ČD nakoupily v Německu další ojeté motorové vozy Stadler RS1, začaly s modernizací

Motorové vozy Stadler RS1 v barvách DB Regio. Foto: JoachimKohlerBremen / Wikimedia CommonsMotorové vozy Stadler RS1 v barvách DB Regio. Foto: JoachimKohlerBremen / Wikimedia Commons

Další čtyři vozy z Německa jsou určeny pro provoz ve Středočeském kraji.

České dráhy koupily v Německu další čtyři motorové vozy Stadler RS1. Vozy po DB Regio, kde jezdily jako řada 650, po úpravách začnou jezdit ve východní části Středočeského kraje. Dopravce současně oznámil posun se zahájením modernizace dalších vozů tohoto typu.

K podpisu smlouvy došlo ještě loni v závěru roku, minulý týden ji dopravce zveřejnil na profilu zadavatele. Za čtyři vozy zaplatil 2,5 milionu eur.

Vozidla byla přepravena do Prahy a během víkendu dál tři vozy pokračovaly na deponii do České Třebové. Jeden zůstal v Praze. Před uvedením do provozu musejí projít periodickou obnovou (vyvazovací obnova) a minimálně základní bohemizací. Termín nasazení tak v současné chvíli nejsem schopen upřesnit. Vozy jsou určené pro Středočeský kraj pro jeho východní oblasti,“ řekl mluvčí Českých drah.

Nákupem nových vozů dopravce navýšil počet vozidel RS1 ve stavu na 70. Ne všechny ale jezdí: na modernizaci čeká 11 loni nakoupených vozů, stejně jako čtyři čerstvě přivezené.

Aktuálně začala modernizace tří vozů od společnosti Heros Rail, kterou provádí dceřiná společnost Českých drah DPOV ve svých závodech v Přerově a ve Veselí nad Moravou.

Různé stupně úprav

„První tři vozy původně provozované u německých společností jsou již přepravené z Německa do České republiky. V Německu na nich provedli periodickou obnovu a dosazení bezbariérového WC. Tzv. bohemizaci a další modernizaci provede v přerovských dílnách naše dceřiná společnost DPOV. Dojde k úpravě interiérů, u některých vozů k dosazení klimatizace, všechny dostanou palubní wi-fi síť a elektrické zásuvky 230 V a USB pro dobíjení cestovní elektroniky, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu.

Na vozy bude dosazen moderní informační systém a dostanou nátěr podle požadavku objednatele. Projdou přizpůsobením pro provoz na síti Správy železnic. Dosazen bude např. vlakový zabezpečovač a u některých vozů nové radiokomunikace GSM-R a další prvky.

České dráhy nakoupily v Německu další motoráky, posílí provoz v Libereckém kraji

Do DPOV míří celkem 11 vozů z let 1997 a 1998, jezdily u různých dopravců. Z této série dva zamíří do Ústeckého kraje, kde doplní již provozované vozy stejného typu a obslouží linky U21 Roudnice nad Labem – Bříza obec a U22 Vraňany – Strašov (– Bříza obec). Devět vozů po modernizaci plánuje dopravce nasadit ve Středočeském kraji na provozním souboru Benešovsko. Tam budou obsluhovat spoje z Benešova u Prahy do Vlašimi, Sedlčan a Tábora. Deponovány budou v táborském depu.

Nejde o jedinou modernizaci: 22 vozů od Heros Rail aktuálně prochází úpravami v ŽOS Vrútky. Postupně se objeví v provozu v Ústeckém a Pardubickém kraji. Některé z těchto vozů budou vybaveny ETCS.

České dráhy kupují další motorové vozy Stadler RS1, budou jich mít přes 100

Motorové vozy Stadler RS1 jsou v tuto chvíli jedinou moderní náhradou za motorové vozy řady 810. České dráhy už dříve uvedly, že jich chtějí mít kolem stovky.

Přehledně: Náhrada za Regionovy a 810. Kde budou jezdit další motorové vozy Stadler RS1

Tagy České dráhy RegioShuttle RS1 RegioSpider Stadler RS1
165 komentářů