dkv-spojujeme

Drážní tendr století. České dráhy shání 120 nových regionálních vlaků za 15 miliard

Vizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhyVizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhy

České dráhy dnes vypsaly dvě velké soutěže na dodávku nových regionálních vlaků. Svým objemem jde o jeden z největších tendrů

České dráhy dnes vypsaly dvě velké soutěže na dodávku nových regionálních vlaků. Svým objemem jde o jeden z největších tendrů v historii dopravce. Shání celkem 60 elektrických jednotek a 60 dieselových jednotek pro regionální tratě. Půjde o rámcové smlouvy, dopravce nemusí všechny odebrat.

České dráhy tak chtějí být připravené na soutěže krajů, které požadují v nových smlouvách moderní vozidla proti stávajícími provozu. Předpokládaná hodnota obou zakázek je 15 miliard korun. Jde o největší soutěže v historii firmy.

„Vypsání dalších soutěží na pořízení elektrických jednotek s kapacitou 240 míst a motorových souprav s kapacitou 120 míst pro regionální dopravu spadá do našeho plánu nabídnout krajům v případě uzavření smluv na zajištění dopravní obslužnosti po roce 2019 co nejrychleji moderní, bezbariérové vlaky vybavené audiovizuálním informačním systémem nebo wifi připojením k internetu,“ vysvětlil důvod vypsání veřejných zakázek Pavel Krtek, předseda představenstva a generální ředitel ČD.

V případě elektrických vlaků hledají České dráhy nízkopodlažní elektrické jednotky s kapacitou až 240 míst k sezení určené pro obě hlavní trakční soustavy v České republice (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) a pro rychlost až 160 km/h. V provozu bude možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou cca 720 míst k sezení. Hodnota tohoto rámcového kontraktu se očekává ve výši cca 9,7 miliardy korun.

Naše nové vlaky nabídnou komfortní cestování všem zákazníkům, ať už pojedou do zaměstnání, do školy, za zábavou, sportem, nebo ať půjde o cestující se zdravotním postižením. Budou bezbariérové, klimatizované, cestujících v nich najdou elektrické zásuvky pro napájení mobilních telefonů a další elektroniky, v případě přání krajů také Wi-Fi připojení k internetu, místa pro kočárky a jízdní kola nebo dokonce takové vychytávky, jako je přebalovací pult pro maminky, které cestují s nejmenšími dětmi,“ dodal člen představenstva ČD odpovědný za úsek techniky, servisu a majetku Miroslav Kupec.

V případě dieselových jednotek hledají České dráhy nízkopodlažní jednotek pro 120 lidí, které splňují aktuální emisní normy. V provozu bude možné spojit až 3 jednotky do jednoho vlaku ovládaného jedním strojvedoucím s kapacitou 360 míst k sezení. Podobně jako u elektrických jednotek bude podmínkou i vybavení zabezpečovačem ETCS. Maximální rychlost bude nejméně 120 kilometrů v hodině. Hodnota kontraktu je 5,1 miliardy korun.

Vizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhyVizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhyVizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhyVizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhyVizualizace interiéru v nových vlacích ČD. Foto: České dráhy

Podle Českých drah se mohou cestující těšit na moderní elektrické a motorové jednotky, které nabídnou moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy, bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, elektrické zásuvky, prostory pro umístění jízdních kol a kočárků nebo moderní audiovizuální informační systém.

Obě soutěže zatím nejsou zveřejněny na profily zadavatele, o přesných požadavcích budeme po zveřejnění zadávací dokumentace.

Tagy České dráhy dieselové jednotky DMU elektrické jednotky EMU obnova vozového parku
85 komentářů