Polský Newag chce se svými motoráky prorazit na české koleje

Motorová jednotka Newag. Pramen: NewagMotorová jednotka Newag. Pramen: Newag

Polský výrobce železniční techniky Newag se hodlá zapojit do velkých dodavatelských soutěží, které v poslední době vypsaly České dráhy. Firma

41 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Boro

To co je na fotce je tragédie, jel jsem v tom. Mnohem lepší motoráky má pesa, ale nemyslím tím žraloky. Ten je taky dost katastrofa v porovnání s ostatními „pesami“.
Od Newagu bych u nás raději viděl jejich elektrické Impulsy, ty jsou na dosti vysoké úrovni v porovnání s našimi pantery.

Zdeněk

Já coby strojvedoucí jsem na trabanty 809/810 a reginy už přímo agresivní když s tím mám jet v kteroukoliv roční dobu (a nejsem výjimka) takže beru s povděkem cokoliv jiného co by přišlo… A to nemluvím o tom že nakládat do soupravy skleníků i několik set lidí to je fakt ostuda a nedivím se hlasitým nadávkám…

Elb

Kde jezdí několik set lidí ve skleníku/810?

Zdeněk

Vlak 3522 Opava-Krnov v pracovní dny, přijď se podívat ve dvě odpoledne na perón…810,010,010,810 běžně kolem 200 lidí…

Rossec

Ta věc není ani trochu šotoušská.

Svojsin

Je naopak velice šotoušská a sympatičtější než Regionoha….
Ale třeba bych po svezení změnil názor, nevím….

Elb

Pokud se budeme řídit logikou vše je lepší než regína, tak se daleko taky neposuneme.

Michal

To je poměrně trefná přípomínka. 🙂

VRT

Stejně se nejdou jedinci, kteří považují 810 za ideální vozidlo.

Elb

Tak raději uvidím s pětadvaceti lidmi na nejvytíženějším spoji trati 810, než něco nově nakoupeného, peníze na nákupy si na železnici dokáži představit účelnější.

PetrB

Prosim ne. Ten design vlaku je tak laciny, ze i autobus SOR je krasavec.

Petr.R

Od koho a kolik je tych obálek se ví?

Garry

Pokračujte! Ať se bavíme!Za to asi může Putin,FBI, nebo koblihář?😁😁😁😁

Petr.R

tak ještě jednou, kolilk výrobců se hlásí do výběrka, jestli nevíte a neumíte v hlavě vstřebat tyhle slůvka, tak asi na volby ještě nebo už nechodíte.

Petr.R

ale nechci se vás dotknout, znám dost lidí co chtějí řídit a nemůžou. Prostě smiřte se stím.

Josef22

Né že bych u ČD nechtěl vidět nějaké nové výrobce vlaků, ale tohle je takové, no…

S251

Jaké? Newag dodává už celkem dlouho různé motorové a elektrické jednotky, dělají rekonstrukce motorových lokomotiv a dokonce vyrábí vlastní elektrické lokomotivy. Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.

Josef22

„Oproti výrobkům Pesy se mi ty jejich zdají poněkud vydařenější.“
V čem konkrétně? Výkon motorů to má stejný, hmotnost vozidla taky, spotřeba bude tím pádem taky velmi podobná.
Design vlaku a uspořádání sedaček v interiéru u Newagu mi nepřijde zrovna nejvydařenější. Ještě k tomu ten vlak vypadá jako jeden velký lowcost, a jako že i je.

D

Lowcost, vsak to je presne zo co cesti dopravci poptavaji. SOR u autobusu, Vario u tramvaji, Regionohy u vlaku. Newag do te sbirky krasne zapadne. Udelejte to lowcost a napraste tan vysokou cenu. Polaci by byli hlupaci kdyby teto metody zadavani zakazek v Cesku nevyuzili.

Elb

Zrovna motoráky designově jsou mnohem lepší od PESY, tohle působí až odpudivě. Když bych bydlel ve městě a na přejezdu po Regionovách viděl jet projíždět Žraloka, nebo toto, určitě nebudou moje chutě jít zkusti vlak stejné.

železničář v důchodu

Na design to ovšem nejezdí …

Elb

Jezdí to na cestující, ty to jak vypadá to v čem jezdí docela zajímá.

Asdf

To je oblíbená hláška, která je ovšem zavádějící. Na design věru nejezdí nic, přesto např. u osobních aut je jedním z klíčových faktorů, který prodává.
Stejně tak vlak, který vypadá moderně a přitažlivě spíš přitáhne cestující např. z těch aut, než nějaká ohyzdná bedna.

Michal

Hehe… Jel tím někdo? A jak moc je to žíznivý?

Nakonec proč ne, horší než Plzeň/PARS to asi nebude…

Michal

Spíš mi šlo o osobní zkušenost, jestli tím někdo jel a tak. Spotřebu je taky asi nejlepší vyzkoušet v reálu…

Petr.R

nevím co chce čd, ale třeba u nás sharka spojují v otrokovicích do dvojky dva fírové, jenom si vezme rukavici, ten newag ale asi může mět taky automatický spřáhlo.

Petr.R

co rozumíte pod Plzeň-Pars?

X 1

Regionoha, ze Šumperského závodu Plzeňské Škodovky.

Michal

A klidně bych přihodil i vraky značky Panter.

Petr.R

panter je diesl?

Michal

Elektrické jednotky nemůžou být nespolehlivé krámy?

železničář v důchodu

Jste „mimo mísu“: tehdy to ovšem ještě žádná Škodovka nebyla …

X 1

Já vím.
Modernizace 810 na Regionohu vymyslela ještě tehdy samostatná firma Pars Nova Šumperk.
K nákupu firmy Pars Škodovkou došlo až později.

Společně potom sPARSily spoustu vagónů. 😉

ondřej

Regionovu si dráhy objednaly a takovou ji dostaly .Panter vubec není špatný,má mouchy ale to se dá doladit.Škodovka vyráběla mot. vozy ř.Dm 12 pro Finsko a byli s nima spokojeni.Pesa se Šarykem už se taky doladila a motorák slušný jen je jich málo jen 31ks.Na design to nejezdí ale Newag fakt nee.Jezdí jen v Polsku a Itálii ….

Bývalý vagonář

Škodovka taky s motoráky Dm12 neměla nic společného. To byl ještě projekt ČKD Vagonky Studénka.

ondřej

Výroba Dm 12 už byla pod Škodovkou a realizována v Ostravě.

Jan Sova

Jedna z těc much je to, že se v něm nepohodlně sedí ala sardinka a uličky jsou úzké. To bych řekl že se už doladit nedá….

Petr.R

nevymlouvejte se, děláte si jenom srandu, regionova byla v té době nutnost, nic jiného by čd nesehnaly v takovém množstí.

Petr.R

snad regionova-ale tá se nevyrábí a už vlastně nejsou, nebo nedají 810 a vlečnák. Nesplnuje předpisy atd. na výrobu nových.

Michal

„Regionova“ se stále vyrábí v ŽOS Zvolen, generálka a spojení 810+910 se vydává za rekonstrukci, čímž se na vzniklý skvost aplikují benevolentnější schvalovací podmínky…