročila k lepšímu, ale k tomu dojde i u vlaků, paradoxně argument pro mě.

Radek Janata

Jenže tento tarif má sloužit pro situace, kde jedete s několika dopravci, obecnou cestu, ne nutně mezi hlavními uzly, kde existují akční ceny. Pak je váš argument nesmyslný.

Každý tarif totiž obsahuje fixní složku a dělením jízdenek obecně tratíte proti jednomu, degresivnímu, tarifu.

Bery

Je to marne, oni to stejne nepochopi…

JAN

Petr 766. Se mi líbí, jak tady píšete něco o kolenovrtech a přitom jezdíte dopravcem, který je levnější než ČD. Vsadím se, že sám s ČD nejezdíte jenom kvůli tomu, že jsou dražší😀.

Petr

Regiojetu je levnější pro 3 členou rodinu na výlet. Už jste to někdy spočíval. Ani náhodou a ty přestupy z na ČD. Tak to se mi nevyplatí ani náhodou. Cesta Olomouc – Praha a zpět. A co když jedu dál do Plzně. Tomu říkám chaos. Ještě že Brno Ostrava nejezdím.

Radek Janata

Což je ale většina pravidelných cestujících! Za obyčejné jízdné přece skoro nikdo nejezdí. Skoro každý nějakou slevu používá (IN25 stojí na rok 300 korun a pro skupinová slevu ani žádnou kartu nepotřebujete, stačí abyste jeli dva).

Pokud ten státní tarif nebude mít ani tu abonentní a skupinovou slevu, pak je nesmyslný a bude existovat jen z úředně politických důvodů, nikdo si ho kupovat nebude. Přitom stačilo, aby se inspirovali ve Švýcarsku – degresivita, mořnost slevových karet.

Ondřej

Naprostý souhlas.

coudy

Bohužel jak bylo psáno tak se inspirovali ve Švýcarsku ale nějak z toho udělali paskvil… bohužel 🙁

Petr 766

Tak RJ je mnohdy levnější než IN25…

coudy

v tarifu RELAX ani omylem… a když budete psát že má víc tarifů tak i RELAX je 2. třída

Radek Janata

Tady ale mluvíme o státním tarifu, jestli jste si nevšiml!

A oni ho chtějí založit na tarifu, který v praxi bez slev skoro nikdo nepouživá.
A to bez možnosti těch slev, díky kterým ho lidi používají.

K.S.

Máte nějaká čísla o tom „skoro nikdo nepoužívá“ a „díky kterým to používají?“ Bylo to založeno na tarifu, který tu byl roky rokoucí jako základ a který využije člověk jedoucí náhodně vlakem, pokud někdo jezdí nějakou trasu pravidelně, třeba týdně, tak s největší pravděpodobností bude pořád používat to co doposud. Tak mne napadá, ČD jsou v zásadě v chronické ztrátě, možná by se jim na ten systém slev měl poslat audit. Stokrát může být levnější VHD ve veřejném zájmu, ale ne za cenu toho že bude státní akciovka dělat to co dělá, tedy být roky ve ztrátě a to i… Číst vice »

Radek Janata

Je to kolem 5% (procento cestujících s obyč jízdným), svého času to někde řekl Ondrůj, ještě když byl mluvčím ČD. Ano, ten tarif je základ, pouze pro člověka náhodně samostatně jedoucího vlakem (teřab aurtomobilista, co se mu zrovna rozbilo auto). A to právě znamená, že většina cetsujcích má nějakou slevu. Pravidelně jezdící člověk právěže NEBUDE MOCI používat, to co doposud, pokud jeho cesty zahrnují více dopravců a ten státní tarif nezná 25% ani 50% abonentní slevu. Rovněž cesta více lidí se prodraží, protože skupinová sleva u ČD je ve od 12.5% (2 lidi) až 50% (6 a více lidí) a… Číst vice »

K.S.

