Praha vyhání kamiony z města, nasadí 150 značek. Řidiči je však ignorují, chybí odstavná místa
Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) v pátek na pražské Malovance osobně instaloval značku zakazující vjezd kamionům nad 12 tun do širšího centra města. Foto: Jan Nevyhoštěný, Zdopravy.cz
„Těžká nákladní auta do obytných čtvrtí opravdu nepatří, zvláště když mají k dispozici objízdné trasy,“ uvedl Hřib.
Taky čekáte ten kolaps, co přijde během prázdnin nebo pak v září?
Co pražští autodopravci, když zrovna jedou práci Praha – Praha, třeba z Hostivaře do Břevnova? Nebo když je od sídla firmy vzdušnou čárou pár km, ale po zacpaném okruhu to vychází na cca hodinu a končí mu jízda či výkon?
Jinak samozřejmě chápu, že dálková doprava má být na okruhu.
Ignorovali by tito řidiči tento zákaz i v Německu, Rakousku, Italii a podobných zemí ? Tam by se s nimi nikdo nemazal. Tučná pokuta nebo zabavení vozu.
To by tam musela být traverza ve výšce tří metrů.:-)
3 m jsou optimální, stačí 3,5 m aby alespoň něco většího projelo :))
V SRN bývají občas šraňky asi na 2m, aby oddělili osobáky a aby jim Poláci nejezdili, kam nemají. Ti většinou totiž často ani neřeší, po čem jedou, v čem parkují, nebo že pangejt není koš.
Tak jsem se, asi naivně, domníval, že v Blance funguje kamerový systém. A kamiony tam lze jednoduše dohledat?
Naivně jen částečně. Kamery aneb systém tam je, ale: – nečistí se tak často jako je tun. komplex uzavřen (hlavně v noci pro údržbu) = nečistí se téměř vůbec – z nánosu prachu a dalších nečistot není z mnoha kamer nic čitelného vidět – dohledové složky nestíhají, je jich málo, přestupků, nehod atd. je mnoho a hlavně není zájem cokoliv řešit, např. systém práce dopravni policie (bílé čepice) je nastaven demotivačně, úřednicky aneb udělá se např. u přestupku základ a „papíry“ se pošlou na pražský magistrát…. = nikoho to příliš nezajímá – pokutu lze řidiči udělit jen při prokázání přestupku/projednání… Číst vice »
Ne že bych chtěl omlouvat přestupky, ale za Burešovy vlády narostl počet ouřadů o cca 20 tisíc…tak nevim s tim nestíháním.
Hm takže všechny ty obchody, restaurace, v Praze budou zásobovat elektrokoloběžky. 🙂
Že by se dodávky nevešly do 12 t? To vážně pochybuji.
Vyděl jste někdy čím se zásobují velké obchodní domy?
V centru prahy jsou velké obchodní domy? Myslel jsem, že se staví jen na okrajích.
Budete se divit ale i v centru jsou, OC Nový Smíchov, Paladium, Flora a.t.d.
Tady zase někdo buď neumí číst nebo chápat psané slovo.
Pod dopravní značkou není žádná dodatková tabulka, takže platí pro všechny auta na 12 tun, bez výjimek. I pro zásobování.
Cetl jste ten clanek, zejmena cast o vyjimkach?
Tato dopravní značka na fotce, ale žádnou výjimku nepřipouští, kromě vozidel IZS.
To by tam musela být dodatková tabulka, mimo vozidel se souhlasem magistrátu hlavního města Prahy.
Pokud tam není, není se moc o čem bavit.
Par. 77 odst. 7 PSP platí i bez dodatkové tabulky.
