RegioJet čeká příští rok stěhování vlakového zázemí ze Smíchova do Malešic
Zázemí RegioJetu na Smíchově. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Ke stěhování má dojít v létě. Správa železnic chystá nové místo pro odstavování vlaků ve Strašnicích.
Z dopravních kolejí 15, 13, 11 a 9 se stanou vlečkové koleje a Radim vítězí a Česká Pošta prohrává a zruší dopravu pošty vlakem. V noci kamiony můžou hezky jezdit a v zácpách stát nebudou. Nebo to mám pochopit tak, že na kolejišti pošty si bude Jančura řadit vlaky? Jiné varianty moc nejsou. A propos kapacita již tak pretížené stanice a okolních tratí půjde do 👎. Velký moravský kupec Sámo rozvířil stojaté vody kvality osobní dopravy a zajisté se pohnou ledy co se týče nákladních spojek uzlu Praha.
FERONA?
Investují zejména do lokalit na Moravě.
Pošta už dávno vlakem nevozí, přinejmenším 10 roků.
Ve velkém už ne , ale pořád je myslím jeden pár spojů s poštou mezi Ostravou a Prahou
3 spoje denně, 1 spoj o víkendu
Jo to byly časy rok 1990/1991 a navečer jsem házel u nás na SK dopis do schránky a ráno max odpoledne si jej moje nastávající četla v Praze na koleji. Tak smsky nebyly, a dopisy jsou doma převázané stužkou. Vozil je noční vlak do Prahy. Spěšniny . vždyť ten socialismus byl vlastně hrozně ekologický…
Až na neodsířené elektrárny, olovnatá paliva a skladování jedů v přírodě.
Pošta se vlakem normálně stále vozí, jezdí minimálně 3 páry, 2 v Pardubicích manipulují, třetí ne.
a ten nebohy slon napálil u Českého Brodu do čeho?
Takže ty čtyři vlaky Praha Malešice- Ostrava a tři Ostrava – Praha Malešice s modrými vozy české pošty vozí Cargo jen tak aby mašinky jezdily?
Jako strojvedoucí co ty poštovní vozy má občas na kupli nemohu souhlasit.
Jak to vlastně vypadá se schválením lokomotiv Trasy MS3 v okolních zemích. Nějak přelom října a listopadu uplynul a žádná změna.
Se zeptám a předem děkuji za případnou odpověď. Může zastavovat mezi Hlavním nádražím a Strašnicemi třeba ve Vršovicích nebo Zahradním městě v rámci jízdního řádu…? Nebo se s tím počítá nebo to není možné…?
Nebude chtít platit ošlapné navíc. Tzn. reálné by to bylo ve Vršovicích, k čemuž pravděpodobně nedojde.
A proto v Brně jezdí až z Králova Pole. No hlavně že víte předem, že jezdit nebude a když bude, tak už si najdete něco, co je na tom špatně.
mám pocit že nápad s oslapnym sundal nějaký úřad…
Ne, není na to čas
A to by byl problém vyjet o 5 minut dříve? V Ostravě stojí hned tři krát. Každé zastavení tam má svůj význam. Ošlapné neošlapné. Já se třeba právě divím že nestojí v Libni. To by totiž vyhovovalo i mě. Jsem z Havířova ale když se rozhoduji jet a přestupovat v Ostravě a pak vystoupit v Libni z ČD tak většinou i časově mi to lépe vyjde jet přímo z Havířova RJ a v Praze už se nějak dostat kam potřebuji. Cenu jízdného neřeším nikdy. Že bych upřednostnil peníze před časem. No nic byl to jen dotaz na to zastavení před… Číst vice »
Pro srovnání s „okupačním nájemníkem budov“ firmou RGJ – jak si v roce 2017 rešilo své zázemí Arriva Vlaky v Praze-Malešicích.
https://zdopravy.cz/obrazem-vlaky-arrivy-bydli-v-teplarne-v-prostorach-ep-cargo-3321/
V nedávném podcastu s ředitelem Arrivy bylo uvedeno, že ještě používají zázemí v plynárně v Michli
Najaté zázemí Arrivy v P-Malešice asi je zhruba v těchto místech: https://mapy.cz/s/celemupume
Od Arrivy velmi zhruba 500 metrů vlevo (na nákladovém nádraží Praha-Malešice) by měl fungovat RGJ, poté až jej soudy donutí respektovat Právní řád ČR
Mozna by bylo fer uvest jeste to, ze ty prostory minimalne z casti patrily CD. A ze CD uz davno daly Regiojetu vypoved. Ten ji vsak nehodlal dodrzet.
