Polský Newag chce se svými motoráky prorazit na české koleje
Motorová jednotka Newag. Pramen: Newag
Polský výrobce železniční techniky Newag se hodlá zapojit do velkých dodavatelských soutěží, které v poslední době vypsaly České dráhy. Firma
To co je na fotce je tragédie, jel jsem v tom. Mnohem lepší motoráky má pesa, ale nemyslím tím žraloky. Ten je taky dost katastrofa v porovnání s ostatními „pesami“.
Od Newagu bych u nás raději viděl jejich elektrické Impulsy, ty jsou na dosti vysoké úrovni v porovnání s našimi pantery.
Já coby strojvedoucí jsem na trabanty 809/810 a reginy už přímo agresivní když s tím mám jet v kteroukoliv roční dobu (a nejsem výjimka) takže beru s povděkem cokoliv jiného co by přišlo… A to nemluvím o tom že nakládat do soupravy skleníků i několik set lidí to je fakt ostuda a nedivím se hlasitým nadávkám…
Kde jezdí několik set lidí ve skleníku/810?
Vlak 3522 Opava-Krnov v pracovní dny, přijď se podívat ve dvě odpoledne na perón…810,010,010,810 běžně kolem 200 lidí…
Ta věc není ani trochu šotoušská.
Je naopak velice šotoušská a sympatičtější než Regionoha….
Ale třeba bych po svezení změnil názor, nevím….
Pokud se budeme řídit logikou vše je lepší než regína, tak se daleko taky neposuneme.
To je poměrně trefná přípomínka. 🙂
Stejně se nejdou jedinci, kteří považují 810 za ideální vozidlo.
Tak raději uvidím s pětadvaceti lidmi na nejvytíženějším spoji trati 810, než něco nově nakoupeného, peníze na nákupy si na železnici dokáži představit účelnější.
Prosim ne. Ten design vlaku je tak laciny, ze i autobus SOR je krasavec.
Od koho a kolik je tych obálek se ví?
Pokračujte! Ať se bavíme!Za to asi může Putin,FBI, nebo koblihář?😁😁😁😁
tak ještě jednou, kolilk výrobců se hlásí do výběrka, jestli nevíte a neumíte v hlavě vstřebat tyhle slůvka, tak asi na volby ještě nebo už nechodíte.
ale nechci se vás dotknout, znám dost lidí co chtějí řídit a nemůžou. Prostě smiřte se stím.
Né že bych u ČD nechtěl vidět nějaké nové výrobce vlaků, ale tohle je takové, no…
Jaké? Newag dodává už celkem dlouho různé motorové a elektrické jednotky, dělají rekonstrukce motorových lokomotiv a dokonce vyrábí vlastní elektrické lokomotivy. Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.
„Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.“
V čem konkrétně? Výkon motorů to má stejný, hmotnost vozidla taky, spotřeba bude tím pádem taky velmi podobná.
Design vlaku a uspořádání sedaček v interiéru u Newagu mi nepřijde zrovna nejvydařenější. Ještě k tomu ten vlak vypadá jako jeden velký lowcost, a jako že i je.
Lowcost, vsak to je presne zo co cesti dopravci poptavaji. SOR u autobusu, Vario u tramvaji, Regionohy u vlaku. Newag do te sbirky krasne zapadne. Udelejte to lowcost a napraste tan vysokou cenu. Polaci by byli hlupaci kdyby teto metody zadavani zakazek v Cesku nevyuzili.
Zrovna motoráky designově jsou mnohem lepší od PESY, tohle působí až odpudivě. Když bych bydlel ve městě a na přejezdu po Regionovách viděl jet projíždět Žraloka, nebo toto, určitě nebudou moje chutě jít zkusti vlak stejné.
Na design to ovšem nejezdí …
Jezdí to na cestující, ty to jak vypadá to v čem jezdí docela zajímá.
To je oblíbená hláška, která je ovšem zavádějící. Na design věru nejezdí nic, přesto např. u osobních aut je jedním z klíčových faktorů, který prodává.
Stejně tak vlak, který vypadá moderně a přitažlivě spíš přitáhne cestující např. z těch aut, než nějaká ohyzdná bedna.
Hehe… Jel tím někdo? A jak moc je to žíznivý?
Nakonec proč ne, horší než Plzeň/PARS to asi nebude…
Odkaz: http://www.newag.pl/oferta/spalinowe-zespoly-trakcyjne/220m/
Spíš mi šlo o osobní zkušenost, jestli tím někdo jel a tak. Spotřebu je taky asi nejlepší vyzkoušet v reálu…
nevím co chce čd, ale třeba u nás sharka spojují v otrokovicích do dvojky dva fírové, jenom si vezme rukavici, ten newag ale asi může mět taky automatický spřáhlo.
co rozumíte pod Plzeň-Pars?
Regionoha, ze Šumperského závodu Plzeňské Škodovky.
A klidně bych přihodil i vraky značky Panter.
panter je diesl?
Elektrické jednotky nemůžou být nespolehlivé krámy?
Jste „mimo mísu“: tehdy to ovšem ještě žádná Škodovka nebyla …
Já vím.
Modernizace 810 na Regionohu vymyslela ještě tehdy samostatná firma Pars Nova Šumperk.
K nákupu firmy Pars Škodovkou došlo až později.
Společně potom sPARSily spoustu vagónů. 😉
Regionovu si dráhy objednaly a takovou ji dostaly .Panter vubec není špatný,má mouchy ale to se dá doladit.Škodovka vyráběla mot. vozy ř.Dm 12 pro Finsko a byli s nima spokojeni.Pesa se Šarykem už se taky doladila a motorák slušný jen je jich málo jen 31ks.Na design to nejezdí ale Newag fakt nee.Jezdí jen v Polsku a Itálii ….
Škodovka taky s motoráky Dm12 neměla nic společného. To byl ještě projekt ČKD Vagonky Studénka.
Výroba Dm 12 už byla pod Škodovkou a realizována v Ostravě.
Jedna z těc much je to, že se v něm nepohodlně sedí ala sardinka a uličky jsou úzké. To bych řekl že se už doladit nedá….
nevymlouvejte se, děláte si jenom srandu, regionova byla v té době nutnost, nic jiného by čd nesehnaly v takovém množstí.
snad regionova-ale tá se nevyrábí a už vlastně nejsou, nebo nedají 810 a vlečnák. Nesplnuje předpisy atd. na výrobu nových.
„Regionova“ se stále vyrábí v ŽOS Zvolen, generálka a spojení 810+910 se vydává za rekonstrukci, čímž se na vzniklý skvost aplikují benevolentnější schvalovací podmínky…