Hrubeš by měl spíš řešit to fiasko se svou slavnou linkou K, kterou si vehementně prosadil a kterou absolutně nikdo nejezdí, a ne takto exhibovat 😀 Byt je omezení kamionů v centru záslužna věc, ale je to spíš zásluha bývalého primátora než toho sotoexota 😀
Co je linka K? Hrubeš, Kokeš, Hříbek apod. nic neřeší, je jim to u pr…. výsledky jednání/konání vidíte sám, tak jako všichni oststní. Realita. Panáci „pracující“ za naše peníze 🤮
Doporučuji nastudovat 😀 Linka K je „Historická autobusová linka“ , ne které jsou nasazovány Karosy a Citibusy, tedy vozy, které ještě před nějakými 2 lety běžně jezdily v běžném provozu. To pan Hrubeš nazyva historickou linkou. A teď to ještě lepší- linka není součástí PID a jízdné na ni stojí 100 kč. Ano, stovka za jízdu nevím, co ještě před 2 lety běžně jezdilo po městě jako mhd 😀 Navíc trasa linky je zvolena úplně nesmyslne okolo strahova a jako okružní má celá cca 30 minut. Ano, kupte si jízdu Náhodou v délce 30 minut ze Strahova zpátky za Strahov….Pochopitelne… Číst vice »
včera jsem si to našel a absolutně jsem nechápal, proč by tím někdo jezdil… starý autobus za 100, ještě úplně nezajímavá část města.
Snad to brzy zase zruší.
Tak ono je to v cene lístku na 41/42. Ale pořád je to nepoužitelné k dojíždění. Proč to nemůže být součástí ZDO jako linka 23?
To se doporučují zeptat právě exota Hrubeše, proč to tak je, protože ta linka je především hlavně jeho zásluha 😀 Předpokládám, že odpoví něco ve stylu „aby tím nejezdily sicky“, jako už několikrát uvedl na twitteru 🙂
zkuste hledat… jste na internetu a stačí zadat do google „linka K“. Opravdu nebude vždycky po ruce někdo, kdo by vám na základní dotazy furt odpovídal.
Tak ještě všude po Praze, nebo aspoň po obchvatech, okruzích a spojkách, osadit „rychlostníky“ a bude to dokonalé 👍🏻
Fotka hezká, ale marně hledám v paměti kdy jsem tam viděl naposled náklaďák 😉 který tam očividně neměl co dělat.
Tam? Každou chvíli a pořád. Vždy mě doprovází nějaké kamiony, jedoucí od Karlovarské až na Prosek a dál na MB
Denně….české, rumunské, polské a jiné značky tam na kamionech uvidíte. Výběr z celé Evropy i mimo ni 🙂 Nebo spíše 🙁
Kamiony jsou na Malovance uplne bezna zalezitost.
Dobře, a proč tedy osazuje tu značku zakazující kamionům vjezd do Strahovského tunelu? To tedy mají pokračovat rovně do centra?
Ne, proč? Přeložit na 4x delší šňůru 10 menších vozidel (dodávek) a ještě se křivě dívat na řidiče dodávky, že si dovolej vlézt na rampu sídlištní sámošky. A nebo na 200 cargokol, což je šňůra 400 metrů dlouhá.
Přečtěte si ještě jednou článek. Třeba ho i pochopíte?
Ne do centra, ale na místa, která obsluhují. V tunelu asi nic neobsluhují…
Už neví, jak na sebe upozornit. Zákazy můžou dávat, až bude okruh hotov.
Tak si to pořádně přečtěte.Zákaz bude tam,kde existuje jiná trasa mimo centrální část města.Není potřeba čekat na okruh.
Takže chybějící severní část obchvatu Prahy objedeme tudy:
https://mapy.cz/s/gogudulede
protože to není centrální část města …
Tak náměstek Hřib asi ví,že ty trasy existují,když tam ty značky dává.A samozřejmě že nedostavěný okruh má alternativy,a to i pro kamiony.K jakékoliv jízdě Vám alternativu v pohodě najdu.To ale řidiči nesmí jezdit poslepu jen podle navigace pro osobní auta.
Vaše první věta je logická, úsudek, ale jste si tím jistý? Vyjadřujete jen svou doměnku. A propo poslepu opravdu na pozemní komunikaci ne, ale vím, jak jste to myslel. Za rýpnutí posílám klíčenku.