Ptal jsem se pak dokonce v jednom rozhovoru pana Jancury, kdy odtamtud odejdou, kdyz uz dostaly vypoved – odpoved znela zhruba tak, ze dokud muzou, neodejdou a budou se toho mista drzet tak dlouho, jak jen to bude mozne.
To jen pro obraz toho, jak pan Jancura dodrzuje smlouvy (opet)…
Dle firmy ČD s „okupačním nájemníkem budov“ firmou RGJ, nemá firma ČD nic společného.
viz pan Bednárik z ČD v 02/2021″Toto je věc developera, který celou lokalitu řeší. U něj je firma uvedeného pána v nájmu.“
https://zdopravy.cz/co-se-do-podcastu-neveslo-skonci-pendolino-ve-sroto-a-odpadnou-zbytecne-presuny-mezi-depy-73544/
Ja si to nevycucal z prstu – tu vypoved z najmu ze strany CD jsem videl. 🙂
Já to napsal proto, že snaha zhodnotit tehdejší majetek firmy ČD – Smíchovské nádraží – byla cca v 2003 nebo spíš v 2004…. možná o něco dřív. Železniční aktivity firmy RGJ se začaly realizovat o několik let později…. A proto v tomto konkrétním případě – nezákonné chování firmy RGJ nelze ospravedlnit nějakým neférovým jednáním firmy ČD vůči RGJ…. Je to jednoduché: SVOBODA JEDNOHO KONČÍ TAM, KDE ZAČÍNÁ SVOBODA DRUHÉHO …. „dělat zlo“ okupováním budov na smíchovském nádru se rozhodla firma RGJ sama, ze své svobodné vůle (upozorňuji, že před pár lety RGJ investoval do vlastních pozemků v P-Hostivař, upozorňuji, že… Číst vice »
ČD s ním uzavřely nájemní smlouvu a on pak okupoval pronajaté pozemky. No to byste měl hnát do Štrasburku!
Prý už dávno je u soudu žaloba na RGJ o vyklizení budov. Okupací myslím zkratku pro „užívání věci bez právního důvodu“ (neboť pronajímatel již v 2017 vypověděl nájemní smlouvu, nicméně veřejné zdroje se rozchází jestli výpovědní lhůta doběhla v 12/2017 nebo v 12/2019). ČIli jen naprostý *!* v SŽDC by dovolil firmě RGJ aby podobné zlo mohla spáchat znovu – za peníze z našich kapes, neboť SŽDC je dotována. Jestli takovou kolosální blbost jako pronájem budov firmě RGJ někdo v SŽDC udělá, tak doufám, že to bude poslední rozhodnutí tohoto člověka v SŽDC. Jenom zdůrazním – používání kolejí České republiky… Číst vice »
No jo výpověď…ale jak ji v takovém případě realizovat?
Celonárodní stávkou všech odborů, vč. kovovýroby a hutí!
Jo, to je hezký obraz. ČD z vlastní iniciativy dají výpověď a druhá smluvní strana to nedodržuje. Obvykle se totiž výpověd dává před koncem smlouvy.
Zhruba od 2004 je jasné, že smíchovské nádraží bude zčásti použito k jiným účelům… RGJ s nádražáčtinou začal zhruba kolem roku 2008.
A proto jestli někdo vidí souvislost mezi ČD a RGJ v této kauze „okupovaných budov firmou RGJ“… tak to svědčí o „nádražacko-centrickém“ žebříčku hodnot onoho člověka.
Neboť budovy jsou NENÁDRAŽÁCKÉ firmy… tj. konkurenční boj mezi jednotlivými nádražáckými dopravci v tomto konkrétním případě nemůže hrát roli.
Máme rok 2021. Majitel budovy/pozemku by byl blbej, kdyby ho nepronajal a nechal ležet ladem miliony, než tam bude moct postavit něco jiného. Neádražák nebo ne.