Pokud jsou na linky státní/krajské dosypy, společnost je ve ztrátě a přitom má kdejakou slevu, pak je audit zcela nezbytný, protože někde prostě ty peníze mizí a něco je špatně.

Radek Janata

Smplovy na ZDO na železnici jsou u nás tzv. netto smlouvy – výše tržeb je rizikem na straně dopravce.

Je tedy jeho odpovědnost aby se svou cenovou politikou snažil vybrat co nejvíce.

Vendelín

Pak je ale vývoj a provoz clearingu vysloveně ztratova záležitost a 250 mega vyhozených do luftu.

Jan Sůra

Lepší je vyhazovat peníze přímým zadáním ČD bez soutěže, že?

Vendelín

Třeba by stačilo aby byl tarif v závazku pro všechny dopravce závazný a dopravci ho museli plně akceptovat a neměly by vlastní tarify.To by se to zjednodušilo.

Bery

Tak RJ u nas v zavazku jeste nikde nejezdi a uz vime, ze je levnejsi, nez IN25 ? No ja se picnu. 😀

petr.r

nejezdí rj z opavy?

Pavel

rj přeci jezdí mezi Prahou a Grazem, ne? Do Opavy je to dost velká oklika. Viz. mapa.

Filip Chocholatý

Řeč je zde prosím Vás o Regiojetu a ne Railjetu, který s tématem článku nemá co dělat.

petr.r

a ještě o závazku, nejezdí tu opavu na žádost kraje? a volný místa jsou v low-costu?

MartinP

My jezdíme s rodinou 2 dospělí a tři děti cca 2x měsíčně na výlet. A já jezdím cca 1x měsíčně do Košic. Tam RJ a zpět Pendolinem. RJ je vždy levnější než CD. Standardně cca 1/3 až 1/2 ceny RJ vs Pendolino ve třídě Business a 1.trida. Ale samozřejmě mohou nastat kombinace, kdy tomu je naopak. Úroveň služeb je v RJ určitě lepší. V Bussinesu se o vás starají výborně a ceny obcerstveni jsou více než příznivé, při 5 lidech to je už zásadní rozdil. CD se také zlepšily, ale v 1. trídě bych očekával lepší servis. Tam RJ jednoznačně… Číst vice »

Radek Janata

Koukáte na co reagujete?

Jak souvisí vaše zkušenost s mezinárodní cestou komerčním Pendolínem s mým příspěvkem (o státním vnitrostátním tarifu, navrhovaným především pro objednávané spoje?)

Samuel

Na slovenskej strane ide pendolino v záväzku verejnej služby. ZSSK okrem IC všetko platí MD.

Marek

Třeba to ani nepsal člověk, ale počítačový program, tedy „bot“, viz například:
http://a2larm.cz/2018/11/vyhraji-boti-volby-za-politiky/

Petr 766

In25 je nanic už hodně dlouho.

Radek Janata

IN25 je stále nejvýhodnější nabídka při častém cestování mimo velká města, ale ne zas tak častém, aby se vyplatila IN50.
Akční jízdenky jsou definované pouze mezi většími městy (a i ty akční jízdenky jsou levnější, máte-li IN25).

Bratt

On-Ťok,chce za každou cenu z RJ vytvořit co největšího dopravce,proto ty slevy.Další vláda to zruší,ale Jančurovi se díky tomu podaří utéct hrobníkovi z lopaty-tam se nedávno nacházel.Vše se děje na záladě jeho pokynů.Já nevěřím ani tomu otevírání obálek….

petr.r

jaký slevy? O tych slevách RJ tady ani nebyl ještě článek.

noerf

Ondřej: Pro cestujici pod značkou Regiojet skvělá zpráva, neboť se jim rozšíří možnosti spojeni o další linku. Pro cestující CD se jedná o opačnou situaci.
K.S.: Vzhledem k plánovanému nákupů 4 traxxu v roce 2019 si myslim, že z Prahy do Brno bude točit traxxy a na trati Brno – Bohumin leasingove vectrony doplněné ze začátku o tri vectrony lokotrainu, s tim, že zárověň budou jistit pershingy na trati Praha – Ostrava. A v roce 2020 nákup dalsich lokomotiv (obdoba jako na trase Praha – Brno letos).
Cca 40 vagónů by během roku mohl opravit, nebo koupit Astry.

