dpp

Praha vyhání kamiony z města, nasadí 150 značek. Řidiči je však ignorují, chybí odstavná místa

Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) v pátek na pražské Malovance osobně instaloval značku zakazující vjezd kamionům nad 12 tun do širšího centra města. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.czNáměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) v pátek na pražské Malovance osobně instaloval značku zakazující vjezd kamionům nad 12 tun do širšího centra města. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz

„Těžká nákladní auta do obytných čtvrtí opravdu nepatří, zvláště když mají k dispozici objízdné trasy,“ uvedl Hřib.

99 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek Havelka

Taky čekáte ten kolaps, co přijde během prázdnin nebo pak v září?

Honza D.

Co pražští autodopravci, když zrovna jedou práci Praha – Praha, třeba z Hostivaře do Břevnova? Nebo když je od sídla firmy vzdušnou čárou pár km, ale po zacpaném okruhu to vychází na cca hodinu a končí mu jízda či výkon?
Jinak samozřejmě chápu, že dálková doprava má být na okruhu.

Zeněk

Ignorovali by tito řidiči tento zákaz i v Německu, Rakousku, Italii a podobných zemí ? Tam by se s nimi nikdo nemazal. Tučná pokuta nebo zabavení vozu.

Petr

To by tam musela být traverza ve výšce tří metrů.:-)

PAN

3 m jsou optimální, stačí 3,5 m aby alespoň něco většího projelo :))

Kamil Maršálek

V SRN bývají občas šraňky asi na 2m, aby oddělili osobáky a aby jim Poláci nejezdili, kam nemají. Ti většinou totiž často ani neřeší, po čem jedou, v čem parkují, nebo že pangejt není koš.

Jan

Tak jsem se, asi naivně, domníval, že v Blance funguje kamerový systém. A kamiony tam lze jednoduše dohledat?

PAN

Naivně jen částečně. Kamery aneb systém tam je, ale: – nečistí se tak často jako je tun. komplex uzavřen (hlavně v noci pro údržbu) = nečistí se téměř vůbec – z nánosu prachu a dalších nečistot není z mnoha kamer nic čitelného vidět – dohledové složky nestíhají, je jich málo, přestupků, nehod atd. je mnoho a hlavně není zájem cokoliv řešit, např. systém práce dopravni policie (bílé čepice) je nastaven demotivačně, úřednicky aneb udělá se např. u přestupku základ a „papíry“ se pošlou na pražský magistrát…. = nikoho to příliš nezajímá – pokutu lze řidiči udělit jen při prokázání přestupku/projednání… Číst vice »

Kalkulačka

Ne že bych chtěl omlouvat přestupky, ale za Burešovy vlády narostl počet ouřadů o cca 20 tisíc…tak nevim s tim nestíháním.

Miroslav

Hm takže všechny ty obchody, restaurace, v Praze budou zásobovat elektrokoloběžky. 🙂

Y.K.

Že by se dodávky nevešly do 12 t? To vážně pochybuji.

Miroslav

Vyděl jste někdy čím se zásobují velké obchodní domy?

Hala D

V centru prahy jsou velké obchodní domy? Myslel jsem, že se staví jen na okrajích.

Marek

Budete se divit ale i v centru jsou, OC Nový Smíchov, Paladium, Flora a.t.d.

Jan

Tady zase někdo buď neumí číst nebo chápat psané slovo.

Miroslav

Pod dopravní značkou není žádná dodatková tabulka, takže platí pro všechny auta na 12 tun, bez výjimek. I pro zásobování.

jkt

Cetl jste ten clanek, zejmena cast o vyjimkach?

Marek

Tato dopravní značka na fotce, ale žádnou výjimku nepřipouští, kromě vozidel IZS.
To by tam musela být dodatková tabulka, mimo vozidel se souhlasem magistrátu hlavního města Prahy.
Pokud tam není, není se moc o čem bavit.

Honza V.

Par. 77 odst. 7 PSP platí i bez dodatkové tabulky.

