První RegioSpidery získávají ETCS, instalace zabezpečovače čeká postupně 40 vozů

Instalace ETCS do motorových vozů Stadler RS1. Foto: České dráhyInstalace ETCS do motorových vozů Stadler RS1. Foto: České dráhy

Instalace se týká vozidel z let 2011-2013 i starších vozů dovezených z Německa.

České dráhy začaly s instalací evropského zabezpečovače do další řady vozidel. ETCS postupně získá až 40 motorových vozů Stadler RegioShuttle RS1, které mají u Českých drah označení RegioSpider. Jde o řady 841 a 841.2

Zakázky na instalaci ETCS do motorových vozů získala společnost AŽD Praha. Nejprve v roce 2021 až na 17 vozů řady 841, což jsou motorové vozy pořízené jako nové přímo Českými drahami. Jde o vozy, které jezdí hlavně na Vysočině a v Pardubickém kraji, dopravce je pořídil v letech 2011-2013. V této zakázce vychází ETCS do jednoho vozu na zhruba 11,2 milionu korun, celková hodnota zakázky je 189,8 milionu korun.

Instalace ETCS do motorových vozů Stadler RS1. Foto: České dráhyInstalace ETCS do motorových vozů Stadler RS1. Foto: České dráhyInstalace ETCS do motorových vozů Stadler RS1. Foto: České dráhy

Druhá zakázka na vybavení vozů Stadler RS1 je z roku 2022, rámcová smlouva s AŽD Praha počítá s vybavením až 23 vozů řady 841.2. Jde o motorové vozy, které si dopravce přivezl z Německa a které byly vyrobeny na konci 90. let. Budou nasazeny hlavně v Pardubickém a Středočeském kraji. Hodnota této zakázky je 268 milionů korun bez DPH.

Motorové vozy Stadler RS1 se stávají postupně náhradou vozů řady 810 a regionov na českých lokálkách. České dráhy jich chtějí mít kolem stovky, další zakoupil dopravce GW Train Regio.

ČD nakoupily v Německu další ojeté motorové vozy Stadler RS1, začaly s modernizací

 

Tagy 841 841.2 AŽD Praha České dráhy ETCS RegioSpider Stadler RS1
37 komentářů