lot
Autobusy Doprava ve městě

Doubledeckery dorazily do Ostravy, do provozu se dostanou se zpožděním

Nové dvoupodlažní autobusy v Ostravě. Foto: Monika Křeménková / FB skupina Ostrava
Nové dvoupodlažní autobusy v Ostravě. Foto: Monika Křeménková / FB skupina Ostrava
Ostrava bude prvním městem v Česku, které nasadí dvoupodlažní autobusy na pravidelné spojení v městské hromadné dopravě.

V ulicích Ostravy byly poprvé k vidění dva nové dvoupodlažní autobusy od Scanie, které mají vozit cestující na turistické lince 88 mezi Dolní oblastí Vítkovice a Zoologickou zahradou. Cestující ale svezou nejdříve za měsíc.

Fotografie obou autobusů v Ostravě zveřejnila v pátek jedna z členek facebookové skupiny Ostrava.

Dopravní podnik Ostrava na dotazy k termínu nasazení autobusů v pátek a v sobotu neodpověděl. Mluvčí DPO Karolína Rycková uvedla, že počítají s dodáním v srpnu.

Podle Moravskoslezského deníku budou oba autobusy ještě zhruba dva měsíce v závodě společnosti Scania v Paskově, kde jim bude doplněn odbavovací a kamerový systém.

Původní plán počítá s dodáním v červenci letošního roku. Kvůli pandemii koronaviru DPO uvedl, že očekává dodávky v srpnu, minulý týden se ale v registru smluv objevil dodatek ke kontraktu se Scanií. Podle něj byla doba dodání prodloužena z 240 dní na 337 dní, tedy do druhé poloviny října.

Kompletace autobusu probíhala ve společnosti Unvi ve španělském městě Ourense, kam Scania dodala podvozky ze Švédska. Za každý autobus jezdící na zemní plyn zaplatí DPO 14,5 milionu korun. Doubledeckery budou zhruba 4 metry vysoké, klimatizované a s wi-fi připojením v obou patrech. Jezdit budou na stlačený zemní plyn.

Autobus o délce 12,3 metrů bude mít kapacitu 64 míst k sezení a 9 ke stání, střecha bude prosklená. DPO dvoupodlažní autobusy soutěžil třikrát, až při posledním pokusu se do zakázky někdo přihlásil. Původně očekával, že dva autobusy vyjdou dohromady na 18 milionů korun.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel z HK

Povedený snímek 2 symbolů Ostravy. Jeden je úplně nový – doubledeckery, ten druhý symbol už má za sebou přes 30 let – věžáky konstrukční soustavy VP – OS.

Zdeněk

Víme, jestli, popřípadě jaká je na to dotace?

Vlk

To se fakt musíte smát tomu, který blbec tohle vůbec chtěl, aby to tam jezdilo.
Ty lidi jsou fakt vylízaní…….

navratp

TAkové autobusy jezdí na mnoha mistech v Evropě. Všichni jsou vylízaní… Jenom vy ne.

Jakub David

Mne se ten napad moc libi. Opravdu si myslim, ze busy budou pro mnoho lidi atrakci a udelaji Ostrave reklamu. Jen ta cena je silena. Souhlasim s tim, ze meli radeji koupit pouzite vozy, pripadne se nejak domluvit na zakazce s Berlinem (tam maji take dvoupodlazni, pokud se nemylim).

jarmil

Bohužel velmi drahá sranda, kterou zaplatíme všichni. Kdo jezdí v Ostravě do ZOO a koho chceme hlavně nalákat aby parkoval v Dolní oblast Vítkovice, odkud pojede k ZOO…. ??? Rodiny s dětmi, které přijíždějí do OV do ZOO. U přeplněných parkovištích v Michálkovicích jsou vidět hlavně vozidla s polskou RZ, které z auta vyndají kočárek, tašku s věcmi pro děti a jídlem a hurá do ZOO. Otázka zní, kolik kočárků pojme doubledecker? Dále je v článku 9 míst k stání. To je teda bída na to, že vozidlo budeme chtít používat i v běžném provozu. Poslední otázka, která se nabízí.… Číst vice »

Bazo

No jestli si dobře pamatuji, tak úplně prvně to měla být lanovka z DOV do ZOO. To by byl ještě šílenější špás. A nyní probíhající zrychlení tramvajových tratí na 80 km/h (Zahrádky – Nová Ves, do centra o celých 5 minut rychleji:))) je taky taková podobná pijavička na penízky…Prostě když jsou zdroje, je nutné čerpat…Netřeba nad tím přemýšlet….Určitě by se za ty peníze dalo udělat spoustu smysluplnějších věcí pro Ostravu…

Zdeněk

5 minut? nebylo to zrychlení spočítané teoreticky o 22 vteřin (prakticky nic, když v provozu zůstávají i pomalejší tramvaje)?

PetrD

Pijavička na peníze? Ty tratě a trakční vedení by se opravovaly tak či tak…

Zdeněk

Plně s Tebou souhlasím.Vedení DPO dělá jednu hloupost za druhou.Ty autobusy by si měli zaplatit ze svého.

Dopravak

A teď v rámci optimalizace bych seškrtal spoje na některých linkách, aby se „vydělalo“ na tuto úžasnost….ne???

Vítejte v roce 1990, Česká republika objevila patrový autobus….a teď všichni hrrrr do Ostravy

Martin K.

Metro není turistická atrakce. Jako místní bych si osobně tuto atrakci raději odpustil.

Standa

No.. Praha má metro… Ostrava bude mít doubledeckery. S čím vytasí Brno?

Struhadlo Spravedlnosti

US tramvajema T6A5 koupenýma z Prahy.

Urban Transport Lover

Brno je prostě bída – co dodat….
Mohlo to jezdit v Charkově nrbo kdekoliv jinde na Ukrajině…

Liboros

Tak lepší než donekonečna vydržovat rozpadající se T3

Kalanis

Brno není jen město. To je životní styl.

svojsin

Kalanis: Sice nejsem z Brna, ale tyto řeči jsou už docela otravný. Poslední roky je slyším hlavně v Praze, jak je Brno, nebo všechno na východ od Českýho Brodu nezajímá, ale donekonečna o tom budou žvanit.

Taky bývají dobrý odborný přednášky na téma „život ve vinařských oblastech“ od lidí, co tam tráví cca 2 dny za 15 let….

JIří Kocurek

EVO2 nic? Co 4MT na historické lince, taky nic? Pártyšalina taky nic? Že se to může někomu zdát příliš při zemi? To je podle mě dobře.