Petr

Hrubeš by měl spíš řešit to fiasko se svou slavnou linkou K, kterou si vehementně prosadil a kterou absolutně nikdo nejezdí, a ne takto exhibovat 😀 Byt je omezení kamionů v centru záslužna věc, ale je to spíš zásluha bývalého primátora než toho sotoexota 😀

PAN

Co je linka K? Hrubeš, Kokeš, Hříbek apod. nic neřeší, je jim to u pr…. výsledky jednání/konání vidíte sám, tak jako všichni oststní. Realita. Panáci „pracující“ za naše peníze 🤮

Petr

Doporučuji nastudovat 😀 Linka K je „Historická autobusová linka“ , ne které jsou nasazovány Karosy a Citibusy, tedy vozy, které ještě před nějakými 2 lety běžně jezdily v běžném provozu. To pan Hrubeš nazyva historickou linkou. A teď to ještě lepší- linka není součástí PID a jízdné na ni stojí 100 kč. Ano, stovka za jízdu nevím, co ještě před 2 lety běžně jezdilo po městě jako mhd 😀 Navíc trasa linky je zvolena úplně nesmyslne okolo strahova a jako okružní má celá cca 30 minut. Ano, kupte si jízdu Náhodou v délce 30 minut ze Strahova zpátky za Strahov….Pochopitelne… Číst vice »

PetrH

včera jsem si to našel a absolutně jsem nechápal, proč by tím někdo jezdil… starý autobus za 100, ještě úplně nezajímavá část města.
Snad to brzy zase zruší.

Frantík

Tak ono je to v cene lístku na 41/42. Ale pořád je to nepoužitelné k dojíždění. Proč to nemůže být součástí ZDO jako linka 23?

Petr

To se doporučují zeptat právě exota Hrubeše, proč to tak je, protože ta linka je především hlavně jeho zásluha 😀 Předpokládám, že odpoví něco ve stylu „aby tím nejezdily sicky“, jako už několikrát uvedl na twitteru 🙂

PetrH

zkuste hledat… jste na internetu a stačí zadat do google „linka K“. Opravdu nebude vždycky po ruce někdo, kdo by vám na základní dotazy furt odpovídal.

Vendelín

Tak ještě všude po Praze, nebo aspoň po obchvatech, okruzích a spojkách, osadit „rychlostníky“ a bude to dokonalé 👍🏻

Martin

Fotka hezká, ale marně hledám v paměti kdy jsem tam viděl naposled náklaďák 😉 který tam očividně neměl co dělat.

Jan

Tam? Každou chvíli a pořád. Vždy mě doprovází nějaké kamiony, jedoucí od Karlovarské až na Prosek a dál na MB

PAN

Denně….české, rumunské, polské a jiné značky tam na kamionech uvidíte. Výběr z celé Evropy i mimo ni 🙂 Nebo spíše 🙁

původní Jakub P

Kamiony jsou na Malovance uplne bezna zalezitost.

djst

Dobře, a proč tedy osazuje tu značku zakazující kamionům vjezd do Strahovského tunelu? To tedy mají pokračovat rovně do centra?

Jiří Kocurek

Ne, proč? Přeložit na 4x delší šňůru 10 menších vozidel (dodávek) a ještě se křivě dívat na řidiče dodávky, že si dovolej vlézt na rampu sídlištní sámošky. A nebo na 200 cargokol, což je šňůra 400 metrů dlouhá.

Jan

Přečtěte si ještě jednou článek. Třeba ho i pochopíte?

Frantík

Ne do centra, ale na místa, která obsluhují. V tunelu asi nic neobsluhují…

Blbec

Už neví, jak na sebe upozornit. Zákazy můžou dávat, až bude okruh hotov.

Bohumil Pokorný

Tak si to pořádně přečtěte.Zákaz bude tam,kde existuje jiná trasa mimo centrální část města.Není potřeba čekat na okruh.

Jiří Kocurek

Takže chybějící severní část obchvatu Prahy objedeme tudy:
https://mapy.cz/s/gogudulede

protože to není centrální část města …

Bohumil Pokorný

Tak náměstek Hřib asi ví,že ty trasy existují,když tam ty značky dává.A samozřejmě že nedostavěný okruh má alternativy,a to i pro kamiony.K jakékoliv jízdě Vám alternativu v pohodě najdu.To ale řidiči nesmí jezdit poslepu jen podle navigace pro osobní auta.