Majitel budovy chce novou budovu… Jak chcete zjistit co přesně je pod budovou (a dle toho případně upravit projekt)? Neexistuje jiný způsob než důkladné sondy (nemusí být pouze díra do země, ale taky radarem), které jsou možné až po zbourání původní budovy.
Na „překvápka“ tohoto typu „dojela“ modernizace šalinkové linky Litvínov-Unipetrol-Most.
Právě proto mi připadá chování Jančury, naprosto zlé. Neboť řešením, že RGJ chce zázemí v budovách jsou mobilní buňky.
promiňte, ale sonda co je pod budovou…mno… o únosnosti podloží se toho ví dost…, případně nezmapovane živé site bu tady hrozit neměly, důl tam taky nebude a beztak se většina území bagruje do hloubky 8-10 metru alespoň. takze…je to jedno.
o tom, jak RJ nechtěl odejít, v tom je jistě zrnko pravdy, ale tady hodně fabulujete
Znamená to tedy, že zůstane stávající SZZ AŽD71, a bude se jen ovládat z DOZ? A zůstane i místní ovládání čislicovou volbou, nebo i při předání na místní ovládání se bude ovládat z JOP?
A tušíte někdo, co se přesně myslí tím “Dále bude upraveno stávající stavědlo pro zajištění stavění posunových cest mezi jednotlivými vlečkami a částí kolejí v ŽST Malešice”? Jaké cesty zatím nejdou stavět?
Manipulátor se vymění za JOP, podobně to bylo třeba na DOZ Praha Holešovice – Libčice, ve stanicích AŽD 71 a řízeno RCP – JOP. Technicky je to samozřejmě trošku složitější.
Nebo se dá na půlku stanice ESA. To je také možné.
Toť otázka.
Víte ale někdo, jakým výdobytkem techniky nás SprŽel oblaží z Litně do Třebaně?
hekafon a obsazene wechtry. mechanická navestidla. a žezlo.
Vyloučeno – na „zabezpečení“ žezlem se přece nepoužívají světelná návěstidla, která se nyní v Litni instalují.
Zminujici nové odstavne kapacity v lokalitě Strašnice/Trnkov/Slatiny je prostor, který je na Mapy.cz označen jako bývalé seradovaci nadrazi Praha Vršovice východně od zastávky Praha Eden? Byli tam v rámci stavby do Hostivaři na nové ctyrkolejce, připravené spojky a výhybky pro zajizdeni nebo se bude nová trať rozkopavat?
Ne, píše se o Malešicích, https://mapy.cz/s/getasefede
V článku se píše, cituji:
„Lokalita v Malešicích nemusí být konečná. Správa železnic aktuálně zpracovává záměr projektu na stavbu rozšíření odstavných kapacit v pražském železničním uzlu. Ty mají vzniknout v lokalitě Strašnice/Trnkov/Slatiny..“
A k tomu směřoval můj dotaz.
Nejsem si ale jist, kolik kolejí by se tam vešlo. Je tam totiž územní rezerva pro 2 koleje plánované VRT
Kladete sugestivní otázky 😉 Jasně, že se bude muset rozkopat :-p
a předělat ZabZar.
Snad to stihnou do švestek 🙂
Nebo do začátku akademického roku (tj. 1.října).😂
DOTAZ na redakci – chápu správně, že SŽDC bude zajišťovat koleje, nikoliv budovy (jako zázemí)? Tj. jde mi o to, jestli dojde k budování nějakých provizorních budov ve Strašnicích na pár let, a to placené z našich kapes Když si totiž vezmu např. situaci na nádraží na Smíchově, tak dle zpráv v médiích firma RGJ používá budovy, které nejsou SŽDC, nýbrž privátního vlastníka který s nádražáky nemá nic společného. RGJ z těchto soukromých budov byl vypovězen (dle Hospodářských novin prý nájem měl skončit v prosinci 2017, dle Lidových novin do prosince 2019)… Prý dokonce byla podána žaloba na RGJ, z… Číst vice »
Axele, vždy když se řekne „z našich kapes“, je dobré si uvědomit, kdo zaplatil vybudování ONJ a ostatně veškerého drážního zázemí. To jen tak na okraj.
