Dopravci Železnice Železniční průmysl

Polský Newag chce se svými motoráky prorazit na české koleje

Motorová jednotka Newag. Pramen: Newag
Motorová jednotka Newag. Pramen: Newag

Polský výrobce železniční techniky Newag se hodlá zapojit do velkých dodavatelských soutěží, které v poslední době vypsaly České dráhy. Firma chce na české koleje prorazit se svými motorovými jednotkami. Informaci přinesl s odvoláním na své zdroje polský web Rynek Kolejowy.

První na řadě je soutěž na deset motoráků pro spojení Praha – Kladno, kterou České dráhy vypsaly už před více než rokem. Obálky by se měly otevírat v příštích týdnech. Dráhy poptávají vozy pro 120 cestujících s maximální rychlostní 120 kilometrů v hodině, klimatizací, elektrickými zásuvkami nebo připojením k internetu.

Newag chce ale zaútočit i v mnohem větší soutěži. Dráhy shánějí dodavatele až 60 regionálních dieselových vlaků pro 120 kilometrů v hodině v předpokládané hodnotě přes pět miliard korun. Vítěz získá rámcovou smlouvu, kterou dráhy budou naplňovat podle svých potřeb v krajích.

Newag podle Rynku Kolejoweho motorové jednotky ještě nikdy do zahraničí nevyvážel, s elektrickými uspěl na italském trhu. Společnost se sídlem v Nowem Sączi je první, o které vešlo ve známost, že se chce takzvaného tendru století Českých drah účastnit. Do paralelní soutěže na stejný počet elektrických jednotek se ale podle Rynku Kolejoweho přihlásit nemůže, neboť nesplňuje požadavky ČD.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Boro
Host
Boro

To co je na fotce je tragédie, jel jsem v tom. Mnohem lepší motoráky má pesa, ale nemyslím tím žraloky. Ten je taky dost katastrofa v porovnání s ostatními „pesami“.
Od Newagu bych u nás raději viděl jejich elektrické Impulsy, ty jsou na dosti vysoké úrovni v porovnání s našimi pantery.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Já coby strojvedoucí jsem na trabanty 809/810 a reginy už přímo agresivní když s tím mám jet v kteroukoliv roční dobu (a nejsem výjimka) takže beru s povděkem cokoliv jiného co by přišlo… A to nemluvím o tom že nakládat do soupravy skleníků i několik set lidí to je fakt ostuda a nedivím se hlasitým nadávkám…

Elb
Host
Elb

Kde jezdí několik set lidí ve skleníku/810?

Zdeněk
Host
Zdeněk

Vlak 3522 Opava-Krnov v pracovní dny, přijď se podívat ve dvě odpoledne na perón…810,010,010,810 běžně kolem 200 lidí…

Rossec
Host
Rossec

Ta věc není ani trochu šotoušská.

Svojsin
Host
Svojsin

Je naopak velice šotoušská a sympatičtější než Regionoha….
Ale třeba bych po svezení změnil názor, nevím….

Elb
Host
Elb

Pokud se budeme řídit logikou vše je lepší než regína, tak se daleko taky neposuneme.

Michal
Host
Michal

To je poměrně trefná přípomínka. 🙂

VRT
Host
VRT

Stejně se nejdou jedinci, kteří považují 810 za ideální vozidlo.

Elb
Host
Elb

Tak raději uvidím s pětadvaceti lidmi na nejvytíženějším spoji trati 810, než něco nově nakoupeného, peníze na nákupy si na železnici dokáži představit účelnější.

PetrB
Host
PetrB

Prosim ne. Ten design vlaku je tak laciny, ze i autobus SOR je krasavec.

Petr.R
Host
Petr.R

Od koho a kolik je tych obálek se ví?

Garry
Host
Garry

Pokračujte! Ať se bavíme!Za to asi může Putin,FBI, nebo koblihář?😁😁😁😁

Petr.R
Host
Petr.R

tak ještě jednou, kolilk výrobců se hlásí do výběrka, jestli nevíte a neumíte v hlavě vstřebat tyhle slůvka, tak asi na volby ještě nebo už nechodíte.

Petr.R
Host
Petr.R

ale nechci se vás dotknout, znám dost lidí co chtějí řídit a nemůžou. Prostě smiřte se stím.

Josef22
Host
Josef22

Né že bych u ČD nechtěl vidět nějaké nové výrobce vlaků, ale tohle je takové, no…

S251
Host
S251

Jaké? Newag dodává už celkem dlouho různé motorové a elektrické jednotky, dělají rekonstrukce motorových lokomotiv a dokonce vyrábí vlastní elektrické lokomotivy. Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.