PAN

Vaše první věta je logická, úsudek, ale jste si tím jistý? Vyjadřujete jen svou doměnku. A propo poslepu opravdu na pozemní komunikaci ne, ale vím, jak jste to myslel. Za rýpnutí posílám klíčenku.

pavel2

A copaže to řídil největšího pan Hřib? 😀 Mercedes S-Klasse? Nebo dokonce Sprintera? C+E na 95% nemá, takže ví kulový kudy kamiónem objet věčně zasekanou Prahu.

Honza D.

Tam se s velkým autem nedostanete bo Černý Vůl se zákazem 3,5 tuny a všude okolo váhové či výškové omezení.

Lumír

Pražakum vadí vše. Ale když přijedou do hor nebo na moravu, tak se ani chovat neumí

Albus Brumbal

Prazakum vse nevadi. Ve vedeni Prahy jsou vetsinou naplaveniny z Moravy a atd. Takze asi tak.

Jiří Kocurek

Nejvíc ty naplaveniny vadí těm, co kolikrát ani k volbám nejdou….

Petr David

Nějaký osobní průzkum?

Jan

Lumíre, máte dobře namleto. Krnačová a Hřib jsou Pražáci jak poleno.

Honza V.

Takováhle divadélka jsou přesně Hřibův styl.

PAN

Nejde o divadlo!!! To má styl, choreografii, nacvičuje se a jede se podle scénáře atd. Tohle je výsměch občanům, a to především pražanům. Tihle tupci alá „čeští politici/radní“ si tu za naše peníze dělají tiskovky a zvou novináře ala vlastní PR a propagace/medializace. Leze tam panák, aby se vyfotil, vyfasoval nové rukavice a vzal si čistou bílou košili. Značky nic neřeší ani nevyřeší, okruh dostavěn není, dohledové orgány nestíhaní/nemají zájem atd. a tady si bude panák dělat schůzky s PČR apod. Aby co? Upozornil na platný zákon, pitím kávičky či čaje na schůzce breptal a žádal/prosil i zvýšený dohled PČR?… Číst vice »

Tomáš

Nechci být kacíř, na tuhle značku se soustavně kašle v celé ČR. Jezdím ve Středoč. kraji, jezdím přes několik míst a nikdo nikdy nekontroluje…

Jiří Kocurek

Přesně, například když vezou trolejbus do vozovny…

PAN

Kacíř nejste, popisujete reálný stav viz. mé odpovědi k problematice ve vlákně. A tuhle šaškárnu, místo vymáhání a dodržování platného zákona, tu předvádí panávi i za Vaše peníze = daně.

Fanda

Tahle trapná gesta ubožáků mě nepřestanou nikdy fascinovat… 👍 👌

Fakt někdo z voličů na tenhle lacinej spektákl skočí? Spíš naopak, ne?

Jiří Kocurek

Ale místo 200 popelářkých vozidel by mohlo jezdit 1000 minikukabusů a cargo bicykly. Jak ještě 1000x?! Vám nestačí 10 tašek na celou střechu? Tak to by se neměla opravovat!

PAN

Vidíte…skáčou jak vosy na med. Realita aneb vivat Czechia & Prague! PS. Špek už taky podražil 🙁

Pavel

Pan Hrib sa mal radsej odfotit s spomalovacim prahom, ktory je 10m vedla od miesta kde si robili promo fotky. Prah je tak uplne mimo normy, ze bez poskodenia auta ho nie je mozne prejst ani pri minimalnej rychlosti. Odkedy ho tam TSK/Praha 3 roky dozadu vybudovalo tak som tam videl X aut, ktore si prebilo olejovu vanu/chladic a ta cesta je od oleja permanentne.

2021: https://i.imgur.com/V4dfSQr.jpg
2022: https://i.imgur.com/BFFitWn.jpg
2023: https://i.imgur.com/hXxYHac.jpg

Vyjadrenie TSK samozrejme bolo, ze vsetko je v absolutnom poriadku 🤡

Leoš Konečný

Myslíte ten práh na komunikaci kam je zákaz vjezdu?

Pavel

Ziaden zakaz vjazdu pre osobne auta tam nie je.

Jiří Kocurek

Ten zákaz vjezdu pro traktory a autobusy? Nově se vztahuje i na vozidla nevyobrazená?

Michal Bartoníček

Proč si neužíváte kvalitnějších silnic u vás doma na Slovensku?