Nevidím souvislost s tím, že firma RGJ porušovala (a chce porušovat i v budoucnu) nájemní smlouvu.
Viz text.
Díky.
Pročetl jsem znovu. Ale v článku fakt není jestli RGJ dostane druhou šanci, aby si pronajal nějaké budovy (a aby pak měl RGJ opět možnost porušit nájemní smlouvu).
Z mého pohledu – jestli SŽDC by chtěla pronajmout nějaké budovy firě RGJ, tak s ohledem na porušení nájemní smlouvy firmou RGJ v minulosti, by okamžitě měli zbaveni pravomocí lidé ze SŽDC, kteří by udělali blbost, že s „křiváckým“ nájemníkem uzavřenou nějakou jinou nájemní smlouvu.
Stručně řečeno . Jestli se v SŽDC nepoučili z porušení nájemní smloouvy firmou RGJ, tak by okamžitě měly nastat personální čisty v SŽDC.
Fascinuje mě smělost, s jakou tvrdíte, že RJ porušuje nájemní smlouvu. Zjevně ji asi máte k dispozici a důkladně prostudovanou:)
To spíše směřovat na pana Marka Pokorného z Hospodářských novin, který v létě 2017 to popisoval… https://archiv.hn.cz/c1-65777450-ceske-drahy-vyhazuji-jancuru-ze-smichova Koneckonec ve zdejším podcastu (který jsem si předtím pustil) toto porušování zákona v podstatě potvrdil přímo předseda představenstva firmy RegioJet a.s. – pan Jančura…. A dokonce dal najevo jak je mu to jedno – aspoň tak jsem chápal jeho vyjádření, které v tomto konkrétním kontextu pokládám za mimořádně arogantní vůči nenádražácké firmě. Ano, nejsem si jistý kdy konkrétně měla skončit výpovědní lhůta budov (neboť např. lidovky uvedly nikoliv rok 2017, ale 2019), a tuto nejistotu jsem férově přiznal. Nicméně to nic nemění na… Číst vice »
Viď text. Ak ti niečo nie je jasné, tak na internete je kontakt na p. Ondruja, hovorcu RGJ. Ten ti na tieto všetky bláboly odpovie.
Vzhledem k tomu, že firma RGJ si troufne „cinknout“ část své výroční zprávy (viz údaje výkazu ZZ za 2019 ve výročce 2020), tak je jednodušší, tlačit na poslance, aby prosadili „personální čistky“ na SŽDC, pokud pronajme nějaké budovy firmě RGJ, přestože RGJ porušoval (a patrně chce i v budoucnu) porušovat nájemní smlouvu.
Regiojet má se SŽ normální vztahy. Výpověď se týkala budov ve vlastnictví ČD, kde se Regiojet dohodl s developerem, který je v budovách na Smíchově majetkově zapojen.
Promiňte, ale tady nejde o vztahy. Tady jde o obecnou povinnost „Péče řádného hospodáře“ A skutková podstata trestného činu „porušování povinností při správě cizího“ Myslíte, že firmy okolo Vítkovic ve vlastnictví pana Světlíka mají možnost si znovu rozsáhle pujčovat od bank, poté co většina společností koncernu Vítkovic skončila v insolvenci (banky nedostaly vrácenu spoustu peněz)… zatímco (spolu)majitel pan Světlík kupoval obrazy? IMHO by SŽDC měla podporovat rozvoj konkurence = např. neblokovat, aby si firma RGJ zbudovala své zázemí na svých pozemcích v Hostivaři… Ale jestliže víme, že firma RGJ „okupovala/okupuje“ cizí nemovitost, které jejich NENÁDRAŽÁCKÝ vlastník potřebuje … a současně… Číst vice »
Snad si tam vezmou i smetáky na úklid souprav.
A dostatek toaletního papíru 😂.
A bylo by dobré vybudovat si velký sklad, aby měli kam dát komáří moč pro vlaky do Chorvatska…
Článek obecně špatně popisuje místo budoucího odstavného nádraží sp. RegioJet a tím bude vlečkové kolejiště v KÚ Dolní Měcholupy, které ústí vlečkovou kolejí do ŽST Praha Hostivař.
WEB: https://mapy.cz/zakladni?x=14.5488852&y=50.0605883&z=16&base=ophoto&source=coor&id=14.5516317768097%2C50.05958266152059
Článek popisuje vše správně. Mícháte depo a kolejiště pro obraty vlaků.
