Brno zavádí nová pravidla pro vjezd do centra. Náměstí Svobody bude pro auta neprůjezdné

Tramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan SůraTramvaj Škoda 03T (Astra) na Náměstí Svobody v Brně. Foto: Zdopravy.cz / Jan Sůra

Po třech měsících radnice vyhodnotí omezení aut.

Od 1. července začne v Brně platit nový režim pro vjezd do centra. Náměstí Svobody bude neprůjezdné a dodržování pravidel bude kontrolovat městská policie. Půjde o tříměsíční pilotní provoz.

Na změnu pravidel upozornilo Brno na svém facebookovém profilu. „Cílem těchto opatření je snížit frekvenci pohybu aut a zajistit bezpečnější a komfortnější prostředí pro chodce,“ uvedlo město.

O regulaci vjezdu do centra Brna se ve městě mluví roky. Od 1. července se centrální podoblast Pěší zóna 1-01-01 rozdělí na tři menší: náměstí Svobody, Joštova a Masarykova–Kobližná. Abonenti, rezidenti, zásobování, řemeslníci a další poskytovatelé služeb budou mít možnost sem vjet výhradně od 6 do 10.30 hodin. Carsharing a taxi služby budou mít vjezd zcela zakázán. Omezení se nebude týkat kromě záchranářů také invalidů, poskytovatelů sociálních a zdravotních služeb a vlastníků parkovacích stání.

Nová úprava provozu v centru Brna. Foto: Brněnské komunikace

Nová úprava provozu v centru Brna. Foto: Brněnské komunikace

„Kvůli tomu, že byla centrální podoblast poměrně velká, mohli si řidiči s oprávněním zkracovat cestu přes Masarykovu a náměstí Svobody. Aktuálními opatření se pak snažíme co nejvíc zklidnit dopravu právě na náměstí Svobody, kde se během léta koná množství hojně navštěvovaných kulturních a společenských akcí,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Město chce na konci září provoz vyhodnotit. „Cílem je razantně snížit frekvenci pohybu aut a zajistit bezpečnější a komfortnější prostředí pro chodce, odpovídající danému prostoru. Budeme souběžně připravovat i další kroky, které by měly odradit řidiče, kteří by měli v úmyslu nedodržovat dopravní předpisy. Jde například o zvýšení pokut za neoprávněný vjezd nebo zvýšení poplatku za instalaci a odstranění botičky. Plánujeme také nechat zpracovat posouzení, zda a za jakých podmínek je možné z pěší zóny odtahovat vozidla. A prověříme i možnost instalace úsekového nebo okamžitého měření rychlosti v pěší zóně,“ popsal plány města radní pro dopravu Petr Kratochvíl.

Brno patří z pohledu dopravy mezi nejnebezpečnější města v zemi. V dopravě zde umírá nejvíce lidí na počet obyvatel.

Tagy brno
41 komentářů