Lord Pitzbudka

od toho tam ten zpomalovaci pruh je. aby jeli pomalu.

a kdo nejel pomalu, holt ma diru v auticku.

Pavel

Precitajte si moj prispevok este raz. Ten prah je tak vysoky, ze nie je mozne ho prejst bez poskodenia vozidla:

https://i.imgur.com/ng86g8B.jpg

Diru v auticku tam maju aj ludia co cez ten prah chodia 5 km/h .

PAN

V Czechia je vždy a vše v naprostém pořádku přeci. Hříbek se nebude fotit s nějakou 🛁 To už by bylo jiné porno! Stačí s 🧤 a v 👔 (bez kravaty) na tyhle p….y! Místo, aby na něj létata „vajíčka a rajčata“, tak jej fotí a dělají rozhovory. Ach jo…

Martas

Jako dobrý, ale řekněme si upřímně, většina těch kamionů tam vjede, protože je tam zavede navigace. Vyřešil magistrát okamžitou aktualizaci s výrobci navigací?

Jiří Kohout

Drtivá většina co tam potkám, tak jsou kamiony tuzemských firem a jejich řidičů, kteří moc dobře vědí, že tam nemohou. 🙂

Jiří Kocurek

A co když tam má nakládku/vykládku? Vyhnat? My chceme opravit chodník a ne kamion dlaždiček!

Martas

Takže se to neudělalo, klasika.

PAN

Magistrát vyřešil…s výrobci navigací 😂😂😂 Jste mě chlape pobavil. Lepší textové porno jsem v sobotu ještě nečetl, lol. Dovolím si doporučit, abyste se zašel na magistrát podívat, co tam panáci i za Vaše peníze = daně „dělají“. Možná Vám vypadnou oči z důlků jako mně, když jsem viděl tuhle PR šaškárnu aneb smutek v realitě.

ficus

Jak chtějí provádět údržbu města a budov, stavby atd bez náklaďáků??? kruh nedokončen, dojet na stavbu není jak, ale blbec Hřib na fotkách ukazuje, jak řídí město moderně.

Jiří Kohout

Na stavbu se jezdí normálně na výjimku. Stejně tak zásobování, údržba…

David

To už pak moc těch náklaďáků nezbývá, když jezdí na výjimku… Návěsem si většinou nikdo nejezdí nakoupit do kauflandu či na úřad

Jiří Kohout

No tady jde především o tranzitní dopravu. Prostě není SOKP dostavěno a stávající komunikace furt stojí. Tak to mnozí berou zkratkou přes město. Zásobování jezdit bude nadále. 🙂

Miroslav

Žádná dodatková tabulka tam na fotce není.
Takže to platí i pro zásobování opravy silnic.

jkt

Neplati. Kupodivu ne pod kazdou znackou musi viset seznam vyjimek.

Pako

„Kola, všude potřebujeme kola“. Za pár let: „Moc kol musíme regulovat omezovat!“
„Kupujte elektromobily, všude budete moci parkovat, všude vjet.“ Za pár let: „Žádné výhody pro elektromobily, je jich moc!“ (12 tisíc z půl mega v Praze)
„Žádné kamióny v centru.“ Za pár let: „O obchody v centru není zájem, řetězce staví OC na obvodu města a všichni tam jezdí nakupovat svými auty!“
„Žádná auta v centru vůbec“. Za pár let: „Centrum se nám vylidnilo, domy se rozpadají!“
Zelení soudruzi, Vykašlete se na to a nechte ať si to lidi udělaj jak potřebujou.

Clovek

Bych chtel videt, jak kamionan zavazi obchodak. Jako nactilety jsem brigadnicil v obchode v OC Flore a byl problem vylozit zasoby z nakladaku typu „3.5t bez nakladu“, musel stat na chodniku nebo na silnici, protoze dolu se nevesel. Chtel bych videt, kde by stal kamion.

Jiří Kohout

Zaváží se zcela běžně i s návěsy, ale jde o velké supermarkety. V širším centru Prahy třeba TESCO Nový Smíchov, Kaufland Voctářova… Většinou však v této oblasti dominuje zásobování samostatnými nákladními vozy v kategorii 7,5 až 18 tun pro supermarkety a 3,5 tuny až 7,5 tuny pro menší samostatné obchody. 🙂

percula

to OC od OC různé, každé je na tom jinak, někam auta nad 3,5 t jezdí.