Jestli mě paměť nezklame tak z Malešic je dvoukolejná trať na Zahradní město a jednokolejná do Hostivaře, tak by bylo potřeba napojení někam k Uhříněvsi? To je v tiskové zprávě a nebo jen novinářská invence? Jediné co v kontextu zvláštně napsaného textu mohlo být myšleno je přímý výjezd z kolejiště České pošty na Hostivařské/vršovické zhlaví.
Tam jde o to, že v Malešicích je stále ještě číslicovka a řeší se „přestavba“ ZZ na JOPku a zapojení do CDP.
Sice tomu vůbec nerozumím, ale určitě máte pravdu 😉
Dobrá trefa 🙂
Zatím se mluvilo o předělání západní půlky kolejiště Malešic na křemíkovku s JOP a zbytek (myslím, že už dnes pronajatá část kolejiště) má být dále v RZZ, ale upraveném. Bohužel takto míněné mi to připadá, že jakákoliv jízda do RJ-kolejí bude buď cestou posunu, což dnes není, nebo pakárna se souhlasovánim dispečera dopravce a dispečera řídícího Malešice.
Finální řešení Malešic však bude muset zahrnout plnotučné parametry TEN-T, dvojkolejky na všechny strany odstranění stahovaček a především přesmyk v Libni.
A ano, moderní způsob zpravování vlaků „úsekovými rozkazy“.
Za současného uspořádání kolejiště je při potřebě jízdy z poštovního obvodu do Vršovic nutno vyjet z pošty směrem k jihu do kusé koleje situované východně od hostivařské traťové. Z kusé koleje pak jet zpět k severu do skupiny malešických dopravních kolejí (část z nich je tuším pronajata poště). Teprve odtamtud se dá odjet do Vršovic. Na tuto skutečnost nemá vliv typ instalovaného zab. zařízení – je tedy jedno, zda výhybky přestavuje tlupa výhybkářů, číslicová reléovka či JOP navázané na ETCS. Výměna malešického zab. zařízení beze změny konfigurace výhybek proto na výše uvedeném posunovacím postupu nic nezmění. Nakolik je reálná nějaká… Číst vice »
Jenže přestavba zhlaví asi nebude. Jen rozdělení zabzař. A to ještě nevím, kudy přesně má to dělení jít.
Developeri! Proč je tam někdo vůbec pustil? Ten RegioJet tam byl užitečnější.
Jo, a kapacita mostu na Výtoni je nekonečná…
Z Malešic to nebude o moc lepší. Přes Libeň bez přesmyku a nebo přes Vršovice kde mají ČD také spoustu souprav z onj.
Jako že 4 koleje Zahradní město – hlavní jsou na tom podobně špatně jako dvě koleje přes Vyšehrad?
Ne. Ale Malešice na tom špatně jsou a asi budou.
Nemusí, jde o to kde RJ bude sídlit a „blbnout“ , jestli přímo ve stanici a nebo na „poště“. A na zahradní město je dvoukolejka takže jediné omezení bude na zhlaví a tam se holt popere RJ Metrans a Arriva, výjimečně KŽC a sporadicky ČDC.
Tak to bude jezdit se zpožděním ještě před přistavením k nástupišti 😈
No…za chvíli bude nekonečná, až ten most spadne…
Předpokládám, že porevoluční vývoj historického jádra Prahy se Vám tehdy také nelíbil. Namísto užitečných skladů národních podniků, které tam byly běžně v parterech starých domů, jsou tam nyní prodejny s kýči pro turisty, kavárny, zmrzlinárny, pizzérie atd, že? K čemu to je, že?. Proč je tam vůbec někdo pustil?
Pán je demagog?
Copak porevoluční. Nejmenovalo se Karlovo náměstí dříve Dobytčí trh? To je aktivita, kterou tam otec zakladatel naplánoval, ne park, ne nemocnici.