A copaže to řídil největšího pan Hřib? 😀 Mercedes S-Klasse? Nebo dokonce Sprintera? C+E na 95% nemá, takže ví kulový kudy kamiónem objet věčně zasekanou Prahu.
Tam se s velkým autem nedostanete bo Černý Vůl se zákazem 3,5 tuny a všude okolo váhové či výškové omezení.
Pražakum vadí vše. Ale když přijedou do hor nebo na moravu, tak se ani chovat neumí
Prazakum vse nevadi. Ve vedeni Prahy jsou vetsinou naplaveniny z Moravy a atd. Takze asi tak.
Nejvíc ty naplaveniny vadí těm, co kolikrát ani k volbám nejdou….
Nějaký osobní průzkum?
Lumíre, máte dobře namleto. Krnačová a Hřib jsou Pražáci jak poleno.
Takováhle divadélka jsou přesně Hřibův styl.
Nejde o divadlo!!! To má styl, choreografii, nacvičuje se a jede se podle scénáře atd. Tohle je výsměch občanům, a to především pražanům. Tihle tupci alá „čeští politici/radní“ si tu za naše peníze dělají tiskovky a zvou novináře ala vlastní PR a propagace/medializace. Leze tam panák, aby se vyfotil, vyfasoval nové rukavice a vzal si čistou bílou košili. Značky nic neřeší ani nevyřeší, okruh dostavěn není, dohledové orgány nestíhaní/nemají zájem atd. a tady si bude panák dělat schůzky s PČR apod. Aby co? Upozornil na platný zákon, pitím kávičky či čaje na schůzce breptal a žádal/prosil i zvýšený dohled PČR?… Číst vice »
Nechci být kacíř, na tuhle značku se soustavně kašle v celé ČR. Jezdím ve Středoč. kraji, jezdím přes několik míst a nikdo nikdy nekontroluje…
Přesně, například když vezou trolejbus do vozovny…
Kacíř nejste, popisujete reálný stav viz. mé odpovědi k problematice ve vlákně. A tuhle šaškárnu, místo vymáhání a dodržování platného zákona, tu předvádí panávi i za Vaše peníze = daně.
Tahle trapná gesta ubožáků mě nepřestanou nikdy fascinovat… 👍 👌
Fakt někdo z voličů na tenhle lacinej spektákl skočí? Spíš naopak, ne?
Ale místo 200 popelářkých vozidel by mohlo jezdit 1000 minikukabusů a cargo bicykly. Jak ještě 1000x?! Vám nestačí 10 tašek na celou střechu? Tak to by se neměla opravovat!
Vidíte…skáčou jak vosy na med. Realita aneb vivat Czechia & Prague! PS. Špek už taky podražil 🙁
Pan Hrib sa mal radsej odfotit s spomalovacim prahom, ktory je 10m vedla od miesta kde si robili promo fotky. Prah je tak uplne mimo normy, ze bez poskodenia auta ho nie je mozne prejst ani pri minimalnej rychlosti. Odkedy ho tam TSK/Praha 3 roky dozadu vybudovalo tak som tam videl X aut, ktore si prebilo olejovu vanu/chladic a ta cesta je od oleja permanentne.
2021: https://i.imgur.com/V4dfSQr.jpg
2022: https://i.imgur.com/BFFitWn.jpg
2023: https://i.imgur.com/hXxYHac.jpg
Vyjadrenie TSK samozrejme bolo, ze vsetko je v absolutnom poriadku 🤡
Myslíte ten práh na komunikaci kam je zákaz vjezdu?
Ziaden zakaz vjazdu pre osobne auta tam nie je.
Ten zákaz vjezdu pro traktory a autobusy? Nově se vztahuje i na vozidla nevyobrazená?
Proč si neužíváte kvalitnějších silnic u vás doma na Slovensku?
od toho tam ten zpomalovaci pruh je. aby jeli pomalu.
a kdo nejel pomalu, holt ma diru v auticku.