Josef22
Host
Josef22

„Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.“
V čem konkrétně? Výkon motorů to má stejný, hmotnost vozidla taky, spotřeba bude tím pádem taky velmi podobná.
Design vlaku a uspořádání sedaček v interiéru u Newagu mi nepřijde zrovna nejvydařenější. Ještě k tomu ten vlak vypadá jako jeden velký lowcost, a jako že i je.

D
Host
D

Lowcost, vsak to je presne zo co cesti dopravci poptavaji. SOR u autobusu, Vario u tramvaji, Regionohy u vlaku. Newag do te sbirky krasne zapadne. Udelejte to lowcost a napraste tan vysokou cenu. Polaci by byli hlupaci kdyby teto metody zadavani zakazek v Cesku nevyuzili.

Elb
Host
Elb

Zrovna motoráky designově jsou mnohem lepší od PESY, tohle působí až odpudivě. Když bych bydlel ve městě a na přejezdu po Regionovách viděl jet projíždět Žraloka, nebo toto, určitě nebudou moje chutě jít zkusti vlak stejné.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Na design to ovšem nejezdí …

Elb
Host
Elb

Jezdí to na cestující, ty to jak vypadá to v čem jezdí docela zajímá.

Asdf
Host
Asdf

To je oblíbená hláška, která je ovšem zavádějící. Na design věru nejezdí nic, přesto např. u osobních aut je jedním z klíčových faktorů, který prodává.
Stejně tak vlak, který vypadá moderně a přitažlivě spíš přitáhne cestující např. z těch aut, než nějaká ohyzdná bedna.

Michal
Host
Michal

Hehe… Jel tím někdo? A jak moc je to žíznivý?

Nakonec proč ne, horší než Plzeň/PARS to asi nebude…

Kirschner
Host
Kirschner
Michal
Host
Michal

Spíš mi šlo o osobní zkušenost, jestli tím někdo jel a tak. Spotřebu je taky asi nejlepší vyzkoušet v reálu…

Petr.R
Host
Petr.R

nevím co chce čd, ale třeba u nás sharka spojují v otrokovicích do dvojky dva fírové, jenom si vezme rukavici, ten newag ale asi může mět taky automatický spřáhlo.

Petr.R
Host
Petr.R

co rozumíte pod Plzeň-Pars?

X 1
Host
X 1

Regionoha, ze Šumperského závodu Plzeňské Škodovky.

Michal
Host
Michal

A klidně bych přihodil i vraky značky Panter.

Petr.R
Host
Petr.R

panter je diesl?

Michal
Host
Michal

Elektrické jednotky nemůžou být nespolehlivé krámy?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Jste „mimo mísu“: tehdy to ovšem ještě žádná Škodovka nebyla …

X 1
Host
X 1

Já vím.
Modernizace 810 na Regionohu vymyslela ještě tehdy samostatná firma Pars Nova Šumperk.
K nákupu firmy Pars Škodovkou došlo až později.

Společně potom sPARSily spoustu vagónů. 😉

ondřej
Host
ondřej

Regionovu si dráhy objednaly a takovou ji dostaly .Panter vubec není špatný,má mouchy ale to se dá doladit.Škodovka vyráběla mot. vozy ř.Dm 12 pro Finsko a byli s nima spokojeni.Pesa se Šarykem už se taky doladila a motorák slušný jen je jich málo jen 31ks.Na design to nejezdí ale Newag fakt nee.Jezdí jen v Polsku a Itálii ….

Bývalý vagonář
Host
Bývalý vagonář

Škodovka taky s motoráky Dm12 neměla nic společného. To byl ještě projekt ČKD Vagonky Studénka.

ondřej
Host
ondřej

Výroba Dm 12 už byla pod Škodovkou a realizována v Ostravě.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Jedna z těc much je to, že se v něm nepohodlně sedí ala sardinka a uličky jsou úzké. To bych řekl že se už doladit nedá….

Petr.R
Host
Petr.R

nevymlouvejte se, děláte si jenom srandu, regionova byla v té době nutnost, nic jiného by čd nesehnaly v takovém množstí.

Petr.R
Host
Petr.R

snad regionova-ale tá se nevyrábí a už vlastně nejsou, nebo nedají 810 a vlečnák. Nesplnuje předpisy atd. na výrobu nových.

Michal
Host
Michal

„Regionova“ se stále vyrábí v ŽOS Zvolen, generálka a spojení 810+910 se vydává za rekonstrukci, čímž se na vzniklý skvost aplikují benevolentnější schvalovací podmínky…