Poloprázdné doubledeckery v Ostravě? Ještě je brzo hodnotit, říká dopravní podnik

Dvoupodlažní autobus Scania pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPODvoupodlažní autobus Scania pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPO

Za první měsíc provozu mezi zoo a Dolní oblastí Vítkovice nebyl autobus nikdy zcela plný, často jezdil prázdný.

S velkou slávou zahájený provoz dvoupodlažních autobusů v Ostravě na turistické lince 88 se stal fiaskem kvůli velmi slabé poptávce, tvrdí server Československý dopravák. Odvolává se přitom na svá vlastní pozorování a sčítání cestujících, na kterých se podílelo několik spolupracovníků redakce. Dopravní podnik data o počtu cestujících vydat nechce: první měsíc provozu je podle něj příliš krátkou dobou na hodnocení.

„Za celý první měsíc provozu nebyl žádný spoj této linky ani jednou do posledního místa zaplněn. Co hůř, některé spoje vezly jen jednoho cestujícího a některé jely zcela prázdné,“ napsal server. Podle něj byly autobusy málo využité i v příznivém počasí. Jedinou výjimkou byl první víkend provozu, kdy se řada lidí přišla svézt ze zvědavosti.

Server dokládá svá tvrzení i údajů z veřejně přístupných webkamer společnosti Ovanet. „DPO doubledeckery využívá mimo víkendy i svátky na jiné lince a také je nabízí pro různé komerční účely, kde se jim daří co do zaplněnosti lépe. Avšak samotná linka č. 88 se navzdory relativně příznivému jízdnému trápí a naděje na výraznou změnu je v nedohlednu,“ konstatoval server.

Jediné město s doubledeckery v Česku v MHD

Ostrava je jediným městem v zemi, které používá dvoupodlažní autobusy v pravidelném provozu. Nákup vyšel dopravci až na třetí pokus. Nákup dvou vozů vyšel na 29 milionů korun.

Podle mluvčí DPO Terezy Šnoblové je předčasné zatím provoz na lince 88 vyhodnocovat, protože je v provozu jen krátce za podmínek ovlivněných koronavirovou pandemií.  „Uvědomujeme si, že právě koronavirová pandemie a její důsledky (například možná ztížená orientace v aktuálně platných opatřeních) mají vliv na turismus v Ostravě a tím i na celou MHD, nejen na jednu konkrétní linku,“ uvedla.

Podle ní v DPO očekávají, že využití linky poroste. „Očekáváme, že se zlepšením koronavirové situace v zemi a také s obnovením běžného přeshraničního styku se sousedním Polskem, využití linky č. 88 poroste. Tak jako je v DPO běžnou praxí u všech spojů a linek, budeme samozřejmě dál sledovat obsazenost a provoz, abychom ve výsledku doubledeckery s ohledem na jejich technické možnosti nasadili tam, kde je Ostravané nejvíce ocení,“ dodala.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO dvoupodlažní autobus
55 komentářů