Precitajte si moj prispevok este raz. Ten prah je tak vysoky, ze nie je mozne ho prejst bez poskodenia vozidla:
https://i.imgur.com/ng86g8B.jpg
Diru v auticku tam maju aj ludia co cez ten prah chodia 5 km/h .
V Czechia je vždy a vše v naprostém pořádku přeci. Hříbek se nebude fotit s nějakou 🛁 To už by bylo jiné porno! Stačí s 🧤 a v 👔 (bez kravaty) na tyhle p….y! Místo, aby na něj létata „vajíčka a rajčata“, tak jej fotí a dělají rozhovory. Ach jo…
Jako dobrý, ale řekněme si upřímně, většina těch kamionů tam vjede, protože je tam zavede navigace. Vyřešil magistrát okamžitou aktualizaci s výrobci navigací?
Drtivá většina co tam potkám, tak jsou kamiony tuzemských firem a jejich řidičů, kteří moc dobře vědí, že tam nemohou. 🙂
A co když tam má nakládku/vykládku? Vyhnat? My chceme opravit chodník a ne kamion dlaždiček!
Takže se to neudělalo, klasika.
Magistrát vyřešil…s výrobci navigací 😂😂😂 Jste mě chlape pobavil. Lepší textové porno jsem v sobotu ještě nečetl, lol. Dovolím si doporučit, abyste se zašel na magistrát podívat, co tam panáci i za Vaše peníze = daně „dělají“. Možná Vám vypadnou oči z důlků jako mně, když jsem viděl tuhle PR šaškárnu aneb smutek v realitě.
Jak chtějí provádět údržbu města a budov, stavby atd bez náklaďáků??? kruh nedokončen, dojet na stavbu není jak, ale blbec Hřib na fotkách ukazuje, jak řídí město moderně.
Na stavbu se jezdí normálně na výjimku. Stejně tak zásobování, údržba…
To už pak moc těch náklaďáků nezbývá, když jezdí na výjimku… Návěsem si většinou nikdo nejezdí nakoupit do kauflandu či na úřad
No tady jde především o tranzitní dopravu. Prostě není SOKP dostavěno a stávající komunikace furt stojí. Tak to mnozí berou zkratkou přes město. Zásobování jezdit bude nadále. 🙂
Žádná dodatková tabulka tam na fotce není.
Takže to platí i pro zásobování opravy silnic.
Neplati. Kupodivu ne pod kazdou znackou musi viset seznam vyjimek.
„Kola, všude potřebujeme kola“. Za pár let: „Moc kol musíme regulovat omezovat!“
„Kupujte elektromobily, všude budete moci parkovat, všude vjet.“ Za pár let: „Žádné výhody pro elektromobily, je jich moc!“ (12 tisíc z půl mega v Praze)
„Žádné kamióny v centru.“ Za pár let: „O obchody v centru není zájem, řetězce staví OC na obvodu města a všichni tam jezdí nakupovat svými auty!“
„Žádná auta v centru vůbec“. Za pár let: „Centrum se nám vylidnilo, domy se rozpadají!“
Zelení soudruzi, Vykašlete se na to a nechte ať si to lidi udělaj jak potřebujou.
Bych chtel videt, jak kamionan zavazi obchodak. Jako nactilety jsem brigadnicil v obchode v OC Flore a byl problem vylozit zasoby z nakladaku typu „3.5t bez nakladu“, musel stat na chodniku nebo na silnici, protoze dolu se nevesel. Chtel bych videt, kde by stal kamion.
Zaváží se zcela běžně i s návěsy, ale jde o velké supermarkety. V širším centru Prahy třeba TESCO Nový Smíchov, Kaufland Voctářova… Většinou však v této oblasti dominuje zásobování samostatnými nákladními vozy v kategorii 7,5 až 18 tun pro supermarkety a 3,5 tuny až 7,5 tuny pro menší samostatné obchody. 🙂
to OC od OC různé, každé je na tom jinak, někam auta nad 3,5 t jezdí.