Hmm, dnes je Dobytčí trh nejspíše někde mezi Malostranským náměstím a Klárovem…
Dobytčí trh sem, Konský trh tam. Královské Vinohrady. Asi všichni víme, že ve vinohradech se pěstuje víno…
Víno se nepěstuje, víno se vyrábí z vinné révy. Ta se na Vinohradech pěstuje a víno se z ní na Vinohradech vyrábí. Běžte v pátek ochutnat
Sklepgrebovka.cz
Z vinné révy raději živý plot než pití, dřevní hmota se sice dá destilovat… Jo z vinných hroznů sebraných při vinobraní… se vylisuje mošt, z něj burčák najprv vykvasí a ten sa dá piť, len sa mosí piť opatrně.
Porevoluční vylidnění městského jádra, respektive nutnost vše dovážet, ještě k tomu jen po silnici přes haly hyzdící okolí města, rozhodně za optimum nepovažuji. 🙂 Ale jo, ani opačný extrém není dobrý. Škoda, že neumíme něco mezi extrémy…
Jako že před 89 se do centra vše nedováželo, protože spotřebu zeleniny kryla Františkánská zahrada a u Hybernů byl prasečák?
Pamatuju si, že po Václaváku defilovaly kombajny během žní. Dávali to v černobílé televizi. Nechápal jsem, proč tam vlastně jezdí. Ale je možné, že nějakým zázrakem tam zemědělci opravdu sklízeli obilí.
Má být rekonstrukce Vinohradských tunelů a železničního mostu přes Vltavu + rekonstrukce Smíchova, takže by těžko RegioJet mohl využívat Smíchov.
A v kterém století? Příštím nebo přespříštím?
Z toho vyplývá, že na stupnici zla je developer ještě výš než Regiojet.
😀 sem si poprskal monitor.
Jasně. A výroba železničních vagónů na Andělu měla taky zůstat.
Smíchov?
Přece Zličín. Už dávno. https://www.siemens.cz/press/o-budoucnosti-kolejovych-vozidel
Nepochopil. Nevadí.
Ten toho nechápe mnohem víc…
jasne, měly se vyrábět panceraky. forever.
Naopak byl to ten developer, kdo na své koleje pustil na několik let RegioJet. Mimo to, zástavba okolí smíchovského uzlu je na české poměry rozvržena mimořádně městotvorným způsobem, jenž dá vzniknout velmi příjemnému a reprezentativnímu prostředí v bezprostřední blízkosti významného vstupu do města.
Akorát by ty bloky nemusely být tak fádní, jak vypadají na vizualizacích.
jen osobně…jak se pláče ohledně bytu, na které tzv. normální člověk nedosáhne…nechápu proč se tohle muselo zrovna prodat místo stavby alespoň nějakých městských bytů. dtto a ještě hůř rohan a žižkov.
Ohledně „městských bytů“… a ono něco bránilo, aby pražští komunální politici o něco takového usilovali?
Na schválení změny územního plánu komunálními politiky není nárok. https://www.designmag.cz/architektura/15456-smichov-a-zizkov-zacne-prestavbu-mestskych-casti.html
My v ČR totiž máme metodu – komunální volby – a v té si občané řeknou co chtějí. A za 4 roky mají další možnost se vyjádřit.
Výsledek přece známe – lidé nechtěli pokračovat aby pokračovaly byty v majetku města, Chtěli si existující městské byty koupit do svého vlastnictví.
Tj. proč by komunální politici měli budovat další nové byty, když by je obratem prodali občanům?
Takže se mají všichni daňoví poplatníci skládat někomu na bydlení, protože kdosi nemá na luxusní byt v centru Prahy?
Na Smíchově vznikají a vzniknou akorát „překrásně“ gentrifikované čtvrti.
No…až bude čekárna tam kde teď 3.nástupiště, a 4 dopravní koleje na místě dnešních odstavných, tak to bude městotvorba jedna radost.😂😂😂
Tak zrovna tohle je oblast, kde developer má smysl na rozdíl od jiných.
Asi je lepší tam lidi nechat rovnou bydlet, když je o to zájem… Než tam mít zázemí na to tam ty lidi vozit z dálky…
samozřejmě jde obojí, obytná čtvrť může být i nad nádražím / depem, no ale zas londýnské / hongkongské ceny pozemků tu ještě nemáme…
Zatím nemáme.
Protože co jinýho dělat na pozemcích v cenru města s cenou v desítkách tisíc korun za metr, než šůrovat soupravy.