dkv-spojujeme

19 kilometrů, 14 miliard korun. Hřib považuje za jednu z priorit v pražské dopravě vnitřní tramvajový okruh

Dvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMPDvorecký most, vizualizace. Pramen: MHMP

Součástí okruhu bude například budovaný Dvorecký most.

Nový náměstek pražského primátora pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti) považuje za jednu ze svých priorit v resortu dobudování tramvajového okruhu v hlavním městě. O stavbě se mluví dlouho, Piráti ji měli v komunálních volbách ve svém programu.

Tramvajový okruh je důležitý, abychom po obvodu propojili sousední městské části. V současné době je totiž často pohodlnější vzít to zajížďkou do centra, což není ideální. Centrum se tak zbytečně zahlcuje a pro cestující je to delší, než kdyby mohli jet do sousedství přímo,“ uvedl Hřib.

Okruh již z velké části existuje formou stávajících tratí, některé jeho části se aktuálně staví. Jde především o Dvorecký most, který propojí Smíchov a Podolí. Velká část chybí také na severu Prahy. „Jde hlavně o dostavbu propojení v severní a jižní části,“ dodal Hřib.

Vnitřní tramvajový okruh je součástí koaliční smlouvy. Měl by propojit všechny tratě metra a současně i čtyři nádraží: Dejvice, Podbaba, Eden a Smíchov. Dobudovat chybí celkem 19 kilometrů tratí, Piráti odhadují náklady na 14 miliard korun.

Vnitřní tramvajový okruh a možná trasa okružního metra v Praze. Tramvaje jsou vyznačeny červeně a zeleně. Foto: Piráti

Vnitřní tramvajový okruh a možná trasa okružního metra v Praze. Foto: Piráti

Podle Hřiba zůstává ve hře i okružní linka metra (černá linka v mapě), případě železnice. Na takové řešení chystá město studii proveditelnosti. „Metro a tramvajové trati je totiž vhodné doplňovat. Výhodou tramvajových tratí ale je, že na rozdíl od metra jdou dostavět daleko rychleji a levněji,“ dodal Hřib.

Primátor Bohuslav Svoboda uvedl v rozhovoru pro Aktuálně.cz, že okruh má jeho podporu. „Má ale jeden problém. V okamžiku, kdy na něj postavíte moc tramvají, nepojedou, protože budou stát v řadě za sebou. Ale ano, jsem si vědom, že prodloužení tramvajových úseků je velmi smysluplné. Tato doprava je ekonomicky levná, pro lidi příznivá a ve městě má své místo. Má ale taky jednu velkou nevýhodu – trvale zabírá určitý úsek silnice,“ uvedl Svoboda.

Tagy praha vnitřní tramvajový okruh
141 komentářů