Velké obchody se zcela běžně závaží kamionem s návěsem, kde je 33 palet se žrádlem.
Opět expert promluvil. Zajímalo by mě jak krámek v centru města bude zásobovat 25 tunový návěs. Za jedno se tam skrz úzký uličky nedostane a za druhý, tu zásobu z návěsu by obchod měl na půl roku. Tito experti by se měli dovzdělávat.
Větší supermarket se běžně zaváží návěsem nad 18 tun kde je 33 palet žrádla a to i klidně 2 x denně.
Krámek ≠ velký supermarket.
Ale i ty velké supermarkety jsou v centru města, víme.
zcela zbytečné, v Praze je na desítkách míst už dnes značka B4, tedy zákaz vjezdu nákladních automobilů do levého pruhu- například na Strakonické, na Jižní spojce atd. a opravdu není dne kdybych tam nepotkaval vozidla, která tam nemají co dělat a ještě jsem nezažil, že by je za to někdo stavěl. Navíc tyto značky jsou bez výjimek.
A jsou i zbytečné, v obci je zákaz jezdit do levého pruhu kamionům (a cyklistům, soupravám..) pokud neodbočují tak jako tak.
Alespoň jeden, co se vyzná v předpisech a zná realitu. Ano, šaškárna hříbka a spol. za naše peníze. Takže?
Kamiony? na vlaky
soboty nedele svatky zakazat jako v Rajchu…
Kamionaci jsou nejvetsi hovada na silnicich
a ty vlaky budou jezdit kudy? a hovada? neházel bych je jednoho pytle..
Nu, když rozšiřujeme silnice a konzervujeme železnice, tak asi nikudy. Jde o to, zda to chceme změnit. Začít ale musí i Praha, třeba změnou způsobu zásobování. Zdaleka ne všechna ta nákladní auta jsou tranzit, a obludné hyper-super haly na okrajích k nakupování auty snad nejsou ideálem funkčního města.
Ano vrátíme se do komunismu, místo velkého nákupu na jednom místě budu celý den lítat po městě protože v krámku s potravinama, nemají ovoce, maso, pečivo, papírnictví, domácí potřeby, olej do auta a na vše jsou zvláštní krámy, který zavřou v 17:00, takže aby si na to člověk vzal dovolenou.
Tak snad se dá chleba, rohlíky, mlíko, máslo, maso a zelenina nakoupit v jedné ulici (tržnici), a domácí potřeby na druhé ulici.
Apropo, každý den chodíte do všech vyjmenovaných obchodů? To musí být tedy útraty.
Jestli jste dobře četl píšu o velkém (třeba týdením) nákupu, který většina lidí chce udělat na jednom místě a ne přitom běhat po tržnicích jak před 100 lety. A když už jsme u toho nabídku Globusu ani do těch skvělých malých krámů nenajdete a protože nežijeme v KLDR tam taky v normálním obchodě čekáme pořádný výběr zboží.
Kolik Prazaku si podle Vas kupuje a vymenuje olej v aute svepomoci? Jak to podle Vas delaji? Na chodniku, parkovisti supermarketu, nebo v garazi pod bytovym domem?
Nemyslel jsem samozřejmě olej na výměnu, ale na dolití. A kontrola a dolití oleje se učí v autoškole (jinak zadřete motor), pokud tedy máte ŘP.
Bing 🎯
Líp bych to neřek.
„ke vjezdu do centra tak není důvod.“
A co když tam má cíl?
Otázkou je, co vše je třeba zásobovat vozidly nad 12 tun. Jiná věc pak, že ty dodávky by měly jezdit ideálně z logistických center navázaných i na dostatečně dimenzovanou železnici (vybudovaných třeba z již nefunkčních továren), nikoli těch jen od silnice závislých hal vystavěných nově na dříve úrodné půdě.
Tak ma mit vyrizenou vyjimku.