Obrazem: Jak se promění areál Smíchovského nádraží po vypuzení žlutých vlaků

Areál Smíchovského nádraží. Autor: IPR PrahaAreál Smíchovského nádraží. Autor: IPR Praha

Developerský projekt společnosti Sekyra Group v oblasti Smíchovského nádraží nabývá konkrétních obrysů. Zájemci si budou moci podobu nové městské čtvrti

Developerský projekt společnosti Sekyra Group v oblasti Smíchovského nádraží nabývá konkrétních obrysů. Zájemci si budou moci podobu nové městské čtvrti Smíchov City prohlédnout díky virtuální realitě od zítřka na výstavě v Emauzském klášteře, kterou pořádá Centrum architektury a městského plánování.

Na projekt ale částečně doplatí železniční doprava. První obětí byla před rokem zastávka Na Knížecí, v budoucnu (zhruba do dvou let) má zmizet i takzvané severní nástupiště (nebo také společné nádraží), které jako zázemí využívá dopravce Regiojet. Ten si bude muset najít jiné útočiště. Zmizet má i spojka zvaná Na paloučku, která přes Nádražní ulici napojuje právě severní nástupiště na most přes Vltavu. Správa železniční dopravní cesty bude muset zároveň nově napojit na osobní nádraží trať zvanou Pražský semmering.

Sekyra „zdevelopuje“ zhruba dvacet hektarů, kde mají vzniknou byty pro 3300 obyvatel a devět tisíc pracovních míst v kancelářích, obchodech a restauracích. Počítá se i s občanskou vybaveností a parky. „Projekt Smíchov City je pro Prahu klíčový. Hledáme skrze něj recept, jak ze stovek hektarů dnes nevyužívaných ploch udělat fungující městské čtvrti. Zároveň je to unikátní příklad plodné spolupráce mezi městem, občany a developerem,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová.

Podle vedení Sekyra Group se na projektu podílejí i občané, což už má konkrétní výsledky. „Z diskuze s obyvateli Smíchova vyplynulo, že by občané v nové čtvrti uvítali podélný park místo chystaného bulváru, a tuto změnu jsme do projektu zapracovali. Parkem se díky virtuální realitě na výstavě mohou obyvatelé projít již nyní,“ řekl Leoš Anderle, výkonný ředitel společností Sekyra Group Leoš Anderle.

Kritici nicméně namítají, že využívaná železniční infrastruktura by se neměla rušit. Správa železniční dopravní cesty proto jedná s Regiojetem o možném přesunu jinam, čímž by se kolejiště stalo nevyužívaným a zbytným. To pak otevře cestu k jeho likvidaci. Situaci navíc komplikuje fakt, že pozemky pod kolejemi patří Českým drahám, které se Sekyrou před lety uzavřely příslušnou smlouvu.

 

Proměna areálu Smíchovského nádraží.
Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaProměna areálu Smíchovského nádraží.Autor: IPR PrahaAreál Smíchovského nádraží.
Autor: IPR Praha
Tagy development IPR RegioJet Sekyra Group Smíchovské nádraží
29 komentářů