Marek

Velké obchody se zcela běžně závaží kamionem s návěsem, kde je 33 palet se žrádlem.

Hala D

Opět expert promluvil. Zajímalo by mě jak krámek v centru města bude zásobovat 25 tunový návěs. Za jedno se tam skrz úzký uličky nedostane a za druhý, tu zásobu z návěsu by obchod měl na půl roku. Tito experti by se měli dovzdělávat.

Marek

Větší supermarket se běžně zaváží návěsem nad 18 tun kde je 33 palet žrádla a to i klidně 2 x denně.

Hala D

Krámek ≠ velký supermarket.

Marek

Ale i ty velké supermarkety jsou v centru města, víme.

Matěj

zcela zbytečné, v Praze je na desítkách míst už dnes značka B4, tedy zákaz vjezdu nákladních automobilů do levého pruhu- například na Strakonické, na Jižní spojce atd. a opravdu není dne kdybych tam nepotkaval vozidla, která tam nemají co dělat a ještě jsem nezažil, že by je za to někdo stavěl. Navíc tyto značky jsou bez výjimek.

Frantík

A jsou i zbytečné, v obci je zákaz jezdit do levého pruhu kamionům (a cyklistům, soupravám..) pokud neodbočují tak jako tak.

PAN

Alespoň jeden, co se vyzná v předpisech a zná realitu. Ano, šaškárna hříbka a spol. za naše peníze. Takže?

tonda

Kamiony? na vlaky
soboty nedele svatky zakazat jako v Rajchu…

Kamionaci jsou nejvetsi hovada na silnicich

libor

a ty vlaky budou jezdit kudy? a hovada? neházel bych je jednoho pytle..

Frantisek

Nu, když rozšiřujeme silnice a konzervujeme železnice, tak asi nikudy. Jde o to, zda to chceme změnit. Začít ale musí i Praha, třeba změnou způsobu zásobování. Zdaleka ne všechna ta nákladní auta jsou tranzit, a obludné hyper-super haly na okrajích k nakupování auty snad nejsou ideálem funkčního města.

Kalkulačka

Ano vrátíme se do komunismu, místo velkého nákupu na jednom místě budu celý den lítat po městě protože v krámku s potravinama, nemají ovoce, maso, pečivo, papírnictví, domácí potřeby, olej do auta a na vše jsou zvláštní krámy, který zavřou v 17:00, takže aby si na to člověk vzal dovolenou.

Hala D

Tak snad se dá chleba, rohlíky, mlíko, máslo, maso a zelenina nakoupit v jedné ulici (tržnici), a domácí potřeby na druhé ulici.
Apropo, každý den chodíte do všech vyjmenovaných obchodů? To musí být tedy útraty.

Kalkulačka

Jestli jste dobře četl píšu o velkém (třeba týdením) nákupu, který většina lidí chce udělat na jednom místě a ne přitom běhat po tržnicích jak před 100 lety. A když už jsme u toho nabídku Globusu ani do těch skvělých malých krámů nenajdete a protože nežijeme v KLDR tam taky v normálním obchodě čekáme pořádný výběr zboží.

jkt

Kolik Prazaku si podle Vas kupuje a vymenuje olej v aute svepomoci? Jak to podle Vas delaji? Na chodniku, parkovisti supermarketu, nebo v garazi pod bytovym domem?

Kalkulačka

Nemyslel jsem samozřejmě olej na výměnu, ale na dolití. A kontrola a dolití oleje se učí v autoškole (jinak zadřete motor), pokud tedy máte ŘP.

PAN

Bing 🎯

Hala D

Líp bych to neřek.

P_V

„ke vjezdu do centra tak není důvod.“
A co když tam má cíl?

Frantisek

Otázkou je, co vše je třeba zásobovat vozidly nad 12 tun. Jiná věc pak, že ty dodávky by měly jezdit ideálně z logistických center navázaných i na dostatečně dimenzovanou železnici (vybudovaných třeba z již nefunkčních továren), nikoli těch jen od silnice závislých hal vystavěných nově na dříve úrodné půdě.

původní Jakub P

Tak ma mit vyrizenou vyjimku.