Jarda V.

17 párů denně, jízdní doba 3h. Můj odhad bude víc jak 10 lokomotiv a 80 a ve špičkách víc jak 100 vozů a to budou „zálohy hodně mizerné“. Pokud se teda bude chtít vytáhnout a ukázat že svá slova myslí vážně.

noerf

Jarda.V: Čas trasy Brno – Bohumín je cca 2,5 hodiny, takže by 6 turnusových souprav a tedy i lokomotiv mohlo stačit. Takže 8 lokomotiv by to včetně rotace za opravy a rezervy mohlo stačit.

T448

Turnusová potřeba je 7 souprav. Rychlý obrat ani na jednom konci linky není možný.

Vozů je potřeba cca 40 – 45.

noerf

T448: Tak 40 vozů (nové + po rekonstrukci) měl letos zařazovat do provozu, takže to se během roku dá zvládnout. Potencionálně 8 lokomotiv bude mít také, akorát na trati Praha – Ostrava (Košice) budou minimálně ještě dva roky stále jezdit pershingy, což vzhledem k jejch stáří a vytížennosti ukazuje jejich dobrou kvalitu.

Jarda V.

T448 – nevím jak se počítá turnusová potřeba ale jízdní doba +/- 2:50 a hodinový interval mi říká že jsou 4 soupravy v každém směru na trase (Brno x:02, Koletín x+1:00, Studénka x+2:02, Bohumín x+3:52 to samé zpět) . Jak jsem se dočetl rychlá otáčka není možná takže 8×7-8 = /56-64 vozů. A myslím si že obrátku během 8-mi minut by nenaplánovali ani u RJ kde „to točí na krev“ (podle současného jízdního řádu příjezd v x:52 odjezd v x:00). tak bych stále trval na těch minimálně 10-ti strojích a 70-ti vozech. A vsadil bych se o malé pivo že… Číst vice »

matti

Mě by zajímalo, co je podle vás „točení na krev“. Těch ostrých obratů má RJ velmi málo. 4 vlaky v Havířově mají na obrat 40 minut, když je nutnost, obrací v Ostravě a zbytek obsluhuje NAD. Ostrý obrat je jen u jednoho páru v Bratislavě. Ve Vídni je hodina, v Praze dvě a více hodin.

David

A proč ne Praha – Brno – Ostrava?

petr.r

Nevím jestli by to ta smlouva dovolila. A už vůbec nevíme nikdo, jaký vagony tam bude řadit.

Michal

Mohl by jste to upřesnit?Nikdy jsem ve Valmezu neviděl půjčenou mašinu z Brna.

petr.r

dobrý byla výluka, je to obráceně v brně z olomouce.

K.S.

Napadle mne jedna děsivá myšlenka, nechce on opustit třeba Vídeň? Nevíte asi náhodou jak na tom ta linka je, že? (Zisk, ztráta, kladná/záporná nula)

Dušan

ad noerf:
…zárověň budou jistit pershingy na trati Praha – Ostrava….
To asi těžko, když Jančura je chce předělat z řady 162 na 363, tedy dvojsystém se sníženou Vmax ze 140 na 120 km/h a půjčovat je nákladním dopravcům, doporučuji mokrý hadr na čelo, aby jste odstranil ze sebe tu horkost:-)))

noerf

Dušan: To je možné, ale pochybuji, že by zmizeli všechny 162 z jeho vlaků do konce roku 2019.

coudy

A jaká byla nabídka RJ a ČD?

PetrN

Přečtěte si článek ještě jednou, pokud jste ho vůbec četl, je to tam napsané… Leo 251, RJ 252, ČD 278

coudy

PetřeN když jsem ho četl tak to tam nebylo ale bylo doplněno později. 😉